
Raportul Special
realizat de specialisti
Ordinul nr. 391/2021 pentru aprobarea Procedurii de decontare a sumelor pentru plata indemnizatiei in cazul acordarii unor zile libere platite parintilor si altor categorii de persoane a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 972 din 12 octombrie 2021.
Conform actului normativ, se aproba Procedura de decontare a sumelor pentru plata indemnizatiei pentru fiecare zi libera acordata in conditiile art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 110/2021 privind acordarea unor zile libere platite parintilor si altor categorii de persoane in contextul raspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, documentele justificative, precum si modelul acestora, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Pentru decontarea sumelor pentru plata indemnizatiei pentru fiecare zi libera acordata parintilor si altor categorii de persoane in contextul raspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, angajatorii depun la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti in a caror/carei raza teritoriala acestia sau sucursalele/punctele de lucru ale acestora, dupa caz, isi desfasoara activitatea o cerere care va fi datata si semnata de reprezentantul legal.
Cererea va fi insotita de urmatoarele documente justificative:
a) lista angajatilor care au beneficiat de zilele libere, precum si indemnizatia acordata pe aceasta perioada, intocmita conform modelului prevazut in anexa nr. 2 la prezenta procedura;
b) copii de pe statele de plata si pontajele din care sa reiasa acordarea indemnizatiei pentru fiecare zi libera;
c) declaratia pe propria raspundere a reprezentantului legal al angajatorului prin care se atesta ca lista prevazuta la lit. a) contine persoanele care indeplinesc conditiile reglementate de ordonanta de urgenta, intocmita conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la prezenta procedura;
d) dovada platii impozitului si contributiilor de asigurari sociale, de asigurari sociale de sanatate, precum si a contributiei asiguratorii pentru munca aferente indemnizatiei pentru fiecare zi libera.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Pentru a vedea cererea si celelalte documente, click AICI»
Cererea si documentele justificative se transmit de catre angajatori electronic sau in format letric la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in termenul de 30 de zile de la data efectuarii platii contributiilor si impozitelor aferente indemnizatiei prevazut de art. 8 alin. (2) din ordonanta de urgenta.
Angajatorii isi asuma raspunderea pentru corectitudinea si veridicitatea datelor inscrise in documente.
In situatia identificarii unor inadvertente in documente, precum si in situatia in care informatiile din documentele transmise sunt incomplete sau pe baza acestora nu se poate determina indeplinirea conditiilor legale pentru decontarea sumelor pentru plata indemnizatiei pentru fiecare zi libera, agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti solicita angajatorilor clarificari scrise si/sau prezentarea de documente suplimentare.
Verificarea de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti a indeplinirii conditiilor pentru obtinerea indemnizatiei se face pe baza listelor nominale cu copiii, respectiv cu persoanele evidentiate pe unitati de educatie timpurie anteprescolara, de invatamant sau servicii de zi, intocmite conform modelului prevazut in anexa nr. 4 la prezenta procedura, transmise de catre institutiile publice in a caror coordonare sau subordine se afla unitatile de invatamânt sau serviciile de zi, in termenul de maximum 10 zile de la decizia de limitare sau suspendare a cursurilor in unitatea de invatamânt sau a activitatilor din serviciile de zi prevazut de art. 9 alin. (1) din ordonanta de urgenta.
Stabilirea sau, dupa caz, respingerea dreptului angajatorilor de a beneficia de decontarea sumelor pentru plata indemnizatiei pentru fiecare zi libera se face in baza deciziilor emise de directorii executivi ai agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
Dreptul angajatorilor de a beneficia de decontarea sumelor pentru plata indemnizatiei pentru fiecare zi libera se respinge in situatia in care cererea si documentele justificative se transmit dupa implinirea termenului din ordonanta de urgenta, precum si in situatia in care se constata de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti neindeplinirea conditiilor de decontare a indemnizatiei.
Decontarea sumelor pentru plata indemnizatiei pentru fiecare zi libera se face prin virament in conturile deschise de angajatori la institutiile de credit, in termenul de 30 de zile lucratoare care curge de la data inregistrarii la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti a documentelor necesare.
In situatia unor inadvertente, termenul de 30 de zile lucratoare din ordonanta de urgenta curge de la data inregistrarii la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti a clarificarilor scrise si/sau a documentelor suplimentare solicitate.
Debitele rezultate in urma constatarii de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti a nerespectarii conditiilor de decontare a indemnizatiei pentru fiecare zi libera se recupereaza in conformitate cu prevederile art. 47 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Declaratia 230 poate fi transmisa la ANAF pana pe 25 mai 2023. Cine are aceasta obligatieFormularul 112. Verificare stare declaratie dupa transmitereDeclaratia 112 in 2022. Finantele MODIFICA formularul si aplica noi instructiuni de completareContribuabilii pot completa D230 sau D212 daca vor sa redirectioneze suma de pana la 3,5% din impozitul pe venitDeclaratia 230: Descarca noua versiune actualizata 2024Ultimele articole
Noul model al Declaratiei 112 pentru veniturile aferente lunii august 2022, conform modificarilor aduse de OG 16/2022Declaratia 112 va fi modificata din nou de Finante, ca urmare a schimbarilor din domeniul legislatiei fiscaleANAF a oficializat procedura necesara contribuabililor care vor depune formularul 230 direct la ONG-uri si bisericiANAF modifica Procedura privind stabilirea sumei de pana la 3,5% din impozitul anual datorat pentru sustinerea ONG-urilorOUG 110/2021 prevede zile libere si INDEMNIZATII pentru parintii care stau acasa. Ce conditii trebuie sa fie indepliniteArticole similare
Incepand cu 25 octombrie PFA-urile, IMM-urile si II/IF-urile vor putea aplica pentru obtinerea microgranturilor de 2.000 de euroGhid pas cu pas pentru incarcarea documentelor necesare somajului tehnic in platforma onlineCum se impoziteaza veniturile din cedarea folosintei bunurilor?Termene noi pentru intrarea in vigoare a procedurii insolventei persoanelor fizice si pentru introducerea caselor de marcat cu jurnal electronicSCUTIREA DE TVA conform OMFP 2148/2020. Cum o justifici legal? Conditii, documente, termene, solutiiUltimele articole
Scapa de mersul la banca! Iata cum iti poti deschide cont curent pentru afacerea ta chiar de la birouE-Factura si E-Transport in 2025. Principalele modificari intrate in vigoare de anul acestaRadiere intreprindere individuala. Etape si acte necesareE-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?Facturi neprimite in E-Factura. Cum pot fi inregistrate in contabilitateSfaturi de la experti
Impozit si contributii sociale pe venitul din arenda 2025
Intrebare: Societatea a luat in arenda teren. Cum calculam impozitul pe venit, CAS si CASS? Se achita sume intre 1.000 lei si 80.000 lei/persoana.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Depunere declaratii dupa radiere
Intrebare: In data de 12.03.2025, o societate a primit certificatul de radiere. In data de 15.03.2025, pe site-ul ANAF, societatea figureaza ca persoana impozabila a carei inregistrare in scopuri de tva a fost anulata. Tot pe site-ul ANAF,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA