Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA pentru o societate. A procedat corect ANAF?

30-Aug-2013
1582
Vom analiza mai jos cazul unei societati comerciale inregistrate in sistemul TVA la incasare. Acestei societati i-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA deoarece in deconturile de TVA trim.I 2013 nu au fost evidentiate sume exigibile in decontul de TVA, existand sume neexigibile atat la livrari, cat si achizitii (in decontul TVA la "Informatii privind TVA neexigibila sau nedeductibila").

Astfel, societatea a avut acitivitate, exista TVA deductibil si colectat, insa nu a avut incasari.
Intrucat in trimestrul IV 2012, in decontul de TVA nu au existat operatiuni, s-a considerat a fi scoasa din evidenta platitorilor de TVA din oficiu de catre ANAF.

Vom vedea astfel care este solutia corecta pentru aceasta societate.

Solutia consultantului:
In situatia prezentata de dvs., consider ca anularea din oficiu nu este corecta deoarece exista dovada realizarii de operatiuni din sfera de aplicare a TVA prin raportarea valorii acestora la randul A si B destinat operatiunilor neexigibile ca efect al inregistrarii in sistemul TVA la incasare.
Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii

In mod sigur, programul informatic al A.N.A.F. pentru selectarea persoanelor impozabile care se incadreaza in prevederile art. 153 alin. (9) lit. e) cu scopul anularii din oficiu a codului de TVA nu are in vedere si preluarea informatiilor de la cele doua randuri mentionate, fiind creat anterior datei de 1 ianuarie 2013, data intrarii in vigoare a prevederile OMFP 1790/2012 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata", publicat in M.Of. nr. 791 din 26 noiembrie 2012. De asemenea, in acest context, am in vedere si faptul ca OMFP 700/2012 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului si continutului unor formulare a fost emis anterior datei de 1 ianuarie 2013.


Practic, prin raportarea operatiunilor la randul A si B societatea pe care o reprezentati nu se incadreaza in prevederile art. 153 alin. (9) lit. e) din Codul fiscal " Organele fiscale competente anuleaza inregistrarea unei persoane in scopuri de TVA, conform prezentului articol: ......daca in deconturile de taxa depuse pentru 6 luni consecutive in cursul unui semestru calendaristic, in cazul persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica, si pentru doua perioade fiscale consecutive in cursul unui semestru calendaristic, in cazul persoanelor impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic, nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare, din prima zi a celei de-a doua luni urmatoare respectivului semestru calendaristic." deoarece au fost raportate achizitii si livrari de bunuri/servicii.

Va recomand sa va adresati organului fiscal competent in vederea solicitarii reinregistrarii in scopuri de TVA pentru a nu suporta, pe termen lung, consecintele prevederilor art. 11 alin. (1^3). Dupa anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA, persoana impozabila este obligata sa emita facturi cu TVA colectata, dar fara a avea drept de deducere pentru suma TVA deductibila aferente achizitiilor de bunuri si servicii efectuate chiar daca aceste achizitii sunt destinate realizarii de operatiuni taxabile in cadrul aceleiasi perioade fiscale.

Obligatia de colectare a TVA si interdictia de exercitare a dreptului de deducere a TVA este reglementata prin art. 11 "Prevederi speciale pentru aplicarea Codului fiscal" alin. (1^3) din Codul fiscal " (1^3) Contribuabilii carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. b) - e) nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate in perioada respectiva, dar sunt supusi obligatiei de plata a TVA colectate, in conformitate cu prevederile titlului VI, aferenta operatiunilor impozabile desfasurate in perioada respectiva.".

Reinregistrarea se poate efectua doar in cadrul unui termen de 180 de zile de la data anularii. In acest sens, am in vedere prevederile art. 153 alin. (9^1) lit. d) " ......Dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA conform alin. (9) lit. a) - e), organele fiscale competente inregistreaza persoanele impozabile in scopuri de TVA astfel:.... d) la solicitarea persoanei impozabile, in situatia prevazuta la alin. (9) lit. e), pe baza unei declaratii pe propria raspundere din care sa rezulte ca va desfasura activitati economice cel mai tarziu in cursul lunii urmatoare celei in care a solicitat inregistrarea in scopuri de TVA.

Data inregistrarii in scopuri de TVA a persoanei impozabile este data comunicarii deciziei de inregistrare in scopuri de TVA. In situatia in care persoana impozabila nu depune o cerere de inregistrare in scopuri de TVA in maximum 180 de zile de la data anularii, organele fiscale nu vor aproba eventuale cereri ulterioare de reinregistrare in scopuri de TVA.".

Prin acelasi articol, alin. (9^1) lit. d) se reglementeaza in mod expres faptul ca " Persoanele impozabile aflate in situatiile prevazute de prezentul alineat nu pot aplica prevederile referitoare la plafonul de scutire pentru mici intreprinderi prevazut la art. 152 pana la data inregistrarii in scopuri de TVA, fiind obligate sa aplice prevederile art. 11 alin. (1^1) si (1^3)."



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Anularea inregistrarii in scopuri de TVA pentru o societate. A procedat corect ANAF?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Comisia Europeana raspunde solicitarii MFP privind pragul de TVA pentru intreprinderile mici
    • Ministerul Finantelor Publice a solicitat Comisiei Europene in luna aprilie a acestui an, continuarea aplicarii masurii de derogare de la articolul 287 din Directiva 2006/112/CE privind sistemul comun al taxei pe valoarea adaugata care permite scutirea de la plata TVA a persoanelor impozabile cu o cifra de afaceri anuala care nu depaseste un prag specific. In acelasi timp, Romania a solicitat derogare privind cresterea plafonului de scutire de la echivalentul in moneda nationala a 65.000 de...» citeste mai departe aici

  • Proiectul de modificare a Normelor de aplicare a OUG 28/1999 privind casele de marcat
    • OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale a suferit modificari substantiale prin OUG 91/2014 precum si mai multe modificari de mica amploare insa normele metodologice nu au fost adaptate, ultima modificare a acestora fiind adusa de HG 73/2014. Astfel, au aparut numeroase neconcordante intre ordonanta si normele de aplicare. Conform OG 20/2017 normele trebuiau publicate pana la data de 30 septembrie 2017. Pe site-un Ministerului...» citeste mai departe aici

  • ANAF modifica si completeaza doua acte normative
    • ANAF a anuntat recent ca modifica si completeaza doua acte normative referitoare la documente administrativ-fiscale si procedurale. Mai exact, Agentia Nationala de Administrare Fiscala va modifica, printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, OPANAF nr. 1155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimerie masiva a unor acte administrativ-fiscale si procedurale. De asemenea, lista actelor administrativ-fiscale emise de ANAF, reglementate prin Ordinul presedintelui ANAF nr....» citeste mai departe aici

  • Credite noi pentru IMM-uri, dupa incheierea unui nou acord cu FEI
    • In urma semnarii unui acord cu Fondul European de Investitii (FEI) in cadrul Programului "Initiativa pentru IMM-uri", Libra Internet Bank va acorda credite in valoare de pana la 47,7 milioane de euro IMM-urilor, in conditii avantajoase. "Ne bucura extinderea acordului cu Fondul European de Investitii si pentru programul Initiativa pentru IMM-uri, data fiind experienta deja acumulata in anii anteriori pentru programele EaSi, COSME si PROGRESS Microfinance sau Programul dedicat finantarii...» citeste mai departe aici

  • Romania adera la Pilonul European al Drepturilor Sociale si semneaza Proclamatia Interinstitutionala
    • In sedinta de Guvern de miercuri, 18 octombrie, Executivul a aprobat Memorandumul cu tema Elemente generale de pozitionare a Romaniei cu privire la "Proclamatia interinstitutionala privind Pilonul European al Drepturilor Sociale", transmite Ministerul Muncii. In document se propune, pe de o parte, aderarea Romaniei la Pilonul european al drepturilor sociale si semnarea Proclamatiei Interinstitutionale, iar, pe de alta parte, aprobarea elementelor de pozitie mentionate la punctul VII din...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"