Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA pentru o societate. A procedat corect ANAF?

30-Aug-2013
1885
Vom analiza mai jos cazul unei societati comerciale inregistrate in sistemul TVA la incasare. Acestei societati i-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA deoarece in deconturile de TVA trim.I 2013 nu au fost evidentiate sume exigibile in decontul de TVA, existand sume neexigibile atat la livrari, cat si achizitii (in decontul TVA la "Informatii privind TVA neexigibila sau nedeductibila").

Astfel, societatea a avut acitivitate, exista TVA deductibil si colectat, insa nu a avut incasari.
Intrucat in trimestrul IV 2012, in decontul de TVA nu au existat operatiuni, s-a considerat a fi scoasa din evidenta platitorilor de TVA din oficiu de catre ANAF.

Vom vedea astfel care este solutia corecta pentru aceasta societate.

Solutia consultantului:
In situatia prezentata de dvs., consider ca anularea din oficiu nu este corecta deoarece exista dovada realizarii de operatiuni din sfera de aplicare a TVA prin raportarea valorii acestora la randul A si B destinat operatiunilor neexigibile ca efect al inregistrarii in sistemul TVA la incasare.

In mod sigur, programul informatic al A.N.A.F. pentru selectarea persoanelor impozabile care se incadreaza in prevederile art. 153 alin. (9) lit. e) cu scopul anularii din oficiu a codului de TVA nu are in vedere si preluarea informatiilor de la cele doua randuri mentionate, fiind creat anterior datei de 1 ianuarie 2013, data intrarii in vigoare a prevederile OMFP 1790/2012 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata", publicat in M.Of. nr. 791 din 26 noiembrie 2012. De asemenea, in acest context, am in vedere si faptul ca OMFP 700/2012 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului si continutului unor formulare a fost emis anterior datei de 1 ianuarie 2013.


Practic, prin raportarea operatiunilor la randul A si B societatea pe care o reprezentati nu se incadreaza in prevederile art. 153 alin. (9) lit. e) din Codul fiscal " Organele fiscale competente anuleaza inregistrarea unei persoane in scopuri de TVA, conform prezentului articol: ......daca in deconturile de taxa depuse pentru 6 luni consecutive in cursul unui semestru calendaristic, in cazul persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica, si pentru doua perioade fiscale consecutive in cursul unui semestru calendaristic, in cazul persoanelor impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic, nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare, din prima zi a celei de-a doua luni urmatoare respectivului semestru calendaristic." deoarece au fost raportate achizitii si livrari de bunuri/servicii.

Va recomand sa va adresati organului fiscal competent in vederea solicitarii reinregistrarii in scopuri de TVA pentru a nu suporta, pe termen lung, consecintele prevederilor art. 11 alin. (1^3). Dupa anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA, persoana impozabila este obligata sa emita facturi cu TVA colectata, dar fara a avea drept de deducere pentru suma TVA deductibila aferente achizitiilor de bunuri si servicii efectuate chiar daca aceste achizitii sunt destinate realizarii de operatiuni taxabile in cadrul aceleiasi perioade fiscale.

Obligatia de colectare a TVA si interdictia de exercitare a dreptului de deducere a TVA este reglementata prin art. 11 "Prevederi speciale pentru aplicarea Codului fiscal" alin. (1^3) din Codul fiscal " (1^3) Contribuabilii carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. b) - e) nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate in perioada respectiva, dar sunt supusi obligatiei de plata a TVA colectate, in conformitate cu prevederile titlului VI, aferenta operatiunilor impozabile desfasurate in perioada respectiva.".

Reinregistrarea se poate efectua doar in cadrul unui termen de 180 de zile de la data anularii. In acest sens, am in vedere prevederile art. 153 alin. (9^1) lit. d) " ......Dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA conform alin. (9) lit. a) - e), organele fiscale competente inregistreaza persoanele impozabile in scopuri de TVA astfel:.... d) la solicitarea persoanei impozabile, in situatia prevazuta la alin. (9) lit. e), pe baza unei declaratii pe propria raspundere din care sa rezulte ca va desfasura activitati economice cel mai tarziu in cursul lunii urmatoare celei in care a solicitat inregistrarea in scopuri de TVA.

Data inregistrarii in scopuri de TVA a persoanei impozabile este data comunicarii deciziei de inregistrare in scopuri de TVA. In situatia in care persoana impozabila nu depune o cerere de inregistrare in scopuri de TVA in maximum 180 de zile de la data anularii, organele fiscale nu vor aproba eventuale cereri ulterioare de reinregistrare in scopuri de TVA.".

Prin acelasi articol, alin. (9^1) lit. d) se reglementeaza in mod expres faptul ca " Persoanele impozabile aflate in situatiile prevazute de prezentul alineat nu pot aplica prevederile referitoare la plafonul de scutire pentru mici intreprinderi prevazut la art. 152 pana la data inregistrarii in scopuri de TVA, fiind obligate sa aplice prevederile art. 11 alin. (1^1) si (1^3)."



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Anularea inregistrarii in scopuri de TVA pentru o societate. A procedat corect ANAF?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Regim fiscal pentru cazare si transport fara documente justificative pe durata deplasarilor
    • Potrivit HG 714/2018, personalul din institutiile publice beneficiaza, incepand cu 1 ianuarie 2019, de o indemnizatie de delegare de 20 lei/zi si o alocatie de cazare de 230 lei/zi, plus decontarea combustibilului pentru utilizarea in deplasare a masinii personale, de 7,5 litri/100 km. In baza vechii HG 1860/2006, Codul fiscal dadea dreptul firmelor private sa respecte aceleasi decontari, diferenta fiind doar in cazul diurnei, unde se accepta ca si cheltuiala deductibila de 2,5 ori diurna pentru...» citeste mai departe aici

  • Este oficial! Alocatiile de stat, MAJORATE prin OUG!
    • UPDATE 20 februarie 2019! Vesti bune pentru parinti! Alocatiile copiilor depasesc pragul de 84 lei/luna la care ramasesera blocate din iunie 2015 (cand fusesera dublate, de la cuatumul de 42 de lei/luna)! MMJS anunta ca Guvernul a adoptat marti, 19 februarie, Ordonanta de Urgenta prin care se MAJOREAZA alocatiile copiilor, de la 84 de lei, la 150 de lei/luna. Incepand cu data de 1 a lunii urmatoare intrarii in vigoare a Legii bugetului de stat pe 2019, cuantumul alocatiilor de stat pentru...» citeste mai departe aici

  • ANRE proroga termenul de transmitere a cifrei de afaceri pentru calcularea contributiei de 2% stipulata in OUG 114/2018
    • Potrivit unui anunt facut de Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE), termenul de transmitere a cifrei de afaceri in functie de care se va calcula contributia de 2% datorata de companiile energetice (asa cum este stipulat in OUG 114/2018) se abroga! Deocamdata, noul termen de furnizare a acestor date este necunoscut. "Avand in vedere prevederile Ordinului ANRE nr. 224/2018 de aprobare a tarifelor si contributiilor banesti percepute de ANRE in anul 2019, precum si...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Nu intentionam sa desfiintam Pilonul II de pensii
    • Pentru anul 2019 suma care va fi platita catre administratorii Pilonului II de pensii va fi de cu aproape un miliard de lei mai mare decat anul trecut, respectiv 8,65 miliarde de lei, fata de 7,71 miliarde de lei in 2018, potrivit declaratiilor facute de ministrul Muncii si Justitiei Sociale, Marius Budai. "In pofida a ceea ce spun unii clarvazatori care ne critica incontinuu vreau sa spun ca suma care va fi platita in 2019 catre administratorii Pilonului II de pensii este de 8,65 miliarde de...» citeste mai departe aici

  • Zilierii primesc sprijin din partea Guvernului in cautarea si gasirea unui loc de munca
    • Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS) anunta aprobarea criteriilor de acreditare a agentiilor de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, venind, astfel, in intampinarea nevoilor zilierilor. Proiectul de Hotarare initiat de MMJS si aprobat de Guvern prevede si procedura de acreditare si notificare, suspendare si retragere a acreditarii, respectiv a dreptului de a presta servicii de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, dar si obligatiile agentiilor de...» citeste mai departe aici

  • Proiect de hotarare al PMB: Taxele si impozitele urmeaza sa fie majorate incepand cu anul viitor
    • Primaria Muncipiului Bucuresti (PMB) a pus in Transparenta Decizionala un nou Proiect de Hotarare privind stabilirea nivelurilor impozitelor si taxelor locale in Capitala, incepand cu anul 2020. “Proiectul de act normativ prevede o majorare a taxelor si impozitelor cu 4,6%, ca urmare a unei prevederi din Codul Fiscal care permite primariilor sa mareasca taxele locale in functie de inflatia anuala din Romania”, noteaza contabilul.manager.ro. Asadar, potrivit actului legislativ,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016