Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF: Indrumarea si asistenta contribuabililor in domeniul fiscal

15-Mai-2013
6701
Asistenta contribuabililor in domeniul fiscal se acorda inca de la infiintarea administratiilor fiscale, chiar daca, initial, nu au existat structuri distincte, specializate in acest sens.

Avand in vedere importanta oferirii unor informatii de calitate contribuabililor, incepand cu
anul 1998, activitatea de asistare a contribuabililor s-a desfasurata de structuri specializate, in cadrul aparatului central si teritorial al Ministerului Finantelor Publice. Activitatea de indrumare si asistenta a contribuabililor in domeniul fiscal a fost preluata si continuata de A.N.A.F., odata cu desprinderea directiilor cu atributii de administrare a veniturilor statului de Ministerul Finantelor Publice.

In prezent, aceasta activitate este desfasurata de structuri specializate in cadrul aparatului central al A.N.A.F. si in cadrul structurilor teritoriale. Acordarea de indrumare si asistenta a contribuabililor in domeniul fiscal are scopul de a sprijini contribuabilii in vederea intelegerii obligatiilor fiscale ce le revin si de a facilita indeplinirea acestora. Sfera activitatii de indrumare si asistenta cuprinde impozitele, taxele, contributiile sociale si alte venituri bugetare administrate de A.N.A.F.

Indrumarea si asistenta contribuabililor in domeniul fiscal este un serviciu menit sa vina in sprijinul contribuabililor si consta in furnizarea de informatii cu caracter general in legatura cu modul in care acestia trebuie sa procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligatii fiscale.

1. Indrumare si asistenta direct la sediul organului fiscal:

Indrumarea si asistenta contribuabililor in domeniul fiscal se acorda la sediile organelor
fiscale de catre functionari publici specializati in acest domeniu. Numarul contribuabililor care solicita asistenta directa tinde sa se diminueze odata cu dezvoltarea celorlalte servicii, respectiv acordarea de asistenta contribuabililor in scris, prin e-mail si telefonic.

2. Indrumare si asistenta in scris

Functionarii din cadrul serviciilor de asistenta ofera indrumare si asistenta contribuabililor in domeniul legislatiei fiscale, la cererea acestora. Avand in vedere necesitatea reducerii costurilor legate de furnizarea acestui serviciu, dezvoltarii cailor de comunicare a contribuabililor cu unitatile fiscale, precum si in vederea cresterii operativitatii, au fost create servicii noi, respectiv acordarea de indrumare si asistenta contribuabililor prin e-mail si telefonic.


3. Indrumare si asistenta prin e-mail

Introducerea serviciului de asistenta prin e-mail, in anul 2002, a reprezentat un pas important in modernizarea serviciilor oferite de administratia fiscala. Astfel, prin introducerea acestui serviciu, contribuabilii au posibilitatea de a obtine informatiile fiscale dorite, fara a mai fi nevoiti sa se deplaseze la sediul organului fiscal, economisind astfel timp si bani.

Serviciul este furnizat cu titlu gratuit contribuabililor, singura conditie pentru a beneficia de acesta fiind existenta unui calculator conectat la internet. in tendinta actuala de utilizare pe scara larga a Internetului s-a constatat o reducere semnificativa a numarului de contribuabili ce se
deplaseaza la sediul organului fiscal.

4. Indrumare si asistenta prin telefon

Indrumarea si asistenta contribuabililor in domeniul fiscal se acorda prin telefon, de catre functionarii din cadrul organelor fiscale, inca de la infiintarea acestora. incepand cu anul 2006, pentru a beneficia de asistenta telefonica, contribuabilii se pot adresa liniilor telefonice alocate in acest scop, astfel: a) Centrului de asistenta a contribuabililor (031.403.91.60) ; b) serviciilor/birourilor/compartimentelor de indrumare si asistenta din cadrul organelor fiscale. in prezent, call-center-ul este format din o unitate la nivel central la care sunt conectate 5 centre regionale.

Apelurile telefonice pot fi redirectionate catre centrele regionale de la nivel central, avand in vedere ca toate sunt conectate la un singur numar de telefon. La nivelul organelor fiscale teritoriale, contribuabilii se pot adresa la diverse numere de telefon distincte de numarul alocat call-center-ului.

Solutionarea petitiilor primite de la contribuabili este o activitate care se desfasoara din anul 2002, in conformitate cu dispozitiile O.G. nr. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor, cu modificarile si completarile ulterioare

Conducerea A.N.A.F. acorda audiente, la solicitarea contribuabililor.

Solutionarea solicitarilor de informatii formulate in baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare este o activitate pe care A.N.A.F. o desfasoara inca de la infiintarea institutiei.

Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016