Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce trebuie sa stii despre esalonarea la plata a obligatiilor fiscale

04-Nov-2011
3375
Prin Ordonanta Guvernului nr. 30/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale a fost modificata si completata Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordarii esalonarilor la plata. in acest context, contribuabilii care au in derulare esalonari la plata pot beneficia de facilitatile fiscale privind anularea penalitatilor.

Pentru obligatiile administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), organul fiscal poate acorda urmatoarele inlesniri la plata:

- esalonarea la plata, la cererea contribuabililor, a obligatiilor fiscale, cu exceptia penalitatilor de intarziere aferente obligatiilor fiscale esalonate la plata;

- amanarea la plata, in conditiile legii, a penalitatilor de intarziere aferente obligatiilor fiscale esalonate la plata, in vederea anularii, pana la ultimul termen de plata din esalonarea la plata acordata.

Inlesnirile la plata se acorda pentru toate obligatiile fiscale administrate de ANAF inscrise in certificatul de atestare fiscala.
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii


Procedura pentru esalonarea la plata

Pentru obtinerea esalonarii la plata, trebuie parcurse urmatoarele etape: depunerea cererii de esalonare la plata, insotita de documente justificative; eliberarea certificatului de atestare fiscala; emiterea acordului de principiu; constituirea garantiilor; emiterea deciziei de esalonare la plata a obligatiilor fiscale si a deciziei de amanare la plata a penalitatilor de intarziere.

Termenul de finalizare a procedurii este de cel mult 60 de zile de la inregistrarea cererii. Procedura este valabila atat pentru persoanele juridice cat si pentru persoanele fizice.

Cererea de acordare a esalonarilor la plata trebuie sa cuprinda: datele de identificare ale contribuabilului, perioada pentru care se solicita esalonarea la plata, suma totala, justificarea starii de dificultate generate de lipsa temporara de disponibilitati banesti si cauzele acesteia, precizari daca s-a mai beneficiat de o alta esalonare, data, semnatura contribuabilului, stampila daca este cazul.

De asemenea, cererea este insotita de urmatoarele documente:

a) declaratia contribuabilului ca nu este in procedura insolventei, ca nu se afla in dizolvare, ca nu i s-a stabilit raspunderea potrivit art. 138 din Legea nr. 85/2006 sau raspunderea solidara potrivit prevederilor art. 27 si 28 din Codul de Procedura Fiscala.;

b) documente sau informatii relevante pentru argumentarea cererii;

in cazul persoanelor juridice se mai anexeaza:

a) copia ultimei situatii financiare anuale depuse la Registrul Comertului/Fisc;

b) situatia incasarilor si platilor din ultimele 6 luni - format anexa la ordin;

c) ultima balanta de verificare;

d) program de restructurare sau redresare financiara;

e) situatia privind indicatorii orientativi si alte informatii.

in cazul persoanelor fizice se anexeaza si documentele:

- a) registrul jurnal de incasari si plati sau, dupa caz, actele prin care se dovedesc veniturile contribuabilului pe ultimele 6 luni anterioare datei depunerii cererii.

- b) programul de redresare financiara sau orice alt document similar care va contine si argumentarea posibilitatii platilor pe perioada solicitata la esalonare.

Dupa primirea cererii organul fiscal verifica daca cererea contine elementele mentionate mai sus, este insotita de documentele enumerate anterior, toate declaratiile sunt depuse la termenele legale, existenta unor sume de rambursat/de restituit/de plata la buget si se procedeaza la eliberarea certificatului de atestare fiscala.

Certificatul de atestare fiscala se elibereaza in doua exemplare: un exemplar se comunica contribuabilului, iar celalalt se arhiveaza de catre organul fiscal la dosarul inlesnirilor. In termen de 30 de zile de la comunicarea acordului de principiu contribuabilul trebuie sa constituie garantii pentru esalonarea la plata a sumelor.

Esalonarea se acorda pe numar de luni, pe o perioada de cel mult 5 ani. Termenul de plata a ratelor de esalonare este data de 15 a fiecarei luni. Prima rata din graficul de esalonare la plata are termenul de plata data de 15 a lunii urmatoare emiterii deciziei de esalonare la plata a obligatiilor fiscale.

Conform modificarilor aduse prin Ordonanta Guvernului nr. 30/2011 pe perioada esalonarii la plata, penalitatile de intarziere, aferente obligatiilor fiscale esalonate, se amana la plata prin decizie care se comunica contribuabilului odata cu decizia de esalonare la plata. Garantiile trebuie sa acopere si penalitatile de intarziere, precum si majorarile de intarziere amanate la plata.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce trebuie sa stii despre esalonarea la plata a obligatiilor fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Buletin informativ ANAF: Noutati fiscale din intervalul 19-25 iunie
    • ANAF a publicat un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante acte normative cu incidenta fiscala din intervalul 19-25 iunie 2017 si publicate in Monitorul Oficial. 1. Legea nr.100/2017 pentru ratificarea Acordului de parteneriat si cooperare consolidat dintre Uniunea Europeana si statele sale membre, pe de o parte, si Republica Kazahstan, pe de alta parte, semnat la Astana la 21 decembrie 2015 (M.Of. nr.464 din 21 iunie 2017); 2. Ordinul ministrului finantelor publice...» citeste mai departe aici

  • Modificari norme metodologice privind impozitul pe profit si pe veniturile microintreprinderilor
    • Va informam ca in M.O. nr. 319/2017 a fost publicata HG 284/2017 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate rin HG nr. 1/2016. In continuare va prezentam principalele aspecte in ceea ce priveste: Impozitul pe profit In contextul in care incepand cu 1 ianuarie 2017 ramane valabila facilitatea aplicarii scutirii de impozit pentru profitul reinvestit in activele corporale prevazute in subgrupa 2.1. clasa 2.2.9 din...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venit si contributii: cum s-au modificat normele metodologice din Codul fiscal
    • Caracterul sezonier al unei activitati presupune o perioada care se repeta de la an la an, in care anumite activitati se impun a fi realizate pe durate relativ fixe in functie de anotimp/de sezon. Scutirea se aplica si in situatia in care persoana fizica desfasoara activitate in baza unui contract de munca cu timp partial de lucru. Scutirea se acorda pe perioada de derulare a contractului. - la determinarea impozitului lunar pe veniturile din salarii si asimilate salariilor la locul unde se afla...» citeste mai departe aici

  • Deficit triplat fata de aceeasi perioada a anului 2016 si cheltuieli pentru investitii in scadere
    • Ministerul Finantelor Publice a publicat executia bugetului general consolidat in perioada 1.01-31.05.2017. Conform datelor operative, primele cinci luni ale anului 2017 s-au incheiat cu un deficit de trei ori mai mai mare decat aceeasi perioada a anului 2016 (0,27% din PIB respectiv 0,1% din PIB in anul 2016). in plus, fata de luna anterioara, deficitul a crescut cu 0.8 miliarde lei. In ceea ce priveste veniturile bugetului general consolidat, acestea au fost cu 7,9% mai mari fata de aceeasi...» citeste mai departe aici

  • Vanzare produse sub cost. Cum se poate lichida stocul prin tranzactie catre alta firma?
    • In analiza de mai jos, o firma are un stoc expirat (aproximativ 220.000 lei), cu produse a caror durata de viata este de 12 luni utilizare si 18 luni depozitare. Produsele sunt in stoc de 5 ani si nu s-au mai comercializat. Firma doreste sa le vanda catre o societate cu o suma foarte mica (10.000 lei) care va recicla acest stoc. Din punct de vedere al cheltuielilor deductibile/nedeductibile, a impozitului pe profit si TVA, vom vedea cum se poate incheia aceasta tranzactie si care sunt...» citeste mai departe aici

  • Valoare de piata pentru parti sociale. Ce conditii sunt obligatorii privind cesiunea?
    • In analiza de mai jos, avem cazul unei societati platitoare de impozit pe profit (M)care va cesiona partile sociale detinute la o microintreprindere (E) (99% din capitalul social) catre o persoana fizica. Persoana fizica este asociat unic la firma M. Tranzactiile sunt intre parti afiliate. Vom vedea cum se determina valoarea la care este in regula sa facem cesiunea pentru firma cesionata si cum se calculeaza valoarea firmei astfel incat sa nu se interpreteze ca am cesionat la o valoare prea mica...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.