Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Somaj tehnic in luna martie. Tratament contabil si declarativ. Studiu de caz

11-Mai-2020
3132

Societatea noastra a avut salariati in somaj tehnic in luna martie. Pentru zilele de somaj tehnic s-a inregistrat in contabilitatea lunii martie atat cheltuiala cu salariile, cat si contributiile si impozitul aferente. Aceste contributii au fost declarate in declaratia 112 aferenta lunii martie 2020, formatul la zi. Plata contributiilor si a taxelor s-a facut in data de 27.04.

In data de 28.04 am incasat sumele aferente somajului tehnic de la AJOFM.

As dori sa va spun ca noi am facut plata salariilor, implicit si a somajului tehnic, normal, la data uzuala de plata a salariilor. Daca am fi platit la 3 zile lucratoare, conform OUG 32/2020, ar fi insemnat sa platim somajul tehnic salariatilor in data de 03.05, aproape cu o luna intarziere.

Tinand cont de prevederile OUG 32/2020, precum si de comunicatul de presa ANAF cu privire la noua declaratie 112 (neactualizata inca), as dori sa imi raspundeti la urmatoarele intrebari:

1. Considerati ca este necesara depunerea unei declaratii 112 format nou rectificativa la martie, pentru a corecta sumele de CAS, CASS si impozit aferente somajului tehnic la martie, in sensul excluderii acestora pentru a fi prinse in declaratia 112 la aprilie?



2. Considerati ca este necesara crearea de conturi analitice pentru 641, 421, 4315, 4316 si 444?

3. Cum considerati ca se pot reconcilia sumele din contabilitate, din moment ce cheltuiala cu salariile aferente somajului tehnic este contabilizata la martie, contributiile si taxele aferente sunt contabilizate la aprilie (data incasarii sumelor de la AJOFM), iar plata acestora la mai? In cazul nostru, care am platit salariile lunii martie (inclusiv somajul tehnic) in data de 09.04, acestea fiind platite la nivelul sumelor nete (fara taxe), ar insemna ca la data platii, dupa contabilizarea acesteia, as avea un sold al contului 421 debitor, contrar oricaror reguli contabile.

Raspunsul consultantului fiscal Olga Crevelescu:

1. Potrivit art. XI alin. (7) din OUG 30/2020 actualizata, termenul de plata si declarare a obligatiilor fiscale prevazute conform alin. (5) este data de 25, inclusiv, a lunii urmatoare celei in care se face plata din bugetul asigurarilor de somaj.
Prin urmare, opinia mea este ca trebuie sa rectificati declaratia 112 depusa pentru luna martie, in sensul eliminarii obligatiilor fiscale aferente somajului tehnic.
Aceste obligatii vor fi declarate pana pe 25 a lunii urmatoare celei in care se incaseaza sumele.

2.Cu privire la crearea de analitice, nu exista prevederi in baza carora sa consideram acest lucru o obligatie. Indemnizatiile de somaj tehnic sunt evidentiate distinct pe statul de salarii. Contributiile aferente nu au regim special (nu se platesc in conturi diferite).
Deci opinia mea este ca nu este obligatoriu sa definiti analitice pentru conturile mentionate (dar, desigur, nu este gresit).

3. Atragem atentia ca de la directia de somaj ni s-a transmis ca plata indemnizatiei de somaj tehnic trebuie efectuata potrivit legii. Desi OUG 30/2020 actualizata nu interzice achitarea sumelor inainte (din contra, obliga societatea ca in termen de 3 zile de la incasarea sumelor sa achite salariatilor sumele datorate) exista interpretarea potrivit careia nu este permis angajatorilor sa achite aceasta indemnizatie inainte de incasarea sumelor de la somaj.


Plata sumelor catre salariati pot fi evidentiate in contabilitate drept avansuri acordate salariatilor (425)

 

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Somaj tehnic in luna martie. Tratament contabil si declarativ. Studiu de caz":
Rating:

Nota: 2.67 din 6 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cum a fost modificata Legea pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale in 2021
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Calarasi informeaza contribuabilii ca, in Monitorul Oficial nr. 332 din 1 aprilie 2021 a fost publicata Legea nr. 55 din 31 martie 2021 privind modificarea si completarea Legii nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale au fost aduse urmatoarele modificari : -In cazul savarsirii unei infractiuni de evaziune fiscala prevazute la art 8 si art. 9, daca in cursul urmaririi penale sau al judecatii prejudiciul cauzat este acoperit...» citeste mai departe aici

  • Intrebari & Raspunsuri ANAF cu privire la completarea Declaratiei Unice - venituri din chirii
    • ANAF a reluat sesiunile de asistenta pe pagina oficiala de Facebook. Tema ultimei sesiuni online a fost "Modalitatea de completare si depunere a Declaratiei unice de catre persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor". Redam cateva intrebari si raspunsuri: 1. Un PFA obtine venituri din inchirierea unui spatiu. Unde se inregistreaza aceste venituri in declaratia unica? La venituri din activitati independente sau la venituri din cedarea folosintei bunurilor?...» citeste mai departe aici

  • OUG 30/2021. Declaratia de regularizare privind cheltuielile cu educatia timpurie se depune pana pe 25 aprilie 2021
    • Ordonanta de urgenta nr. 30/2021 privind unele masuri fiscale a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 423 din 21 aprilie 2021. Conform actului normativ care a intrat in vigoare in 21 aprilie 2021, suma reprezentand cheltuieli cu educatia timpurie, efectuate in perioada noiembrie 2020-martie 2021, care depaseste impozitul pe profit datorat, se scade din impozitul pe salarii retinut de contribuabil pentru angajati, din taxa pe valoarea adaugata datorata sau din accizele datorate, pe...» citeste mai departe aici

  • ANAF a publicat documentatia tehnica SAF-T
    • ANAF supune atentiei, in scopul asigurarii pregatirii pentru conformarea cu cerintele de export ale fisierului standard de control fiscal, un set de documente ce detaliaza elementele obligatorii si optionale incorporabile la nivelul noului model declarativ SAFT, conform unui comunicat de presa. Demersul se deruleaza in contextul angajamentului institutional de transparentizare a deciziilor cu impact asupra modului de raportare a contribuabilului la ANAF, iar documentele pe care le puteti...» citeste mai departe aici

  • Traditia continua si de Paste: Participa GRATUIT la webinarul dorit
    • Profita de Oferta de Paste si te poti bucura de sarcini de serviciu rezolvate impecabil prin cunoasterea exacta a legilor si a procedurilor, relaxare si buna dispozitie la birou si, de ce nu, munca ta va fi resplatita printr-un salariu mai mare si binemeritat. In plus, te invitam sa profiti de Preturile Speciale si sa iti alegi webinarul la care doresti sa participi: - Modificarile din fiscalitate analizate de Gabriel Jinga si Gabriel Gheorghe - Controale ITM in 2021, lector: Rodica Mantescu...» citeste mai departe aici

  • Documente justificative necesare pentru dobandirea calitatii de asigurat
    • Daca un salariat de al nostru doreste sa isi treaca mama ca si coasigurat, de ce documente are nevoie? Trebuie o declaratie pe propria raspundere de la salariat, o alta de la persoana care doreste sa devina coasigurata si mai este nevoie de o adeverinta de venit a persoanei ce doreste sa devina coasigurata, sau aceasta din urma nu este obligatorie? Multumesc! Raspunsul consilierului juridic Rodica Mantescu: Conform art. 224 lit. b) din Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii sunt...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016