
Raportul Special
realizat de specialisti
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un material informativ prin care prezinta, pe langa principalele deficiente constatate de inspectorii ANAF ca urmare a activitatilor de control, si cele mai frecvente 10 intrebari adresate de contribuabili in sem I 2021.
Cele mai frecvente 10 intrebari adresate de contribuabili:
1. Cine completeaza declaratia unica?
Declaratia Unica se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care realizeaza, individual sau intr-o forma de asociere, venituri/pierderi din Romania sau/si din strainatate, care datoreaza impozit pe venit si contributii sociale obligatorii, potrivit prevederilor Codului fiscal. Declaratia se completeaza si se depune si de catre persoanele fizice care nu realizeaza venituri si care opteaza pentru plata contributiei de asigurari sociale de sanatate.
2. Care sunt modalitatile de depunere a declaratiei unice?
Declaratia unica se depune, impreuna cu anexele completate, daca este cazul, astfel:
a) prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in conformitate cu prevederile legale in vigoare, respectiv:
-prin intermediul serviciului „Spatiu Privat Virtual”, disponibil pe www.anaf.ro;
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Formularul electronic poate fi descarcat gratuit de pe site-ul ANAF, la adresa www.anaf.ro, Sectiunea Servicii online, subsectiunea Declaratii electronice- Descarcare declaratii.
b) in format hartie, direct la registraturaorganului fiscal sau prin posta, prin scrisoare recomandata, cu confirmare de primire.
Formularul declaratiei se pune gratuit la dispozitia contribuabilului. Declaratia se completeaza in doua exemplare, bifand casuta corespunzatoare modului de determinare a venitului net, respectiv, in sistem real sau pe baza cotelor forfetare de cheltuieli. Originalul se depune la registratura organului fiscal competent sau la oficiul postal, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, iar copia se pastreaza de catre contribuabil.
Contribuabilii care nu detin un calculator sau nu dispun de o conexiune la internet si doresc sa depuna electronic declaratia fiscala, pot utiliza calculatoarele destinate auto-servirii din cadrul unitatilor fiscale.
3. Cum se realizeaza inregistrarea in SPV?
Persoanele fizice se pot inregistra in SPV pe website-ul www.anaf.ro, in sectiunea „Spatiul Privat Virtual”, rubrica „Inregistrare Utilizatori persoane fizice si juridice” cu ajutorul unui nume de utilizator si a unei parole sau cu certificatul digital calificat.
In situatia inregistrarii pe baza credentialelor (nume utilizator si parola) activarea contului se poate face astfel:
a) verificare numar document- caz in care trebuie inscris numarul scrisorii primita in anul 2018 de la Ministerul Finantelor Publice, referitoare la inrolarea in acest serviciu, sau numarul unei somatii emise incepand cu 1 ianuarie 2015; aprobarea se face online;
b) verificare numar inregistrare decizie- caz in care trebuie inscris numarul unei decizii de impunere sau a unei decizii referitoare la obligatii de plata accesorii emise incepand cu anul 2013; aprobarea se face online;
c) identificare vizuala - caz in care, dupa finalizarea cererii de inregistrare SPV, persoana fizica se programeaza online pentru identificare vizuala. La data si la ora programarii, persoana in cauza este contactata video de un reprezentant ANAF, prin aplicatia Zoom, in scopul identificarii vizuale.
Daca totul este in ordine, la scurt timp se aproba inregistrarea in SPV si se transmite persoanei fizice solicitante un email cu confirmarea aprobarii;
d) aprobare la ghiseu -in cazul in care persoana fizica nu poate face inregistrarea potrivit literelor a),b),c), este necesar ca aceasta, dupa completarea formularului de inregistrare, sa se prezinte la unitatea fiscala pentru aprobarea inregistrarii.
Pentru a vedea continuare intrebarilor, click AICI»
Sursa: ANAF
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Cum se completeaza DECLARATIA UNICA in 2021 pentru venituri obtinute din cedarea folosintei bunurilor(contract de inchiriere in lei )Precizare importanta MFP: declaratia privind impozitul pe veniturile din salarii la sediile secundare cu minim 5 salariatiANAF: O noua sesiune de asistenta online pe tema Declaratiei Unice25 MAI - termenul final de depunere a Declaratiei Unice in 2021Venituri din drepturi de proprietate intelectuala. Calcul si retinere impozit si contributii socialeUltimele articole
Taxe PFA in sistem real: CAS, CASS, dar si cum se completeaza DECLARATIA UNICADepunere DECLARATIA UNICA. 5 exemple utile de completare, cu accent pe CAS si CASSDeclaratie Unica 2025. Termen limita de depunere in cazul in care a fost DEPASIT plafonul pentru contributii socialeDeclaratie Unica. Mai depun PFA-urile in 2025 declaratia pentru estimarea veniturilor?Taxe PFA. CAS si CASS de platit in cazul PFA-urilor care au avut pierderi fiscaleArticole similare
Cine foloseste e-Factura in 2024. Ce trebuie sa stie contribuabiliiSectiune noua pe portalul ANAF -Schimbul automat de informatii in domeniul impozitelor directeRadiere/inchidere firma: Cum inchizi un SRLPrecizari ITM cu privire la accesarea Registrului electronic de evidenta a zilierilor. Utilizatorii au nevoie de o cerere de autorizareClarificare ANAF. Pana cand se depune Declaratia anuala 406 active (SAF-T Active)?Ultimele articole
F3000 in 2024. Pana cand se depune si cine are aceasta obligatieRO e-Transport. Obligatii, noutati in 2024 si lista produselor vizateReduceri de 50% pentru Webinarii! Vezi ofertele speciale de BLACK FRIDAYProgramul IMM Invest Romania. Etape de parcurs in procesul acordarii finantarii garantate10 INTREBARI FRECVENTE specifice domeniului relatiilor de munca. Raspunsurile oferite de Inspectia MunciiArticole similare
Persoane sau entitati care au OBLIGATIA inregistrarii fiscale. Cand se depune declaratia in cauzaPFA fara activitate. Achizitionarea AMEF la reluarea activitatiiCe declaratii fiscale se depun pana la 27 ianuarie 2014?Nedepunerea la termen a bilantului contabil se sanctioneaza cu amenda! Iata ce sume trebuie sa platiti in acest cazTitlul III, Capitolul 81Ultimele articole
Taxe PFA 2025. Ce obligatii CAS si CASS exista pentru persoanele care au si venituri din CIMBilant. 6 corelatii pe care firmele trebuie sa le verifice la intocmirea situatiilor financiareTaxe PFA in sistem real: CAS, CASS, dar si cum se completeaza Declaratia UnicaOfertele de Paste sunt AICI! Reduceri de pana la 75% la titluri de fiscalitate si transport GRATUITImpozit micro. Cotele de impozitare de 1% si de 3% se calculeaza din nou, in fiecare an?Sfaturi de la experti
Plata despagubiri asociat decedat
Intrebare: Ca urmare a decesului unui asociat, in baza prevederilor actului constitutiv, s-a stabilit diminuarea capitalului social, proportional cu partile sociale detinute de defuncta si despagubirea sotului mostenitor. La data decesului,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Concediu fara salariu. Microintreprindere
Intrebare: Societatea are 2 salariati, unul cu norma intreaga si salariu minim si unul cu ore lucrate pe luna. Cel cu norma intreaga are 3-4 zile lunar de concediu de odihna (CFP) timp de trei luni, iar veniturile lunare brute ale celor doi...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA