Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Recalcularea impozitului pe venit si reconsiderarea unor cheltuieli ca avantaje in natura. Ce au decis inspectorii si cum va proceda societatea?

26-Iun-2015
2331

De cate ori nu v-ati confruntat cu nenumarate probleme in timpul unui control fiscal? Si de cate ori nu ati intampinat ulterior alte probleme atunci cand a trebuit sa gestionati situatiile pe care, in urma inspectiei fiscale, trebuia sa le remediati urgent?

Iata de ce tema pe care am ales-o astazi are ca obiect principal situatia in care, in urma unui control fiscal avand ca tematica obligatiile salariale (impozit pe salarii si contributii), o serie de cheltuieli au fost reconsiderate drept avantaje in natura in favoarea salariatilor si inspectorii fiscali au inclus aceste costuri in fondul de salarii si au recalculat impozitul pe venitul din salarii si contributiile aferente.

De asemenea, o parte din cheltuielile considerate de societate nedeductibile fiscal au fost reconsiderate cheltuieli in favoarea asociatului si au fost impozitate ca dividend.

Vom vedea astfel daca, in urma acestor inregistrari, societatea va recalcula impozitul pe profit pentru perioadele anterioare avand in vedere ca impozitul pe profit nu a fost verificat in cadrul controlului desfasurat.

Raspunsul oferit de specialistul nostru:

Cu privire la problematica prezentata urmeaza a fi avute in vedere prevederile corespunzatoare cuprinse in Codul de procedura fiscala. Astfel, in conformitate cu dispozitiile art. 82 alin. (3) din acest act normativ contribuabilul are obligatia de a completa declaratiile fiscale inscriind corect, complet si cu buna-credinta informatiile prevazute de formular, corespunzatoare situatiei sale fiscale.

Asadar, ori de cate ori, ca urmare a unei decizii a organului fiscal, obligatiile fiscale urmeaza a fi modificate, consideram ca este necesara corectarea declaratiilor fiscale in mod corespunzator, daca se apreciaza ca masurile dispuse de organele de control au interpretat corect legislatia in problematica ce a facut obiectul inspectiei fiscale.

In acest sens prevederile art. 84 alin. (2) din Codul de procedura fiscala statueaza posibilitatea contribuabilului de a corecta declaratia initiala ori de cate ori constata erori cu privire la continutul acesteia, printr-o declaratie rectificativa. In sfera erorilor sunt cuprinse cele referitoare la cuantumul impozitelor, taxelor si contributiilor, bunurile si veniturile impozabile, dar si in ceea ce priveste alte elemente ale bazei de impunere, cum este situatia in cazul analizat.

In concluzie, consideram ca modificarea bazei de impunere ca urmare a deciziei de modificare a bazei in ceea ce priveste alte elemente care concura la stabilirea impozitului pe profit care este insusita de catre contribuabil ar trebui sa conduca si la corectarea acestei obligatii fiscale chiar daca nu a fost vizata de catre inspectia fiscala. Determinarea diferentelor de impozit si achitarea lor conduce la limitarea obligatiilor fiscale accesorii determinate de la data la care impozitul corect trebuia achitat. In plus, trebuie avut in vedere si faptul ca organul fiscal poate lua decizia de extindere a inspectiei aflate in curs sau poate decide includerea societatii in lista de prioritati pentru o inspectie viitoare care sa vizeze obligatiile fiscale susceptibile de modificari in urma deciziilor initiale.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dani Cucu, consultant fiscal, director al societatii de consultanta. Global Tax Management S.R.L.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Recalcularea impozitului pe venit si reconsiderarea unor cheltuieli ca avantaje in natura. Ce au decis inspectorii si cum va proceda societatea?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE: A Fost Aprobat NOUL Model al Declaratiei Unice pe 2019! Vezi aici cum arata noul formular!
    • Update 18.01.2019 Modelul si continutul formularului "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice" au fost aprobate prin O.A.N.A.F. nr. 49/2019. Articolul initial, din 11.01.2019 Pe site-ul ANAF, a fost pus in dezbatere publica un nou proiect de ordin al OPANAF pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate...» citeste mai departe aici

  • Constructii - Fluctuatii ale cifrei de afaceri. Stabilirea salariului minim
    • Pentru ca inca nu s-au oferit clarificari privind normele de aplicare ale OUG 114/2018, intrebarile contribuabililor si nelamuririle continua sa curga. Asadar, in analiza propusa astazi vom aborda un subiect pe aceasta tema. Mai exact, unul dintre specialistii nostri va vorbi despre stabilirea salariilor minime, in conditiile in care o companie are mai multe domenii de activitate. Acesta este cazul de la care s-a pornit in analiza noastra: "SC x SRL are cod CAEN principal 4321 - Lucrari de...» citeste mai departe aici

  • STUDIU: Cum sunt afectate firmele de constructii de aplicarea OUG 114? Costurile, mai mari cu 5-28%
    • In timp ce angajatii care pana la 1 ianuarie 2019 primeau salariul minim au de castigat in urma aplicarii Ordonantei de Urgenta 114/2018, se pare ca nu la fel de norocosi se simt si angajatorii care au un numar considerabil de salariati pe care-i platesc cu minimul pe economie. Un studiu realizat de compania de consultanta Cromwell Evan Global releva faptul ca firmele obligate sa aplice OUG 114 – privind anumite masuri fiscal-bugetare – vor avea costuri suplimentare cuprinse intre 5...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Cine vrea o pensie mai mare, sa-si mai ia un job!
    • Ministrul Muncii si Justitiei Sociale este de parere ca pensiile ar trebui sa se bazeze strict pe contributivitate, iar cine vrea o pensie mai mare, ar trebui sa isi mai ia un job, ca sa isi creasca veniturile. Invitat la o emisiune TV, miercuri seara, si intrebat daca este "fericit ca exista pensii speciale", ministrul Muncii, Marius Budai, a subliniat ca, in opinia sa, pensiile nu ar trebui sa se bazeze pe altceva decat pe contributivitate. "E un sistem pe care nu il gestioneaza ministrul...» citeste mai departe aici

  • Proiect MFP: Plafonul pentru programul "Investeste in tine" 2019, stabilit la 1 miliard de lei
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un proiect de act normativ, care stabileste ca plafonul pentru 2019 al programului „Investeste in tine” sa fie de 1 miliard de lei. Demarat la sfarsitul lunii octombrie 2018, programul a avut alocat pentru anul trecut un plafon de 600 de milioane de lei, din care au fost acordate 29,4 de milioane de lei, aferente unui numar de 1.049 de garantii, cu o valoare a finantarilor de 36,42 de milioane lei. Programul are ca obiect...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! MODIFICARI majore in Codul Fiscal si Codul de procedura! Schimbarile aduse de Legea 30/2019
    • Publicarea Legii nr. 30/2019 in M.Of. nr. 44 din 17 ianuarie 2019 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 25/2018 aduce modificari importante in domeniul fiscal, respectiv Codului fiscal si Codului de procedura fiscala. Asadar, cele mai importante modificari privind Cod de procedura fiscala sunt cele aduse: procedurii de administrare a contribuabililor in functie de riscul fiscal; procedurii de mediere intre debitor si organul fiscal. Iar modifcari/completari aduse Codului fiscal...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016