Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Declararea si reactivarea starii de inactivitate fiscala

18-Oct-2011
4381
Contribuabilii persoane juridice sau orice entitati fara personalitate juridica

Pana in momentul intrarii in vigoare a noilor prevederi (17 septembrie 2011), conform OPANAF nr. 819/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, contribuabilii erau declarati inactivi prin ordin ANAF. (art. 781 din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala introdus prin OG nr. 29/2011)

Care sunt situatiile pentru care contribuabilii devin INACTIVI FISCAL

Contribuabilii sunt declarati inactivi daca se afla in una dintre urmatoarele situatii:
a) nu isi indeplinesc, pe parcursul unui semestru calendaristic, nicio obligatie declarativa prevazuta de lege;
b) se sustrag de la efectuarea inspectiei fiscale prin declararea unor date de identificare a domiciliului fiscal care nu permit organului fiscal identificarea acestuia;
c) organele fiscale au constatat ca nu functioneaza la domiciliul fiscal declarat, potrivit procedurii stabilite prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii


Cum se declara starea de INACTIVITATE FISCALA

Declararea contribuabililor inactivi, precum si reactivarea acestora se fac de catre organul fiscal, prin decizie, emisa conform competentelor si procedurii stabilite prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care se comunica contribuabilului.


Care sunt conditiile pentru REACTIVARE

Contribuabilii declarati inactivi se reactiveaza daca indeplinesc, cumulativ, urmatoarele conditii:
a) isi indeplinesc toate obligatiile declarative prevazute de lege;
b) isi indeplinesc toate obligatiile de plata;
c) organele fiscale au constatat ca functioneaza la domiciliul fiscal declarat.

Au fost modificate conditiile de reactivare, fiind adaugate si cele referitoare la plata obligatiilor fiscale si functionarea la sediul social declarat. Aprobarea, la cerere, a trecerii in regimul derogatoriu de declarare, nu mai constituie motiv de reactivare.

Contribuabilii pentru care s-a deschis procedura insolventei in forma simplificata, contribuabilii care au intrat in faliment sau contribuabilii pentru care s-a pronuntat ori a fost adoptata o hotarare de dizolvare se reactiveaza de organul fiscal, la cererea acestora, dupa indeplinirea obligatiilor declarative (nu trebuie sa indeplineasca cumulativ toate cele trei conditii).

Prin urmare, spre deosebire de prevederile anterioare care precizau ca nu vor fi declarati inactivi contribuabilii aflati in stare de insolventa sau contribuabilii pentru care s-a pronuntat sau a fost adoptata o hotarare de dizolvare, incepand cu data intrarii in vigoare a noilor prevederi (17 septembrie 2011), contribuabilii pentru care s-a deschis procedura insolventei in forma simplificata, contribuabilii care au intrat in faliment sau contribuabilii pentru care s-a pronuntat ori a fost adoptata o hotarare de dizolvare, pot fi declarati inactivi.

Cum se tine evidenta contribuabililor INACTIVI FISCAL

Agentia Nationala de Administrare Fiscala organizeaza evidenta contribuabililor declarati
inactivi/reactivati in cadrul Registrului contribuabililor inactivi/reactivati, care contine:
a) datele de identificare a contribuabilului;
b) data declararii ca inactiv a contribuabilului;
c) data reactivarii;
d) denumirea organului fiscal care a emis decizia
de declarare in inactivitate/reactivare;
e) alte mentiuni.

Registrul contribuabililor inactivi/reactivati este public si se afiseaza pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Inscrierea in Registrul contribuabililor inactivi/reactivati se face de catre organul fiscal emitent, dupa comunicarea deciziei de declarare in inactivitate/reactivare, in termen de cel mult 3 zile de la data comunicarii.

Decizia de declarare in inactivitate/reactivare produce efecte fata de terti de la data inscrierii in Registrul contribuabililor inactivi/reactivati. Consecintele starii de inactivitate sunt prezentate in materialul "Tranzactii efectuate de/cu contribuabili inactivi"publicat pe site-ul finantepublice@rdsbv.ro la sectiunea "Nout##i" in data de 26.09.2011.

Totodata, starea de inactivitate fiscala este inscrisa in cazierul fiscal al contribuabilului si in cel al reprezentantului legal al contribuabilului.

Starea de inactivitate fiscala ramane inscrisa in cazierul fiscal pana la:
- data reactivarii contribuabilului, daca contribuabilul a fost declarat inactiv ca urmare a neindeplinirii pe parcursul unui semestru calendaristic a niciunei obligatii declarative prevazute de lege;
- data implinirii unui termen de 3 luni de la data reactivarii daca contribuabilul a fost declarat inactiv ca urmare a sustragerii de la efectuarea inspectiei fiscale prin declararea unor date de identificare a domiciliului fiscal care nu permit organului fiscal identificarea acestuia ori ca urmare a faptului ca nu functioneaza la domiciliul fiscal declarat (OG 75/2001 astfel cum a fost modificat de OG nr. 25/2011, art. 7 alin. (1) lit. g).

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Declararea si reactivarea starii de inactivitate fiscala":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF va trimite scrisori pentru esalonarea datoriilor
    • Saptamana aceasta, la 27 martie, premierul Sorin Grindeanu a avut o noua intalnire cu presedintele ANAF, Bogdan Stan, si cu ministrul Finantelor, Viorel Stefan, pentru a evalua la ce nivel de implementare se afla cele 14 masuri noi pe care ANAF ar trebui deja sa le aplice pentru cresterea colectarii veniturilor la bugeutl de stat. Premierul Sorin Grindeanu le-a spus acestora ca va urmari in continuare personal modul in care se va derula activitatea ANAF, cu precadere in ce priveste imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Vineri, 31 martie 2017 inclusiv, termen limita de declarare a mentiunilor pentru anumite categorii de contribuabili
    • Stim cat de pretioasa este informatia actualizata, mai ales pentru orice profesionist din domeniul fiscal-contabil care isi doreste sa aiba agenda de lucru organizata si cu termene pe care sa le respecte la timp. Cu atat mai mult trebuie sa va informati in aceasta perioada in care, asa cum v-am anuntat deja, ANAF pregateste controale pentru firmele care depun D 101. Va informam ca vineri, 31 martie 2017, este termenul de declarare a mentiunilor, prin formularul 010 "Declaratie de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Ce schimbari va implementa obligatoriu ANAF pana la 15 aprilie 2017!
    • Premierul Sorin Grindeanu a analizat, in cadrul intalnirii de lucru cu reprezentantii Ministerului Finantelor Publice si ANAF, propunerile acestora pentru cresterea gradului de colectare a taxelor si impozitelor si pentru imbunatatirea relatiei dintre administratia fiscala si contribuabilii persoane fizice si juridice. Sunt avute in vedere o serie de masuri urgente cu implementare pana la data de 15 aprilie 2017, dintre care mentionam: Consilierea contribuabililor pentru plata la timp a taxelor...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.