Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Documentar fiscal OMFP nr. 664: Autorizarea activitatii de schimb valutar

18-Oct-2012
3718
Redam mai jos principalele norme actuale privind procedura de autorizare si/sau inregistrare a entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei, aprobata prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 664/2012, cu modificarile si completarile ulterioare.

Reamintim ca, prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 664/2012, au fost aprobate:

- regulamentul de organizare si functionare a Comisiei de autorizare a activitatii de schimb valutar. Comisia de autorizare a activitatii de schimb valutar functioneaza ca structura interministeriala prin intermediul careia se realizeaza autorizarea si/sau inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei;

- criteriile referitoare la autorizarea si/sau inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, categoriile de entitati care pot fi autorizate sa desfasoare activitati de schimb valutar, conditiile de functionare a acestora, conditiile de autorizare a punctelor de schimb valutar, locul de desfasurare a activitatii de schimb valutar, operatiunile de schimb valutar care pot fi efectuate de aceste entitati, conditiile de suspendare, revocare sau anulare a autorizatiei;

- documentele necesare pentru obtinerea autorizatiei de schimb valutar/codului statistic aferent punctului de schimb valutar;

- documentele necesare pentru verificarea conditiilor de functionalitate a spatiului propus pentru inregistrarea punctului de schimb valutar;

- modelul autorizatiei pentru entitatile care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei;

- modelul scrisorii de atribuire a codului statistic unic pentru fiecare punct de schimb valutar al entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei;

- modelul notei de constatare privind dovada indeplinirii conditiilor de functionalitate a spatiului, in care se vor mentiona dotarile existente in cadrul punctului de schimb valutar propus, existenta sistemului de alarmare impotriva efractiei, existenta planului de paza al punctului de schimb valutar (atunci cand este cazul) si existenta planului de interventie prevazut de legislatia privind apararea impotriva incendiilor.

Procedura de autorizare este obligatorie pentru entitatile care desfasoara activitati de schimb valutar pentru persoane fizice pe teritoriul Romaniei, acestea fiind obligate sa se conformeze conditiilor legale si sa depuna documentele necesare pentru obtinerea autorizatiei de schimb valutar in termen de 360 de zile de la intrarea in vigoare a actului normativ, respectiv pana la 14 mai 2013 (termen decalat prin Ordinul viceprimului-ministru, ministrului Finantelor Publice nr. 1.330/2012 pentru modificarea anexelor nr. 2, 4 si 7 la Ordinul viceprimului-ministru, ministrului Finantelor Publice nr. 664/2012 privind autorizarea si/sau inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei).

Categoriile de entitati care pot efectua activitati de schimb valutar pentru persoane fizice pe teritoriul Romaniei carora le sunt aplicabile prevederile de mai sus sunt urmatoarele:

- casele de schimb valutar, organizate ca persoane juridice conform Legii nr. 31/1190 privind societatile comerciale, care au ca obiect principal de activitate activitatile de schimb valutar pentru persoane fizice cod CAEN 6612 "Activitati de intermediere a tranzactiilor financiare - activitati ale birourilor de schimb valutar" si ca activitati secundare cele incluse in codul CAEN 6619 "Activitati auxiliare intermedierilor financiare, exclusiv activitati de asigurari si coduri de pensii - remiterea de bani";

- persoanele juridice si alte entitati care beneficiaza de prevederi legale exprese si au stipulate activitatile de schimb valutar pentru persoane fizice in actele constitutive care le reglementeaza infiintarea si functionarea;

- entitatile care detin in administrare structuri de primire turistice cu functiuni de cazare turistica si au in obiectul de activitate operatiuni de cumparare de valute sub forma de numerar si substitute de numerar.

Sursa: DGFP Valcea


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Documentar fiscal OMFP nr. 664: Autorizarea activitatii de schimb valutar":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • AMEF: Retur marfa. Obligativitatea utilizarii bonurilor de retur
    • In general, anumite magazine utilizeaza tipizate bonuri de retur pentru schimbul de produse sau pentru returul produselor. In aceasta situatie, unul dintre specialistii nostri ne va explica daca este obligatorie utilizarea bonurilor de retur si care este cadrul legislativ care reglementeaza acest lucru. Un operator economic a apelat la sfatul specialistului, marturisind ca in cazul in care utilizarea acestor documente nu este impusa de lege, doreste sa renunte la intocmirea lor pentru a...» citeste mai departe aici

  • Presedintele CNIPMMR: Niciodata salariul minim nu s-a marit cu 2 luni inainte de finalul anului
    • Pentru ca Guvernul nu mai are bani, transferul responsabilitatii si al costurilor este trecut in contul mediului privat, printr-o decizie nemaintalnita: aceea de marire a salariului minim la final de an, sustine presedintele Consiliului National pentru Intreprinderi Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu. Intr-o declaratie oferita Agerpres, presedintele CNIPMMR a vorbit despre intentia Guvernului de a majora salariul minim inainte de inceputul anului viitor....» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor propune reducerea termenului de prescriptie a datoriilor fiscale la 2 ani!
    • Ministrul de Finante ia in calcul posibilitatea reducerii perioadei de prescriptie a datoriilor fiscale, Eugen Teodorovici anuntand ca va face o propunere astfel incat termenul sa scada de la 5 ani, la 2 ani. "ANAF avea multe alte lucruri de facut pana sa ajunga la acest tip de actiune. Ieri (vineri, n.r.) vorbeam cu vicepresedintele de la ANAF, care a pastorit aceasta situatie si care era convins de faptul ca este o masura foarte buna. Atunci mi-a venit si ideea de a propune o modificare...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor, despre posibila inghetare a salariilor: Este o varianta trimisa Comisiei Europene
    • Ministrul Finantelor a anuntat ca documentul prezentat de senatorul PNL, Florin Citu, privind o posibila inghetare a salariilor bugetare, este unul public trimis Comisiei Europene, si reprezinta un document de lucru. "Este un document trimis Comisiei Europene. Domnul senator n-a facut altceva decat sa preia un document public si sa-l puna pe pagina proprie de Facebook. Este un document de lucru, sa spunem asa, o posibila varianta trimisa Comisiei Europene, pentru ca acesta este modul in care...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016