Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF: Indrumarea si asistenta contribuabililor in domeniul fiscal

15-Mai-2013
4620
Asistenta contribuabililor in domeniul fiscal se acorda inca de la infiintarea administratiilor fiscale, chiar daca, initial, nu au existat structuri distincte, specializate in acest sens.

Avand in vedere importanta oferirii unor informatii de calitate contribuabililor, incepand cu
anul 1998, activitatea de asistare a contribuabililor s-a desfasurata de structuri specializate, in cadrul aparatului central si teritorial al Ministerului Finantelor Publice. Activitatea de indrumare si asistenta a contribuabililor in domeniul fiscal a fost preluata si continuata de A.N.A.F., odata cu desprinderea directiilor cu atributii de administrare a veniturilor statului de Ministerul Finantelor Publice.

In prezent, aceasta activitate este desfasurata de structuri specializate in cadrul aparatului central al A.N.A.F. si in cadrul structurilor teritoriale. Acordarea de indrumare si asistenta a contribuabililor in domeniul fiscal are scopul de a sprijini contribuabilii in vederea intelegerii obligatiilor fiscale ce le revin si de a facilita indeplinirea acestora. Sfera activitatii de indrumare si asistenta cuprinde impozitele, taxele, contributiile sociale si alte venituri bugetare administrate de A.N.A.F.

Indrumarea si asistenta contribuabililor in domeniul fiscal este un serviciu menit sa vina in sprijinul contribuabililor si consta in furnizarea de informatii cu caracter general in legatura cu modul in care acestia trebuie sa procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligatii fiscale.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Operare SAGA Exemple practice si recomandari


CD Operare SAGA Exemple practice si recomandari va ofera exemple practice si recomandari Ghidul contine exemple grafice print screen-uri din program si explicatii pentru o multitudine de situatii practice informatii esentiale pentru obtinerea de rapoarte corecte din punct de vedere contabil si fiscal Meniul „Fisiere” –...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec


1. Indrumare si asistenta direct la sediul organului fiscal:

Indrumarea si asistenta contribuabililor in domeniul fiscal se acorda la sediile organelor
fiscale de catre functionari publici specializati in acest domeniu. Numarul contribuabililor care solicita asistenta directa tinde sa se diminueze odata cu dezvoltarea celorlalte servicii, respectiv acordarea de asistenta contribuabililor in scris, prin e-mail si telefonic.

2. Indrumare si asistenta in scris

Functionarii din cadrul serviciilor de asistenta ofera indrumare si asistenta contribuabililor in domeniul legislatiei fiscale, la cererea acestora. Avand in vedere necesitatea reducerii costurilor legate de furnizarea acestui serviciu, dezvoltarii cailor de comunicare a contribuabililor cu unitatile fiscale, precum si in vederea cresterii operativitatii, au fost create servicii noi, respectiv acordarea de indrumare si asistenta contribuabililor prin e-mail si telefonic.


3. Indrumare si asistenta prin e-mail

Introducerea serviciului de asistenta prin e-mail, in anul 2002, a reprezentat un pas important in modernizarea serviciilor oferite de administratia fiscala. Astfel, prin introducerea acestui serviciu, contribuabilii au posibilitatea de a obtine informatiile fiscale dorite, fara a mai fi nevoiti sa se deplaseze la sediul organului fiscal, economisind astfel timp si bani.

Serviciul este furnizat cu titlu gratuit contribuabililor, singura conditie pentru a beneficia de acesta fiind existenta unui calculator conectat la internet. in tendinta actuala de utilizare pe scara larga a Internetului s-a constatat o reducere semnificativa a numarului de contribuabili ce se
deplaseaza la sediul organului fiscal.

4. Indrumare si asistenta prin telefon

Indrumarea si asistenta contribuabililor in domeniul fiscal se acorda prin telefon, de catre functionarii din cadrul organelor fiscale, inca de la infiintarea acestora. incepand cu anul 2006, pentru a beneficia de asistenta telefonica, contribuabilii se pot adresa liniilor telefonice alocate in acest scop, astfel: a) Centrului de asistenta a contribuabililor (031.403.91.60) ; b) serviciilor/birourilor/compartimentelor de indrumare si asistenta din cadrul organelor fiscale. in prezent, call-center-ul este format din o unitate la nivel central la care sunt conectate 5 centre regionale.

Apelurile telefonice pot fi redirectionate catre centrele regionale de la nivel central, avand in vedere ca toate sunt conectate la un singur numar de telefon. La nivelul organelor fiscale teritoriale, contribuabilii se pot adresa la diverse numere de telefon distincte de numarul alocat call-center-ului.

Solutionarea petitiilor primite de la contribuabili este o activitate care se desfasoara din anul 2002, in conformitate cu dispozitiile O.G. nr. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor, cu modificarile si completarile ulterioare

Conducerea A.N.A.F. acorda audiente, la solicitarea contribuabililor.

Solutionarea solicitarilor de informatii formulate in baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare este o activitate pe care A.N.A.F. o desfasoara inca de la infiintarea institutiei.

Sursa: ANAF

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF: Indrumarea si asistenta contribuabililor in domeniul fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum procedam la stornarea unor facturi din exercitii anterioare?
    • In randurile de mai jos, stabilim procedura pe care o urmam in cazul unui furnizor extern extracomunitar care vrea sa storneze cumulat facturi din 2007 pana in 2012. Vom vedea daca acest lucru este posibil si cum se vor inregistra aceste facturi in contabilitate in 2014. Daca motivul pentru care se doreste stornarea facturilor este unul valid si legal, atunci da, se pot storna mai multe facturi pe o singura factura in conditiile in care se fac referiri foarte clare la facturile care se...» citeste mai departe aici

  • Creanta detinuta asupra unei entitati afiliate nerezidente. Care e rezolvarea propusa de expertul contabil?
    • In analiza urmatoare, dezbatem un punct care se refera la creanta de incasat de la o societate "X nerezidenta, afiliata". Societatea X deschide procedura de dizolvare in luna iunie 2015, firma e instiintata si nu are posibilitatea de a plati datoria. Daca se constituie provizion nedeductibil deoarece nu indeplineste una din conditii: sunt personae afiliate, provizionul va fi nedeductibil 100%: 4118=4111 si 6814 nedeductibil=491. Daca se renunta la creanta de incasat inainte de pronuntarea...» citeste mai departe aici

  • Corectia erorilor din raportarea contabila semestriala
    • In materialul de astazi vom analiza situatia unei companii care se confrunta cu situatia urmatoare: in raportarilor semestriale la 30.06.2018, din greseala, au fot preluate eronat in F20 si F30 sumele din coloana 1 (din anul precedent), in sensul ca au fost preluate sumele din raportarea la 31.12.2017 si nu de la 30.06.2017. Care este procedura de corectie, daca exista? Ce se poate face in acest sens (adresa ANAF, prezentarea situatiei in notele explicative ale raportarilor viitoare etc.)? Iata...» citeste mai departe aici

  • In atentia operatorilor de transport rutier de persoane ? schimbari preconizate privind utilizarea caselor de marcat
    • Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, in sectiunea Transparenta decizionala, a fost publicat un Proiect Lege pentru abrogarea alin.(1), (2) si (4) ale art.40 din Ordonanta Guvernului nr.27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Dupa cum se arata in Expunerea de motive, prin masurile propuse se urmareste o...» citeste mai departe aici

  • Intrerupere temporara activitate PFA si prelungirea suspendarii activitatii
    • O persoana fizica autorizata care si-a suspendat activitatea pentru o perioada de 3 ani (termen care se implineste in decembrie 2018) mai poate prelungi suspendarea? Ce presupune aceasta procedura? Cand se va dori inchiderea PFA ce pasi trebuie urmati? Iata intrebarile la care vor raspunde, in cele ce urmeaza, specialistii nostri. Rasunsul specialistului Conform informatiilor obtinute de la ONRC, pentru a prelungi perioada de intrerupere temporara a activitatii PFA-ului trebuie sa va prezentati...» citeste mai departe aici

  • Solicitarea numarului unic de identificare a noilor case de marcat - Formularul C801
    • Intrucat se apropie termenul de la care se vor aplica sanctiuni pentru nedotarea cu aparatele de marcat electronice (1 septembrie pentru contribuabilii mari si mijlocii si 1 noiembrie pentru ceilalti contribuabili) reamintim ca utilizatorii caselor de marcat electronice fiscale trebuie sa solicite directiei generale regionale a finantelor publice/ directiei generale de administrare a marilor contribuabili in a carei raza se va instala aparatul, atribuirea numarului unic de identificare din...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016