Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Se modifica procedura privind contribuabilii inactivi. Noutati ANAF

10-Dec-2015
3824

Potrivit prevederilor art. 92 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, „declararea contribuabililor inactivi, indreptarea erorilor materiale precum si reactivarea contribuabililor declarati inactivi se realizeaza de catre organul fiscal, prin decizie, emisa conform competentelor si procedurii stabilite prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care se comunica contribuabilului".

In prezent, declararea contribuabililor inactivi, indreptarea erorilor materiale precum si reactivarea contribuabililor declarati inactivi se realizeaza potrivit prevederilor art. 78^1 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

In aplicarea acestor prevederi legale, a fost emis Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1847/2014, prin care a fost aprobata procedura aplicabila pentru declararea inactivitatii fiscale potrivit art.78^1, alin.(1), lit.a)-c), procedura privind reactivarea contribuabililor declarati inactivi, precum si procedura privind indreptarea erorilor materiale.

De asemenea, prin acest act normativ a fost reglementata, competenta directorilor generali ai directiilor generale regionale ale finantelor publice si a municipiului Bucuresti, respectiv directorului general al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, pentru aprobarea deciziilor de declarare in inactivitate fiscala/reactivare/indreptare eroare materiala.

Prin Legea nr. 207/2015 au fost prevazute noi conditii pentru inactivarea contribuabililor, astfel fata de actualele conditii de inactivare, potrivit art.92, alin.(1) au fost prevazute urmatoarele noi conditii:
d) inactivitatea temporara inscrisa la registrul comertului;
e) durata de functionare a societatii este expirata;


f) societatea nu mai are organe statutare;
g) durata detinerii spatiului cu destinatia de sediu social este expirata.

In urma analizei fluxurilor pentru aplicarea procedurilor de inactivare/indreptare eroare materiala/reactivare a contribuabililor declarati inactivi, in vederea optimizarii acestor procese de activitate, a fost necesara schimbarea competentei decizionale privind aprobarea deciziilor de declarare in inactivitate/reactivare/indreptare eroare materiala de la directiile generale regionale ale finantelor publice catre administratiile ale finantelor publice/administratiile de sector ale finantelor judetene publice/administratiile pentru contribuabili mijlocii.

Astfel, aceasta masura are ca efect simplificarea procedurilor de aprobare a declararii in inactivitate/indreptare eroare materiala/reactivare a contribuabililor declarati inactivi, prin reducerea duratei fluxului procedural pentru aceste activitati.

Fata de cele mentionate, prin prezentul proiect de ordin se propun urmatoarele:
a) stabilirea competentei sefului de administratie al administratiilor judetene a finantelor publice/administratiilor de sector ale finantelor publice/administratiilor pentru contribuabili mijlocii, dupa caz, pentru aprobarea deciziilor de declarare in inactivitate/reactivare/indreptarea erorii materiale;
b) actualizarea procedurilor privind declarare in inactivitate/indreptarea erorii materiale/reactivare a contribuabililor declarati inactivi, precum si a formularelor utilizate pentru declararea in inactivitate/indreptarea erorii materiale/reactivare a contribuabililor declarati inactivi, potrivit noilor prevederi legale stabilite prin Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala si Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

 

Sursa: AJFP Maramures

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Se modifica procedura privind contribuabilii inactivi. Noutati ANAF":
Rating:

Nota: 3.94 din 8 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF impoziteaza nuntile! Te casatoresti? Nu uita sa completezi formularul dat de Fisc
    • Abia te-a cerut in casatorie si deja ai inceput sa te gandesti la ce ai de facut: inchirierea salonului pentru marele eveniment, gasirea celui mai bun fotograf si, mai ales, a unei formatii care sa iti tina invitatii pe ring toata noaptea. Nu uita insa de ANAF! Fiscul vrea si el sa faca parte din planurile tale de nunta. Cuplurile de proaspeti casatoriti vor primi formulare de la ANAF in care vor trebui sa declare toate relatiile economice cu partenerii de… nunta. Daca nu ai participat...» citeste mai departe aici

  • Tratament TVA pentru factura primita cu intarziere
    • Care este tratamentul TVA care se aplica unei societati care a primit cu intarziere o factura? Aceasta este una dintre intrebarile la care va raspunde unul dintre specialistii nostri. O societate primeste de la o firma platitoare de TVA o factura cu data din iulie in luna septembrie. Este o factura de stornare, TVA-ul (4426) fiind de -52000 RON. Marfa a fost livrata in septembrie, dar ei insista cu aceasta factura si nu vor sa emita alta in septembrie. Cum trebuie procedat in acest caz? Se face...» citeste mai departe aici

  • Proiect de Ordin MFP: Modificari si completari aduse legislatiei contabile
    • Potrivit unui Proiect de Ordin pus in dezbatere publica, marti, 16 octombrie, de Ministerul Finantelor Publice (MFP), se propun o serie de masuri privind modificarea si completarea unor reglementari contabile. Proiectul de Ordin si Reperatul de aprobare au fost publicate pe site-ul Ministerului si se afla in dezbatere publica pentru 10 zile calendaristice. Mai jos veti regasi cele mai importante modificari aduse planurilor de conturi, amortizarii, raportarii nefinanciare, tratamentului...» citeste mai departe aici

  • Venituri din activitati independente: Pragul pentru calcularea CAS si CASS se modifica de la 1 ianuarie 2019
    • Odata cu modificarea salariului minim pe economie de la 1 ianuarie 2019, va creste si pragul pentru calcularea CAS si CASS in cazul persoanelor care obtin venituri din activitati independente. In Codul Fiscal, Cap. II - Venituri din activitati independente (art. 67 - art. 75), la art. 67, veniturile independente sunt definite astfel: “(1) Veniturile din activitati independente cuprind veniturile din activitati de productie, comert, prestari de servicii si veniturile din profesii liberale,...» citeste mai departe aici

  • PFA: Obligatii privind dotarea cu casa de marcat si emitere bon fiscal
    • Obligativitatea dotarii cu aparat de marcat electronic fiscal revine si profesorilor care ofera meditatii contra cost elevilor? Aceasta este intrebarea la care va raspunde unul dintre consultantii nostri fiscali. Concret, un profesor - persoana fizica autorizata (PFA) care preda ore copiilor (meditatii) vrea sa stie daca are obligatia detinerii si utilizarii casei de marcat pentru incasarile in numerar de la elevi? Raspunsul specialistului Potrivit art 1 alin (1) din Ordonanta de urgenta nr....» citeste mai departe aici

  • Sesiune de asistenta ANAF: Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a organizat, miercuri – 17 octombrie, o noua sesiune de asistenta online, pe tema "Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale". Specialistii ANAF au stat la dispozitia contribuabililor pentru a le oferi asistenta in ceea ce priveste aceasta tema. Iata unele dintre intrebarile care si-au gasit raspuns de la specialistii ANAF. Intrebare contribuabil “Buna dimineata. Pot sa vad online daca am obligatii de plata? Multumesc anticipat!”,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016