Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Incasare datoriilor din creantele Romaniei provenite din activitatea de comert exterior si cooperare

28-Ian-2011
3969
ORDINUL Nr. 76/2011 al ministrului Finantelor Publice privind aprobarea Procedurilor si modalitatilor de incasare a sumelor rezultate din recuperarea creantelor Romaniei provenite din activitatea de comert exterior si cooperare economica internationala, derulata inainte de 31 decembrie 1989, si din drepturile care decurg din acordurile comerciale si de plati guvernamentale si aranjamente tehnice bancare corespunzatoare, inregistrate in conturile de cliring, barter si cooperare economica internationala, precum si de retinere si gestionare a cheltuielilor legale

Firme interesate
Statul roman, purtator de drepturi si obligatii in dreptul international public

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Inalti functionri din Administratia publica centrala, consilier juridic, reprezentantii Ministerului Finantelor Publice, ambasador

Index

Sumele rezultate din recuperarea creantelor Romaniei provenite din activitatea de comert exterior si cooperare economica internationala, derulata inainte de 31 decembrie 1989, reglementate in baza Legii nr. 29/1994 privind autorizarea Guvernului de a aproba negocierea in vederea recuperarii creantelor Romaniei provenite din activitatea de comert exterior si cooperare economica internationala, derulata inainte de 31 decembrie 1989, cu modificarile ulterioare, si sumele rezultate din recuperarea drepturilor care decurg din acordurile comerciale si de plati guvernamentale si aranjamente tehnice bancare corespunzatoare, reglementate conform Ordonantei Guvernului nr. 59/1994 privind reglementarea operatiunilor de import-export care se deruleaza prin cliring, barter si cooperare economica internationala in baza acordurilor comerciale si de plati guvernamentale, republicata, se fac venit la bugetul de stat.

Banca Comerciala Romana - S.A. va retine din sumele incasate in conturile tranzitorii din recuperarea creantelor Romaniei comisioanele cuvenite bancii pentru operatiunile bancare legate de recuperarea creantelor Romaniei, conform conventiei incheiate de banca cu Ministerul Finantelor Publice.

Banca Comerciala Romana - S.A. va efectua operatiunile de schimb valutar al sumelor ramase in conturile tranzitorii, dupa retinerea comisioanelor cuvenite bancii, conform conventiei incheiate de banca cu Ministerul Finantelor Publice, si va vira contravaloarea in lei a acestor sume la bugetul de stat, capitolul "Venituri din valorificarea unor bunuri", cod 39.01, subcapitolul "Venituri obtinute in procesul de stingere a creantelor bugetare", cod 39.01.06.

Banca Comerciala Romana - S.A. va prezenta Ministerului Finantelor Publice, la fiecare operatiune efectuata la instructiunile acestuia, documentele aferente virarii sumelor prevazute la pct. 2 si pct. 3.

Operatiunile privind vanzarea valutei pentru plata sumelor in lei cuvenite bugetului de stat se inregistreaza in contabilitate la cursul de schimb utilizat de Banca Comerciala Romana S.A. la data tranzactiei.

Disponibilitatile din contul in lei deschis pe numele Ministerului Finantelor Publice la Trezoreria Operativa Centrala, corespunzatoare cotei de 3% din sumele incasate in lei din recuperarea drepturilor inregistrate in conturile de cliring, barter si cooperare economica internationala, precum si disponibilitatile in lei din sume incasate din recuperarea creantelor externe conform Legii nr. 29/1994, cu modificarile ulterioare, se vor vira la bugetul de stat, capitolul "Venituri din valorificarea unor bunuri", cod 39.01, subcapitolul "Venituri obtinute in procesul de stingere a creantelor bugetare", cod 39.01.06, cu exceptia unei sume care sa acopere plata cheltuielilor legale previzionate pentru un an bugetar, prezentate la pct. 7.

Ministerul Finantelor Publice va utiliza soldul disponibilitatilor din contul deschis pe numele sau la Trezoreria Operativa Centrala, rezultat dupa viramentul in contul de venituri bugetare prezentat la pct. 2, pentru plata:

a) cheltuielilor cuvenite operatorilor economici exportatori, stabilite pe baza cursului de 0,0015 lei pentru un dolar SUA, ale caror credite nu au fost preluate la datoria publica in baza Legii nr. 7/1992 privind acoperirea financiara a obligatiilor statului ramase neregularizate la 31 decembrie 1990 si preluarea de catre stat si bancile comerciale a pierderilor inregistrate in anii 1989 si 1990 de agentii economici cu capital de stat, precum si a creditelor bancare neperformante;

b) comisioanelor Bancii Comerciale Romane - S.A., calculate trimestrial la valoarea soldurilor conturilor de cliring, barter si cooperare economica internationala pentru operatiunile bancare efectuate pentru derularea operatiunilor in cadrul conturilor de cliring, barter si cooperare economica internationala.

Ministerul Finantelor Publice va instructa Banca Comerciala Romana - S.A., ori de cate ori este necesar, sa vireze in contul in lei deschis pe numele sau la Trezoreria Operativa Centrala suma necesara pentru asigurarea disponibilitatilor pentru platile previzionate pe un an de zile pe destinatiile legale prevazute la pct. 7, dupa efectuarea operatiunii de schimb valutar al sumelor incasate de la extern in conturile tranzitorii, conform conventiei incheiate de banca cu Ministerul Finantelor Publice.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cine verifica asociatiile de proprietari si reglementari cheie

    • Asociatia de proprietari este forma juridica de organizare si de reprezentare a intereselor comune ale proprietarilor unui bloc sau ai unui ansamblu de locuinte. Aceasta are un rol important in administrarea si intretinerea cladirii, in repararea si modernizarea ei, dar si in asigurarea respectarii drepturilor si obligatiilor fiecarui proprietar. Asociatia de proprietari are personalitate juridica, dar nu urmareste profit, ci bunul mers al comunitatii din imobil. In acest articol vom analiza...» citeste mai departe aici

  • Impozitare venituri din strainatate. TOT ce trebuie sa stii

    • Din ce in ce mai multi romani obtin venituri din activitati desfasurate in afara tarii, fie ca este vorba de freelancing, investitii, chirii, pensii, fie ca sunt dividende. Atragem insa atentia ca odata cu veniturile din strainatate apar si obligatiile fiscale in Romania. Conform Codului Fiscal, persoanele rezidente in Romania au obligatia de a declara veniturile din strainatate si, in anumite conditii, de a plati impozit si contributii sociale pentru acestea. Iar in acest articol vom...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 in 2025. Model de completare util pentru firme

    • Declaratia 101 (D101) este documentul fiscal esential prin care contribuabilii platitori de impozit pe profit isi declara obligatiile fiscale anuale. Formularul D101 are, conform Ordinului 206/2025, instructiuni clare privind completarea si termenul de depunere, extins pana la 25 iunie 2025. In acest articol vom vedea un exemplu pentru completarea D101, explicand pas cu pas modul de calcul al rezultatului fiscal, evidentierea amortizarii si completarea corecta a principalelor randuri din...» citeste mai departe aici

  • SECRETUL unei contabilitati impecabile

    • Inchipuiti-va ca una dintre firmele careia ii tineti contabilitatea este supusa unui audit sau unui control de la Fisc, situatie in care, evident, trebuie sa poata furniza pe loc tot felul de documente care i se solicita – de la statutul firmei si lista actionarilor pana la rapoarte financiare, facturi, declaratii fiscale, documente de plata, contracte etc. Nicio problema! Dvs., contabilul firmei, aveti toate aceste documente intr-un fisier personalizat, excelent organizat si...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe constructii se declara in D100. Ai bifat si D700?

    • Incepand cu 2025, taxa cunoscuta anterior ca „taxa pe stalp” revine sub forma impozitului pe constructii, aplicabil anumitor bunuri aflate in patrimoniul firmelor. Daca ai in evidenta constructii pentru care nu se datoreaza impozit pe cladiri, esti vizat de aceasta obligatie fiscala. Afla ce bunuri intra in sfera, cum se declara impozitul in D100, ce cod fiscal trebuie bifat in D700 si, mai ales, cum poti beneficia de o bonificatie de 10% daca esti atent la termene!» citeste mai departe aici

  • [INFOGRAFIC] Ce obligatii fiscal-contabile au partidele politice si reglementari cheie

    • Partidele politice, ca entitati juridice cu statut special, au obligatii fiscal-contabile specifice, reglementate printr-un cadru legal distinct. Desi nu desfasoara activitati economice in sensul clasic, acestea administreaza fonduri publice si private, motiv pentru care transparenta financiara si respectarea normelor contabile sunt esentiale. In acest articol vom analiza principalele obligatii financiare ale partidelor politice, precum si reglementarile-cheie care le guverneaza activitatea...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016