Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANOFM: Numar unic de apel pentru informatii cu privire la somajul tehnic si transmiterea documentelor

25-Mar-2020
3564

 Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) a anuntat printr-un comunicat de presa recent ca a organizat un call-center intern si a stabilit un numar unic de apel la care cetatenii pot suna pentru a obtine informatii suplimentare cu privire la modalitatile de acordare a somajului tehnic.

Angajatorii sau angajatii care doresc sa obtina informatii suplimentare cu privire la acordarea somajului tehnic, pot apela: 021/4444-000, numar cu tarif normal.

„Am decis ca opt angajati ai ANOFM sa lucreze in acelasi timp in sistem call-center, pentru a clarifica romanii acolo unde exista nelamuriri cu privire la somajul tehnic. In cazurile in care apelantii au nevoie sa intre in legatura cu agentiile teritoriale de care apartin, operatorii din call-center ii vor directiona. In perioadele de criza, este vitala rapiditatea adoptarii deciziilor, dar si modul in care ne organizam pentru implementarea acestora. Prin urmare, am luat din timp masurile necesare pentru a raspunde cu promptitudine tuturor solicitarilor, constienti fiind ca de munca noastra depinde viitorul angajatilor si al companiilor din tara noastra”, a declarat presedintele ANOFM, Victor Picu.

Angajatorii, care sunt direct afectati de masurile impuse odata cu declansarea starii de urgenta, vor putea beneficia, din bugetul asigurarilor pentru somaj, de plata indemnizatiilor acordate salariatilor in valoare de 75% din salariile brute acordate, pentru toti angajatii lor, dar nu mai mult de 75 % din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020.

Angajatorii afectati indirect, dar ale caror incasari au scazut cu cel putin 25% fata de primele doua luni ale anului si care nu au capacitatea financiara pentru a plati toti salariatii, vor putea beneficia de masurile prevazute de OUG 30/2020, respectiv de plata somajului tehnic din bugetul asigurarilor pentru somaj, pentru cel mult 75% dintre angajati care au contracte active la data intrarii in vigoare a OUG.

Documentele necesare acordarii somajului tehnic pot fi depuse la Agentiile Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca, precum si a municipiului Bucuresti, prin posta electronica, la adresa de email dedicata fiecarui judet, care are ca ID numele judetului (ex: brasov@anofm.gov.ro). In cazul judetelor a caror denumire este formata din doua cuvinte, acestea vor fi despartite prin cratima (ex: Caras-Severin@anofm.gov.ro).

 

Pentru a afla informatii complete despre procedura pe care trebuie s-o urmariti privind somajul tehnic, lucrarea Ghid practic. Somajul tehnic va sta la dispozitie. 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016