ANAF: Indrumarea si asistenta contribuabililor in domeniul fiscal
Asistenta contribuabililor in domeniul fiscal se acorda inca de la infiintarea administratiilor fiscale, chiar daca, initial, nu au existat structuri distincte, specializate in acest sens.
Avand in vedere importanta oferirii unor informatii de calitate contribuabililor, incepand cu
anul 1998,
activitatea de asistare a contribuabililor s-a desfasurata de structuri specializate, in cadrul aparatului central si teritorial al Ministerului Finantelor Publice. Activitatea de indrumare si asistenta a contribuabililor in domeniul fiscal a fost preluata si continuata de A.N.A.F., odata cu desprinderea directiilor cu atributii de administrare a veniturilor statului de Ministerul Finantelor Publice.
In prezent, aceasta activitate este desfasurata de structuri specializate in cadrul aparatului central al A.N.A.F. si in cadrul structurilor teritoriale. Acordarea de indrumare si asistenta a contribuabililor in domeniul fiscal are scopul de a sprijini contribuabilii in vederea intelegerii obligatiilor fiscale ce le revin si de a facilita indeplinirea acestora. Sfera activitatii de indrumare si asistenta cuprinde impozitele, taxele, contributiile sociale si alte venituri bugetare administrate de A.N.A.F.
Indrumarea si asistenta contribuabililor in domeniul fiscal este un serviciu menit sa vina in sprijinul contribuabililor si consta in furnizarea de informatii cu caracter general in legatura cu modul in care acestia trebuie sa procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligatii fiscale.
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Achizitie servicii intracomunitare Am primit o factura de la EuroWAG - Cehia pentru servicii emisa cu TVA 0. In subsolul facturii scrie: "In conformitate cu Art 9 din L235/2004 MO referitor la TVA tranzactia nu...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Transmiterea declaratiilor fiscale Va rugam sa ne ajutati cu un temei legal care atesta concret conditiile sau criteriile (nivel studii, cunostinte de baza) pe care trebuie sa le indeplineasca o persoana fizica care...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
1. Indrumare si asistenta direct la sediul organului fiscal: Indrumarea si asistenta contribuabililor in domeniul fiscal se acorda la sediile organelor
fiscale de catre functionari publici specializati in acest domeniu. Numarul contribuabililor care solicita asistenta directa tinde sa se diminueze odata cu dezvoltarea celorlalte servicii, respectiv acordarea de asistenta contribuabililor in scris, prin e-mail si telefonic.
2. Indrumare si asistenta in scris Functionarii din cadrul serviciilor de asistenta ofera indrumare si asistenta contribuabililor in domeniul legislatiei fiscale, la cererea acestora. Avand in vedere necesitatea
reducerii costurilor legate de furnizarea acestui serviciu, dezvoltarii cailor de comunicare a contribuabililor cu unitatile fiscale, precum si in vederea cresterii operativitatii, au fost create servicii noi, respectiv acordarea de indrumare si asistenta contribuabililor prin e-mail si telefonic.
3. Indrumare si asistenta prin e-mail Introducerea serviciului de asistenta prin e-mail, in anul 2002, a reprezentat un pas important in modernizarea serviciilor oferite de administratia fiscala. Astfel, prin introducerea acestui serviciu, contribuabilii au posibilitatea de a obtine informatiile fiscale dorite, fara a mai fi nevoiti sa se deplaseze la sediul organului fiscal, economisind astfel timp si bani.
Serviciul este furnizat cu titlu gratuit contribuabililor, singura conditie pentru a beneficia de acesta fiind existenta unui calculator conectat la internet. in tendinta actuala de utilizare pe scara larga a Internetului s-a constatat o reducere semnificativa a numarului de contribuabili ce se
deplaseaza la sediul organului fiscal.
4. Indrumare si asistenta prin telefon Indrumarea si asistenta contribuabililor in domeniul fiscal se acorda prin telefon, de catre functionarii din cadrul organelor fiscale, inca de la infiintarea acestora. incepand cu anul 2006, pentru a beneficia de asistenta telefonica, contribuabilii se pot adresa liniilor telefonice alocate in acest scop, astfel: a) Centrului de asistenta a contribuabililor (031.403.91.60) ; b) serviciilor/birourilor/compartimentelor de indrumare si asistenta din cadrul organelor fiscale. in prezent, call-center-ul este format din o unitate la nivel central la care sunt conectate 5 centre regionale.
Apelurile telefonice pot fi redirectionate catre centrele regionale de la nivel central, avand in vedere ca toate sunt conectate la un singur numar de telefon. La nivelul organelor fiscale teritoriale, contribuabilii se pot adresa la diverse numere de telefon distincte de numarul alocat call-center-ului.
Solutionarea petitiilor primite de la contribuabili este o activitate care se desfasoara din anul 2002, in conformitate cu dispozitiile O.G. nr. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor, cu modificarile si completarile ulterioare
Conducerea A.N.A.F. acorda audiente, la solicitarea contribuabililor. Solutionarea solicitarilor de informatii formulate in baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare este o activitate pe care A.N.A.F. o desfasoara inca de la infiintarea institutiei.
Sursa: ANAF
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Facturi Glovo si Tazz
Intrebare: Pentru o societate din domeniul HORECA care efectueaza livrari prin Bolt, Glovo, Tazz, am o nelamurire vis-a-vis de factura primita de la Glovo si Tazz, livratori pentru care livrarea se face atat cash, cat si cu cardul. Pe factura de la Glovo apar pozitiile: Comision Hercules 875,29 Servicii Promovare 208,5 Taxa platforma 25 Pe factura HCL Online (Tazz) apar pozitiile: Comision conform contract 875,29 Taxa administrare 25 Taxa Genius 52,5 Monografia contabila pentru aceste facturi este in...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Venituri din drepturi de autor persoana fizica nerezidenta
Intrebare: O societate comerciala cu activitati de organizare a expozitiilor, targurilor si congreselor invita un speaker din UE sau din afaceri non-UE, persoana fizica. Acesta vorbeste in cadrul conferintelor pentru un anumit numar de ore pentru care ar trebui platit. Care ar fi modalitatea corecta si legala de remunerare a acestuia? Mentionez ca persoana variaza de la o conferinta la alta. M-am gandit la varianta "drepturi de autor", dar aceste persoane nu detin CNP sau NIF din Romania.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Lichidare stoc Intreprindere Individuala
Intrebare: Sunt titularul unei intreprinderi individuale (I.I.) cu activitate de vanzare de piese auto, in magazin. Doresc sa inchid activitatea si sa radiez I.I. Detin un stoc de marfa, inregistrat la valoarea de vanzare de aproximativ 80.000 lei, si am primit o oferta de cumparare de la un alt intreprinzator cu aceeasi forma de organizare. Cumparatorul doreste sa achizitioneze intreaga marfa, dar nu la preturile de vanzare. Ce procedura trebuie sa urmez pentru radierea I.I. si pentru a vinde marfa la...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Impozitarea veniturilor din anularea ajustarilor privind deprecierile
Intrebare: O societate platitoare de impozit pe venit, cu ocazia inventarierii de la final de an, face ajustari privind deprecierea marfurilor. Aceste marfuri sunt cuptoare, mobilier si lazi frigorifice folosite de societate pentru a fi oferite tertilor, cu care avea incheiate contracte de vanzare a produselor de panificatie congelate. In baza contractelor, societatea a oferit aceste echipamente in custodie. Ele au fost inregistrate ca obiecte de inventar si nu au fost trecute pe cheltuiala. Intre timp,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<