Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cine beneficiaza de anularea contributiei de asigurari sociale de sanatate? Finantele clarifica obligatiile privind deciziile de impunere

05-Aug-2015
2442

In afara de prezentarea acelor categorii de persoane fizice care vor beneficia de anularea contributiei de asigurari sociale de sanatate, materialul urmator are in vedere si toate situatiile in care se emite sau nu decizie de impunere pentru clarificarea cazurilor in care persoanele respective pot beneficia de modificarile de mai sus.

Astfel, prin Legea 225/2015 publicata in M.O. 562/28.07.2015 se anuleaza contributia de asigurari sociale de sanatate datorata incepand cu 1 ianuarie 2012 si pana la data intrarii in vigoare a prevederilor art. I pct. 17 si 18 din OG 4/2015 publicata in M.O 74/28.01.2015 pentru modificarea si completarea Legii 571/2003 privind Codul fiscal, de catre anumite persoane fizice. Pentru aceste persoane, care se regasesc la art. 296^20 din Codul fiscal, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate trebuia sa transmita catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala lista persoanelor fizice inregistrate in Registrul unic de evidenta al asiguratilor din Platforma informatica din asigurarile de sanatate, potrivit prevederilor art. 213 alin. (1) din Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modifcarile si completarile ulterioare. Categoriile de persoane fizice pentru care se anuleaza contributia de asigurari sociale de sanatate sunt urmatoarele:

a) copiii pana la varsta de 18 ani, tinerii de la 18 ani pana la varsta de 26 de ani, daca au fost elevi, inclusiv absolventii de liceu, pana la inceperea anului universitar, da rnu mai mult de 3 luni de la terminarea studiilor, ucenici sau studenti. Daca au realizat venituri din salarii sau asimilate salariilor, venituri din activitati independente, venituri din activitati agricole, silvicultura si piscicultura, pentru aceste venituri nu se anuleaza contributia de asigurari sociale de sanatate;


b) tinerii cu varsta de pana la 26 de ani care au provenit din sistemul de protectie a copilului. Daca au realizat venituri din salarii sau asimilate salariilor, venituri din activitati independente, venituri din activitati agricole, silvicultura, piscicultura si pentru cele acordate in baza Legii 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru aceste venituri nu se anuleaza contributia de asigurari sociale de sanatate;


c) sotul, sotia si parintii care nu au avut venituri proprii si care se aflau in intretinerea unei persoane asigurate, pentru venitul baza de calcul reprezentat de salariul minim brut pe tara stabilit in baza art. 296^32 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;


d) persoanele ale caror drepturi sunt stabilite prin Decretul-lege 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurata cu incepere de la 6 martie 1945, precum si celor deportate in strainatate ori constituite in prizonieri, republicat, cu completarile ulteriorare, prin Legea 51/1993 privind acordarea unor drepturi magistratilor care au fost inlaturati din justitie pentru considerente politice in perioada anilor 1945-1989, cu modificarile ulterioare, prin Ordonanta Guvernuui 105/1999 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate de catre regimurile instaurate in Romania cu incepere de la 6 septembrie 1940 pana la 6 martie 1945 din motive etnice, aprobata cu modifcari si completari prin Legea 189/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, prin Legea 44/1994 privind veteranii de razboi, precum si unele drepturi ale invalizilor si vaduvelor de razboi, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prin Legea 309/2002 privind recunoasterea si acordarea unor drepturi persoanelor care au efectuat stagiul militar in cadrul Directiei Generale a Serviciului Muncii in perioada 1950-1961, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si persoanele prevazute la art. 3 alin. (1) lit. b) pct. 1 din Legea recunostintei pentru victoria Revolutiei Romane din Decembrie 1989 si pentru revolta muncitoreasca anticomunista de la Brasov din noiembrie 1987 nr. 341/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru veniturile acordate in baza acestor legi sau, dupa caz, pentru venitul baza de calcul reprezentat de salariul minim brut pe tara stabilit in baza art. 296^32 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, daca nu au realizat alte categorii de venituri pentru care s-a datorat contributia;

e) persoanele cu handicap, pentru veniturile obtinute in baza Legii 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru venitul baza de calcul reprezentat de salariul minim brut pe tara stabilit in baza art. 296^32 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, daca nu au realizat alte categorii de venituri pentru care s-a datorat contributia;

f) bolnavii cu afectiuni incluse in programele nationale de sanatate stabilite de Ministerul Sanatatii pana la vindecarea respectivei afectiuni, pentru venitul baza de calcul reprezentat de salariul minim brut oe tara stabilit in baza art. 296^32 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, daca nu au realizat venituri asupra carora s-a datorat contributia.

g) femeile insarcinate si lauzele, daca nu au realizat venituri asupra carora se datoreaza contributia sau au avut venituri sub salariul minim brut pe tara, pentru venitul baza de calcul reprezentat de salariul minim brut pe tara stabilit in baza art. 296^32 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

In cazul in care anterior intrarii in vigoare a prezentei legi, organul fiscal competent a emis si comunicat decizia de impunere prin care a fost stabilit cuantumul contributiei de asigurari sociale de sanatate, acesta emite si comunica, din oficiu, decizie de anulare a contributiei de asigurari sociale de sanatate, chiar daca impotriva deciziei de impunere s-au exercitat ori nu cai de atac.

In cazul in care anterior intrarii in vigoare a prezentei legi organul fiscal competent a emis, dar nu a comunicat decizia de impunere prin care a fost stabilit cuantumul contributiei de asigurari sociale de sanatate, acesta nu mai comunica decizia de impunere.

In cazul in care anterior intrarii in vigoare a prezentei legi organul fiscal competent nu a emis decizia de impunere prin care sa stabileasca cuantumul contributiei de asigurari sociale de sanatate, acesta nu mai emite nicio decizie.

Persoanele fizice care se incadreaza in prevederile de mai sus si nu beneficiaza de anularea din oficiu a contributiei de asigurari sociale de sanatate vor prezenta organului fiscal competent o cerere la care se anexeaza documentul justificativ care atesta calitatea de asigurat fara plata contributiei, eliberat de casa nationala de Asigurari Sociale de Sanatate prin casele de asigurari de sanatate.

Persoanele fizice care au efectuat plata contributiilor pentru care prezenta lege prevede anularea au dreptul la restituirea sumelor achitate.

Intocmit de expertul superior CSC, Minescu Ana-Maria, privind anularea contributiei sociale de sanatate pentru anumite categorii de persoane fizice, pentru DGFP Arges

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cine beneficiaza de anularea contributiei de asigurari sociale de sanatate? Finantele clarifica obligatiile privind deciziile de impunere":
Rating:

Nota: 4.08 din 6 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Corectia unui bon fiscal emis eronat. Evidentierea in formularul A4200
    • Inregistrarea unor bonuri fiscale eronate nu este o greseala intalnita ocazional, majoritatea contribuabililor fiind pusi macar o data in aceasta situatie. Totusi, cum se face corectia unui bon fiscal in cazul in care se introduce in mod eronat o alta suma pe casa de marcat si se valideaza bonul fiscal gresit? Cum se face evidentierea bonului fiscal eronat in formularul A4200? Raspunsul specialistului Situatia descrisa poate fi solutionata cu respectarea prevederilor Normelor metodologice date...» citeste mai departe aici

  • Loteria bonurilor fiscale. Bonurile castigatoare au valoarea de 504 lei
    • Loteria bonurilor fiscale a continuat duminica, 18 noiembrie, cu o noua extragere, castigatoare fiind desemnate bonurile fiscale emise in data de 29 octombrie 2018, cu o valoare de 504 lei. Extragerea bonurilor fiscale castigatoare emise intre 1 si 31 octombrie 2018 a fost programata duminica, 18 noiembrie 2018, fondul de premiere fiind de 1 milion de lei. Din aceasta suma vor fi acordate cel mult 100 de premii. Daca numarul celor care detin un bon fiscal castigator si depun cereri de...» citeste mai departe aici

  • Contul unic: Metodologia de stingere a obligatiilor fiscale, MODIFICATA DE ANAF!
    • Pe site-ul Agentiei Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a fost publicat, luni, 20 noiembrie 2018, un Proiectul de ordin pentru modificarea pct.34 din Metodologia de distribuire a sumelor platite de contribuabili in contul unic si de stingere a obligatiilor fiscale, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 1613/2018. La punctul 34, capitolul V al anexei la ordinului presedintelui ANAF nr. 1613/2018, “s-a prevazut ca, in situatia in care contribuabilul face o plata eronata in...» citeste mai departe aici

  • Proiect pentru modificarea Formularului 101, Declaratie privind impozitul pe venit
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat marti, 20 noiembrie, un proiect de ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit". Vezi AICI Formularul 101, Declaratie privind impozitul pe profit, asa cum este stabilit in Anexa proiectului de ordin. ART. I - Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr....» citeste mai departe aici

  • Suspendarea activitatii: Cum se obtine regimul de declarare derogatoriu?
    • Suspendarea activitatii la Registrul Comertului nu determina automat suspendarea obligatiilor declarative ale societatii. Astfel, pe perioada in care se afla in inactivitate temporara entitatile au obligatia sa depuna declaratiile fiscale conform vectorului fiscal. Pentru obligatiile declarative inscrise in vectorul fiscal declaratiile se depun, chiar daca nu exista sume de declarat, pe zero, cu exceptia situatiei in care societatea solicita si i se aproba un regimul de declarare derogatoriu...» citeste mai departe aici

  • Transfer de active. Prevederile Codului Fiscal in aceasta situatie
    • Pentru ca subiectul transferului de active este unul de interes pentru cititorii Fiscalitatea.ro, astazi, unul dintre specialistii nostri va face o analiza la obiect pornind de la situatia unei firme platitoare de TVA cu asociat unic care vrea sa faca transferul de activitate la o firma platitoare de TVA. Se pot aplica in aceasta situatie prevederile art.127 alin. (7) din Codul fiscal, daca firma primitoare vrea sa-si continue activitatea, iar firma cedenta va fi lichidata? Cum se face...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016