Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Normele metodologice de aplicare a OUG 110/2017 privind programul IMM Invest Romania, modificate (Hotararea 458/2020)

10-Iun-2020
2018

In Monitorul Oficial, Partea I nr. 487 din 09.06.2020 a fost publicata Hotararea nr. 458/2020 pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii IMM INVEST ROMANIA, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 282/2020.

Actul normativ a intrat in vigoare din data de 9 iunie 2020 si prevede modificarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 110/2017 privind sustinerea intreprinderilor mici si mijlocii.

Astfel, beneficiarul trebuie sa prezinte institutiilor de credit finantatoare garantii colaterale, care, in cazul creditelor de investitii, impreuna cu garantia de stat si ipoteca legala imobiliara si/sau mobiliara asupra activelor finantate din credit, acopera in proportie 100% valoarea finantarii, proportional cu procentul de garantare.

In cazul in care institutia de credit finantatoare considera necesar, pentru incadrarea beneficiarului in normele proprii de creditare, aceasta poate solicita beneficiarului constituirea si de alte garantii colaterale.

Pentru creditele/liniile de credit destinate finantarii capitalului de lucru, se instituie ipoteca legala asupra soldurilor creditoare ale tuturor conturilor deschise de beneficiarul programului la institutia de credit finantatoare, proportional cu procentul de garantare. 

In cazul in care institutia de credit finantatoare considera necesar, din motive rezonabile si necesare, pentru incadrarea beneficiarului in normele proprii de creditare, aceasta poate solicita beneficiarului constituirea de garantii colaterale,

Daca valabilitatea documentului transmis de finantator a expirat pana la data aprobarii garantiei, FNGCIMM realizeaza consultarea bazei de date a MFP. In situatia in care solicitantul inregistreaza obligatii fiscale restante si alte creante bugetare administrate de organul fiscal central, acesta se obliga sa le achite din creditul/linia de credit pentru finantarea capitalului de lucru acordata in cadrul programului.


Alte modificari aduse programului IMM Invest Romania, in Ordinul nr. 458/2020:

In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,

Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

Art. I. -
Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii - IMM INVEST ROMANIA, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 282/2020, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 296 din 8 aprilie 2020, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 1, alineatul (19) se abroga.
2. La articolul 9, alineatele (1) si (2) vor avea urmatorul cuprins:
"
Art. 9. -

(1) In conformitate cu prevederile art. 3 alin. (1) lit. f) si ale art. 8 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 110/2017, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 209/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, beneficiarul trebuie sa prezinte institutiilor de credit finantatoare garantii colaterale, care, in cazul creditelor de investitii, impreuna cu garantia de stat si ipoteca legala imobiliara si/sau mobiliara asupra activelor finantate din credit, acopera in proportie 100% valoarea finantarii, proportional cu procentul de garantare. In cazul in care institutia de credit finantatoare considera necesar, pentru incadrarea beneficiarului in normele proprii de creditare, aceasta poate solicita beneficiarului constituirea si de alte garantii colaterale.

(2) In conformitate cu prevederile art. 8 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 110/2017, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 209/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru creditele/liniile de credit destinate finantarii capitalului de lucru, se instituie ipoteca legala asupra soldurilor creditoare ale tuturor conturilor deschise de beneficiarul programului la institutia de credit finantatoare, proportional cu procentul de garantare. In cazul in care institutia de credit finantatoare considera necesar, din motive rezonabile si necesare, pentru incadrarea beneficiarului in normele proprii de creditare, aceasta poate solicita beneficiarului constituirea de garantii colaterale, astfel cum sunt definite la art. 2 lit. i) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 110/2017, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 209/2018, cu modificarile si completarile ulterioare."

3. La articolul 12 alineatul (3), litera e) va avea urmatorul cuprins:
"
e) certificatul de atestare fiscala si acordul beneficiarului de finantare de consultare a bazei de date a MFP, prevazut in anexa nr. 2;".

4. La articolul 12 alineatul (4), litera e) va avea urmatorul cuprins:
"
e) rezultatul consultarii bazei de date a MFP de catre finantator. In cazul in care valabilitatea documentului transmis de finantator a expirat pana la data aprobarii garantiei, FNGCIMM realizeaza consultarea bazei de date a MFP utilizand documentul transmis de finantator conform prevederilor alin. (3) lit. e) teza finala. In situatia in care solicitantul inregistreaza obligatii fiscale restante si alte creante bugetare administrate de organul fiscal central, astfel cum sunt definite la art. 1 pct. 31 din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, acesta se obliga sa le achite din creditul/linia de credit pentru finantarea capitalului de lucru acordata in cadrul programului."

5. La articolul 16 alineatul (7), litera b) va avea urmatorul cuprins:
"
b) diminuarea valorii garantiei, ca urmare a neutilizarii integrale a finantarii aprobate, dupa expirarea perioadei de realizare a investitiei in cazul creditelor de investitii, inclusiv in cazul rambursarilor partiale anticipate in interiorul perioadei de valabilitate a garantiei. In cazul finantarilor a caror rambursare se face in baza unui grafic nu este necesara notificarea FNGCIMM."

6. La articolul 16, alineatul (8) va avea urmatorul cuprins:
"
(8) FNGCIMM confirma notificarea in termen de 15 zile de la data primirii. In toate cazurile, notificarea se transmite FNGCIMM de catre institutia de credit dupa aprobarea modificarii conditiilor initiale prevazute in contractul de garantare de catre structurile sale competente si inainte de implementarea acestei hotarari, cu respectarea conditiilor programului."

7. Articolul 17 va avea urmatorul cuprins:
Art. 17. -

(1) In aplicarea prevederilor art. 8 alin. (7) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 110/2017, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 209/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, prin contractul de garantare se acorda reprezentantilor legali ai institutiei de credit un mandat special, in vederea efectuarii formalitatilor de inscriere, modificare a inscrierii, reinnoire si radiere atat a garantiilor colaterale, cat si a ipotecilor imobiliare si/sau mobiliare, prevazute la art. 1 alin. (17) si (18), constituite de beneficiari si/sau de terti garanti, dupa caz, in favoarea institutiei de credit si statului roman, in cartea funciara/Registrul National de Publicitate Mobiliara, respectiv in registrele de evidenta si publicitate asimilate, dupa caz.

(2) Se acorda FNGCIMM un mandat special, in vederea emiterii acordului privind modificarea/radierea din cartea funciara/Registrul National de Publicitate Mobiliara a ipotecilor legale imobiliare si/sau mobiliare prevazute la art. 8 alin. (2) si (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 110/2017, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 209/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, si la art. 1 alin. (17) si (18). Mandatul special se acorda prin contractul de garantare pentru ipotecile individualizate conform prevederilor art. 19 alin. (2). "
8. La articolul 19, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
"
(2) Ipotecile legale prevazute la art. 8 alin. (2) si (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 110/2017, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 209/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, se individualizeaza in contractul de garantare."
9. La articolul 23, alineatele (2) si (4) vor avea urmatorul cuprins:
"
(2) FNGCIMM aproba cererea de plata a garantiei, in conditiile transmiterii tuturor documentelor prevazute la art. 22, a asumarii de catre institutia de credit a verificarii indeplinirii la data acordarii finantarii a obligatiei prevazute la art. 3 alin. (1) lit. f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 110/2017, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 209/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si a obligatiei prevazute la art. 6 alin. (8) si a respectarii de catre institutia de credit a obligatiilor prevazute la art. 1 alin. (16), art. 14 alin. (1) si (2) si art. 16 alin. (5).
. . . . . . . . . .
(4) FNGCIMM respinge cererea de plata a garantiei, in conditiile transmiterii incomplete a documentelor care insotesc cererea de plata prevazute la art. 22 si/sau neasumarii de catre institutia de credit a verificarii indeplinirii la data acordarii finantarii a obligatiei prevazute la art. 3 alin. (1) lit. f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 110/2017, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 209/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si a obligatiei prevazute la art. 6 alin. (8) si/sau nerespectarii de catre institutia de credit a obligatiilor prevazute la art. 1 alin. (16), art. 14 alin. (1) si (2) si art. 16 alin. (5). "

Art. II. -
Dispozitiile prezentelor norme metodologice se aplica si solicitarilor de acordare a creditelor garantate in cadrul Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii - IMM INVEST ROMANIA aflate in curs de solutionare.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Normele metodologice de aplicare a OUG 110/2017 privind programul IMM Invest Romania, modificate (Hotararea 458/2020)":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noutati TVA. EXPLICATII si SOLUTII direct de la ANAF:
    • Am apelat la serviciile unui specialist de top in domeniul TVA, fost inspector ANAF, directia “Mari contribuabili” (discretia este de la sine inteleasa) pentru a limpezi neclaritatile, subtilitatile si implicatiile mai putin evidente ale legislatiei referitoare la aceasta taxa-vedeta. Rezultatul? Un material amplu, de cca 200 de pagini, structurat pe 6 teme majore privind TVA, care reuseste un lucru incredibil: sa faca ordine in aceasta legislatie stufoasa si sa ofere rapid solutii....» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! Contribuabilii au termen limita data de 30 septembrie pentru a transmite 4 declaratii fiscale
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala reaminteste contribuabililor ca trebuie sa transmita, pana pe data de 30 septembrie, 4 declaratii fiscale, dupa cum urmeaza: 1. OBLIGATIA Depunerea Declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national aferente perioadei de raportare precedente (luna, trim. etc. ; perioada de raportare este cea declarata pentru depunerea decontului de TVA, prevazuta la art.322 din Legea nr.227/2015) - Formularul 394...» citeste mai departe aici

  • Legea consumatorului vulnerabil 2021: norme de aplicare, acte necesare si cand se pot depune dosarele
    • Incepand cu data de 1 noiembrie 2021 se va aplica Legea 226/2021 care stabileste noi masuri de protectie sociala pentru consumatorul vulnerabil de energie. Acest lucru inseamna ca persoanele cu venituri mai mici vor primi ajutor financiar din partea statului pentru incalzirea locuintei pe timpul iernii, dar si un ajutor suplimentar pentru consumul de energie. Ce inseamna consumator vulnerabil: definitie conform legii Consumatorul vulnerabil de energie este, conform Legii 226/2021, persoana...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016