Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce documente vor insoti Declaratia 088 de la 1 august?

27-Iul-2016
17250

De la data de 1 august 2016 se aplica noile masuri de simplificare pentru Formularul 088. Astfel, vom folosi un formular 088 simplificat, cu mai putine intrebari sau cerinte, cu mai putine documente care vor trebui anexate si, in esenta, cu mai putine batai de cap pentru contribuabil.

Va reamintim, pe aceasta cale, ca in Monitorul Oficial Nr. 533 din 15 iulie 2016 a fost publicat Ordinul nr. 2048 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria
raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA"

Astfel, completarea declaratiei a fost simplificata prin diminuarea numarului de intrebari
cuprinse in Declaratie de la 20 la 12 si a fost eliminata obligativitatea anexarii a sapte tipuri de
documente, solicitand anexarea doar a patru tipuri de documente, anunta recent si ANAF Galati.

Iata care sunt acele DOCUMENTE CARE INSOTESC DECLARATIA 088 DE LA 1 AUGUST:

- prin care trebuie sa justifice tipul activitatii desfasurate in afara sediului social /profesional si a sediilor secundare;
- prin care trebuie sa ateste tipul de viza si scopul sederii in Romania a administratorilor cetateni non-UE;

 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Rambursarea si restituirea TVA
Rambursarea si restituirea TVA
Vezi detalii
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Vezi detalii

- contractul de prestari servicii incheiat de persoana impozabila cu prestatorul de servicii in domeniul contabilitatii;
- contractul de prestari servicii incheiat de persoana impozabila cu prestatorul de servicii in domeniul punerii la dispozitie de personal calificat

Atentie! Documentele care nu mai trebuiesc anexate sunt urmatoarele:
- act privind sediul social
- act privind sediul secundar
- act privind domiciliul fiscal
- contract de munca
- adeverinta de venit
- extras de cont
- diploma de studii

NOILE CERINTE DIN DECLARATIA 088 DE LA 1 AUGUST:

- precizati daca detineti active in vederea desfasurarii obiectului preponderent de activitate;
- precizati daca efectuati sau intentionati sa efectuati in urmatoarele 12 luni operatiuni intracomunitare si/sau achizitii de bunuri /servicii din afara UE si/sau livrari de bunuri/prestari de servicii in afara UE;
- prezentati pe scurt activitatea economica desfasurata sau pe care intentionati sa o desfasurati,indicand dupa caz, principalii clienti/furnizori;

SIMPLIFICARI MAJORE aduse de forma finala a Declaratie 088 sunt:

- incadrarea veniturilor administratorilor in categorii generice fara precizarea sumelor;
- facilitatea declararii situatiilor de insolventa;
- eliminarea solicitarii informatiilor despre asociati si administratori ca detin sau au detinut in ultimii cinci ani aceste calitati la societati cu restante la bugetul consolidat al statului;
- eliminarea solicitarii informatiilor despre fapte de natura contraventionala din cazierul fiscal al asociatilor si administratorilor;
- eliminarea necesitatii de a numi trei persoane care sa dea relatii despre administratorii persoanei impozabile;
- eliminarea necesitatii specificarii indicatorilor realizati de asociati si administratori;
- eliminarea solicitarii informatiei despre detinerea calitatii de asociat si /sau administrator la persoane impozabile in ultimii cinci ani.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce documente vor insoti Declaratia 088 de la 1 august?":
Rating:

Nota: 3.66 din 25 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Raporturi de afiliere si obligativitatea intocmirea dosarului preturilor de transfer. Opinia consultantului
    • In analiza urmatoare, societatea Alfa Alfa are doi asociati care sunt frati (F1 - 90% si F2 - 10%). In plus, societatea BETA are doi asociati (F2 - 50% si Sotia (F2) - 50%). Vom vedea daca sunt afiliate cele doua societati avand in vedere ca nu depasesc 25% din valoarea partilor sociale. Persoana juridica BETA (microintreprindere platitoare de TVA la incasare) achizitioneaza materie prima pe care o factureaza societatii ALFA (contribuabil mijlociu). De asemenea, vom vedea daca trebuie intocmit...» citeste mai departe aici

  • Plafonul de scutire de TVA se va majora de la 220.000 pana la 300.000 de lei
    • Plafonul de la care firmele trebuie sa se inregistreze in prezent in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (TVA) urmeaza sa fie majorat pana la 300.000 lei, de la 220.000 lei cat este in prezent, in urma unui proiect adoptat in Senat. Propunerea legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal va obliga astfel firmele infiintate inainte de 1 ianuarie 2017 sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA daca depasesc plafonul 220.000 de lei in perioada cuprinsa...» citeste mai departe aici

  • ANAF va transmite din 22 iunie doar online popririle pe conturi
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.383/ 23 mai 2017 a fost publicat OMFP nr.691/2017 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare silita si a procedurii de comunicare a acestora. Actul normativ mentionat va intra in vigoare in 30 de zile de la aparitie, adica pe 22 iunie 2017. Concret, de la acea data, comunicarea actelor de executare emise de ANAF catre banci se va face numai online, prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la...» citeste mai departe aici

  • Eliminarea documentelor financiar-contabile. Cum poate proceda o societate?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este modalitatea prin care o societate poate proceda la eliminarea registrelor si documentelor financiar-contabile al caror termen de pastrare prevazut in Ordinul 2634/2015 a expirat. Conform prezentului ordin termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de pastrare a registrelor si a celorlalte documente financiar-contabile este de 10 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost...» citeste mai departe aici

  • Cresterea economica a Romaniei se datoreaza consumului pe gospodarie, nu dezvolaterii sau investitiilor
    • Dupa prezentarea raportului de tara al Romaniei din 2017, publicat la 22 februarie 2017, si care a evaluat progresele realizate de tara noastra in ceea ce priveste aplicarea recomandarilor adoptate de Consiliul European la 12 iulie 2016, in data de 14 iunie a fost prezentata actualizarea acestor recomandari pentru perioada imediat urmatoare. In prezentarea acestor recomandari in fata mass-mediei, mediului afaceri si oficialilor romani, Angela Cristea, reprezentanta CE la Bucuresti a vorbit...» citeste mai departe aici

  • Majorarea salariului minim ar trebui facuta dupa un sistem independent
    • Valentina Vasile, cercetator stiintific in cadrul Academiei Romane, a declarat la inceputul acestei saptamani ca, in opinia sa, majorarea salariului minim in Romania trebuie facuta dupa consultarea unui grup de experti in piata muncii din care sa faca parte reprezentanti ai mediului academic, ai institutiilor specializate, dar si din cadrul Institutului National de Statistica (INS) si Agentia Nationala pentru Administrare Fiscala (ANAF). Potrivit Agerpres, aceasta a participat la o conferinta...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.