Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CHESTIONAR privind modul de implementare si efectele asupra mediului de afaceri ale Formularului 088

09-Iun-2016
3282

Dupa 6 luni de la intrarea in vigoare (01.01.2016), CNIPMMR realizeaza un amplu sondaj privind modul de implementare si efectele Formularului (088), precum si ale procedurii evaluarii intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA.



Formularul (088), aprobat prin Ordinul nr. 3841/2015 al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, are ca scop analizarea si evaluarea intentiei si capacitatii persoanelor impozabile de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA si cuprinde:

- datele de identificare ale firmelor care solicita inregistrarea in scopuri de TVA (denumire, forma de constituire, cod de identificare fiscala, domiciliul fiscal, date privind persoana care depune declaratia, date privind asociatii/administratorii);

Cititi AICI mai multe despre noile modificari propuse pentru Declaratia 088!

- 20 de intrebari pentru contribuabili, sub forma unui chestionar privind mai multe situatii posibile, pe baza carora vor putea fi evaluate intentia si capacitatea de a desfasura activitati economice, si anume daca:

Domiciliul fiscal declarat este diferit de sediul social;

Spatiul cu destinatie de sediu social este in proprietate sau inchiriat;

Se detin spatii cu destinatia de sedii secundare declarate;

Exista asociati si/sau administratori care detin calitatea de asociat si/sau administrator la persoane impozabile care inregistreaza obligatii fiscale restante la bugetul general consolidat al statului;

Exista asociati si/sau administratori care au inscrise in cazierul fiscal fapte de natura contraventionala sau persoane impozabile la care acestia detin calitatea de asociati si/sau administratori care au inscrise in cazierul fiscal fapte de natura contraventionala;

Exista deschis/deschise in tara/strainatate cont/conturi bancare in numele persoanei impozabile, care sa fie active la data depunerii prezentei declaratii;

Numarul contracte individuale de munca incheiate pentru realizarea obiectului de activitate;

Care sunt veniturile brute realizate de asociati si administratori persoane fizice in ultimele 12 luni anterioare celei in care se depune declaratia;

Ce studii/ profesii au administratorii persoane fizice si ce ocupatii au avut in ultimele 12 luni anterioare celei in care se depune declaratia.

 

Chestionarul il puteti descarca si completa aici. Adaugati "X" in dreptul raspunsului dorit.

Dupa completarea chestionarului, acesta trebuie transmis la adresa de mail: iulia.sirbu@cnipmmr.ro


Sursa: CNIPMMR

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "CHESTIONAR privind modul de implementare si efectele asupra mediului de afaceri ale Formularului 088":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia Unica in 2024. Cum se completeaza D212 pentru venituri obtinute din dividende

    • O persoana fizica, ce este si salariata, trebuie sa intocmeasca Declaratia Unica pentru venituri obtinute din dividende (sunt singurele venituri extrasalariale pe care le obtine). In anul 2023 a depus Declaratia Unica cu estimat de 100.000 lei la dividende, deci peste 24 salarii minime, rezultand astfel un CASS de 7.200 lei. Dupa incheierea anului 2023 a constatat ca a ridicat dividende brute in valoare de 64.768 lei (sub 24 salarii minime), practic trebuind sa plateasca CASS in valoare de 3.600...» citeste mai departe aici

  • RO e-Factura: Facturile de avans se inregistreaza in sistem?

    • Societatea noastra vinde fier vechi cu taxare inversa. Primeste avansul de la client cu o luna inainte. Factura de avans se inregistreaza in Ro e-Factura? In jurnalul de vanzari nu apar. Inregistrare facturi in E-Factura – raspunsul specialistului: In relatiile comerciale desfasurate intre persoane impozabile stabilite in Romania, de tip B2B conform art. 266 alin. (2) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, emitentul facturii electronice are obligatia de...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF. 10 declaratii trebuie depuse la fisc pana pe 27 mai 2024

    • Conform calendarulului oficial al ANAF, contribuabilii trebuie sa depuna mai multe declaratii fiscale pana pe data de 27 mai 2024. Depunere declaratii fiscale la ANAF Depunerea Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - Formularul 212. Categorii de contribuabili Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care in anul de impunere au realizat, individual sau intr-o forma de asociere, venituri/pierderi din Romania...» citeste mai departe aici

  • Reminder! Care Este Termenul pentru Depunerea Bilantului in 2024

    • In contextul crearii unor confuzii legate de termenul pentru depunerea situatiilor financiare anuale in 2024, prin introducerea OUG 115/2023, vom clarifica acest aspect in articolul care urmeaza. Care este termenul pentru depunerea Bilantului in 2024 Depunerea la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor a raportarilor contabile anuale la 31 decembrie se efectueaza in termen de 150 de zile de la incheierea anului calendaristic. Adica in anul 2024 depunerea bilantului se face, mai precis,...» citeste mai departe aici

  • De cand pot trece firmele la impozit micro daca nu angajeaza cel putin un salariat in 30 de zile?

    • O firma noua, inregistrata in 12.04.2024, daca nu reuseste sa angajeze un salariat in 30 zile, dar angajeaza un salariat in lunile urmatoare, din ce perioada poate trece la platitor de impozit pe venit microintreprindere? Multumesc. Trecere la regimul micro si conditia unui salariat – raspunsul specialistului: Conform prevederilor Codului fiscal, modificat si completat, conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca o microintreprindere sunt mentionate la art.47: (1) In sensul...» citeste mai departe aici

  • OUG 43/2024: Prin casele de marcat electronice vor fi transmise informatii suplimentare catre ANAF

    • OUG 43/2024 a fost adoptata si aduce mai multe modificari in privinta caselor de marcat electronice. Astfel, prin casele de marcat electronice vor fi transmise informatii suplimentare catre ANAF. Este vorba despre ''alte date si informatii din bonul fiscal, precum si din raportul fiscal de inchidere zilnica''. Modificarile au fost necesare in vederea implementarii sistemului RO e-TVA care va genera decontul de TVA precompletat, fiind necesara efectuarea unor corelari intre RO...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016