Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Monitorul Oficial: Schimb de informatii intre ANAF, notari si cadastru

09-Mar-2018
1007

Ordinul ministrului finantelor publice nr.1489 din 19 februarie 2018 privind Procedura de stabilire a schimbului de informatii intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Uniunea Nationala a Notarilor Publici din Romania si Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara a fost publicat in Monitorul Oficial nr.205 din 7 martie 2018.

Potrivit unui comunicat publicat de AJFP Dambovita, procedura reglementeaza:

a) Solicitarea de catre notarul public a certificatului de atestare fiscala (CAF) in cazul in care se dezbate succesiunea unei persoane fizice decedate, precum si transmiterea certificatului de catre ANAF.
b) Transmiterea de catre notarul public a copiei certificatului de mostenitor in cazul in care in masa succesorala sunt cuprinse obligatii fiscale restante si alte creante bugetare.
c) Transmiterea de catre oficiul de cadastru si publicitate imobiliara a copiei certificatului de mostenitor in cazul in care in masa succesorala sunt cuprinse bunuri imobile.
d) Solicitarea de catre ANAF a informatiilor din registrele nationale notariale si comunicarea acestora.

Pentru comunicarea informatiilor, Uniunea Nationala a Notarilor Publici si oficiile de cadastru si publicitate imobiliara se vor inscrie in sistemul informatic PatrimVen.

De fiecare data cand se dezbate succesiunea unei persoane fizice decedate, notarul public implicat trimite Centrului National de Administrare a Registrelor Nationale Notariale (CNARNN - Infonot) din cadrul Uniunii Nationale a Notarilor Publici o solicitare pentru obtinerea certificatului de atestare fiscala. CNARNN va face solicitarea catre ANAF si va receptiona CAF-ul prin intermediul sistemului PatrimVen.

Pe acelasi circuit, se vor transmite de notari catre ANAF si copiile certificatelor de mostenitor (fisier PDF).

ANAF poate solicita, prin mijloace electronice, CNARNN – Infonot informatii din registrele nationale notariale.

ANAF transmite CNARNN – Infonot informatiile cuprinse in lista debitorilor persoane fizice, ulterior publicarii pe site-ul ANAF, in vederea inscrierii in Registrul National Notarial de Evidenta a Creditorilor Persoane Fizice si pentru formularea opozitiei la partaj sau la donatie, dupa caz.

 

Sursa: AJFP Dambovita

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Monitorul Oficial: Schimb de informatii intre ANAF, notari si cadastru":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Corectia unui bon fiscal emis eronat. Evidentierea in formularul A4200
    • Inregistrarea unor bonuri fiscale eronate nu este o greseala intalnita ocazional, majoritatea contribuabililor fiind pusi macar o data in aceasta situatie. Totusi, cum se face corectia unui bon fiscal in cazul in care se introduce in mod eronat o alta suma pe casa de marcat si se valideaza bonul fiscal gresit? Cum se face evidentierea bonului fiscal eronat in formularul A4200? Raspunsul specialistului Situatia descrisa poate fi solutionata cu respectarea prevederilor Normelor metodologice date...» citeste mai departe aici

  • Contul unic: Metodologia de stingere a obligatiilor fiscale, MODIFICATA DE ANAF!
    • Pe site-ul Agentiei Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a fost publicat, luni, 20 noiembrie 2018, un Proiectul de ordin pentru modificarea pct.34 din Metodologia de distribuire a sumelor platite de contribuabili in contul unic si de stingere a obligatiilor fiscale, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 1613/2018. La punctul 34, capitolul V al anexei la ordinului presedintelui ANAF nr. 1613/2018, “s-a prevazut ca, in situatia in care contribuabilul face o plata eronata in...» citeste mai departe aici

  • Proiect pentru modificarea Formularului 101, Declaratie privind impozitul pe venit
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat marti, 20 noiembrie, un proiect de ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit". Vezi AICI Formularul 101, Declaratie privind impozitul pe profit, asa cum este stabilit in Anexa proiectului de ordin. ART. I - Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr....» citeste mai departe aici

  • Suspendarea activitatii: Cum se obtine regimul de declarare derogatoriu?
    • Suspendarea activitatii la Registrul Comertului nu determina automat suspendarea obligatiilor declarative ale societatii. Astfel, pe perioada in care se afla in inactivitate temporara entitatile au obligatia sa depuna declaratiile fiscale conform vectorului fiscal. Pentru obligatiile declarative inscrise in vectorul fiscal declaratiile se depun, chiar daca nu exista sume de declarat, pe zero, cu exceptia situatiei in care societatea solicita si i se aproba un regimul de declarare derogatoriu...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016