
Raportul Special
realizat de specialisti
Oficiul National al Registrului Comertului a publicat recent un anunt prin care informeaza contabilii experti si contabilii autorizati ca pot transmite cererile de inregistrare in registrul comertului, in baza imputernicirilor sub semnatura privata.
Pe perioada starii de urgenta, respectiv 30 de zile de la data emiterii Decretului Presedintelui Romaniei nr.195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 212/2020, persoanele care au calitatea de expert contabil si contabil autorizat vor putea proceda la transmiterea cererilor de inregistrare in registrul comertului si a documentelor aferente, pentru profesionistii inregistrati in registrul comertului, in baza imputernicirilor sub semnatura privata, emise de reprezentantii profesionistilor, si acordate in conformitate cu prevederile contractelor de prestari servicii de contabilitate, exclusiv, prin mijloacele electronice.
Masura de mai sus este adoptata in contextul starii de urgenta decretate si are menirea sa sprijine mediul de afaceri in vederea transmiterii prin mijloace electronice a cererilor de inregistrare. In acest sens, precizam ca prevederile art. 18 alin. (2) si (3) din Nomele metodologice privind modul de tinere a registrelor comertului, de efectuare a inregistrarilor si de eliberare a informatiilor, aprobate prin Ordinul ministrului justitiei nr. 2.594/C./2008, se aplica in continuare, cu mentiunea ca cererile de inregistrare pot fi transmise prin mijloace electronice si de salariati ai profesionistului, in baza imputernicirii emise de acesta, prin reprezentantul sau legal, in conditiile legii.
In acord cu dispozitiile OUG nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, aprobata cu modificarile si completarile prin Legea nr.182/2016, persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale pot sa se adreseze si birourilor de asistenta din cadrul primariilor, infiintate conform art. 35 din ordonanta de urgenta referita, in vederea transmiterii, prin intermediul acestora, a cererilor de inregistrare in registrul comertului, in format electronic.
Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Sursa: ONRC
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Ghid ANOFM - completare si TRANSMITERE DOCUMENTE - pentru obtinerea sprijinului financiar in cazul telemunciiOrdinul de plata multiplu electronic: depunere on-line, validare si procesareAngajatorii pot trimite documente, cereri, notificari si prin intermediul portalului extern-Inspectia Muncii. Pasi necesariNoi reglementari privind modul de acordare a concediilor medicale (Comunicat CNAS)ANOFM: Numar unic de apel pentru informatii cu privire la somajul tehnic si transmiterea documentelorUltimele articole
ANAF anunta ca prin Formularul de contact din SPV pot fi transmise documente care inca NU sunt digitalizateArticole similare
Au fost adoptate NOI MASURI DE URGENTA privind aglomerarile de persoane (Ordonanta militara nr.1/2020)Articole similare
Examen de aptitudini CECCAR 2020 - obtinerea calitatii de expert contabil/CONTABIL AUTORIZAT. Dosarul de inscriereDeclaratia 200Documentar fiscal: Cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabilNoutati legislatie Fiscala 22 - 26 decembrie 2008Regulamentul de Organizare si Functionare al CECCARUltimele articole
Examen CECCAR in 2024. Ce trebuie sa contina dosarul candidatilorObligatii fiscale pentru persoanele fizice care exercita profesii liberale. Care sunt cotele CAS si CASS in acest caz?Examenul de acces la stagiu CECCAR 2021 se va tine intre 1 si 3 octombrie. Ce trebuie sa contina dosarulExamenul CECCAR 2020. Sesiunea extraordinara de acces la stagiu 5-6 DECEMBRIE 2020ONRC: Cererile de inregistrare la Registrul comertului, transmise de contabili pe baza imputernicirilor sub semnatura privataSfaturi de la experti
Achizitie duba din Olanda taxata cu TVA de 21%
Intrebare: Am achizitionat o autoutilitara second hand din Olanda. Desi i-am comunicat vanzatorului codul de TVA, factura a fost emisa cu TVA 21%, aplicata la valoarea de vanzare. Valoarea fara TVA: 12.396,69 euro + TVA 2.603,30 euro, total...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Obligatii privind declaratia 406. SAF-T
Intrebare: Am un chirias care are urmatorul CIF emis de ANAF: 9000000282163. Certificatul este emis in 2012, iar CIF-ul este atribuit din 2005. Chiriasul este Organizatia Internationala pentru Migratie, cu domiciliul fiscal in Bucuresti,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA