Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Achizitii de la o societate inactiva. Care sunt implicatiile fiscale si contabile?

30-Mai-2013
1653
Vom stabili mai jos care sunt sanctiunile aplicabile in cazul in care o societate inregistreaza facturi de la o societate care a devenit inactiva, precum si ce inregistrari se vor efectua dupa un control fiscal care constata ca operatiunile de achizitie au fost efectuate de la o societate inactiva.

De asemenea, vom vedea care va fi situatia cand se factureaza catre o societate inactiva si ce corectii se fac in Declaratiile fiscale D394, D 300, D100 si D101.

Solutia consultantului:

Pentru situatia descrisa sunt aplicabile prevederile art. 11 alin. (1^2) din Codul fiscal: "(12) Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la contribuabili dupa inscrierea acestora ca inactivi in Registrul contribuabililor inactivi/reactivati conform art. 781 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita."

In acest caz, TVA devenit nedeductibil este o componenta a costului de achizitie, confom pct. 50 din OMFP 3055/2009 privind contabilitatea.
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Vezi detalii

Din punctul de vedere al inregistrarii in contabilitate, TVA urmeaza baza si se efectueaza aceeasi inregistrare contabila.

De exemplu, pentru achizitii cu serviciile de la terti, se efectueaza inregistrarea:

628 "Cheltuieli cu alte servicii executate de terti" analitic nedeductibil = 401 "Furnizori" cu valoarea integrala a achizitiei efectuate de la contribuabilul inactiv (baza plus TVA)

Din punctul de vedere al impozitului pe profit, aceste sume sunt nedeductibile, conform art. 21 alin. (4) lit. r) din Codul fiscal.

In urma unor corectii ulterioare, efectuate in baza unui control fiscal care a constatat ca operatiunile de achizitie au fost efectuate de la o societate inactiva se efectueaza urmatoarele inregistrari contabile:

- ajustarea taxei deductibile

635 "Cheltuieli cu alte impozite, taxe si varsaminte asimilate" = 4426 "TVA deductibila"

- inregistrarea majorarilor de intarziere

6581 "Despagubiri, amenzi si penalitati" = 4481 "Alte datorii fata de bugetul statului"

Prin urmare, trebuie sa recalculati impozitul pe profit aferent perioadelor respective, acordand nedeductibilitate cheltuielilor, si sa depuneti declaratii rectificative in acest sens.

Practic, agentilor economici nu li se permite exercitarea dreptului de deducere a TVA si a cheltuielii de pe facturile emise de catre companiile declarate inactive. In cazul unui control, aceste facturi sunt eliminate din baza de calcul a impozitului pe profit si a TVA deductibila, iar contribuabilul datoreaza majorari de intarziere pentru diferentele de impozit si de taxa rezultate.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Achizitii de la o societate inactiva. Care sunt implicatiile fiscale si contabile?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noile sfaturi ANAF pentru a completa fara greseli Declaratia 101!
    • Va reamintim ca se apropie data-limita pana la care mai puteti depune Declaratia 101. In privinta acestui formular, ANAF a transmis o serie de recomandari care pot oferi contribuabililor lamuriri suplimentare pentru a completa corect formularul. In felul acesta, evitati posibilele amenzi aferente depunerii incomplete sau incorecte a unei declaratii. Pana la data de 27 martie 2017 trebuie sa depuna formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit". Acesta este si termenul limita de plata a...» citeste mai departe aici

  • Lamuriri de ULTIMA ORA de la Finante privind Impozitul specific!
    • Finantele revin cu precizari referitoare la impozitul specific, reamintind mai intai ca in M. Of. nr. 812/14.10.2016 a fost publicata Legea nr.170/2016 privind impozitul specific unor activitati aplicabil contribuabililor persoane juridice care desfasoara activitati principale si/sau secundare in urmatoarele domenii: a) hoteluri si alte facilitati de cazare similare (CAEN 5510); b) facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata (CAEN 5520); c) parcuri pentru rulote, campinguri...» citeste mai departe aici

  • Fii pregatit: cate modificari va mai suferi Codul Fiscal in 2017?
    • Taxele si impozitele sunt doua notiuni despre care toata lumea ar trebui sa fie informata. Cu atat mai mult daca esti contabil! Pentru tine, acestea nu ar trebui sa mai aiba secrete, insa legislatia fiscala din Romania este imprevizibila si cel mai important act normativ in domeniu, Codul fiscal, sufera modificari esentiale. Pentru evitarea deciziilor incerte, neclaritatilor, semnelor de intrebare sau ambiguitatilor, iti venim in ajutor cu un pachet de servicii special gandit pentru tine....» citeste mai departe aici

  • Afla diferentele dintre IFRS si OMF. Seminar Online
    • Traim intr-o lume in care totul in jurul nostru se intampla pe repede inainte, insa asta nu poate fi niciodata un pretext pentru greselile profesionale pe care le facem uneori, chiar si din neatentie. Situatiile financiare, imobilizarile corporale si necorporale si stuatia stocurilor, reprezinta unele dintre cele mai importante componente pentru realizarea bilantului pentru toate companiile. Asadar, cu privire la aceste aspecte, niciun angajat nu ar trebui sa isi permita luxul de a gresi. Tocmai...» citeste mai departe aici

  • Declaratii si plati cu termen la 27 martie. Util pentru a nu plati amenzi luna aceasta!
    • O noua informare ANAF vine sa reaminteasca persoanelor fizice si juridice lista de obligatii declarative si de plata cu termen la 27 martie a.c. Va reamintim, pe aceasta cale, ca astfel de liste au ca scop prevenirea unor amenzi pentru nerespectarea termenului-limita sau a modalitatii de completare. Astfel, intrucat 25 martie este zi nelucratoare, pana luni, 27 martie, trebuie depuse, dupa caz, la unitatile fiscale, urmatoarele: - Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.