A fost modificata procedura de solutionare a contestatiilor fiscale prevazuta de OMPF 3004/2017
In Monitorul Oficial, nr. 804 din 20 august 2021 a fost publicat Ordinul nr. 1021/2021 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 3.004/2017 privind aprobarea Procedurii de solutionare a contestatiilor prevazute la art. 366 alin. (2), art. 369 alin. (5), art. 374 alin. (2), art. 377 alin. (4), art. 382 alin. (2), art. 385 alin. (4), art. 390 alin. (2) si art. 393 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.
Conform actului normativ, a fost modificata procedura de solutionare a contestatiilor fiscale prevazuta de OMPF 3004/2017, dupa cum urmeaza:
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Achizitie servicii intracomunitare Am primit o factura de la EuroWAG - Cehia pentru servicii emisa cu TVA 0. In subsolul facturii scrie: "In conformitate cu Art 9 din L235/2004 MO referitor la TVA tranzactia nu...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Vanzare cladire catre asociat Va rugam sa raspundeti pe baza datelor prezentate: Achizitie imobil (construit 2020) in feb.2021 cu valoarea de 545000 lei 103550 lei, taxare inversa 4426 = 4427 = 103550 lei...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Venituri din subventii DSVSA. Pro rata Am citit intrebarea de mai jos pe platforma, si eu sunt in situatia respectiva, am citit si raspunsul dat, si as vrea sa revin la faptul ca nu trebuie sa calculez PRO Rata in...citeste mai mult
- dispozitiile prezentului ordin se aplica de catre directia de specialitate cu atributii de management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finantelor, denumita in continuare directie de specialitate, de catre autoritatile prevazute la art. 359 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si de catre operatorii economici contestatori;
- autoritatea emitenta este structura emitenta a deciziei contestate, respectiv autoritatea prevazuta la art. 359 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
- structura de specialitate este structura prevazuta la art. 3 alin. (1) si (4) din anexa nr. 2 si art. 2 alin. (1) din anexa nr. 4 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.482/2017 privind procedura si conditiile in care se realizeaza autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor inregistrati, a expeditorilor inregistrati si a importatorilor autorizati, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv Serviciul autorizatii din cadrul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, biroul/compartimentul avize si autorizatii (case de marcat) din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice si biroul/compartimentul cu atributii de autorizare din cadrul birourilor vamale de interior si/sau frontiera;
- directia de specialitate este directia cu atributii de management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finantelor;
- in situatia in care contestatorul doreste sa retraga contestatia, cererea de retragere se depune la sediul Ministerului Finantelor si trebuie sa fie semnata de acesta sau de imputernicit, cu indeplinirea acelorasi conditii de forma prevazute la formularea si depunerea contestatiei;
- pentru lamurirea cauzelor, directia de specialitate poate solicita puncte de vedere altor directii de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor si Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sau altor institutii competente sa se pronunte in cauzele respective;
- in situatia in care pentru aceeasi cauza exista puncte de vedere contradictorii sau contrare punctului de vedere exprimat de directia de specialitate, cauza respectiva poate fi supusa dezbaterii Comisiei fiscale centrale din Ministerul Finantelor, potrivit legii;
- prevederile prezentei proceduri se aplica si in cazul solutionarii contestatiilor formulate impotriva altor decizii emise de comisii in baza Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2.482/2017, cu modificarile si completarile ulterioare.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Facturi Glovo si Tazz
Intrebare: Pentru o societate din domeniul HORECA care efectueaza livrari prin Bolt, Glovo, Tazz, am o nelamurire vis-a-vis de factura primita de la Glovo si Tazz, livratori pentru care livrarea se face atat cash, cat si cu cardul. Pe factura de la Glovo apar pozitiile: Comision Hercules 875,29 Servicii Promovare 208,5 Taxa platforma 25 Pe factura HCL Online (Tazz) apar pozitiile: Comision conform contract 875,29 Taxa administrare 25 Taxa Genius 52,5 Monografia contabila pentru aceste facturi este in...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Venituri din drepturi de autor persoana fizica nerezidenta
Intrebare: O societate comerciala cu activitati de organizare a expozitiilor, targurilor si congreselor invita un speaker din UE sau din afaceri non-UE, persoana fizica. Acesta vorbeste in cadrul conferintelor pentru un anumit numar de ore pentru care ar trebui platit. Care ar fi modalitatea corecta si legala de remunerare a acestuia? Mentionez ca persoana variaza de la o conferinta la alta. M-am gandit la varianta "drepturi de autor", dar aceste persoane nu detin CNP sau NIF din Romania.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Lichidare stoc Intreprindere Individuala
Intrebare: Sunt titularul unei intreprinderi individuale (I.I.) cu activitate de vanzare de piese auto, in magazin. Doresc sa inchid activitatea si sa radiez I.I. Detin un stoc de marfa, inregistrat la valoarea de vanzare de aproximativ 80.000 lei, si am primit o oferta de cumparare de la un alt intreprinzator cu aceeasi forma de organizare. Cumparatorul doreste sa achizitioneze intreaga marfa, dar nu la preturile de vanzare. Ce procedura trebuie sa urmez pentru radierea I.I. si pentru a vinde marfa la...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Impozitarea veniturilor din anularea ajustarilor privind deprecierile
Intrebare: O societate platitoare de impozit pe venit, cu ocazia inventarierii de la final de an, face ajustari privind deprecierea marfurilor. Aceste marfuri sunt cuptoare, mobilier si lazi frigorifice folosite de societate pentru a fi oferite tertilor, cu care avea incheiate contracte de vanzare a produselor de panificatie congelate. In baza contractelor, societatea a oferit aceste echipamente in custodie. Ele au fost inregistrate ca obiecte de inventar si nu au fost trecute pe cheltuiala. Intre timp,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<