Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Tot ce trebuie sa stii pentru a accesa un contract de leasing financiar

24-Mar-2020
1302

Leasingul financiar este un pachet integrat de finantare, asigurare si servicii post-vanzare, pentru achizitia unor bunuri destinate unei folosinte indelungate. Activul finantat este insasi garantia finantarii, insa multe dintre companiile de leasing aleg sa ceara garantii suplimentare, in functie de bonitatea clientului.

 

Chiar si in acest caz, aprobarea dosarului se face de cele mai multe ori mai rapid in comparatie cu un credit bancar. Astfel, aceasta metoda de finantare este una avantajoasa pentru firmele mici si mijlocii, deoarece pot achizitiona bunuri de valoare pe care le pot plati esalonat.

 

Ce presupune un leasing financiar?

 

Leasingul financiar are la baza un sistem de plati succesive (rate lunare) care sunt achitate pentru utilizarea unui bun pe o perioada determinata. La finalul perioadei contractuale, adica dupa achitarea ultimei rate si a valorii reziduale, bunul intra in proprietatea companiei (clientului).

 

Companiile care vor sa solicite o finantare pot afla daca sunt eligibile cu ajutorul unui calculator leasing care, de cele mai multe ori, este disponibil pe site-urile firmelor de profil. Metoda de finantare presupune garantarea prin gajarea bunurilor solicitate care fac obiectul contractului si emiterea unui bilet la ordin. Mai mult, exista si posibilitatea reducerii ratelor lunare prin optiunea de a plati valoarea reziduala la finalul perioadei contractuale.

 

Leasingul financiar are o durata minima a contractului de 1 an. Flexibilitatea leasingului financiar consta in variabilitatea valorii reziduale, in termenele de plata adaptate nevoilor companiilor (de exemplu: plata ratelor poate fi realizata lunar, trimestrial sau sezonier in functie de specificul companiei), precum si in diversitatea pachetelor de leasing specifice diferitelor industrii.

 

Care sunt avantajele unui leasing financiar?

 

Clientul beneficiaza de un grad redus de birocratizare, dar si de flexibilitate in ceea ce priveste termenele de plata si valoarea reziduala.

 

In cadrul acestei forme de finantare, garantia este chiar bunul solicitat. Acest aspect vine in ajutorul companiilor mici, aflate la inceput de drum, care nu dispun de suficient capital pentru astfel de investitii.

 

La finalul perioadei contractuale, bunul va intra in proprietatea companiei care l-a solicitat.

 

Cum afli daca esti eligibil pentru un contract de leasing financiar?

 

Obtinerea unei finantari printr-un contract de leasing nu este foarte diferita de solicitarea unui credit bancar. Firmele care vor sa achizitioneze bunuri prin leasing financiar pot afla daca sunt eligibile cu ajutorul unui calculator leasing, pus la dispozitie pe site-urile companiilor de profil.

 

Cu ajutorul unui calculator leasing poti afla care este avansul minim, perioada maxima de contract, dar si costurile totale la care firmele sa se astepte in momentul in care aplica pentru acest tip de finantare.

 

Care este procedura pentru accesarea unui contract de leasing financiar?

 

Leasingul financiar ofera avantajul unei minime birocratii, deoarece majoritatea companiilor de leasing au optimizat sisteme online prin care pot aproba cererile de finantare in maxim 24 de ore de la aplicare. Primele documente pe care trebuie sa completezi sunt cererea de finantare si acordul de consultare CRC (baza de date a Centralei Riscului de Credit, pentru a verifica daca solicitantul figureaza cu restante sau alte incidente de plata).

 

Multe companii de leasing pun la dispozitie documentele pe site, care pot fi descarcate gratuit. Ulterior, trebuie sa trimiti companiei de leasing documentele completate cu datele necesare, pentru a fi verificate.

 

Contractul de leasing se va activa dupa ce va fi efectuata plata integrala catre furnizorul ales de client si dupa semnarea unui proces verbal de predare-primire a obiectului finantat.

 

In cadrul unui astfel de contract, finantatorul (compania de leasing) trebuie sa achizitioneze printr-un contract bunul solicitat de client, iar apoi sa ii dea acestuia o buna parte din fondurile necesare achizitionarii lui.

 

Ulterior, intre utilizator si finantator se va incheia un nou contract care, conform legii, trebuie sa aiba cel putin 12 luni (art. 7, Ordonanta Guvernului nr. 51/1997 modificata). Pe perioada contractului, utilizatorul plateste o rata lunara catre firma de leasing, care va fi compusa din dobanda, cota-parte si eventuale comisioare.

 

In Romania, leasingul financiar este perceput ca o forma mult mai avantajoasa pentru achizitia de bunuri, deoarece ofera un set de garantii si reguli mai putin stricte fata de cele impuse de o banca. Acest aspect face mult mai operativ procesul finantarii prin leasing financiar.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Tot ce trebuie sa stii pentru a accesa un contract de leasing financiar":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia A4200 care contine datele inregistrate de casele de marcat trebuie depusa pana pe 20 a lunii urmatoare celei de raportare
    • Datele inregistrate de aparatele de marcat electronice fiscale pana la momentul realizarii conectarii lor la ANAF vor fi transmise de operatorii economici prin depunerea declaratiei A4200 pana pe 20 a lunii urmatoare celei de raportare. Dupa momentul conectarii aparatului de marcat electronic fiscal la sistemul informatic datele inregistrate de acesta se vor transmite automat ,dupa generarea raportului Z de inchidere zilnica, fara a mai fi necesara transmiterea declaratiei A4200. In situatia in...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare interimare. Ce documente sunt necesare la bilant?
    • Una din firmele din grup vrea sa intocmeasca un Bilant interimar la 30.09.2021 pentru a distribui dividende din anul curent. Pe langa formularul de bilant interimar, ce documente mai trebuiesc zipuite la bilant? Multumesc. Raspunsul expertului contabil Mariana Prejbeanu: Situatiile financiare interimare sunt insotite de politicile contabile semnificative si se depun la organul fiscal, in termen de 30 de zile de la aprobarea acestora de catre Adunarea generala a asociatilor/actionarilor (AGA),...» citeste mai departe aici

  • Din 20 octombrie angajatorii care nu platesc salariile la timp ar putea fi amendati cu pana la 10.000 de lei
    • Incepand din 20 octombrie 2021 se aplica modificarile recente aduse Codului Muncii de OUG 117/2021 care constau in amenzi de pana la 10.000 de lei pentru angajatorii care nu platesc salariile la timp. Pana acum inspectorii care constatau acest lucru puteau doar sa dispuna indeplinirea obligatiei de catre angajatori. Angajatorii trebuie sa plateasca salariile angajatilor la timp. In caz contrar, nu vor mai fi pasuiti de inspectorii de munca care vor aplica direct amenzi intre 5.000 si 10.000 de...» citeste mai departe aici

  • La ce lucruri trebuie sa fii atent cand cumperi o casa
    • Decizia de a cumpara o casa este un pas important, mai ales ca aceasta alegere ar putea fi pentru tot restul vietii. O casa la curte are nenumarate avantaje: un spatiu in care te poti relaxa in aer liber, poti practica unele pasiuni, cum ar fi gradinaritul, un loc amenajat pentru a bea cafeaua in fiecare dimineata inconjurat de verdeata sau locul de joaca perfect pentru copii, indiferent de anotimp. Fie ca ai decis ca este momentul sa schimbi viata la bloc pentru o casa sau este prima achizitie...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016