Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Completarea Declaratiei Unice 2020: 5 Intrebari cu raspuns de la specialistii ANAF

27-Feb-2020
2632

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) ofera consultanta online contribuabililor, intr-o sesiune de asistenta organizata, joi, pe pagina sa de Facebook, pe tema "Modalitatea de completare si depunere a Declaratiei Unice de catre persoanele fizice care au realizat in anul 2019 si/sau vor realiza in anul 2020 venituri din activitati independente".

Sesiune a inceput joi (27 februarie 2020), la ora 9.00, si deja zeci de contribuabili au cerut asistenta in primele doua ore de la lansare.

In cele ce urmeaza vom reda 6 dintre cele mai comunce probleme cu care se confrunta contribuabilii si care au primit raspuns de la specialistii ANAF.

  • 1. Intrebare:

“Am obtinut CIF de la ANAF pentru profesie liberala. Acum trebuie sa depun Declaratia Unica pentru venitul pe care il voi estima in anul 2020? Care este termenul?”

Raspuns ANAF

Dvs. aveti obligatia de a depune la organul fiscal competent declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, in termen de 30 DE ZILE de la data producerii evenimentului.

  • 2. Intrebare:

“Bonificatia pentru plata impozitului aferent veniturilor estimate pentru 2020 cat este ca procent? Trebuie mentionata in campul.corespunzator din Declaratia Unica?”

Raspuns ANAF

In legea anuala a bugetului de stat din acest an nu a fost stabilit un nivel al bonificatiei. Dvs. nu veti completa campul respectiv in Declaratia Unica.

  • 3. Intrebare:

“1.Pentru veniturile in RON din chirii, daca au fost declarate in Declaratia Unica 2019 si platite impozitele in 2019, se mai completeaza ceva in Declaratia Unica 2020 pe partea de 2019? 2. Venituri din activ independente, in sistem real, venit net sub plafon - suma platita pentru CASS este de 1.338 lei (adica jumatate, aferent 6 luni)?”

Raspuns ANAF

Pentru intrebarea 1 - Persoana in cauza nu mai completeaza cap I din Declaratia Unica si nici cap II in cazul in care nu mai realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor in anul 2020.
Pentru intrebarea 2 - Daca persoana a optat pentru plata CASS pentru anul 2020, atunci este corect.

  • 4. Intrebare:

“Am constatat ca in Declaratia Unica de anul acesta nu mai exista rubrica pentru completarea impozitului pe venitul anticipat pe 2019, care ar trebui scazut din impozitul pe venitul realizat in 2019. Adica noi declaram un impozit si, logic, platim un altul, dupa ce ne scadem singuri impozitul anticipat si (deja) achitat? Sau exista rubrica si nu am vazut-o eu.”

Raspuns ANAF

Dvs. trebuie sa completati datele din cap I in mod corespunzator. Declaratia din acest an nu mai cuprinde platile efectuate (astfel cum era anterior). De exemplu, pentru venituri realizate din activitati independente impuse in sistem real, veti completa la cap. I randurile: venit brut, cheltuieli deductibile, venitul net anual si impozitul anual datorat/Impozit pe venit datorat.

  • 5. Intrebare:

“Nu am reusit sa descarc online Declaratia Unica. Vreau sa completez si sa depun documentul in format fizic, si nu online. Se poate? E vorba despre venituri realizate din inchirierea unui bun imobil.”

Raspuns ANAF
Declaratia unica o puteti depune si in format hartie. In cazul in care aveti nevoie de sprijin pentru descarcarea Declaratiei Unice ne puneti contacta si telefonic la nr. 031.403.91.60 si va vom indruma noi.

  • Intrebare bonus:

“Mai este nevoie sa completez in Declaratia Unica 2020 capitolul I, daca in decembrie am depus declaratie rectificativa pentru venitul estimat din 2019, si am platit impozitul pe venit 2019 acum in ianuarie 2020? Sunt venituri din activitati independente.”

Raspuns ANAF
Daca ati realizat venituri din activitati independente impuse in sistem real, atunci dvs. trebuie sa completati atat cap I (DATE PRIVIND IMPOZITUL PE VENITURILE REALIZATE sI CONTRIBUTIILE SOCIALE DATORATE PENTRU ANUL 2019), cat si cap II (DATE PRIVIND IMPOZITUL PE VENITURILE ESTIMATE / NORMA DE VENIT A SE REALIZA iN ROMANIA
SI CONTRIBUTIILE SOCIALE DATORATE PENTRU ANUL 2020) in cazul in care realizati venituri si in acest an.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Completarea Declaratiei Unice 2020: 5 Intrebari cu raspuns de la specialistii ANAF":
Rating:

Nota: 4.86 din 7 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noile conditii pentru societatile care-si trimit angajatii in somaj tehnic
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o societate si ce documente trebuie sa depuna, legal, pentru a putea trimite salariatii in somaj tehnic si a primi banii de la stat pentru acestia? Despre acest subiect vom discuta in continuare cu unul dintre consilierii nostri juridici, plecand de la urmatoarea situatie: "Societatea A cu profil de activitate transport calatori, a pierdut contractul de prestari servicii care ii aducea venituri, dupa decretarea starii de urgenta, in urma inchiderii...» citeste mai departe aici

  • Situatia contractelor de munca suspendate(somaj tehnic)/incetate, inregistrate de Inspectia Muncii
    • Ministerul Muncii si Protectiei Sociale informeaza, printr-un comunicat de presa, care este situatia contractelor individuale de munca suspendate/incheiate la data de 2 aprilie 2020. Conform MMPS, sunt in prezent: I: 862.557 de contracte individuale de munca suspendate,din care: -239.279 – Industria prelucatoare -171.454 – Comert cu ridicata si cu amanuntul; repararea autovehiculelor si motocicletelor -115.080 – Hoteluri si restaurante II: 173.834 de contracte individuale de...» citeste mai departe aici

  • Ghid pas cu pas pentru incarcarea documentelor necesare somajului tehnic in platforma online
    • Guvernul Romaniei a anuntat recent ca a lansat o platforma online pentru acordarea somajului tehnic. Astfel, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca informeaza ca platforma digitala poate fi consultata pe aici.gov.ro. pentru incarcarea documentelor necesare acordarii somajului tehnic pentru angajatii carora li s-a suspendat temporar contractul individual de munca din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, cu modificarile si...» citeste mai departe aici

  • Certificatele de Urgenta: 15 intrebari si raspunsuri. PFA-urile pot beneficia de ele?
    • Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat o serie de intrebari si de raspunsuri legate de Certificatele de Situatii de Urgenta. Reamintim ca Guvernul a stabilit, recent, prin OUG 32/26.03.2020 privind modificarea si completarea OUG 30/2020, ca Certificatele de Situatie de Urgenta NU mai sunt necesare pentru obtinerea somajului tehnic pentru salariatii angajatorilor care isi reduc sau isi intrerup activitatea ca urmare a efectelor epidemiei de SARS-CoV-2. Totusi,...» citeste mai departe aici

  • Guvernul aloca fonduri de peste 54 milioane de lei destinate sectorului cresterii animalelor
    • Guvernul a aprobat, in sedinta de joi – 2 aprilie, o Hotarare privind instituirea unei scheme de ajutor de stat in sectorul cresterii animalelor, prin care s-a alocat pentru anul 2020, suma de maximum 54,048 milioane de lei. Banii vor fi suportati de la bugetul de stat, in limita prevederilor bugetare aprobate Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale pentru anul 2020. Intr-un comunicat remis presei, MADR arata ca din suma totala alocata, care se acorda sub forma serviciilor...» citeste mai departe aici

  • Noi informatii despre rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta(comunicat de presa ANAF)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un comunicat de presa referitor la rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta. Astfel, institutia a informat ca in luna martie 2020 a restituit TVA in valoare de aproape 4 miliarde de lei, aferente unui numar de 24.526 deconturi (fata de 1,6 miliarde de lei media rambursarilor din primele doua luni ale anului 2020). De la data declararii starii de urgenta, ANAF a accelerat procesul de rambursare a TVA prin:...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016