Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noul formular 088 a fost adoptat

18-Iul-2016
3540

Noul formular 088 a fost adoptat prin OANAF 2048 publicat in Monitorul Oficial nr. 533 din 15/07/2016 si se va utiliza incepand cu 01 august 2016.

In cazul persoanelor impozabile, societati infiintate in baza Legii nr. 31/1990, care sunt inregistrate in scopuri de TVA, formularul se va depune, la solicitarea organelor fiscale competente, in situatia in care prezinta risc fiscal, in urma selectiei efectuate in mod automat, prin intermediul aplicatiei informatice dezvoltate la nivel central, in baza criteriilor stabilite de organul fiscal central desemnat in acest scop.

Formularul a fost simplificat prin diminuarea numarului de intrebari, de la 20 la 12, si reducerea numarului de documente ce trebuiesc anexate.

In noul formular se vor raporta:

1. Informatii privind locul de desfasurare a activitatii economice:

- la sediul social/profesional sau la sedii secundare (puncte de lucru), cu prezentarea de informatii privind activitatea principala desfasuarata, modul de detinere a spatiului, date de identificare ale proprietarului spatiului, adresa sediu/domiciliu, valoarea totala si perioada de valabilitate a contractului.

- in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (puncte de lucru), caz in care se vor declara adresa completa unde se desfasoara activitati proprii de birou si activitatea desfasurata in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (puncte de lucru)

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii

Prezentarea activitatii economica desfasurata sau pe care persoana impozabila intentioneaza sa o desfasoare, indicand, dupa caz, principalii clienti/furnizori.
Informatii privind intentia de a efectua investitii in legatura cu domeniul principal de activitate (adresa , durata de realizare, valoare estimata, numar/data autorizatie de construire).

2. Informatii privind detinerile asociatiilor si/sau administratorilor, respectiv:
a) daca au detinut/detin calitatea de asociat si/sau administrator in cadrul altor persoane impozabile - societati infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, inclusiv persoana impozabila pentru care se depune declaratia:
- la care a fost declansata procedura insolventei;
- in inactivitate temporara, la data depunerii declaratiei, inscrisa la registrul comertului.

b) au fost/sunt titulari ai unor persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale, respectiv membri ai unor intreprinderi familiale:
- la care a fost declansata procedura insolventei;
- in inactivitate temporara, la data depunerii declaratiei, inscrisa la registrul comertului.

3. Tipul de viza detinuta - pentru cetatenii non-UE care detin calitatea de administrator.

4. Precizari privind conturile bancare in numele persoanei impozabile, active la data depunerii declaratiei, deschise in tara/strainatate precum si beneficiarii reali ai operatiunilor desfasurate prin intermediul conturilor bancare deschise in tara/strainatate in numele persoanei impozabile.

5. Informatii privind modul de organizare si conducere a contabilitatii si datele de identificare ale persoanelor care asigura organizarea si conducerea contabilitatii.

6. Datele de identificare ale persoanelor care depun declaratii fiscale la registratura organului fiscal si/sau care detin certificat digital valabil pentru depunerea la distanta a declaratiilor fiscale pentru persoana impozabila.

7. Numarul contractelor individuale de munca. In cazul in care persoana impozabila nu are incheiate contracte individuale de munca se va preciza motivul pentru care activitatea desfasurata nu presupune incheierea unor astfel de contracte de munca.

8. Informatii privind veniturile brute realizate de asociati si administratori, persoane fizice.

9. Studiile/profesiile/ocupatiile avute de administratori, persoane fizice, in ultimele 12 luni anterioare celei in care se depune declaratia.

10. Informatii privind detinerile de active in vederea desfasurarii obiectului preponderent de activitate.

11. Precizari privind intentia de a efectua, in urmatoarele 12 luni:
a) operatiuni intracomunitare;
b) achizitii de bunuri/servicii din afara UE si/sau livrari de bunuri/prestari de servicii in afara UE (import/export).

12. Informatii privind creditarile efectuate de catre asociati si/sau administratori la persoane impozabile la care acestia au detinut, in ultimii 5 ani anteriori depunerii declaratiei, calitatea de asociat si/sau administrator.

Conform unui comunicat ANAF informatiile rezultate din Declaratia 088 vor fi analizate doar agregat, in ansamblul lor, printr-un algoritm informatic automatizat, iar evaluarea izolat unui singur criteriu, precum nivelul studiilor, este irelevanta pentru atribuirea codului de TVA

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noul formular 088 a fost adoptat":
Rating:

Nota: 4.44 din 9 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OANAF 2927/2017: Explicatii privind procedura de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA
    • Prin OANAF 2.927/2017 publicat in MOF nr. 813 din 13 octombrie 2017 a aprobata Procedura de transfer a sumelor din contul de TVA. Concret, este vorba de transferul urmatoarelor sume din contul de TVA in contul curent al persoanei impozabile: 1. sume rezultate ca urmare a unor corectii in urma unor erori materiale in procesul de plata, pentru care restituirea se efectueaza intr-un alt cont decat un cont de TVA; 2. sume rezultate ca urmare a corectarii facturilor sau ca urmare a ajustarii bazei de...» citeste mai departe aici

  • EY Romania considera Split TVA departe de a fi perfect si cere eliminarea aplicarii obligatorii a acestuia
    • Aplicarea obligatorie a platii defalcate a TVA trebuie eliminata, fiind vorba despre un sistem care este departe de a fi perfect, atrag atentia reprezentantii EY Romania, intr-un comunicat de presa recent. "Sistemul de plata defalcata a TVA este departe de a fi perfect, dar in momentul de fata este in vigoare. Exista in prezent discutii pentru modificarea lui, in sensul aplicarii doar in cazul firmelor care intra in insolventa, in faliment sau cu 'istoric fiscal incoerent'. EY Romania...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 octombrie 2017
    •  ANAF a publicat un nou buletin informativ, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili, in care a inclus noutatile legislative cu incidenta fiscala din perioada 9-15 octombrie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.68/2017 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.52/2017 privind restituirea sumelor reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Actualizarea Normelor metodologice de aplicare a ordonantei privind utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale
    • Normele metodologice de aplicare a OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale ar putea fi actualizate, potrivit unui proiect legislativ pus in dezbatere publica de Ministerul Finantelor Publice (MFP). Proiectul de hotarare vizeaza corelarea normelor de aplicare a OUG nr. 28/1999 cu prevederile ordonantei, avand in vedere modificarile pe care le-a suferit actul normativ, se mentioneaza in nota de fundamentare ce insoteste propunerea...» citeste mai departe aici

  • Diferente favorabile de curs valutar. Ce regim fiscal se aplica?
    • In analiza urmatoare, avem ca subiect o societate comerciala care in 2017 este platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor. In trimestrul II 2017 a avut diferente nete favorabile de curs pe care nu le-a impozitat conform Codului fiscal. In trimestrul IV realizeaza venituri mai mari de 500.000 euro si trece la impozit pe profit. Vom vedea ce se intampla cu diferenta neta favorabila de curs din trimestrul II neimpozitata. Iata raspunsul specialistului: In situatia expusa nu trebuie...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"