Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Care e procedura de suspendare a activitatii societatii?

10-Iul-2012
5652
Avand in vedere numarul mare de societati infiintate cu scopul utilizarii avantajelor impozitarii acestora in locul impozitului pe venit, este necesar de prezentat modalitatea prin care obligatiile fiscale legate de aceste societati sa fie reduse la minim, in cazul in care functionarea societatii nu mai este strict necesara.

Aceasta va determina reducerea formalitatilor periodice ce trebuie indeplinite sau reducerea costurilor cu indeplinirea lor in cazul in care sunt contractate serviciile unei societati de specialitate.
Pentru suspendarea activitatii societatii trebuie parcurse doua etape:

1. Registrul comertului pentru inregistrarea mentiunilor privind suspendarea temporara/reluarea activitatii societatilor comerciale. Potrivit art. 237 alin. (2) din Legea nr.31/1990, republicata, durata inactivitatii nu poate depasi 3 ani.

Documentele necesare sunt:
- Cerere de inregistrare (original);
- Decizia asociatului unic privind suspendarea temporara a activitatii (original);
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii

- Daca este cazul, imputernicire speciala sau avocatiala pentru persoanele desemnate sa
indeplineasca formalitatile legale (original);
- Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale: taxa judiciara de timbru, in original; timbre
judiciare; taxe de registru; tariful de publicare in Monitorul Oficial, Partea a IV-a.

Decizia asociatului unic va cuprinde: antetul firmei, nr. si data, semnaturile persoanelor abilitate. De asemenea, in preambul se va preciza indeplinirea conditiilor de validitate a deciziei, conform dispozitiilor legale sau statutare. in cazul in care actul modificator este un act aditional in forma autentica, nu se va mai depune si decizia asociatului unic in baza careia
acesta a fost incheiat.

Decizia asociatului unic va contine durata suspendarii/momentul reluarii activitatii, respectiv
incepand de la data.... pana la data........../ reluata de la data de ........... .

2. In urma suspendarii activitatii urmeaza obtinerea aprobarii utilizarii regimului de declarare
derogatoriu la nivelul Administratiei finantelor publice in evidenta careia se afla societatea.
in baza prevederilor O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si
completarile ulterioare si a Ordinului presedintelui ANAF nr. 1221/2009, societatea poate
beneficia de regimul derogatoriu privind depunerea declaratiilor fiscale in caz de inactivitate
temporara pentru perioade de 1-3 ani consecutivi.

Pentru a beneficia de regimul de declarare derogatoriu, contribuabilii trebuie sa indeplineasca
cumulativ urmatoarele conditii:

- sa nu figureze, la data aprobarii cererii, cu obligatii fiscale restante catre bugetul general
consolidat;
- sa nu desfasoare niciun fel de activitate;
- sa nu obtina venituri din exploatare, venituri financiare si/sau venituri exceptionale;
- sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a
impozitului;
- sa nu fie in curs de solutionare o cerere de rambursare sau de restituire a impozitelor, taxelor si contributiilor;
- sa nu fie in curs de derulare un control fiscal.

Cererea de solicitare a regimului de declarare derogatoriu se depune la organul fiscalteritorial. in termen de 30 zile organul fiscal va comunica in scris agentului economic aprobarea sau respingerea regimului de declarare derogatoriu functie de indeplinirea obligatiilor fiscale din evidenta pe platitor.

Inregistrarea inactivitatii temporare la registrul comertului conform prevederilor art. 237 din
Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale nu determina incetarea obligatiei de depunere a declaratiilor fiscale de catre contribuabili. Aceasta inactivitate temporara determina exclusiv incetarea obligatiei de plata a impozitului minim de catre societate. In ceea ce priveste declaratiile fiscale, in temeiul prevederilor art. 81 din Codul de procedura fiscala, a fost reglementata Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu aprobata prin ordinul presedintelui ANAF nr. 1221/2009.

Numai dupa parcurgerea etapelor de obtinere a derogarii de la obligatia de depunere a declaratiilor va fi suspendata obligatia de depunere a urmatoarelor:
- formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", cod 14.13.01.99/bs (in conditiile formularisticii actuale, consideram ca si depunerea formularului 112 - "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" trebuie suspendata);
- formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit", cod 14.13.01.04;
- formularul 102 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul asigurarilor sociale si
fondurilor speciale", cod 14.13.01.40;
- formularul 103 "Declaratie privind accizele", cod 14.13.01.03/a;
- formularul 104 "Declaratie privind distribuirea intre asociati a veniturilor si cheltuielilor", cod 14.13.01.01/dv;
- formularul 120 "Decont privind accizele", cod 14.13.01.03;
- formularul 130 "Decont privind impozitul la titeiul din productia interna", cod 14.13.01.05;
- formularul 300 "Decont de taxa pe valoarea adaugata", cod 14.13.01.02.

Asadar, in situatia inregistrarii doar a inactivitatii temporare la registrul comertului toate celelate declaratii, formulare si raportari vor continua sa fie depuse la organele fiscale ori la alte autoritati prevazute de reglementarile in vigoare. Contribuabilii care beneficiaza de regim de declarare derogatoriu privind depunerea declaratiilor fiscale au obligatia depunerii situatiilor financiare anuale si situatiilor financiare periodice stabilite de Ministerul Finantelor Publice. Totodata, contribuabilii platitori de impozit pe profit carora li s-a aprobat regimul de declarare derogatoriu in cursul anului fiscal au obligatia depunerii in anul urmator, odata cu bilantul contabil anual, si a "declaratiei privind impozitul pe profit" - formular 101.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Care e procedura de suspendare a activitatii societatii?":
Rating:

Nota: 3.14 din 7 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noile sfaturi ANAF pentru a completa fara greseli Declaratia 101!
    • Va reamintim ca se apropie data-limita pana la care mai puteti depune Declaratia 101. In privinta acestui formular, ANAF a transmis o serie de recomandari care pot oferi contribuabililor lamuriri suplimentare pentru a completa corect formularul. In felul acesta, evitati posibilele amenzi aferente depunerii incomplete sau incorecte a unei declaratii. Pana la data de 27 martie 2017 trebuie sa depuna formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit". Acesta este si termenul limita de plata a...» citeste mai departe aici

  • Lamuriri de ULTIMA ORA de la Finante privind Impozitul specific!
    • Finantele revin cu precizari referitoare la impozitul specific, reamintind mai intai ca in M. Of. nr. 812/14.10.2016 a fost publicata Legea nr.170/2016 privind impozitul specific unor activitati aplicabil contribuabililor persoane juridice care desfasoara activitati principale si/sau secundare in urmatoarele domenii: a) hoteluri si alte facilitati de cazare similare (CAEN 5510); b) facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata (CAEN 5520); c) parcuri pentru rulote, campinguri...» citeste mai departe aici

  • Sesiune online ANAF cu tema Impozit specific 2017. Spete rezolvate de ANAF
    • Tema sesiunii de asistenta online organizate saptamana aceasta de ANAF a fost reprezentata de IMPOZITUL SPECIFIC UNOR ACTIVITATI. Persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit comunica organelor fiscale teritoriale aplicarea impozitului specific anual, pana la data de 31 martie inclusiv a anului pentru care se plateste impozitul specific. Sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati, persoanele juridice romane care la data de 31 decembrie a anului precedent au...» citeste mai departe aici

  • Fii pregatit: cate modificari va mai suferi Codul Fiscal in 2017?
    • Taxele si impozitele sunt doua notiuni despre care toata lumea ar trebui sa fie informata. Cu atat mai mult daca esti contabil! Pentru tine, acestea nu ar trebui sa mai aiba secrete, insa legislatia fiscala din Romania este imprevizibila si cel mai important act normativ in domeniu, Codul fiscal, sufera modificari esentiale. Pentru evitarea deciziilor incerte, neclaritatilor, semnelor de intrebare sau ambiguitatilor, iti venim in ajutor cu un pachet de servicii special gandit pentru tine....» citeste mai departe aici

  • Legea superimunitatii avocatilor a fost promulgata de presedintele Iohannis
    • Klaus Iohannis a promulgat vineri Legea privind modificarea si completarea Legii nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat. Administratia Prezidentiala a facut acest anunt privind promulgarea noii legi. Va reamintim ca la inceputul acestui an, Curtea Constitutionala a respins ca neintemeiata o obiectie de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea privind modificarea si completarea Legii 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat. Noile prevederi...» citeste mai departe aici

  • Afla diferentele dintre IFRS si OMF. Seminar Online
    • Traim intr-o lume in care totul in jurul nostru se intampla pe repede inainte, insa asta nu poate fi niciodata un pretext pentru greselile profesionale pe care le facem uneori, chiar si din neatentie. Situatiile financiare, imobilizarile corporale si necorporale si stuatia stocurilor, reprezinta unele dintre cele mai importante componente pentru realizarea bilantului pentru toate companiile. Asadar, cu privire la aceste aspecte, niciun angajat nu ar trebui sa isi permita luxul de a gresi. Tocmai...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.