Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noul formular 088 a fost adoptat

18-Iul-2016
6722

Noul formular 088 a fost adoptat prin OANAF 2048 publicat in Monitorul Oficial nr. 533 din 15/07/2016 si se va utiliza incepand cu 01 august 2016.

In cazul persoanelor impozabile, societati infiintate in baza Legii nr. 31/1990, care sunt inregistrate in scopuri de TVA, formularul se va depune, la solicitarea organelor fiscale competente, in situatia in care prezinta risc fiscal, in urma selectiei efectuate in mod automat, prin intermediul aplicatiei informatice dezvoltate la nivel central, in baza criteriilor stabilite de organul fiscal central desemnat in acest scop.

Formularul a fost simplificat prin diminuarea numarului de intrebari, de la 20 la 12, si reducerea numarului de documente ce trebuiesc anexate.

In noul formular se vor raporta:

1. Informatii privind locul de desfasurare a activitatii economice:

- la sediul social/profesional sau la sedii secundare (puncte de lucru), cu prezentarea de informatii privind activitatea principala desfasuarata, modul de detinere a spatiului, date de identificare ale proprietarului spatiului, adresa sediu/domiciliu, valoarea totala si perioada de valabilitate a contractului.


- in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (puncte de lucru), caz in care se vor declara adresa completa unde se desfasoara activitati proprii de birou si activitatea desfasurata in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (puncte de lucru)

Prezentarea activitatii economica desfasurata sau pe care persoana impozabila intentioneaza sa o desfasoare, indicand, dupa caz, principalii clienti/furnizori.
Informatii privind intentia de a efectua investitii in legatura cu domeniul principal de activitate (adresa , durata de realizare, valoare estimata, numar/data autorizatie de construire).

2. Informatii privind detinerile asociatiilor si/sau administratorilor, respectiv:
a) daca au detinut/detin calitatea de asociat si/sau administrator in cadrul altor persoane impozabile - societati infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, inclusiv persoana impozabila pentru care se depune declaratia:
- la care a fost declansata procedura insolventei;
- in inactivitate temporara, la data depunerii declaratiei, inscrisa la registrul comertului.

b) au fost/sunt titulari ai unor persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale, respectiv membri ai unor intreprinderi familiale:
- la care a fost declansata procedura insolventei;
- in inactivitate temporara, la data depunerii declaratiei, inscrisa la registrul comertului.

3. Tipul de viza detinuta - pentru cetatenii non-UE care detin calitatea de administrator.

4. Precizari privind conturile bancare in numele persoanei impozabile, active la data depunerii declaratiei, deschise in tara/strainatate precum si beneficiarii reali ai operatiunilor desfasurate prin intermediul conturilor bancare deschise in tara/strainatate in numele persoanei impozabile.

5. Informatii privind modul de organizare si conducere a contabilitatii si datele de identificare ale persoanelor care asigura organizarea si conducerea contabilitatii.

6. Datele de identificare ale persoanelor care depun declaratii fiscale la registratura organului fiscal si/sau care detin certificat digital valabil pentru depunerea la distanta a declaratiilor fiscale pentru persoana impozabila.

7. Numarul contractelor individuale de munca. In cazul in care persoana impozabila nu are incheiate contracte individuale de munca se va preciza motivul pentru care activitatea desfasurata nu presupune incheierea unor astfel de contracte de munca.

8. Informatii privind veniturile brute realizate de asociati si administratori, persoane fizice.

9. Studiile/profesiile/ocupatiile avute de administratori, persoane fizice, in ultimele 12 luni anterioare celei in care se depune declaratia.

10. Informatii privind detinerile de active in vederea desfasurarii obiectului preponderent de activitate.

11. Precizari privind intentia de a efectua, in urmatoarele 12 luni:
a) operatiuni intracomunitare;
b) achizitii de bunuri/servicii din afara UE si/sau livrari de bunuri/prestari de servicii in afara UE (import/export).

12. Informatii privind creditarile efectuate de catre asociati si/sau administratori la persoane impozabile la care acestia au detinut, in ultimii 5 ani anteriori depunerii declaratiei, calitatea de asociat si/sau administrator.

Conform unui comunicat ANAF informatiile rezultate din Declaratia 088 vor fi analizate doar agregat, in ansamblul lor, printr-un algoritm informatic automatizat, iar evaluarea izolat unui singur criteriu, precum nivelul studiilor, este irelevanta pentru atribuirea codului de TVA

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Referat scoatere din evidenta clienti prescrisi si reglementari cheie

    • Scoaterea din evidenta a creantelor prescrise reprezinta o operatiune contabila delicata, care necesita respectarea unui cadru legal strict si parcurgerea unor etape procedurale obligatorii. Conform legii, eliminarea din registrele contabile a datoriilor si creantelor prescrise se poate realiza numai dupa efectuarea tuturor demersurilor legale pentru decontarea acestora . In acest articol va prezentam un model de Referat de scoatere din evidenta a clientilor prescrisi, intocmit conform...» citeste mai departe aici

  • Amnistie fiscala. Cum sa aplicati amnistia fiscala OUG 107/2024 pentru obligatii pe anul 2025

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum se aplica amnistia fiscala prevazuta de OUG 107/2024, mai ales atunci cand obligatiile suplimentare sunt stabilite prin decizii de impunere emise abia in anul 2025. In practica, apar numeroase dileme privind prescriptia, tratamentul fiscal al veniturilor neidentificate, dar si aplicarea cotei de 70% conform art. 117 din Codul fiscal. Avem acest caz concret. Administratorul unei societati comerciale primeste instiintare de control pe persoana fizica pentru...» citeste mai departe aici

  • Dividende in 2025. EXEMPLU concret de calculare pentru CASS

    • Calculul contributiei la asigurari sociale de sanatate (CASS) pentru veniturile din dividende ridica deseori intrebari pentru persoanele fizice care cumuleaza mai multe surse de venit. In acest context, contribuabilii se intreaba cum se determina plafonul anual si cum se calculeaza efectiv CASS-ul datorat. Avem acest caz concret. Daca am scos in anul 2025 in fiecare luna dividende de 10.000 lei, deci pe tot anul 120.000 lei. Constributia la CASS este de 12000 lei pe 25.05.2026? Mentionez ca sunt...» citeste mai departe aici

  • Lichidare societate. Cum sa declarati impozitul pe profit la 31 decembrie 2025

    • Inchiderea unei societati reprezinta un proces juridic si fiscal complex, care presupune parcurgerea unor etape clar reglementate. Un aspect esential il constituie modul de declarare a impozitului pe profit in perioada dizolvarii si lichidarii. Reglementarile fiscale stabilesc termene si obligatii specifice pentru societatile aflate in proces de inchidere. In continuarea articolului vom prezinta cadrul general si obligatiile declarative aferente momentului de 31 decembrie 2025. Avem acest caz...» citeste mai departe aici

  • Monografie contabila echipament de lucru

    • Echipamentul de lucru reprezinta ansamblul de articole vestimentare pe care angajatorul le acorda angajatilor pentru desfasurarea activitatii profesionale. Echipamentul de lucru este diferit de echipamentul de protectie. In acest articol va prezentam reglementari cheie si monografia contabila pentru inregistrarea echipamentului de lucru. » citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016