
Raportul Special
realizat de specialisti
Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) a anuntat printr-un comunicat de presa recent ca a organizat un call-center intern si a stabilit un numar unic de apel la care cetatenii pot suna pentru a obtine informatii suplimentare cu privire la modalitatile de acordare a somajului tehnic.
Angajatorii sau angajatii care doresc sa obtina informatii suplimentare cu privire la acordarea somajului tehnic, pot apela: 021/4444-000, numar cu tarif normal.
„Am decis ca opt angajati ai ANOFM sa lucreze in acelasi timp in sistem call-center, pentru a clarifica romanii acolo unde exista nelamuriri cu privire la somajul tehnic. In cazurile in care apelantii au nevoie sa intre in legatura cu agentiile teritoriale de care apartin, operatorii din call-center ii vor directiona. In perioadele de criza, este vitala rapiditatea adoptarii deciziilor, dar si modul in care ne organizam pentru implementarea acestora. Prin urmare, am luat din timp masurile necesare pentru a raspunde cu promptitudine tuturor solicitarilor, constienti fiind ca de munca noastra depinde viitorul angajatilor si al companiilor din tara noastra”, a declarat presedintele ANOFM, Victor Picu.
Angajatorii, care sunt direct afectati de masurile impuse odata cu declansarea starii de urgenta, vor putea beneficia, din bugetul asigurarilor pentru somaj, de plata indemnizatiilor acordate salariatilor in valoare de 75% din salariile brute acordate, pentru toti angajatii lor, dar nu mai mult de 75 % din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020.
Angajatorii afectati indirect, dar ale caror incasari au scazut cu cel putin 25% fata de primele doua luni ale anului si care nu au capacitatea financiara pentru a plati toti salariatii, vor putea beneficia de masurile prevazute de OUG 30/2020, respectiv de plata somajului tehnic din bugetul asigurarilor pentru somaj, pentru cel mult 75% dintre angajati care au contracte active la data intrarii in vigoare a OUG.
Documentele necesare acordarii somajului tehnic pot fi depuse la Agentiile Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca, precum si a municipiului Bucuresti, prin posta electronica, la adresa de email dedicata fiecarui judet, care are ca ID numele judetului (ex: brasov@anofm.gov.ro). In cazul judetelor a caror denumire este formata din doua cuvinte, acestea vor fi despartite prin cratima (ex: Caras-Severin@anofm.gov.ro).
Cartea neagra a controlului fiscal
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Pentru a afla informatii complete despre procedura pe care trebuie s-o urmariti privind somajul tehnic, lucrarea Ghid practic. Somajul tehnic va sta la dispozitie.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Agentii economici pot transmite documentele pentru SOMAJ TEHNIC in mod electronic la ANOFMObligatii declarative privind indemnizatia de SOMAJ TEHNIC platita din fondurile angajatoruluiCe trebuie sa stii despre facilitatile in constructii, in cazul aplicarii pentru indemnizatie SOMAJ TEHNICVouchere de vacanta. Care este tratamentul fiscal?INS: Castigul salarial mediu net a scazut cu 2,5% fata de octombrie 2009Ultimele articole
Declaratia 112 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareDeclaratia 112 - Ghid Complet: Obligatii, Sanctiuni si ModelFirmele din agricultura si industria alimentara vor plati un salariu minim de 3.000 lei angajatilorGuvernul anunta noi masuri pentru sprijinirea mediului de afaceri: Kurzarbeit, SOMAJ TEHNIC si ajutor de 400.000 euro pentru IMM-uriFirmele afectate de razboi care beneficiaza de SOMAJ TEHNIC pot obtine pana la 4.571 lei de la stat pentru fiecare salariatArticole similare
Noi masuri pentru contabilii autorizati si expertii contabili pe perioada starii de urgenta (Anunt ONRC)Ordinul de plata multiplu electronic: depunere on-line, validare si procesareNoi reglementari privind modul de acordare a concediilor medicale (Comunicat CNAS)ANAF anunta ca prin Formularul de contact din SPV pot fi transmise documente care inca NU sunt digitalizateGhid ANOFM - completare si TRANSMITERE DOCUMENTE - pentru obtinerea sprijinului financiar in cazul telemunciiUltimele articole
Angajatorii pot trimite documente, cereri, notificari si prin intermediul portalului extern-Inspectia Muncii. Pasi necesariSfaturi de la experti
Documente de anexat la formularul 060
Intrebare: Declaratia de radiere nu va fi insotita de actul doveditor referitor la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal - certificatul de inregistrare mentiuni la ORC, din motivul ca punctul de lucru nu a fost desfiintat/radiat la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Semnarea si depunerea situatiilor financiare anuale conform ordinului nr. 107/2025
Intrebare: In cazul in care fiecare client incheie contract cu un expert contabil pentru semnarea bilanturilor, este suficient ca bilantul sa fie semnat olograf de catre expertul contabil sau trebuie sa semneze si digital? In acest caz,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA