Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Tratament contabil si fiscal al unei asocieri in participatiune

20-Iul-2012
7400
Suntem asociati intr-un proiect cu o societate comerciala, societate care ne pune la dispozitie personal - sef de santier.

Aceasta ne refactureaza costurile privind salariul, cazarea, telefonul, combustibilul, diverse mijloace fixe si obiecte de inventar folosite de salariat. Fiind lider de proiect noi intocmim decontul de asociere in participatiune, decont prin care lunar ii transferam cota parte din chelt si venituri. Avem rugamintea sa ne comunicati monografia contabila privind inregistrarea facturilor de refacturare, deductibilitatea cheltuielilor si a TVA-ului, modul de redistribuire a chelt si veniturilor.

Raspuns: Legislatia in vigoare privind asocierile fara personalitate juridica, incheiate intre persoane juridice romane, este urmatoarea:

- din punct de vedere contabil:

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Proceduri contabile pentru societati comerciale 2018


Structura unei proceduri contabile ceruta de lege este una complexa si de-aceea elaborarea ei presupune un efort serios chiar si pentru un contabil experimentat care in plus trebuie sa tina cont si de modificarile legislative ale OMFP nr 1 802 2014 cu modificarile si completarile ulterioare; Legii contabilitatii nr 82 1991 cu modificarile...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

> art. 203 si subsectiunea 8.10.3 - art. 265 -, precum si functiunea cotului 458 din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 3055/2009 ;
- din punct de vedere fiscal:
- impozit pe profit:

> definitia prevazuta la art. 7 alin. (1) punctul 5, art. 28 alin. (3), art. 34 si 35 - din codul fiscal ;

> art. 16 din codul fiscal si punctul 9 litera c) din normele aferente acestui articol;

- TVA
> art. 127 alin. (9) si (10) din codul fiscal si punctul 5 din norme;

> art. 156 alin. (5) cod fiscal si punctul 79^1 din norme.

Situatia dvs, conform careia liderul de asociatie este facturat, pentru proiectul derulat de asociatie, de catre unul din coparticipanti, se regaseste prezentata la punctul 79^1 alin. (3) din normele date pentru art. 156 din codul fiscal , astfel: "(3) Bunurile/serviciile care sunt puse la dispozitia asocierii de catre membrii sai, altele decât cele prev?zute la alin. (2) - fara plata n.n -, reprezinta livrare de bunuri sau prestare de servicii cu plat? în sensul art. 128, respectiv art. 129 din Codul fiscal ."

In contextul acestui citat, daca un coparticipant factureaza bunuri/servicii catre lider in scopul activitatii asociatiei, factura primita de lider va fi inregistrata de catre acesta in contabilitatea asociatiei, cu deducerea de TVA, ca de la orice factura emisa de un tert pe numele liderului pentru asociatie, iar la finalul lunii, pe baza de decont, conform procentului, ii va fi transferata cheltuiala respectiva coparticipantului.
Coparticipantul pune la dispozitia asociatiei servicii (salarii, telefoane, cazare, costurile privind mijloacele fixe/obiectele de inventar etc) prin facturare (le pune la dispozitia asociatiei cu plata).

Concret, presupunem ca factura primita de la coparticipant pentru acele servicii este de 1000 lei plus TVA.
Cotele sunt de 60% pentru lider si de 40% pentru coparticipant.
Inregistrarea facturii de catre lider in contabilitatea asociatiei:

628/analitic asociatie = 401 1000 lei
4426 = 401 240 lei

Veniturile obtinute de asociatie, prin facturarea catre terti de catre liderul de asociatie, se vor inregistra in contabilitatea asociatiei, de catre lider, in functie de natura veniturilor, de exemplu o prestare de serviciu de 2000 lei plus tva:
4111 = 704/analitic asociatie 2000 lei
4111 = 4427 480 lei
TVA va urma cursul normal in contabilitatea liderului, din punctul de vedere al contabilizarii, declararii si platii la buget, fara a afecta contabilitatea asociatiei, deoarece, din punctul de vedere al TVA, liderul este tinut raspunzator pentru evidenta si plata la buget a acestei taxe.

Deductibilitatea cheltuielilor primite de la coparticipant si a TVA este prevazuta in codul fiscal , in sensul ca acestea sunt deductibile daca sunt aferente unei activitati economice (unei activitati care genereaza venituri impozabile si TVA colectata si/sau scutita cu drept de deducere), conform art. 21 alin. (1) si art. 145 si 145^1 din codul fiscal .

La finalul fiecarei luni, proportional cu cota de participare, se va intocmi decontul de venituri si cheltuieli, iar coparticipantul X va primi suma de 400 lei (1000 lei*40%) din cheltuiala si suma de 800 lei din venituri (2000 lei*40%), iar liderul, ca si coparticipant Y, va primi 600 lei (1000 lei*60%) din cheltuiala si 1200 lei din venituri (2000 lei*60%).
Inregistrarea in contabilitatea liderului, pentru asociatie, pentru acordarea cheltuielilor si veniturilor catre cei doi asociati, va fi:
458/analitic asociat X = 628/analitic asociatie 400 lei
704/analitic asociatie = 458/analitic asociat X 800 lei
si acordarea cotei parti din cheltueili si venituri catre el insusi:

458/analitic asociat Y (el insusi) = 628/analitic asociatie 600 lei
704/analitic asociatie = 458/analitic asociat Y (el insusi) 1200 lei

Pe de alta parte, tot liderul, dar in contabilitatea sa proprie, printr-un analitic distinct, va prelua cheltuiala si venitul din asociatie, pe baza decontului intocmit in 2 exemplare: un exemplar ramine la contabilitatea asociatiei si un exemplar se inmineaza asociatului:
628/analitic asociatie = 458 600 lei
458 = 704/analitic asociatie 1200 lei.

Liderul, in balanta sa finala, va avea un analitic la contul 628/704 cu rulaj de 1000 lei/2000 lei, reprezentind cheltuiala/venitul din asociere, un analitic la contul 628/704 cu rulaj de 600 lei/1200 lei, reprezentind cheltuiala/venitul "primite" de la asociatie si, eventual, un alt analitic pentru contul 628 /704 din alte activitati proprii, care nu au legatura cu asociatia. Prin contul 121 se vor inchide doar rulejele conturilor 628/704 "primite" de la asociatie (respectiv sumele de 600 lei/1200 lei) si, eventual, rulajele conturilor 6xx/7xx din activitatea proprie.
Decontul pentru operatiuni in participatie (cod 14-4-14) este cel prevazut in OMFP 3015/2008 privind documentele financiar - contabile.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Tratament contabil si fiscal al unei asocieri in participatiune":
Rating:

Nota: 4.75 din 2 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (6)

06-Aug-2012

4vXrkR , [url=http://qafxjzhogevq.com/]qafxjzhogevq[/url], [link=http://xstypxqezxaf.com/]xstypxqezxaf[/link], http://qyswmthptycm.com/

05-Aug-2012

Foarte, foarte bun articolul.

04-Aug-2012

TfTJW1 krqmgnatbkwd

04-Aug-2012

NeSj2a , [url=http://bdjgezxwsqxi.com/]bdjgezxwsqxi[/url], [link=http://hnrlbcatlgfm.com/]hnrlbcatlgfm[/link], http://glzwconmjirv.com/

03-Aug-2012

mZ0yl1 gdqyhqrbcela





Subiectele saptamanii

  • Schimbare sediu social. In ce conditii depunem Formularul 088?
    • In cazul urmator, avem situatia in care, pentru schimbare sediu social, se va depune Declaratia 088. Societatea presteaza servicii intracomunitare si aplica taxare inversa. Vom stabili daca societatea poate continua activitatea (in speta sa emita facturile catre clientii din UE) pana la data comunicarii deciziei de aprobare sau respingere a declaratiei 088. Potrivit art. 4 din OPANAF 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru...» citeste mai departe aici

  • Factura declarata de doua ori. Corectarea erorii in formularele D300 si D394
    • O companie se confrunta cu urmatoarea situatie, la care specialistii nostri vor oferi solutia in cele ce urmeaza: In decontul de TVA a fost raportata si inregistrata o factura furnizor de doua ori. Care este procedura de corectie a D300 si D394? Raspunsul specialistului La Randul 32 in decontul de tva orice alte sume rezultate din regularizarile prevazute de legislatia in vigoare datorate unor evenimente, cu exceptia celor prevazute la art. 287 si art. 3151 din Codul fiscal, care determina...» citeste mai departe aici

  • APIA: Controale in cazul a 73.203 dosare, pentru acordarea cererilor unice de plata din 2018
    • Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) anunta desfasurarea controlului pe teren al cererilor unice de plata depuse in campania 2018, in esantionul de control la nivel national fiind cuprinse 73.203 de dosare selectate pentru verificare. In total, vor fi controlate 885.250 parcele, pentru o suprafata de peste 2,075 milioane hectare, se arata intr-un comunicat al APIA. Scopul acestor controale pe teren este de a verifica, pe un esantion de cereri, conditiile de acordare a...» citeste mai departe aici

  • VIDEO! GDPR: Evidenta activitatilor de prelucrare a datelor
    • Cum modifica GDPR relatia client-contabil? Evidenta activitatilor sale de prelucrare, art.30, alin.2 din Regulament este unul dintre subiectele despre care s-a tot discutat. Pentru a fi obligatorie tinerea evidentatii activitatilor de prelucrare a datelor, trebuie sa fie indeplinita cel putin una dintre urmatoarele aspecte: – sa fie vorba de o activitate periodica; – sa fie vorba de o activitate care vizeaza chiar si date cu caracter sensibil sau special; – sa se realizeze pe...» citeste mai departe aici

  • CNAIR: Situatia podurilor din Romania este sub control
    • Potrivit unui comunicat remis, joi, de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii din Romania, podurile din Romania nu risca sa se prabuseasca. “Din cele 4250 de poduri aflate pe reteaua de Drumuri Nationale din Romania, doar 37 se afla in clasa tehnica 5, iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate in trecut de la autoritatile locale. De asemenea 680 de poduri sunt in clasa tehnica 4. Niciunul dintre aceste poduri nu prezinta risc iminent de colapsare,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016