Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Indemnizatia de somaj tehnic. Cum se poate depune lista angajatilor

23-Apr-2020
2760

Intrebare: Vreau sa depun in curand documentatia pentru 75% somaj tehnic acordat de stat. Am doua nelamuriri:


1. Pot depune documentele pentru somaj in felul urmator: lista angajatilor sa o semnez olograf (o scoate programul automat) si cererea si declaratia pe propria raspundere electronic?

2. Am 3 angajati al caror salariu de incadrare depaseste 4092 brut, dar pe 12 zile cat sunt in somaj pe luna martie nu depaseste.

Trebuie sa tin cont sa calculez la 4092 pentru 12 zile sau las cat iese din program?

Exemplu: un salariat are incadrare 4444 ron brut salariu de incadrare, pt 12 zile a rezultat 2000. Las 2000?

Raspunsul specialistului nostru, Constanta Popa:

Lista salariatilor care pot beneficia de somaj tehnic suportat din bugetul asigurarilor pentru somaj este cea prevazuta in anexa 2 a anexei aprobata prin Ordinul MMPS 741/2020. Ea se descarca din platforma aici.gov.ro intrucat formularul are formatul unui fisier de tip pdf inteligent, care trebuie completat cu informatiile corespunzatoare, semnat si incarcat individual in plaforma. Semnatura poate fi si olografa, putand fi aplicata in formularul pdf descarcat si completat corespunzator, utilizand functionalitatea de „semnatura” din Adobe Reader. Totusi, daca programul informatic propriu permite obtinerea listei salariatilor cu structura si informatiile prevazute de formularul tipizat din anexa 2, atunci lista poate fi scoasa din programul informatic si semnata olograf, urmand a fi incarcata in platforma informatica dedicata in format JPG, JPEG, PNG, PDF, de o dimensiune maxima de 5 MB.

Cererea si declaratia pe proprie raspundere pot fi semnate electronic cu un certificat digital emis de un furnizor acreditat, neexistand obligativitatea sa se utilizeze acelasi tip de semnatura pentru toate documentele.

In privinta indemnizatiei de somaj tehnic, aceasta este de 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat si se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020 (adica 5.429 lei). Spre exemplu, daca un salariat are un salariu de baza de 6.000 lei si este in somaj tehnic toata luna aprilie 2020, atunci el poate beneficia de indemnizatie de somaj tehnic de 5.429 lei x 75% = 4.072 lei, deoarece salariul sau este mai mare decat castigul salarial mediu brut de 5.429 lei.

Insa, in cazul in care salariatul are un salariu de baza de 4.444 lei, daca i-a fost suspendat contractul de munca in baza art. 52 alin. 1 lit. c din Codul muncii (restrangerea activitatii – somaj tehnic) inca din data de 16 martie 2020, cand a intrat in vigoare starea de urgenta, atunci pentru 12 zile de somaj tehnic din luna martie 2020 din totalul celor 22 de zile lucratoare din luna, salariatul poate beneficia de o indemnizatie de somaj tehnic determinata astfel:

- salariu zilnic: 4.444 lei / 22 zile lucratoare = 202 lei/zi;

- salariu corespunzator zilelor de somaj tehnic: 202 lei/zi x 12 zile = 2.424 lei;

- indemnizatia de somaj tehnic: 2.424 lei x 75% = 1.818 lei.

Ca atare, nu se intelege de unde a rezultat indemnizatia de 2.000 lei (trebuie verificat daca actualizarile programului informatic de salarizare respecta legislatia si are toate setarile corecte). De asemenea, nu se intelege ce este cu salariul de 4.092 lei.

 

 

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Indemnizatia de somaj tehnic. Cum se poate depune lista angajatilor":
Rating:

Nota: 4.88 din 4 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • REMINDER ANAF: Cand trebuie depusa Declaratia 101 si care sunt exceptiile de la termen
    • Data de 25 martie 2021 inclusiv reprezinta termenul limita pentru completarea si depunerea impozitului pe profit pentru anul 2020, potrivit informatiilor publicate de Administratia Nationala de Administrare Fiscala. Impozitul datorat se va declara in Declaratia privind impozitul pe profit - formular 101. Platitorii de impozit pe profit mai au la dispozitie mai mult de doua luni pentru a completa formularul 101. Pentru mai multe informatii referitoare la conditiile declaratiei 101 pentru...» citeste mai departe aici

  • ANAF a publicat calendarul obligatiilor fiscale pentru luna FEBRUARIE 2021
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, pe site-ul oficial, calendarul obligatiilor fiscale pentru luna februarie 2021. Primul termen limita este luni, 1 februarie, cand contribuabilii trebuie sa depuna doua formulare: 394 si 012. Declaratii fiscale pentru luna februarie 2021: TERMENUL in 30 de zile de la implinirea termenului de 183 de zile de prezenta in Romania OBLIGATIA Depunerea formularului "Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la sosirea in...» citeste mai departe aici

  • Depunerea declaratiei 100. Pentru impozitul pe venitul microintreprinderii trim. IV 2020 se completeaza formularul?
    • Intrebare: Pentru trimestrul IV 2020, in cazul microintreprinderilor, se depune declaratia 100? Daca da, se mai aplica bonificatia de 10%? Raspunsul specialistului: Termenul de declarare si plata pentru trimestrul IV 2020 - impozit pe venit microintreprindere este data de 25.01.2021. Nu se mai acorda bonificatie, pentru trimestrul IV an 2020. »»In atentia contribuabililor! Depunerea formularului 094 pentru anul 2021 se face pana pe data de 25 ianuarie«« Raspuns oferit de...» citeste mai departe aici

  • Normele anuale de venit in 2021 pentru activitati independente. Vezi lista publicata de ANAF
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent, pe site-ul oficial, lista cu normele anuale de venit in anul 2021 pentru activitati independente. Lista cu normele anuale de venit pentru activitati independente in 2021: Alba Caras-Severin Harghita Salaj Arad Calarasi Hunedoara Satu Mare Arges Cluj Ialomita Sibiu Bacau Constanta Iasi Suceava Bihor Covasna Maramures Teleorman Bistrita-Nasaud Dambovita Mehedinti Timis Botosani Dolj Mures Tulcea Braila Galati Neamt Vaslui Sursa: ANAF» citeste mai departe aici

  • Sunteti profesionist cu experienta in sectorul public?
    • Grupul de Editura si Consultanta in Afaceri Rentrop & Straton isi extinde divizia Informatii Specializate pentru Institutii Publice. Sunteti profesionist cu experienta intr-unul dintre domeniile: Contabilitate Bugetara, Taxe si Impozite Locale, Audit Intern, Achizitii Publice, Control Intern Managerial? Daca vreti sa va alaturati echipei noastre de specialisti, asteptam cu mult interes sa ne trimiteti un scurt mesaj pe adresa institutiipublice@rs.ro. Rentrop & Straton - 25 de ani de excelenta in...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune o noua procedura de inregistrare in scopuri de TVA (Proiect de Ordin)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, in data de 25 ianuarie 2021, un nou Proiect de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea Procedurii de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit prevederilor art. 316 alin. (1) lit. a), b) sau c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. Prin Hotararea Guvernului nr.864/2020, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.956...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016