Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noutati Legislatie Fiscala 26-31 mai 2008

24-Iun-2008
3962

HOTARARE nr. 25 din 20 mai 2008


pentru aprobarea Normei nr. 13/2008 privind modificarea temporara a procentului maxim care poate fi investit in instrumente ale pietei monetare pentru fondurile de pensii administrate privat
Emitent: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
Publicata in: MONITORUL OFICIAL nr. 397 din 27 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Actul se adreseaza administratorilor fondurilor de pensii private stabilind plafonul maxim pe care acestia il pot investi in instrumente ale pietei monetare, inclusiv conturi si depozite in lei.

Important!
Administratorul poate decide ca, pentru o perioada de 180 de zile calendaristice de la data colectarii primelor contributii la fondul de pensii pe care il administreaza, sa investeasca in instrumente ale pietei monetare, inclusiv conturi si depozite in lei la o banca, persoana juridica romana, sau la o sucursala a unei institutii de credit straine autorizate sa functioneze pe teritoriul Romaniei si care nu se afla in procedura de supraveghere speciala ori administrare speciala sau a carei autorizatie nu este retrasa, cu depasirea procentului de 20% din valoarea totala a activelor fondului de pensii prevazut de art. 25 alin. (1) lit. a) din Lege.

Administratorul care decide sa aplice prevederile prezentei norme va proceda astfel:
a) in termen de 5 zile calendaristice de la data luarii deciziei, va notifica in scris Comisia cu privire la decizia luata, precum si in legatura cu data la care administratorul va incepe aplicarea prevederilor art. 3 din prezenta norma, fara a mai proceda la modificarea prospectului autorizat al schemei de pensii;
b) in termen de 5 zile calendaristice de la data notificarii Comisiei, va proceda la informarea participantilor la fondul de pensii pe care il administreaza, prin publicarea deciziei luate in cel putin doua cotidiene de circulatie nationala, pe o perioada de cel putin 3 zile consecutive, precum si prin publicarea pe pagina proprie de web.

***

ORDIN nr. 819 din 19 mai 2008
pentru aprobarea Procedurii privind declararea contribuabililor inactivi
Emitent:
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 404 din 29 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Actul se adreseaza tuturor categoriilor de contribuabili care pot fi declarati inactivi potrivit legii, precum si Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care inregistreaza in evidente aceste categorii de persoane.

Important!

A. PREVEDERI GENERALE
1.1. In evidenta contribuabililor declarati inactivi, potrivit prevederilor art. 78 alin. (5) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, parte componenta a Registrului contribuabililor, sunt inscrisi contribuabilii persoane juridice sau orice alte entitati fara personalitate juridica ce indeplinesc cumulativ urmatoarele criterii:
- nu au depus nicio declaratie la doua termene de declarare consecutive;
- nu li s-a aprobat, la cerere, de catre organul fiscal competent o masura privind indeplinirea obligatiilor fiscale declarative (regim derogatoriu).
1.2. In sensul prezentului ordin, prin declaratii se intelege formularul 100 ?Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat?, formularul 102 ?Declaratie privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale?, formularul 103 ?Declaratie privind accizele?, formularul 300 ?Decont de taxa pe valoarea adaugata?, formularul 301 ?Decont special de taxa pe valoarea adaugata?, formularul 390 VIES ?Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile intracomunitare de bunuri? si formularul 394 ?Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national?.

B. PROCEDURA PRIVIND INSCRIEREA CONTRIBUABILILOR IN EVIDENTA CONTRIBUABILILOR INACTIVI

1. Lunar, in termen de 15 zile de la expirarea termenului legal de depunere a declaratiilor, organul fiscal competent intocmeste lista contribuabililor care nu si-au indeplinit obligatiile declarative, emite si transmite notificari acestei categorii de contribuabili.

2. In termen de 15 zile de la data transmiterii notificarilor, organul fiscal competent intocmeste lista contribuabililor care indeplinesc conditiile pentru a fi declarati inactivi, eliminand din lista contribuabililor care nu si-au indeplinit obligatiile declarative acei contribuabili care au depus declaratiile ca urmare a notificarilor primite.

3. Pentru intocmirea listei prevazute la pct. 2 se au in vedere urmatoarele:
a) se selecteaza numai acei contribuabili care, la doua termene de declarare consecutive, nu si-au indeplinit niciuna dintre obligatiile declarative inscrise in vectorul fiscal;
b) nu se selecteaza sediile secundare ale contribuabililor care au numai obligatii de declarare a impozitului pe venitul din salarii.

4. Lista prevazuta la pct. 2 contine, in mod obligatoriu, urmatoarele informatii:
a) denumirea contribuabilului;
b) codul de identificare fiscala;
c) domiciliul fiscal;
d) codul de identificare fiscala pentru fiecare sediu secundar inregistrat fiscal al respectivului contribuabil.

5. In maximum 5 zile de la expirarea termenului prevazut la pct. 2, listele cuprinzand contribuabilii care indeplinesc conditiile pentru a fi declarati inactivi se transmit Directiei generale de tehnologia informatiei.

***

ORDONANTA DE URGENTA nr. 62 din 21 mai 2008
pentru modificarea si completarea titlului VII din Legea nr. 247/2005 privind reforma in domeniile proprietatii si justitiei, precum si unele masuri adiacente
Emitent:
GUVERNUL ROMANIEI
Publicata in: M ONITORUL OFICIAL nr. 392 din 23 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Actul prezinta interes pentru Directia pentru Acordarea Despagubirilor in Numerar din structura Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor.

Important!
Sursele de finantare a acordarii despagubirilor in numerar de catre Directie se asigura, pana la listarea S.C. Fondul Proprietatea - S.A., din dividendele aferente actiunilor detinute de stat la Fondul ?Proprietatea? si in completare de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Economiei si Finantelor.?
Sumele prevazute in bugetul Ministerului Economiei si Finantelor pentru aplicarea prezentei legi se transfera, la solicitarea Autoritatii Nationale pentru Restituirea
Proprietatilor, in bugetul acesteia.
Activitatile privind evidenta contabila si plata despagubirilor se realizeaza prin compartimentele de specialitate din cadrul Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor.

***

ORDONANTA DE URGENTA nr. 63 din 21 mai 2008
pentru completarea Ordonantei Guvernului nr. 41/1994 privind autorizarea platii cotizatiilor la organizatiile internationale interguvernamentale la care Romania este parte, precum si pentru aprobarea platii cotizatiei anuale de participare a Consiliului Superior al Magistraturii la Reteaua Europeana a Consiliilor Judiciare (RECJ) si pentru indeplinirea obligatiilor care decurg din calitatea de membru a Institutului National al Magistraturii la Reteaua Europeana de Formare Judiciara (EJTN)
Emitent:
GUVERNUL ROMANIEI
Publicata in: MONITORUL OFICIAL nr. 392 din 23 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Actul vizeaza participarea Romaniei la organizatiile internationale interguvernamentale.

Important!
Se aproba plata cotizatiei anuale de participare a Consiliului Superior al Magistraturii, ca membru cu drepturi depline, la Reteaua Europeana a Consiliilor Judiciare (RECJ), cu sediul la Bruxelles.
Sumele necesare platii cotizatiei anuale se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Consiliului Superior al Magistraturii.
Pentru anul 2008 se introduce in bugetul Consiliului Superior al Magistraturii, la capitolul ?Autoritati publice si actiuni externe?, titlul ?Alte transferuri?, articolul ?Transferuri curente in strainatate?, alineatul ?Contributii si cotizatii la organisme internationale?, suma de 15.500 lei.

Suma prevazuta la alin. (3) se asigura prin redistribuire de la titlul ?Bunuri si servicii?, alineatul ?Alte cheltuieli cu bunuri si servicii?, in cadrul bugetului aprobat pe anul 2008 Consiliului Superior al Magistraturii.
Se aproba plata cotizatiei anuale de participare a Institutului National al Magistraturii, institutie aflata in coordonarea Consiliului Superior al Magistraturii, la Reteaua Europeana de Formare Judiciara (EJTN), cu sediul la Bruxelles.
Sumele necesare platii cotizatiei anuale se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Consiliului Superior al Magistraturii.

Pentru anul 2008 se introduce in bugetul Consiliului Superior al Magistraturii, la capitolul ?Invatamant?, titlul ?Alte transferuri?, articolul ?Transferuri curente in strainatate?, alineatul ?Contributii si cotizatii la organisme internationale?, suma de 16.000 lei.

Suma prevazuta la alin. (3) se asigura prin redistribuire de la titlul ?Bunuri si servicii?, alineatul ?Alte cheltuieli cu bunuri si servicii?, in cadrul bugetului aprobat pe anul 2008 Consiliului Superior al Magistraturii.

***

HOTARARE nr. 528 din 21 mai 2008
pentru aprobarea platii contributiei financiare a Romaniei, aferenta lucrarilor pregatitoare pentru anii 2006 si 2007 referitoare la Conferintele Regionale de Radiocomunicatii, organizate sub egida Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor (UIT)
Emitent:
GUVERNUL ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 397 din 27 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Actul vizeaza participarea Romaniei la Conferintele Regionale de Radiocomunicatii stabilind cuantumul contributiei financiare.

Important!
Se aproba plata contributiei financiare a Romaniei, aferenta lucrarilor pregatitoare pentru anii 2006 si 2007 referitoare la Conferintele Regionale de Radiocomunicatii, organizate sub egida Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor (UIT), in suma de 3.978 CHF (trei mii noua sute saptezeci si opt franci elvetieni).
Echivalentul in lei al sumei prevazute la art. 1 se suporta de la bugetul de stat, din prevederile bugetare aprobate Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei pe anul 2008.
Echivalentul in lei al sumei prevazute la art. 1 se va calcula pe baza raportului de schimb leu/franc elvetian in vigoare la data platii.

***

ORDIN nr. 3.943 din 8 mai 2008
pentru aprobarea listei nominale a beneficiarilor Legii nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar in vederea stimularii achizitionarii de calculatoare, pentru anul 2008
Emitent:
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 392 din 23 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza beneficiarii ajutorului financiar destinat achizitionarii de calculatoare.

Important!
Venitul maxim brut lunar pe membru de familie pentru care se acorda ajutorul financiar beneficiarilor prevazuti in lista, conform anexei, este de 62,58 lei.
Potrivit prevederilor art. 4 din Normele metodologice pentru aplicarea Legii nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar in vederea stimularii achizitionarii de calculatoare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.294/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, la stabilirea venitului brut lunar pe membru de familie se iau in calcul toate veniturile cu caracter permanent realizate de membrii familiei in luna precedenta depunerii cererii, cu exceptia alocatiei de stat, alocatiei suplimentare pentru familiile cu multi copii, burselor de studii si burselor sociale.

***

ORDONANTA DE URGENTA nr. 64 din 21 mai 2008
privind preluarea de catre Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului a unor creante comerciale restante aflate in administrarea unitatilor teritoriale subordonate Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat
Emitent:
GUVERNUL ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 398 din 27 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Actul prezinta interes pentru Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului care preia creantele comerciale ale unitatilor teritoriale subordonate Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat catre diversi debitori.

Important!
Lista creantelor comerciale detinute de A.N.R.S. asupra unor societati comerciale debitoare ce urmeaza a fi preluate de A.V.A.S. se va stabili prin hotarare a Guvernului.
Sumele ce fac obiectul preluarii conform alin. (1) sunt cele din evidenta contabila a unitatilor teritoriale subordonate Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat, neachitate la data incheierii protocolului de predare-primire.

Valorificarea creantelor comerciale si a accesoriilor acestora preluate de A.V.A.S. se face prin metodele reglementate de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 51/1998 privind valorificarea unor active ale statului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si de Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile ulterioare, in temeiul titlurilor de creanta si/sau al titlurilor executorii aferente, urmarindu-se incasarea acestora la o valoare cat mai apropiata de valoarea inscrisa in protocol.

Unitatile teritoriale subordonate A.N.R.S. garanteaza existenta valabila a creantelor preluate si a accesoriilor acestora, precum si legalitatea titlurilor de creanta si a titlurilor executorii aferente. Titlurile de creanta aferente creantelor comerciale preluate de catre A.V.A.S. constituie titluri executorii.
Pentru litigiile existente si actele de executare silita in derulare, A.V.A.S. se subroga in toate drepturile si obligatiile unitatilor teritoriale subordonate A.N.R.S., actele indeplinite anterior ramanand valabile.
Unitatile teritoriale subordonate A.N.R.S. vor notifica debitorilor preluarea de catre A.V.A.S. a creantelor prevazute la art. 1 alin. (1), prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire.

***

ORDIN nr. 1.319/C din 13 mai 2008
pentru punerea in aplicare a dispozitiilor privind procedura de obtinere a compensatiilor financiare de catre victimele infractiunilor intentionate comise cu violenta in situatii transfrontaliere prevazute in Legea nr. 211/2004 privind unele masuri pentru asigurarea protectiei victimelor infractiunilor
Emitent:
MINISTERUL JUSTITIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 396 din 27 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza victimele infractiunilor comise in situatii transfrontaliere, stabilind modul de acordare a unor compensatii financiare catre aceste persoane.

Important!
Ministerul Justitiei va indeplini atributiile care ii revin conform legii, in calitate de autoritate responsabila cu asistenta, prin Directia drept international si tratate - Serviciul cooperare judiciara internationala in materie civila si comerciala.
In indeplinirea atributiilor care ii revin in aplicarea legii si a prezentului ordin, Directia drept international si tratate poate colabora cu alte structuri din cadrul Ministerului Justitiei cu atributii in domeniu.

Atributiile Ministerului Justitiei, in calitate de autoritate responsabila cu asistenta, atunci cand solicitantul depune o cerere de obtinere a compensatiilor financiare dintr-un alt stat membru, sunt in principal urmatoarele:
a) primeste cererea si o inregistreaza in Registrul special privind procedura de obtinere a compensatiilor financiare, tinut de Serviciul cooperare judiciara internationala in materie civila si comerciala;
b) confirma primirea cererii solicitantului;
c) verifica cererea sub aspectul indeplinirii conditiilor prevazute de lege si informeaza solicitantul, daca este cazul, cu privire la motivele care determina neacceptarea cererii, in cazul in care aceasta nu cade sub incidenta cap. V1 din lege;
d) in cazul in care constata ca sunt indeplinite conditiile cerute de lege, transmite solicitantului formularul-tip de cerere, indrumandu-l in vederea completarii acesteia;
e) cere de la solicitant informatii si/sau documente necesare pentru completarea cererii;
f) faciliteaza traducerea hotararii pronuntate de catre autoritatea de decizie din statul de la care se cere compensatia financiara de catre un traducator autorizat si asigura transmiterea acesteia, cat mai rapid posibil, catre solicitant, folosind mijloacele moderne de comunicare: fax, e-mail, posta rapida;
g) intocmeste notele de audienta, scrisorile de instiintare, procesele-verbale de audiere, raportul de audiere prin videoconferinta sau prin telefon;
h) indeplineste orice alte atributii care decurg din aplicarea legii.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozit pe dividende in 2025. Cui se aplica si termen de plata

    • Dividendele sunt partea din profitul unei companii care este distribuita actionarilor ca urmare a investitiei lor in actiunile firmei respective. Dividendele se pot distribui fie anual, fie trimestrial, cu depunerea bilantului interimar si pentru ele se plateste impozit conform prevederilor legale. Afla din acest articol cat este impozitul pe dividende in 2025 si cine are obligatia de a-l plati la bugetul statului si ce alte taxe se platesc pentru dividende. » citeste mai departe aici

  • Venituri din dividende. Ce obligatii fiscale ai daca incasezi dividende

    • Veniturile din dividende reprezinta o sursa de castig pentru multi investitori, dar si o categorie fiscala care implica responsabilitati legale clare. Daca primesti dividende, este important sa cunosti obligatiile fiscale asociate acestora, inclusiv impozitul pe venit si contributiile sociale, acolo unde este cazul. In acest articol, vom detalia ce taxe trebuie sa plateasca beneficiarii de dividende in 2025, ce termene trebuie respectate si care sunt pasii necesari pentru a ramane in...» citeste mai departe aici

  • Doua impozite noi, introduse de autoritati. ANAF actualizeaza formularele 010, 013, 700 privind vectorul fiscal

    • Noi impozite au fost introduse prin Legea nr. 290/2024 si Ordonanta de Urgenta nr. 156/2024, aducand schimbari semnificative pentru contribuabilii din domeniile respective. Este vorba despre obligatii suplimentare pentru institutiile de credit, sub forma unui impozit suplimentar pe cifra de afaceri, precum si pentru persoanele juridice care detin constructii, care vor fi supuse unui impozit pe constructii incepand cu 1 ianuarie 2025. In acest context, ANAF actualizeaza, printr-un...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! Luni, 20 ianuarie 2025, termenul limita de depunere a unei notificari importante

    • Conform legislatiei in vigoare, asa cum reaminteste si ANAF contribuabililor, data de 20 ianuarie 2025 este termenul limita de depunere a notificarii pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare. Reminder ANAF! Luni, 20 ianuarie 2025, termenul limita de depunere a notificarii importante Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca, luni 20 ianuarie 2025, este termenul de depunere al urmatoarelor declaratii, in scopul notificarii...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere in 2025. Restrictii privind aplicarea regimului micro, in anumite conditii

    • Pentru a aplica regimul microintreprinderii si in anul 2025, avand in vedere modificarile legislative recente, firmele trebuie sa indeplineasca mai multe conditii la data de 31 decembrie 2024, asa cum apar in Codul Fiscal. Insa, daca firmele au fost platitoare de impozit pe profit in anii 2023-2024, exista mai multe restrictii cu privire la posibilitatea de a reveni la impozitul pe veniturile micro. Microintreprindere in 2025. Restrictii privind aplicarea regimului micro In acest sens, este...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Hotarare AGA dividende si reglementari cheie

    • Distribuirea dividendelor se face pe baza Hotararii Adunarii Generale a Actionarilor (AGA). Aceasta hotarare se emite in conformitate cu reglementarile legale si statutul companiei, fiind un pas crucial in procesul de remunerare a actionarilor. In articolul de fata, vom prezenta modelul unei hotarari AGA pentru distribuirea dividendelor si vom oferi cateva aspecte cheie de luat in considerare in ceea ce priveste dividendele.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016