Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Procedura de anulare a obligatiilor fiscale prevazute de Legea 209/2015

24-Aug-2015
1423

Redam mai jos Procedura privind intocmirea si transmiterea de catre structura de inspectie fiscala a listei cu obligatiile fiscale ce pot face obiectul anularii prevazute de Legea nr. 209/2015 privind anularea unor obligatii fiscale, cuprinse in decizii de impunere emise si comunicate contribuabilului anterior intrarii in vigoare a legii din 19.08.2015.

Procedura e reglementata prin Ordinul 2202/2015.

 1. In vederea intocmirii si transmiterii catre compartimentul cu atributii de evidenta pe platitori a listei cu obligatiile fiscale ce pot face obiectul anularii prevazute de Legea nr. 209/2015 privind anularea unor obligatii fiscale, cuprinse in decizii de impunere privind sumele stabilite suplimentar urmare inspectiei fiscale, emise si comunicate contribuabilului, la nivelul structurii de inspectie fiscala emitente a actelor administrativ-fiscale se va proceda dupa cum urmeaza:

a) vor fi identificate rapoartele de inspectie fiscala si actele administrativ-fiscale incheiate si comunicate contribuabililor, urmare carora au fost stabilite diferente suplimentare de obligatii fiscale reprezentand impozite, taxe si contributii de natura celor ce pot intra sub incidenta Legii nr. 209/2015;

b) se va efectua o analiza a actelor identificate potrivit celor de mai sus, care va consta in verificarea constatarilor inscrise in acestea, in vederea stabilirii daca diferentele de obligatii fiscale stabilite suplimentar sunt de natura celor ce pot intra sub incidenta unuia dintre art. 1, 2 sau 3 din Legea nr. 209/2015;

c) in situatia in care in decizia de impunere se regasesc inscrise numai sume stabilite suplimentar de natura celor care pot intra sub incidenta unuia dintre art. 1, 2 sau 3 din Legea nr. 209/2015, organul de inspectie fiscala va completa lista prin preluarea integrala a sumei ce poate face obiectul anularii din decizia de impunere (atat obligatia fiscala principala, cat si cea accesorie);

d) in situatia in care in totalul sumelor stabilite suplimentar prin decizia de impunere sunt cuprinse atat sume de natura celor ce pot intra sub incidenta unuia dintre art. 1, 2 sau 3 din Legea nr. 209/2015, cat si sume care nu intra sub incidenta actului normativ respectiv, organul de inspectie fiscala va proceda, pentru fiecare obligatie fiscala in parte, la refacerea calculelor aferente sumei stabilite suplimentar, atat pentru obligatia fiscala principala, cat si pentru obligatia fiscala accesorie. Acestea vor fi recalculate pentru aceeasi perioada pentru care au fost calculate initial in decizia de impunere, astfel incat sa se cuprinda in lista numai obligatiile fiscale de natura celor ce pot face obiectul anularii conform Legii nr. 209/2015;

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii

e) lista va fi intocmita de persoana responsabila din cadrul organului de inspectie fiscala si avizata de seful de serviciu si de seful de administratie adjunct - inspectie fiscala, seful de administratie adjunct - inspectie fiscala contribuabili mijlocii sau directorul general adjunct - inspectie fiscala (Directia generala de administrare a marilor contribuabili - D.G.A.M.C.), dupa caz, urmand a fi comunicata compartimentului cu atributii de evidenta pe platitori din cadrul organului fiscal competent pentru administrarea contribuabilului. Nominalizarea persoanelor care vor duce la indeplinire cele de mai sus se va face prin decizie a conducatorului organului fiscal (directorul general al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, sefii administratiilor judetene ale finantelor publice, sefii administratiilor finantelor publice sectoriale, seful Administratiei Finantelor Publice pentru Contribuabili Mijlocii);

f) in vederea identificarii obligatiilor fiscale conform celor de mai sus, respectiv a perioadei pentru care se poate proceda la anularea acestora, anterior transmiterii listei catre compartimentul cu atributii de evidenta pe platitori, se va proceda la solicitarea avizului serviciului juridic in vederea confirmarii faptului ca obligatiile in cauza identificate de organul de inspectie fiscala pot face obiectul anularii din punctul de vedere al respectarii prevederilor legale in ceea ce priveste prescriptia;

g) in situatia in care actele administrative fiscale identificate care cuprind obligatii fiscale si constatari ce se incadreaza in prevederile Legii nr. 209/2015 se afla in procedura de solutionare a contestatiilor la organul fiscal si nu a fost pronuntata o decizie de solutionare, organul de inspectie fiscala va mentiona aceste aspecte in cuprinsul listei, compartimentul de evidenta pe platitor urmand sa dispuna asupra anularii obligatiilor in cauza;

h) in ceea ce priveste aplicarea prevederilor art. 3 din Legea nr. 209/2015, organul de inspectie fiscala va proceda la identificarea diferentelor de taxa pe valoarea adaugata de plata, aferenta veniturilor realizate din drepturi de proprietate intelectuala si a obligatiilor fiscale accesorii aferente, sens in care va intocmi o lista cu contribuabilii pentru care s-au stabilit astfel de sume. Lista va cuprinde informatiile de la pct. 3 si se transmite compartimentului cu atributii de evidenta pe platitori in vederea completarii acesteia cu cuantumul sumelor ramase nestinse din acestea, pana la data aparitiei acestei legi. in baza listei retransmise de compartimentul cu atributii de evidenta pe platitori, organul de inspectie fiscala va proceda la verificarea exercitarii, de catre persoana impozabila, a dreptului de deducere potrivit legii, in primul decont de taxa pe valoare adaugata depus dupa emiterea deciziei de impunere, numai pentru contribuabilii care inregistreaza taxa pe valoare adaugata ramasa nestinsa. Ca urmare a acestor verificari, organul de inspectie fiscala inscrie in lista taxa pe valoarea adaugata de plata ce poate face obiectul anularii si o va transmite compartimentului cu atributii de evidenta pe platitori.

2. Sumele din deciziile de impunere emise ca urmare a efectuarii inspectiei fiscale, necomunicate contribuabilului, nu vor face obiectul anularii, respectiv, scaderii din evidenta fiscala si nu vor fi inscrise in lista prevazuta la pct. I.2.2 din anexa nr. 5 la ordin, intrucat obligatiile fiscale inscrise in aceste decizii nu sunt inregistrate in evidenta fiscala.

3. Informatiile pe care lista prevazuta la pct. 1 trebuie sa le contina sunt urmatoarele:

a) denumirea contribuabilului;

b) codul de identificare fiscala;

c) numarul si data deciziei de impunere in care sunt cuprinse obligatiile fiscale de natura celor ce pot face obiectul anularii;

d) (suma stabilita) sumele suplimentare stabilite, de natura celor ce pot face obiectul anularii, respectiv obligatiile fiscale principale si obligatiile fiscale accesorii;

e) perioada pentru care au fost stabilite obligatiile fiscale principale;

f) data pana la care au fost calculate accesoriile;

g) temeiul legal;

h) alte informatii (contestatii in curs, sesizari penale etc.).

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Procedura de anulare a obligatiilor fiscale prevazute de Legea 209/2015":
Rating:

Nota: 3.75 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Dosar Impozit specific 2017: Norme, exemple, conditii impozit specific in regim mixt si toate informatiile in vigoare
    • Va oferim intr-un singur loc informatiile actualizate si de ultima ora privind impozitul specific, valabil din 2017. Incepem prin a va oferi doua materiale extrem de detaliate in care sunt incluse multe dintre informatiile de care aveti nevoie pentru a aplica in mod corect impozitul specific si pentru a evita orice sanctiuni din partea ANAF. Recomandam astfel urmatoarele doua materiale: Notificati ANAF pana la 31 martie daca platiti impozit specific in 2017! Amenzi de 5.000 lei in caz contrar!...» citeste mai departe aici

  • Ce rezolvari exista pentru facturile primite de la furnizori inactivi?
    • Problemele care apar in cazul facturilor trimise de catre un furnizor inactiv in prezent trebuie remediate imediat de firma care primeste aceste facturi. Vom vedea in ce masura se poate deduce TVA si daca se poate considera cheltuiala deductibila. Avem cazul urmator: "S-a primit factura cu TVA de servicii transport in data de 08.03.2017. Verificand in Registrul de inactivi s-a constatat ca aceasta firma este inactiva din 01.03.2017. Furnizorul a comunicat ca avea sediul expirat si astfel a fost...» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei, gata pana la 1 aprilie. Unele contraventii privind casa de marcat ar putea fi iertate la prima abatere
    • Din momentul in care Legea preventiei va intra in vigoare, mai multe firme ar putea fi iertate pentru unele contraventii, daca sunt la prima abatere si daca vor aplica planul de conformare, indreptand neregulile in termenul dat de catre inspectorii fiscali. Daca pentru antreprenorii corecti aceasta lege ii poate scuti de multe sanctiuni care se dau in prezent ca urmare a interpretarii incorecte a unei legislatii stufoase, exista riscul ca multe firme sa profite de pe urma acestor noi prevederi...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

  • Studiu EY: Directorii financiari sunt preocupati de impactul datelor asupra raportarilor
    • Ritmul si volumul crescut de date afecteaza capacitatea directorilor financiari de a furniza rapid si fara erori informatii relevante consiliilor de administratie, arata raportul How can reporting catch up with an accelerating world?, publicat de EY. 66% dintre respondentii de la nivel global considera ca aceasta problema va influenta semnificativ eficienta raportarii. Procentul este semnificativ mai mare decat cel de anul trecut (57%), arata acelasi studiu. Potrivit Mediafax, raportul are la...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.