Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noutati legislative cu incidenta in materie fiscala: Buletinul din 1 aprilie

02-Apr-2019
1253

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a publicat, luni, 1 aprilie a.c., buletinul informativ cu numarul 14, privind noutatile legislative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial in perioada 25.03.2019 – 29.03.2019.

Asadar, mai jos regasiti cele 5 acte legislative care au fost publicate saptamana trecuta in Monitor si care au incidenta in materie fiscala.


1. Legea nr. 156/2000 privind protectia cetatenilor romani care lucreaza in strainatate, republicata (M. Of. nr. 227 din 25 martie 2019).

Extras din actul legislativ

ART. 1 Statul roman asigura, in conformitate cu prevederile prezentei legi, protectia cetatenilor romani cu domiciliul in Romania care lucreaza in strainatate. 

ART. 2 

(1) Prezenta lege reglementeaza conditiile de functionare, precum si procedura de inregistrare a persoanelor juridice care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei ca agenti de plasare a fortei de munca in strainatate.

(2) Serviciile specializate de plasare a fortei de munca realizate pe teritoriul Romaniei de catre un agent de plasare a fortei de munca in strainatate constau in informarea, consilierea si medierea cetatenilor romani in vederea angajarii acestora in strainatate.

(3) Serviciile prevazute la alin. (2) sunt furnizate de catre agentii de plasare a fortei de munca infiintati pe teritoriul Romaniei sau de catre alti furnizori de servicii de plasare a fortei de munca stabiliti pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene, altul decat Romania, sau al Spatiului Economic European, inregistrati in conditiile prevazute de prezenta lege ori, dupa caz, supusi procedurii de notificare.

Detalii gasiti AICI >>

2. Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 19/2019 pentru modificarea si completarea unor acte normative (M. Of. nr. 245 din 29 martie 2019)

Extras din actul legislativ

ART.1

(…)

1. La articolul 1, alineatele (2) si (4) vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Fondul se utilizeaza pentru finantarea proiectelor de dezvoltare, care cuprind investitii sau lucrari de intretinere si reparatii curente, ale unitatiilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, precum si ale asociatiilor de dezvoltare intercomunitara, in domenii prioritare, dupa cum urmeaza: 
1. Domeniul prioritar principal:
a) sanatate, respectiv dispensar medical rural, centru medical de permanenta, spitale judetene, municipale si orasenesti; 
b) educatie, respectiv scoli, gradinite, crese, campusuri scolare; 
c) apa si canalizare, inclusiv tratarea si epurarea apelor uzate; 
d) retea de energie electrica si retea de gaze, inclusiv extinderea acestora;
e) infrastructura de transport, respectiv drumuri comunale si locale, judetene, strazi, zone pietonale, poduri, pasaje; 
f) salubrizare; 
g) retea de iluminat public.

(...)

2. La articolul 3, alineatele (1) si (2) vor avea urmatorul cuprins:
"(1) Fondul poate angaja sume pentru finantarea proiectelor de dezvoltare ale beneficiarilor prevazuti la art. 1 alin. (2) si pentru finantarea proiectelor de investitii ale beneficiarilor prevazuti la art. 1 alin. (3), in limita plafoanelor de trageri, prevazute la art. 1 alin. (5), disponibile la data solicitarii finantarii. 
(…)

Detalii gasiti AICI >>

3. Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1878/2019 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.917/2005 (M. Of. nr. 229 din 26 martie 2019)

Extras din actul legislativ

ART. I Normele metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.917/2005, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.186 si 1.186 bis din 29 decembrie 2005, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza: 

1. La capitolul I "Dispozitii generale", punctul 1.4 "Documente justificative si registre de contabilitate" subpunctul 1.4.2 "Forma de inregistrare in contabilitate", ultimul paragraf se abroga.

2. La capitolul III "Prevederi referitoare la elementele de bilant" punctul C "Capitaluri" subpunctul 3 "Rezerve din reevaluare", ultimele trei paragrafe se abroga.

3. La capitolul VI "Planul de conturi general pentru institutiile publice":
3.1. La clasa 4 "Conturi de terti", grupa 48 "Decontari", se modifica denumirea contului contabil sintetic de gradul II din 48109 "Alte decontari" in 48109 "Alte decontari privind incheierea executiei bugetare din anul curent (excedent/deficit)" si a contului contabil sintetic de gradul III 4810900 "Alte decontari" in 4810900 "Alte decontari privind incheierea executiei bugetare din anul curent (excedent/deficit)".

3.2. La clasa 5 "Conturi la trezorerii si institutii de credit", grupa 51 " Conturi la trezorerii si institutii de credit", se abroga contul contabil sintetic de gradul III 5120600 "Disponibil in lei al trezoreriei centrale" si se introduc urmatoarele conturi contabile sintetice de gradul III:
- 5120601 "Disponibil in lei al trezoreriei centrale la trezorerii";
- 5120602 "Disponibil in lei al trezoreriei centrale la institutii de credit". 

Detalii gasiti AICI >>

4. Decizia inaltei Curtii de Casatie si Justitie nr. 5/2019 (M. Of. nr. 237 din 27 martie 2019)

Detalii gasiti AICI >>


5. Norma Autoritatii de Supraveghere Financiara nr. 7/2019 privind incheierea exercitiului financiar 2018 pentru entitatile din domeniul asigurarilor (M. Of. nr. 227 din 25 martie 2019)

Extras din actul legislativ

ART. 1 

(1) Prezenta norma reglementeaza incheierea exercitiului financiar 2018 pentru entitatile din domeniul asigurarilor prevazute la alin. (2).

(2) Prezenta norma se aplica urmatoarelor entitati:
a) asiguratorilor si reasiguratorilor cu sediul pe teritoriul Romaniei, persoane juridice romane, autorizati sa isi desfasoare activitatea in conditiile Legii nr. 237/2015 privind autorizarea si supravegherea activitatii de asigurare si reasigurare, cu modificarile si completarile ulterioare; 
b) companiilor de brokeraj autorizate in conditiile Legii nr. 236/2018 privind distributia de asigurari; 
c) subunitatilor fara personalitate juridica stabilite in Romania in conformitate cu prevederile Legii nr. 237/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, sau ale Legii nr. 236/2018, care apartin unor persoane juridice cu sediul in state terte; d) subunitatilor fara personalitate juridica stabilite in Romania in conformitate cu prevederile Legii nr. 237/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, sau ale Legii nr. 236/2018, care apartin unor persoane juridice cu sediul in alte state membre.

(3) in sensul prezentei norme, prin asigurator se intelege asiguratorul, asiguratorul compozit si asiguratorul mixt, asa cum acestia sunt definiti la art. 1 alin. (2) pct. 3, 4 si 6 din Legea nr. 237/2015, cu modificarile si completarile ulterioare. (4) in sensul prezentei norme, prin companie de brokeraj se intelege intermediarul principal definit la art. 2 alin. (1) pct. 9 din Norma Autoritatii de Supraveghere Financiara nr. 19/2018 privind distributia de asigurari.

Detalii gasiti AICI >>

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noutati legislative cu incidenta in materie fiscala: Buletinul din 1 aprilie":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Miercuri, 30 Iunie 2021, este termenul limita pentru depunerea Formularul 394
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca miercuri 30 iunie este ultima zi in care se poate depune ”Declaratia informativa privind livrarile/ prestarile ?i achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA - aferente perioadei de raportare precedente”. Perioada de raportare este cea declarata pentru depunerea decontului de TVA, prevazuta la art. 322 din Legea nr.227/2015) . Obligativitatea depunerii...» citeste mai departe aici

  • A fost publicat noul model al formularului tipizat Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor (Ordinul 722/2021)
    • Ordinul nr. 722/2021 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.494/2013 privind aprobarea modelului si continutului formularului tipizat "Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor", cod A.N.A.F. 14.13.22.99/7, destinat utilizarii in activitatea de control a inspectorilor antifrauda din cadrul Directiei Generale Antifrauda Fiscala a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 607 din 18 iunie 2021. Actul normativ a intrat...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal - contabil al creantelor neincasate. Rezolvati problema fara sa apelati la Justitie
    • Stimate contabil, Clientii intarzie cu plata facturilor? Intarzierile acestea va deregleaza fluxul de numerar? In consecinta, aveti la randul dvs. intarzieri cu plata facturilor sau chiar a salariilor? Problema este veche si este prezenta in orice firma. Si, invariabil, ea ajunge intotdeauna spre rezolvare in ograda dvs., a Departamentului Financiar-Contabil. Pentru ca dvs., contabilul, sunteti prima reduta de aparare. Dvs. sunteti cel care trebuie sa analizeze complexitatea fiecarei situatii cu...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale de plata privind veniturile realizate din criptomonede
    • O persoana fizica (nu PFA) doreste sa investeasca o anumita suma in criptomonede. La extragerea acestora PFA este obligata sa isi depuna declaratia unica si sa plateasca impozit (daca obtine profit)? In cazul in care isi depaseste plafonul a 12 salarii este obligat sa plateasca la sanatate si pensie? Raspunsul consultantului fiscal Dani Cucu: Veniturile realizate din transferul de moneda virtuala reprezinta venituri impozabile incluse in categoria veniturilor din alte surse, potrivit art. 114...» citeste mai departe aici

  • Cele mai utile beneficii extrasalariale oferite de angajatori
    • Este o practica frecventa pentru angajator ca acesta sa ofere, pe langa salariu, o serie de facilitati extrasalariale angajatului. Cele mai utile pentru angajator sunt cele care beneficiaza de scutiri de impozit sau deduceri. In ceea ce-l priveste pe angajat, acesta este interesat de o serie de beneficii extrasalariale, care fie ii aduc avantaje la bugetul personal, fie ii ofera diferite inlesniri. Bonuri de masa Aceasta este una dintre facilitatile cele mai larg raspandite in mediul privat si...» citeste mai departe aici

  • Formularele fiscal-contabile pot fi gata in 2 minute!
    • Stii cate formulare trebuie sa completezi daca firma ta detine o casa de marcat electronica dotata cu jurnal fiscal? Nu mai putin de 8! Dar pentru registrul de casa, stii cate formulare iti cere legea sa completezi zilnic, in dublu exemplar? Minimum 4: chitanta, dispozitia de plata / incasare, imputernicirea, decontul de cheltuieli / deplasare. Sa mai vorbim de sutele de formulare SSM obligatorii ori de formularele GDPR? Din pacate, traim in Romania si activitatea legala a unei firme, mica...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016