Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Codul Insolventei a fost publicat in forma finala

26-Iun-2014
2768
Saptamana aceasta a fost publicata in Monitorul Oficial forma finala a legii privind prevenirea insolventei si a falimentului care stabileste, printre altele, ca in termen de 60 de zile de la deschiderea procedurii insolventei, se va incepe efectuarea unei inspectii fiscale. Legea nu se aplica persoanelor ce exercita profesii libere sau institutiilor de invatamant universitar si preuniversitar.


Noul Cod al insolventei se aplica profesionistilor, fiind considerati profesionisti orice persoane ce exploateaza o intreprindere, adica in principal societatilor si regiilor autonome, informeaza HotNews.ro, adaugand ca legea nu se aplica persoanelor ce exercita profesii libere sau institutiilor de invatamant universitar si preuniversitar.
Potrivit noilor reglementari citate de sursa amintita, creditorul poate solicita deschiderea procedurii insolventei asupra debitorului pentru datorii neachitate la scadenta mai mari de 40.000 lei. Aceste datorii trebuie sa fie certe, lichide si exigibile, consemnate in inscrisuri.


In analiza efectuata pentru HotNews.ro, consultantul Adrian Benta a facut mai multe referiri la noile reglementari. Astfel, termenul dupa care o persoana interesata poate solicita deschiderea procedurii insolventei este de 60 de zile dupa scadenta.


Ca structura generala, legea cuprinde trei proceduri distincte:

 a) proceduri de prevenire a insolventei, iar aici se remarca institutia juridica a:

- mandatului ad-hoc;
- concordatului preventiv.

 b) procedura insolventei, ce are ca scop restructurarea persoanei aflata in insolventa, pornind de la prezumtia ca insolventul isi va continua activitatea dupa restructurare;

 c) procedura falimentului, structurata pe mai multe situatii, cum ar fi falimentul institutiilor de credit, falimentul altor entitati.

De asemenea, consultantul Adrian Benta aduce clarificari referitoare la procedura insolventei si a falimentului, analizate din punct de vedere fiscal:

Legiuitorul a adoptat o procedura destul de cuprinzatoare cu privire la insolventa, iar noi din aceasta vom analiza cateva aspecte din punct de vedere fiscal.

In termen de 60 de zile de la publicarea deschiderii procedurii insolventei, organele fiscale au obligatia de a efectua o inspectie fiscala, pentru a determina creantele bugetare ale societatii.

Potrivit reglementarilor din legea insolventei, nu poate depune un plan de reorganizare debitorul care fie el insusi, fie administratorii, actionarii, directorii sai, au fost sanctionati pentru savarsirea unor infractiuni contra patrimoniului prevazute de Codul fiscal, Legea contabilitatii sau Legea combaterii evaziunii fiscale, intr-o perioada de 5 ani anteriori formularii cererii.

In cazul procedurii falimentului, bunurile pot fi vandute in bloc sau individual, iar acestea pot fi considerate transfer de active, conform art. 128 alin. (7) din Codul fiscal.

Acest lucru inseamna ca livrarea se efectueaza in regim de scutire de TVA, daca cumparatorul bunurilor este o persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA, adauga consultantul cu privire la Codul insolventei in forma finala.



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Venituri neimpozabile. Ce venituri intra in plafonul lunar de 33% in 2025

    • Veniturile neimpozabile care pot fi incluse in plafonul lunar de 33% din salariul de baza sunt reglementate conform modificarilor aduse Codului Fiscal si in continuarea acestui articol le vom vedea pe cele care sunt in continuare aplicabile, pentru anul 2025. Reamintim ca in acest plafon sunt incluse mai multe beneficii care pot fi acordate de angajatori salariatilor lor. Acestea nu sunt supuse impozitului pe venit, in conditiile in care acestea respecta anumite limite si reguli stabilite prin...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Cerere corectie decont TVA si reglementari cheie

    • Cererea de corectie decont TVA este un document folosit atat de contribuabilii persoane juridice, cat si de persoanele fizice inregistrate in scopuri de TVA pentru a rectifica anumite informatii declarate anterior. Corectarea erorilor trebuie realizata cu respectarea unor proceduri stricte impuse de legislatia fiscala pentru a evita posibilele sanctiuni. In acest articol, explicam in detaliu procedura de corectare a decontului de TVA, reglementarile cheie pe care trebuie sa le respectati si va...» citeste mai departe aici

  • Baza de calcul CASS PFA. Model de calcul pentru PFA la norma de venit si reglementari cheie

    • Contributia de asigurari sociale de sanatate trebuie achitata in anul 2025 si de catre persoanele fizice. In acest articol vom vedea ce contributii trebuie sa plateasca aceste persoane, un model de calcul pentru PFA la norma de venit, dar si cateva reglementari cheie.» citeste mai departe aici

  • Proiect: Pragul pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile ar putea fi MAJORAT la suma de 6.075 lei

    • Un nou Proiect Legislativ, propus de USR, ar putea veni in sprijinul antreprenorilor care vor beneficia de o limita mai mare pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile curente de care afacerile lor au nevoie. Daca in prezent pragul pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile de bunuri este de 2.500 lei, acesta ar putea fi majorat la suma de 6.075 lei, pentru a fi adaptat la preturile de piata curente, care sunt mult mai mari fata de cat erau in momentul in care a fost stabilit actualul...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Termen depunere si instructiuni de completare

    • Declaratia 101 privind impozitul pe profit este un document fiscal esential ce trebuie depus anual de contribuabilii obligati la plata acestui impozit, conform prevederilor Codului fiscal. Formularul trebuie completat cu atentie pentru a reflecta corect rezultatul fiscal al exercitiului financiar. In acest articol, analizam cine are obligatia de a depune declaratia 101, care este termenul limita de depunere, instructiunile de completare si principalele aspecte legislative pe care trebuie sa le...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016