Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Retragerea de la Pilonul II de Pensii: ASF a publicat modelul de cerere-cadru

15-Feb-2019
3429

Printre alte masuri fiscal-bugetare prevazute de OUG 114/2018 se numara si posibilitate ca persoanele care au contribuit Pilonul II de pensii sa isi poata retrage banii si sa ii transfere in fondul de pensii public administrat de stat.

Si cum de la teorie la practica nu este decat un pas, acum Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a facut acest pas, publicand un model de cerere prin care acest contribuabilii pot pune in practica aceasta cerere de retragerea de la Pilonul II de Pensii.

Art. 81 din OUG nr. 114/2018 stabileste urmatoarele:

"(…)
3. La articolul 32, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmatorul cuprins:

"(6) O persoana participanta la un fond de pensii poate opta, pe baza de cerere individuala, dar nu mai devreme de 5 ani de participare la respectivul fond, sa se transfere la sistemul public de pensii. Fondurile detinute pana la data transferului raman in contul personal al participantului pana la deschiderea dreptului la pensia privata."

4. La articolul 35, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 35

(1) Dupa aderare sau repartizare, participantii sunt obligati sa contribuie la un fond de pensii si nu se pot retrage din sistemul fondurilor de pensii administrate privat pe toata perioada pentru care datoreaza contributia de asigurari sociale la sistemul public de pensii, pana la deschiderea dreptului la pensia privata decat la cererea expresa a acestora."

Astfel, dat fiind ca OUG 114 a stabilit ca persoanele participante la fondul de pensii se pot transfera la sistemul public de pensii, ASF a pus in Consultare publica Norma privind modificarea si completarea Normei nr. 1/2015 privind aderarea si evidenta participantilor la fondurile de pensii administrate privat. 

Actele pot fi descarcate si consultate in format .PDF mai jos. 

"CERERE-CADRU

privind incetarea platii contributiei

1. Datele de identificare si de contact ale participantului

Numele si prenumele .....................................…

Cod numeric personal (CNP) . . . . . . . . . ., B.I./C.I. seria . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . ., eliberat(a) la data de . . . . . . . . . . de catre . . . . . . . . . . Data nasterii (zz/ll/aaaa) . . . . . . . . . .

2. Datele de contact ale participantului

Adresa de domiciliu si/sau resedinta. . . . . . . . . . (localitatea, judetul/sectorul, strada, numarul, blocul, scara, etajul, apartamentul, codul postal)

Adresa de corespondenta . . . . . . . . . . (localitatea, judetul/sectorul, strada, numarul, blocul, scara, etajul, apartamentul, codul postal)

Numarul de telefon : fix . . . , mobil. . . . . . . . . ., adresa de e-mail . . . . . . . . . .

3. Date privind calitatea de participant

Seria ..... nr. .... actului individual de aderare

Denumirea fondului de pensii administrat privat . . . . . . . . . . administrat de . . . . . . . . . . (denumirea administratorului)

Adresa administratorului . . . . . . . . . . (localitatea, judetul/sectorul, strada, numarul, blocul, scara, etajul, apartamentul, codul postal)

Denumirea angajatorului . . . . . . . . . ., CIF/CUI . . . . . . . . . .

Denumirea casei de pensii la care este inregistrat participantul ...

4. Documente necesare
Copia actului de identitate valabil la data depunerii cererii.

5. Declaratia participantului:

a. Declar pe propria raspundere ca am semnat aceasta cerere in vederea incetarii platii contributiei individuale la fondul de pensii administrat privat ...............(denumirea fondului), in conformitate cu prevederile art. 81 pct. 3 si 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene.

b. Am luat cunostinta ca ... (denumirea administratorului) prelucreaza datele mele cu caracter personal, astfel:
b.1. In vederea indeplinirii obligatiilor sale legale rezultand din administrarea fondului de pensii administrat privat (... denumirea fondului) conform prevederilor din Legea nr. 411/2004, republicata cu modificarile si completarile ulterioare si a normelor emise in aplicarea acesteia;
b.2. In vederea indeplinirii obligatiilor administratorului ca urmare a incheierii actului individual de aderare, pentru gestionarea relatiei cu participantii, inclusiv solutionarea cererilor, sesizarilor si reclamatiilor ce ii sunt adresate;
b.3. In scopuri de marketing direct si publicitate, in situatia in care imi voi da acordul in viitor pentru prelucrarea datelor cu caracter personal in acest sens.

In vederea indeplinirii scopurilor de prelucrare mentionate mai sus, administratorul prelucreaza datele pe care le furnizez in mod direct.

Este posibil ca administratorul sa prelucreze si date care nu sunt generate pe baza informatiilor furnizate direct de catre mine.

Refuzul de furnizare a datelor cu caracter personal va pune administratorul in imposibilitatea de a oferi produse de pensii private si servicii in legatura directa cu acestea, conform prevederilor legale.

In contextul desfasurarii obiectului sau de activitate, administratorul poate sa dezvaluie o parte sau toate categoriile de date cu caracter personal catre autoritati publice, agentii de marketing ai fondurilor de pensii, alti administratori de pensii private, angajatori, banci depozitare, furnizori, precum si pentru respectarea oricaror obligatii legale.

Administratorul va prelucra datele cu caracter personal pe durata desfasurarii relatiilor contractuale rezultand din actul de aderare, precum si ulterior in aplicarea prevederilor legale.

Inteleg ca potrivit legislatiei privind protectia datelor cu caracter personal, beneficiez de urmatoarele drepturi: dreptul la informare, dreptul de acces, dreptul la rectificare, dreptul la stergerea datelor (“dreptul de a fi uitat”) - in masura in care sunt indeplinite conditiile prevazute de lege, dreptul la restrictionarea prelucrarii, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opozitie, dreptul de a nu face obiectul unor decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automata, inclusiv crearea de profiluri, si dreptul de a ma adresa cu o plangere Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal.

Pot exercita aceste drepturi, printr-o cerere adresata (...) (denumirea administratorului), prin urmatoarele modalitati de contact (...).

Am luat cunostinta ca informatiile detaliate despre prelucrarea datelor cu caracter personal se gasesc in (...).

Ma oblig ca, in termen de 30 de zile calendaristice de la aparitia oricaror modificari ale datelor de identificare sau de contact, sa informez administratorul fondului de pensii administrat privat.
Participant, (numele si prenumele)
.......................................................................
(semnatura)
Data . . . . .
(zz/ll/aaaa)"

Proiectul de modificare a Normei nr. 1/2015 in care este inclusa si modelul de cerere in format .PDF poate fi descarcat de AICI!

Nota explicativa privind aprobarea proiectului pentru modificarea Normei ASF nr. 1/2015 poate fi descarcata in format .PDF de AICI!

Atentie!

Acest act NU SE AFLA IN VIGOARE pana la aprobarea Normei de modificare a Normei nr. 1/2015 si publicarea ei in Monitorul Oficial!

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Retragerea de la Pilonul II de Pensii: ASF a publicat modelul de cerere-cadru":
Rating:

Nota: 3.92 din 6 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Persoanele juridice NU mai depun raportarile contabile la data de 30 iunie daca indeplinesc anumite conditii
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov informeaza contribuabilii faptul ca, incepand cu anul 2021 Legea 82/1991, Legea contabilitatii, instituie ca Ministerul Finantelor Publice poate stabili intocmirea si depunerea la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice a situatiilor financiare sau a unor raportari contabile si la alte perioade decat anual, in cadrul exercitiului financiar, doar de catre persoanele care au realizat o cifra de afaceri mai mare decat...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune modificarea formularului tipizat Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor
    • ANAF a publicat, in data de 11 iunie 2021, un nou Proiect de Ordin pentru aprobarea formularului tipizat "Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor" utilizat in activitatea de verificare a situatiei fiscale personale. Conform referatului de aprobare, verificarea situatiei fiscale personale cu privire la impozitul pe venit reprezinta ansamblul activitatilor desfasurate de organul fiscal avand ca obiect examinarea totalitatii drepturilor si a obligatiilor de natura patrimoniala,...» citeste mai departe aici

  • Care sunt contribuabilii care au obligatia intocmirii anuale a dosarului preturilor de transfer? Raspuns oficial ANAF
    • Care sunt contribuabilii care au obligatia intocmirii anuale a dosarului preturilor de transfer? Raspunsul ANAF: Conform prevederilor legale, in vederea documentarii respectarii principiului valorii de piata, au obligatia intocmirii anuale a dosarului preturilor de transfer contribuabilii din categoria marilor contribuabili, stabiliti prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate cu o valoare totala anuala, calculata prin...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil si fiscal al operatiunilor de LOHN
    • Activitate in sistem de LOHN in cazul unei societati SRL micro-intreprindere, platitoare de TVA in sistem normal lunar, care activeaza in sistem de lohn cu obiectul principal de activitate 1520 fabricarea incaltamintei. Societatea primeste materialele necesare confectionarii incaltamintei prin import direct de la clientii sai din Italia (IT) si Marea Britanie (UK), iar ulterior acestea sunt returnate si facturate clientului ca produs finit manopera incaltaminte. Pentru fabricarea produsului...» citeste mai departe aici

  • Vineri 25 iunie 2021-termen limita pentru depunerea a opt declaratii fiscale-
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca vineri, 25 iunie 2021 este termenul limita de depunere a urmatoarelor declaratii: - "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" - formularul 100; CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI - lunar - contribuabilii care au urmatoarele obligatii de plata la bugetul de stat: - impozit pe venitul persoanelor fizice: impozit pe veniturile din dividende distribuite persoanelor fizice, impozit pe veniturile din...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul fiscal al cheltuielilor cu testele Covid suportate de angajator pentru salariat
    • Intrebare Care este tratamentul fiscal al cheltuielilor cu testele Covid suportate de angajator pentru salariati? Raspuns oficial ANAF: La stabilirea regimului fiscal aplicabil contravalorii testelor Covid suportate de angajator pentru angajatii sai, este necesara analizarea de catre angajator a scopului pentru care au fost facute testele, respectiv pentru asigurarea masurilor specifice care au ca obiect protejarea sanatatii angajatilor si desfasurarea activitatii in conditii de securitate si...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016