Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Split TVA. Reducere pentru companiile care aleg sa implementeze benevol sistemul

10-Ian-2018
1553

Split TVA (mecanismul de plata defalcata a taxei pe valoare adaugata) a intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2018, fiind obligatoriu pentru companiile in insolventa si cele cu datorii la plata TVA, in timp ce pentru restul firmelor este optional. Cu toate acestea, companiile care aleg sa aplice benevol sistemul beneficiaza de o reducere de 5% din impozitul pe profit sau din impozitul pe veniturile microintreprinderilor, pe toata perioada in care mentin sistemul, informeaza avocatnet.ro.

Camera Deputatilor a adoptat in decembrie ordonanta de urgenta a Guvernului privind plata defalcata a TVA, cu 163 voturi "pentru" si 95 voturi "impotriva".

Forma finala a legii prevede ca, de la 1 ianuarie 2018, vor aplica split TVA doar companiile in insolventa si cele cu datorii la plata TVA. Forma initiala stabilea ca toate companiile din Romania trebuie sa aiba un cont separat de TVA.

In ceea ce priveste restul firmelor, acestea au posibilitatea de a aplica sistemul, daca isi doresc. Ele sunt incurajate sa faca acest pas, printr-o reducere de 5% a impozitului pe profit/pe veniturile microintreprinderilor pentru intreaga perioada in care aplica sistemul.

In acelasi timp, persoanele care au optat pentru aplicarea mecanismului platilor defalcate a TVA pana la sfarsitul lui 2017 beneficiaza, la randul lor, de aceasta facilitate.

Persoanele impozabile care decid sa implementeze sistemul split TVA trebuie sa notifice organul competent in acest sens, prin depunerea formularului 086, conform normelor in vigoare, scrie avocatnet.ro. In cel mult trei zile de la momentul depunerii notificarii, Fiscul va inscrie companiile doritoare intr-un Registru al persoanelor care aplica plata defalcata a TVA, ce urmeaza sa fie afisat pe site-ul ANAF. Aplicarea mecanismului split TVA se va face incepand cu ziua imediat urmatoare inscrierii in registrul mentionat mai sus.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Split TVA. Reducere pentru companiile care aleg sa implementeze benevol sistemul":
Rating:

Nota: 5 din 5 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Transfer de active. Prevederile Codului Fiscal in aceasta situatie
    • Pentru ca subiectul transferului de active este unul de interes pentru cititorii Fiscalitatea.ro, astazi, unul dintre specialistii nostri va face o analiza la obiect pornind de la situatia unei firme platitoare de TVA cu asociat unic care vrea sa faca transferul de activitate la o firma platitoare de TVA. Se pot aplica in aceasta situatie prevederile art.127 alin. (7) din Codul fiscal, daca firma primitoare vrea sa-si continue activitatea, iar firma cedenta va fi lichidata? Cum se face...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016