Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Solutionarea contestatiilor fiscale facute de firme si PFA-uri va trece in activitatea finantelor abia din 31 martie 2022

30-Sep-2021
2720
Solutionarea contestatiilor fiscale facute de firme si PFA-uri va trece in activitatea finantelor abia din 31 martie 2022

Un nou Proiect de Ordin amana, din nou, termenul limita pentru mutarea activitatii de solutionare a contestatiilor facute de firme si PFA-uri de la ANAF la Ministerul Finantelor. Noul termen prevazut de lege pentru preluarea acestei activitati este data de 31 martie 2022.

Reamintim ca prin OUG 51/2021 a fost propusa preluarea activitatii de solutionare a contestatiilor fiscale de catre Ministerul Finantelor la data de 1 octombrie 2021. Initial aceasta activitate trebuia inceputa de finante la data de 21 iunie 2021.

Propunerea actuala are in vedere evitarea unor disfunctionalitati in ceea ce priveste activitatea de solutionare a contestatiilor, cu legatura directa cu aplicarea legislatiei fiscale in vederea acordarii unui tratament echitabil contribuabililor, precum si faptul ca pana in prezent nu au fost aprobate actele normative de modificare a Hotararii Guvernului nr. 34/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, cu privire la organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, precum si Hotararii Guvernului nr. 520/2013, cu modificarile si completarile ulterioare, cu privire la organizarea si functionarea ANAF.

Astfel, in Nota de fundamentare se propune prorogarea termenului prevazut la la art. II – Dispozitii tranzitorii, punctul 9 si la art. III – Dispozitii finale, din Legea nr. 295/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, precum si aprobarea unor masuri fiscal-bugetare, cu privire la preluarea activitatii de solutionare a contestatiilor formulate impotriva titlurilor de creanta, precum si a altor acte administrativ-fiscale emise de organul fiscal central de la data de 1 octombrie 2021 la data de 31 martie 2022.

In prezent, in realizarea functiilor sale, ANAF exercita si atributia prevazuta la art.7 lit. A, punctul 25, respectiv "solutioneaza contestatiile si plangerile prealabile formulate impotriva actelor emise in exercitarea atributiilor".

Activitatea de solutionare a contestatiilor este reglementata de Titlul VIII din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, conform caruia organele de solutionare a contestatiilor solutioneaza contestatiile formulate impotriva deciziilor de impunere, a actelor administrative fiscale asimilate deciziilor de impunere, a deciziilor pentru regularizarea situatiei emise in conformitate cu legislatia in materie vamala, a masurii de diminuare a pierderii fiscale stabilita prin decizie de modificare a bazei de impunere, care au ca obiect impozite, taxe, contributii, datorie vamala, accesoriile aferente acestora, precum si contestatiile formulate impotriva deciziilor de reverificare.

In afara de activitatea de solutionare a contestatiilor, se intocmesc si se pun la dispozitia structurii care reprezinta Agentia in fata instantelor de judecata propuneri privind intampinarile in dosarele avand ca obiect decizii emise in solutionarea contestatiilor, precum si documentele necesare constituirii dosarului la instanta.

Prin Legea nr. 295/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, precum si aprobarea unor masuri fiscal-bugetare, s-a statuat preluarea activitatii de solutionare a contestatiilor formulate impotriva titlurilor de creanta, precum si a altor acte administrativ-fiscale emise de organul central fiscal in cadrul Ministerului Finantelor si, in plus fata de atributiile specifice in vigoare la acest moment, acesteia ii revin si urmatoarele:

  • solutionarea contestatiilor formulate impotriva actelor care pana la aceasta modificare legislativa erau solutionate de organele fiscale emitente;
  • reexaminarea deciziei de solutionare in conditiile prevazute de lege.

Activitatea de solutionare a contestatiilor formulate impotriva titlurilor de creanta, precum si a altor acte administrativ-fiscale emise de organul central fiscal este desfasurata prin structuri organizate atat la nivelul aparatul propriu al Agentiei, cat si la nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice si Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili.

 

Sursa: ANAF

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • E-Factura. Cu ce luna trebuie inregistrate facturile daca NU au fost primite la timp

    • Sistemul e-FACTURA pentru emisia si transmiterea facturilor electronice este utilizat de toata lumea din 1 ianuarie 2025, iar in acest context, persoanele care il folosesc trebuie sa acorde o mare atentie termenelor legale de transmitere si inregistrare a facturilor. Exista insa situatii in care facturile nu sunt emise la timp, din diferite motive, iar uneori sunt transmise in alta luna. Contribuabilii vor sa stie cum trebuie sa procedeze in aceasta situatie. Avem cazul urmator. Un contribuabil...» citeste mai departe aici

  • Taxe PFA. Care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in 2025

    • Conform legislatiei in vigoare, contributia la asigurarile sociale de sanatate (CASS) ramane si in 2025 la o cota de 10% din veniturile nete realizate pentru PFA-uri si se aplica atat celor care obtin venituri peste un anumit plafon, cat si celor care nu sunt scutiti pe plata CASS. Reamintim ca nivelul salariului minim brut de 4.050 lei determina noile plafoane de venit pentru CASS. In continuarea articolului vom vedea care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in cazul PFA, in 2025.» citeste mai departe aici

  • Declaratia 394. Bonurile fiscale SUB 100 euro vor fi trecute in D394?

    • Declaratia 394 reprezinta un document important pentru raportarea detaliata a tranzactiilor interne intre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA. Desi aceasta declaratie este destinata in principal pentru facturi si livrari de bunuri de valoare mai mare, multi contribuabili se intreaba cum trebuie tratate bonurile fiscale cu valoarea sub 100 euro. In acest articol vom vedea cadrul legal care stabileste obligatiile de raportare a bonurilor fiscale si daca acestea trebuie incluse in...» citeste mai departe aici

  • D700 ANAF. Cazuri in care D700 trebuie depusa pana pe 31 martie 2025

    • D700 este un formular important, care este folosit de contribuabili atunci cand vor sa schimbe vectorul fiscal. Desi poate fi depus si in alte perioade, acesta are ca termen limita data de 31 martie pentru a face trecerea de la impozit micro la impozit pe profit si invers.» citeste mai departe aici

  • Formular 230. Beneficiarii sumei de 3,5% trebuie sa indeplineasca o conditie importanta

    • Persoanele fizice pot completa si depune formularul 230 Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si asimilate salariilor pentru sustinerea unor entitati nonprofit/unitati de cult pana la termenul de plata a impozitului. In acest context, un contribuabil se intreaba cum se depune formularul, cine si unde il transmite, dar si cine stabileste suma care va fi transferata din impozitul pe venit. TOATE aceste raspunsuri, dar si alte...» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni e-Factura in 2025: Atentie la amenzile egale cu 15% din valoarea facturii [VIDEO]

    • Avand in vedere ca sistemul e-Factura este un sistem functional de ceva timp deja, iar obligativitatea lui a fost extinsa pentru toate categoriile de contribuabili, trebuie sa fiti foarte atenti la emiterea si inregistrarea facturilor. In acest articol vom vedea pana cand trebuie transmise facturile in E-Factura, care sunt sanctiunile, atat in cazul facturilor emise, cat si pentru cele primite, dar si un VIDEO explicativ cu privire la acest subiect.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016