Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Sinteza prevederi Ordin ANAF nr. 208 din 2012: Procedura revizuire autorizatii in domeniul accizelor

29-Aug-2012
2620
Ordinul ANAF nr. 208/2012 instituie o procedura de revizuire si verificare a conditiilor ce trebuie respectate de catre un operator economic ce desfasoara o activitate cu produse accizabile si detine o autorizatie in acest sens.

Reamintim principalele autorizatii din comertul cu produse accizabile:

a) productia si detinerea de produse accizabile, in regim suspensiv de accize se face numai in cadrul unui antrepozit fiscal. Acestea sunt de productie si de depozitare, iar operatorul economic are obligatia sa detina autorizatie de antrepozit fiscal;
b) pentru efectuarea unei achizitii intracomunitare se necesita autorizatie de destinatar inregistrat. Aceasta autorizatie da dreptul la efectuarea actului de comert, iar acciza se achita in prima zi lucratoare celei ce urmeaza receptia produselor;
c) efectuarea unui import in regim suspensiv de accize (se supenda plata accizei in vama) se poate face daca se detine autorizatia de „expeditor inregistrat“; notiunea de importator autorizat este perimata, din punctul de vedere al regimului suspensiv de acciza, iar detinerea autorizatiei da dreptul sa se efectueze un import de produse accizabile in regim suspensiv, iar ulterior aceste produse pot fi expediate la terti.

Ordinul analizat stabileste procedura de suspendare/anulare a acestor autorizatii:

a) in cazul in care se inregistreaza obligatii bugetare neachitate, intarziate la plata 30 de zile de la scadenta;
b) se introduce procedura de executare a garantiilor constitituite la obtinerea autorizatiilor.

Ordinul are trei sectiuni si sunt analizate punctual situatii concrete, dupa cum urmeaza:

A) Procedura de revocare si anulare a autorizatiei. Dintre cauzele ce conduc la acest fapt amintim:

a) operatorul economic a comis fapte repetate ce constituie contraventii la regimul produselor accizabile, potrivit Codului fiscal;
b) operatorul economic nu a justificat destinatia cantitatii de produse energetice achizitionate,
in cazul destinatarului inregistrat care efectueaza livrari de produse energetice catre utilizatori finali;
c) operatorul economic a utilizat produsul energetic achizitionat altfel decat in scopul pentru care a obtinut autorizatie de utilizator final;
d) a fost adusa orice modificare asupra datelor initiale in baza carora a fost emisa autorizatia de utilizator final.

B) Procedura de suspendare a autorizatiei cand sunt inregistrate obligatii restante la buget, dupa o perioada de 30 de zile de la scadenta.

In acest sens, organul fiscal ce administreaza operatorul economic comunica situatia fiscala a contribuabilului la directia de produse accizabile si operatiuni vamale.

C) Procedura de executare a garantiei

La obtinerea oricarei autorizatii amintite in prima parte a alertei, operatorul economic constituie o garantie. Procedura introdusa de ordin stabileste ca daca acest operator economic inregistreaza obligatii scadente depa?ite la scadente cu 30 de zile, autoritatile pot executa garantiile atat pentru accize neachitate, cat si pentru orice alte obligatii datorate la bugetul de stat.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Sinteza prevederi Ordin ANAF nr. 208 din 2012: Procedura revizuire autorizatii in domeniul accizelor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (4)

13-Sep-2012

3XEzcM , [url=http://lqwpvbfgkpoi.com/]lqwpvbfgkpoi[/url], [link=http://csjhsuqtqdee.com/]csjhsuqtqdee[/link], http://cktwslaptsyx.com/

13-Sep-2012

dHrQo2 itnkmywtvqyd

12-Sep-2012

CIuDIB oaynwogadhnh

11-Sep-2012

This information was a teifrirc inspiration to browse through. I'm certain that the following quote will get your interest. Courage is resistance to fear, mastery of fear not absence of fear. ~ Mark Twain 1835 1910





Subiectele saptamanii

  • Persoana fizica neautorizata, achizitie si revanzare vehicule second-hand. Conditii
    • Cazul persoanelor fizice care achizitioneaza masini second-hand din Europa, pe care le inregistreaza pe numele propriu, pentru ca apoi sa le vanda mai departe altor persoane fizice din Romania, a luat amploare in tara noastra. Astazi, vom vorbi despre un astfel de caz. In august 2017, o persoana fizica neautorizata a facut obiectul unui control inopinat privind TVA in urma caruia s-a incheiat un proces verbal, deoarece in perioada ianuarie 2011 - decembrie 2016 a achizitionat autovehicule...» citeste mai departe aici

  • Romania a importat de zece ori mai multe legume si fructe, decat a exportat
    • In primul semestru din an, Romania a importatt legume si furcte in valoare de 783, 1 milioane de euro, in conditiile in care valoarea exporturilor a fost de zece ori mai mica, potrivit datelor facute publice de Institutul National de Statistica. In aceeasi perioada, resprectiv prima jumatate a acestui an, valoarea exporturilor de legume si fructe s-a cifrat la 78,6 milioane de euro, dupa cum arata datele centralizate de INS. In conditiile date, deficitul Romaniei in comertul international cu...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016