Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cand se declara inactivi contribuabilii?

14-Aug-2014
5713
Va reamintim ca recent a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 535/2014 OANAF 1847/2014 pentru aprobarea procedurilor de aplicare a art. 78^1 din Codul de Procedura Fiscala, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare.

Potrivit prevederilor art. 78^1 alin. (1) din Codul de Procedura Fiscala, contribuabilii persoane juridice sau orice entitati fara personalitate juridica se declara inactivi daca se afla in una dintre urmatoarele situatii:

a) nu isi indeplinesc, pe parcursul unui semestru calendaristic, nicio obligatie declarativa prevazuta de lege;

b) se sustrag de la efectuarea inspectiei fiscale prin declararea unor date de identificare a domiciliului fiscal care nu permit organului fiscal identificarea acestuia;

c) organele fiscale au constatat ca nu functioneaza la domiciliul fiscal declarat, potrivit procedurii stabilite prin ordin al presedintelui ANAF.

Contribuabililor declarati inactivi conform at. 78^1 din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, le sunt aplicabile prevederile art. 11 (1^1) si (1^2) din Codul fiscal.

Declararea contribuabililor inactivi se face cu data comunicarii deciziei de declarare in inactivitate, iar in termen de cel mult 5 zile de la data comunicarii deciziei de declarare in inactivitate, datele se inscriu in Registrul contribuabililor inactivi/reactivati. Acest registru poate fi consultat pe site-ul www.anaf.ro, Sectiunea Servicii Online, Subsectiunea 08 - Registrul Contribuabililor inactivi/reactivati.

Sediile secundare inregistrate fiscal ale contribuabililor declarati inactivi sunt considerate inactive pe perioada in care contribuabilii care le-au infiintat raman inactivi.

Contribuabilii declarati inactivi se reactiveaza daca indeplinesc, cumulativ, urmatoarele conditii:

a) isi indeplinesc toate obligatiile declarative prevazute de lege;

b) nu inregistreaza obligatii fiscale restante;

c) organele fiscale constata ca acestia functioneaza la domiciliul fiscal declarat.

Reactivarea contribuabililor se face cu data comunicarii deciziei de reactivare, iar in termen de cel mult 5 zile de la data comunicarii deciziei de reactivare, datele se inscriu in Registrul Contribuabililor inactivi/reactivati.

Decizia de reactivare produce efecte fata de terti din ziua urmatoare datei inscrierii in Registrul contribuabililor inactivi/reactivati.

Sediile secundare inregistrate fiscal ale contribuabililor reactivati sunt considerate active incepand cu data reactivarii contriuabililor care le-au infiintat.

Persoanelor inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 153 din Codul fiscal, declarate inactive, li se anuleaza din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA cu data comunicarii deciziei de declarare in inactivitate. La reactivare, contribuabilii sunt inregistrati in scopuri de TVA de catre organul fiscal cu data comunicarii deciziei de reactivare. - art. 153 alin. (9)-(9^1) din Codul fiscal.

In cazierul fiscal al persoanelor fizice si juridice se inscrie si inactivitatea fiscala, declarata potrivit legii, asa cum se mentioneaza la art. 2, alin. (2), lit. b) din OG nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal.

Contribuabilul declarat inactiv care are inscrise date in cazierul fiscal se scoate din evidenta daca acesta a fost reactivat. Data scoaterii din evidenta este data reactivarii contribuabilului in situatia in care acesta a fost declarat inactiv pentru cazul prevazut la art. 78^1 alin. (1) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau data implinirii unui termen de 3 luni de la data reactivarii contribuabilului in situatia in care acesta a fost declarat inactiv pentru cazurile prevazute la art. 78^1 alin. (1) lit. b) sau c) din ordonanta mai sus mentionata. Aceste precizari sunt aplicabile si reprezentantilor legali, potrivit prevederilor art. 7, alin. (1), lit. g) din O.G nr. 75/2001.

Sursa: Finante Cluj

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Din 1 ianuarie 2025 se va aplica un regim de scutire TVA pentru firmele mici

    • ANAF informeaza ca din 1 ianuarie 2025 se va aplica un regim de scutire TVA pentru firmele mici. Noul regim special pentru intreprinderile mici (SME-SS) se va aplica incepand cu 1 ianuarie 2025. Aceasta permite persoanelor impozabile stabilite intr-un stat membru sa aplice regimul special pentru IM nu numai in statul membru de stabilire, ci si in orice alt stat membru care aplica un regim de scutire pentru IM, in anumite conditii. Conform Directivei 2020/285, incepand cu ianuarie 2025 statele...» citeste mai departe aici

  • Ghid ANAF 2024: TOT ce trebuie sa stii despre utilizarea sistemului e-TVA

    • ANAF a publicat, pe site-ul oficial, Brosura privind Decontul precompletat e-TVA destinat persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA. Sunt informatii utile persoanelor care vor sa utilizeze sistemul e-TVA din SPV. Implementare sistem RO e-TVA Reamintim ca sistemul e-TVA a fost implementat prin OUG 116/2023 si OUG 70/2024. Iar prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3775/2024 a fost aprobat modelul si continutul formularului Decont precompletat RO...» citeste mai departe aici

  • Proiect OUG: Cum va solutiona Min. Justitiei problemele platformei online ONRC

    • Noua platforma online ONRC da multe batai de cap contribuabililor, avocatilor si juristilor care se ocupa in mod direct de infiintarea firmelor, inregistrarea sediilor noi, depunerea documentelor la Registrul Comertului, etc. Aceasta platforma functioneaza greoi, mai ales daca ai nevoie de mai multe inregistrari, sau in anumite cazuri se blocheaza, etc. In acest context, Min. Justitiei a pus in dezbatere publica un nou Proiect de OUG prin care vine cu cateva solutii. Este vorba despre Proiectul...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016