Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Firmele inscrise in Registrul Comertului cu activitate suspendata nu vor mai avea obligatii declarative

16-Feb-2022
22104
Firmele inscrise in Registrul Comertului cu activitate suspendata nu vor mai avea obligatii declarative

UPDATE: In Monitorul Oficial, Parta I, nr. 97 din 31 ianuarie 2022 a fost publicata Ordonanta nr. 11/2022 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru modificarea unor termene.

Articol initial:

Ministerul Finantelor a publicat recent un nou Proiect de Ordonanta de Urgenta prin care modifica Codurile Fiscale. Printre masuri se numara si modificarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Firmele inscrise in Registrul Comertului cu activitate suspendata nu vor mai avea obligatii declarative.

Conform Notei de fundamentare, la art. 101 se propune incetarea obligatiilor declarative pentru entitatile care au inscrisa in registrul comertului mentiunea privind inactivitatea temporara sau au suspendata activitatea, pe perioada inactivitatii sau a suspendarii activitatii.

Masura propusa are ca scop reducerea poverii administrative a contribuabililor care, in prezent, isi mentin obligatiile declarative sau pot obtine un regim de declarare derogatoriu daca solicita, in cazul care au inscrisa la registrul comertului inactivitatea sau au suspendata activitatea (cum este cazul profesiilor libere).

Cu alte cuvinte, firmele inscrise in registrul comertului cu activitate suspendata nu au obligatia depunerii declaratiilor fiscale pentru perioada in care se afla in inactivitate temporara, incepand cu data de a lunii urmatoare inscrierii mentiunii privind inactivitatea temporara in registrul comertului. 

Atentie! Toate aceste prevederi expira la data reluarii activitatii sau la implinirea unui termen de 3 ani de la data inregistrarii, in registrul comertului, a mentiunii privind inactivitatea temporara sau a mentiunii privind suspendarea activitatii in registrul contribuabililor. 

Legea trebuie sa fie publicata in Monitorul Oficial pentru a putea fi aplicata. Cand va fi pusa in aplicare, firmele cu activitate suspendata NU vor mai avea obligatii declarative, insa vor ramane in vigoare obligatiile aferente activitatii desfasurate anterior inregistrarii inactivitatii temporare/suspendarii.

 

Sursa: MFP

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Venituri neimpozabile. Ce venituri intra in plafonul lunar de 33% in 2025

    • Veniturile neimpozabile care pot fi incluse in plafonul lunar de 33% din salariul de baza sunt reglementate conform modificarilor aduse Codului Fiscal si in continuarea acestui articol le vom vedea pe cele care sunt in continuare aplicabile, pentru anul 2025. Reamintim ca in acest plafon sunt incluse mai multe beneficii care pot fi acordate de angajatori salariatilor lor. Acestea nu sunt supuse impozitului pe venit, in conditiile in care acestea respecta anumite limite si reguli stabilite prin...» citeste mai departe aici

  • Baza de calcul CASS PFA. Model de calcul pentru PFA la norma de venit si reglementari cheie

    • Contributia de asigurari sociale de sanatate trebuie achitata in anul 2025 si de catre persoanele fizice. In acest articol vom vedea ce contributii trebuie sa plateasca aceste persoane, un model de calcul pentru PFA la norma de venit, dar si cateva reglementari cheie.» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Cerere corectie decont TVA si reglementari cheie

    • Cererea de corectie decont TVA este un document folosit atat de contribuabilii persoane juridice, cat si de persoanele fizice inregistrate in scopuri de TVA pentru a rectifica anumite informatii declarate anterior. Corectarea erorilor trebuie realizata cu respectarea unor proceduri stricte impuse de legislatia fiscala pentru a evita posibilele sanctiuni. In acest articol, explicam in detaliu procedura de corectare a decontului de TVA, reglementarile cheie pe care trebuie sa le respectati si va...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Pragul pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile ar putea fi MAJORAT la suma de 6.075 lei

    • Un nou Proiect Legislativ, propus de USR, ar putea veni in sprijinul antreprenorilor care vor beneficia de o limita mai mare pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile curente de care afacerile lor au nevoie. Daca in prezent pragul pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile de bunuri este de 2.500 lei, acesta ar putea fi majorat la suma de 6.075 lei, pentru a fi adaptat la preturile de piata curente, care sunt mult mai mari fata de cat erau in momentul in care a fost stabilit actualul...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016