Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Indemnizatia de somaj tehnic. Cum se poate depune lista angajatilor

23-Apr-2020
2895

Intrebare: Vreau sa depun in curand documentatia pentru 75% somaj tehnic acordat de stat. Am doua nelamuriri:


1. Pot depune documentele pentru somaj in felul urmator: lista angajatilor sa o semnez olograf (o scoate programul automat) si cererea si declaratia pe propria raspundere electronic?

2. Am 3 angajati al caror salariu de incadrare depaseste 4092 brut, dar pe 12 zile cat sunt in somaj pe luna martie nu depaseste.

Trebuie sa tin cont sa calculez la 4092 pentru 12 zile sau las cat iese din program?

Exemplu: un salariat are incadrare 4444 ron brut salariu de incadrare, pt 12 zile a rezultat 2000. Las 2000?

Raspunsul specialistului nostru, Constanta Popa:

Lista salariatilor care pot beneficia de somaj tehnic suportat din bugetul asigurarilor pentru somaj este cea prevazuta in anexa 2 a anexei aprobata prin Ordinul MMPS 741/2020. Ea se descarca din platforma aici.gov.ro intrucat formularul are formatul unui fisier de tip pdf inteligent, care trebuie completat cu informatiile corespunzatoare, semnat si incarcat individual in plaforma. Semnatura poate fi si olografa, putand fi aplicata in formularul pdf descarcat si completat corespunzator, utilizand functionalitatea de „semnatura” din Adobe Reader. Totusi, daca programul informatic propriu permite obtinerea listei salariatilor cu structura si informatiile prevazute de formularul tipizat din anexa 2, atunci lista poate fi scoasa din programul informatic si semnata olograf, urmand a fi incarcata in platforma informatica dedicata in format JPG, JPEG, PNG, PDF, de o dimensiune maxima de 5 MB.

Cererea si declaratia pe proprie raspundere pot fi semnate electronic cu un certificat digital emis de un furnizor acreditat, neexistand obligativitatea sa se utilizeze acelasi tip de semnatura pentru toate documentele.

In privinta indemnizatiei de somaj tehnic, aceasta este de 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat si se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020 (adica 5.429 lei). Spre exemplu, daca un salariat are un salariu de baza de 6.000 lei si este in somaj tehnic toata luna aprilie 2020, atunci el poate beneficia de indemnizatie de somaj tehnic de 5.429 lei x 75% = 4.072 lei, deoarece salariul sau este mai mare decat castigul salarial mediu brut de 5.429 lei.

Insa, in cazul in care salariatul are un salariu de baza de 4.444 lei, daca i-a fost suspendat contractul de munca in baza art. 52 alin. 1 lit. c din Codul muncii (restrangerea activitatii – somaj tehnic) inca din data de 16 martie 2020, cand a intrat in vigoare starea de urgenta, atunci pentru 12 zile de somaj tehnic din luna martie 2020 din totalul celor 22 de zile lucratoare din luna, salariatul poate beneficia de o indemnizatie de somaj tehnic determinata astfel:

- salariu zilnic: 4.444 lei / 22 zile lucratoare = 202 lei/zi;

- salariu corespunzator zilelor de somaj tehnic: 202 lei/zi x 12 zile = 2.424 lei;

- indemnizatia de somaj tehnic: 2.424 lei x 75% = 1.818 lei.

Ca atare, nu se intelege de unde a rezultat indemnizatia de 2.000 lei (trebuie verificat daca actualizarile programului informatic de salarizare respecta legislatia si are toate setarile corecte). De asemenea, nu se intelege ce este cu salariul de 4.092 lei.

 

 

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Indemnizatia de somaj tehnic. Cum se poate depune lista angajatilor":
Rating:

Nota: 4.88 din 4 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cum a fost modificata Legea pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale in 2021
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Calarasi informeaza contribuabilii ca, in Monitorul Oficial nr. 332 din 1 aprilie 2021 a fost publicata Legea nr. 55 din 31 martie 2021 privind modificarea si completarea Legii nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale au fost aduse urmatoarele modificari : -In cazul savarsirii unei infractiuni de evaziune fiscala prevazute la art 8 si art. 9, daca in cursul urmaririi penale sau al judecatii prejudiciul cauzat este acoperit...» citeste mai departe aici

  • Intrebari & Raspunsuri ANAF cu privire la completarea Declaratiei Unice - venituri din chirii
    • ANAF a reluat sesiunile de asistenta pe pagina oficiala de Facebook. Tema ultimei sesiuni online a fost "Modalitatea de completare si depunere a Declaratiei unice de catre persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor". Redam cateva intrebari si raspunsuri: 1. Un PFA obtine venituri din inchirierea unui spatiu. Unde se inregistreaza aceste venituri in declaratia unica? La venituri din activitati independente sau la venituri din cedarea folosintei bunurilor?...» citeste mai departe aici

  • Traditia continua si de Paste: Participa GRATUIT la webinarul dorit
    • Profita de Oferta de Paste si te poti bucura de sarcini de serviciu rezolvate impecabil prin cunoasterea exacta a legilor si a procedurilor, relaxare si buna dispozitie la birou si, de ce nu, munca ta va fi resplatita printr-un salariu mai mare si binemeritat. In plus, te invitam sa profiti de Preturile Speciale si sa iti alegi webinarul la care doresti sa participi: - Modificarile din fiscalitate analizate de Gabriel Jinga si Gabriel Gheorghe - Controale ITM in 2021, lector: Rodica Mantescu...» citeste mai departe aici

  • OUG 30/2021. Declaratia de regularizare privind cheltuielile cu educatia timpurie se depune pana pe 25 aprilie 2021
    • Ordonanta de urgenta nr. 30/2021 privind unele masuri fiscale a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 423 din 21 aprilie 2021. Conform actului normativ care a intrat in vigoare in 21 aprilie 2021, suma reprezentand cheltuieli cu educatia timpurie, efectuate in perioada noiembrie 2020-martie 2021, care depaseste impozitul pe profit datorat, se scade din impozitul pe salarii retinut de contribuabil pentru angajati, din taxa pe valoarea adaugata datorata sau din accizele datorate, pe...» citeste mai departe aici

  • ANAF a publicat documentatia tehnica SAF-T
    • ANAF supune atentiei, in scopul asigurarii pregatirii pentru conformarea cu cerintele de export ale fisierului standard de control fiscal, un set de documente ce detaliaza elementele obligatorii si optionale incorporabile la nivelul noului model declarativ SAFT, conform unui comunicat de presa. Demersul se deruleaza in contextul angajamentului institutional de transparentizare a deciziilor cu impact asupra modului de raportare a contribuabilului la ANAF, iar documentele pe care le puteti...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016