Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Tot ce trebuie sa stii pentru a accesa un contract de leasing financiar

24-Mar-2020
87

Leasingul financiar este un pachet integrat de finantare, asigurare si servicii post-vanzare, pentru achizitia unor bunuri destinate unei folosinte indelungate. Activul finantat este insasi garantia finantarii, insa multe dintre companiile de leasing aleg sa ceara garantii suplimentare, in functie de bonitatea clientului.

 

Chiar si in acest caz, aprobarea dosarului se face de cele mai multe ori mai rapid in comparatie cu un credit bancar. Astfel, aceasta metoda de finantare este una avantajoasa pentru firmele mici si mijlocii, deoarece pot achizitiona bunuri de valoare pe care le pot plati esalonat.

 

Ce presupune un leasing financiar?

 

Leasingul financiar are la baza un sistem de plati succesive (rate lunare) care sunt achitate pentru utilizarea unui bun pe o perioada determinata. La finalul perioadei contractuale, adica dupa achitarea ultimei rate si a valorii reziduale, bunul intra in proprietatea companiei (clientului).

 

Companiile care vor sa solicite o finantare pot afla daca sunt eligibile cu ajutorul unui calculator leasing care, de cele mai multe ori, este disponibil pe site-urile firmelor de profil. Metoda de finantare presupune garantarea prin gajarea bunurilor solicitate care fac obiectul contractului si emiterea unui bilet la ordin. Mai mult, exista si posibilitatea reducerii ratelor lunare prin optiunea de a plati valoarea reziduala la finalul perioadei contractuale.

 

Leasingul financiar are o durata minima a contractului de 1 an. Flexibilitatea leasingului financiar consta in variabilitatea valorii reziduale, in termenele de plata adaptate nevoilor companiilor (de exemplu: plata ratelor poate fi realizata lunar, trimestrial sau sezonier in functie de specificul companiei), precum si in diversitatea pachetelor de leasing specifice diferitelor industrii.

 

Care sunt avantajele unui leasing financiar?

 

Clientul beneficiaza de un grad redus de birocratizare, dar si de flexibilitate in ceea ce priveste termenele de plata si valoarea reziduala.

 

In cadrul acestei forme de finantare, garantia este chiar bunul solicitat. Acest aspect vine in ajutorul companiilor mici, aflate la inceput de drum, care nu dispun de suficient capital pentru astfel de investitii.

 

La finalul perioadei contractuale, bunul va intra in proprietatea companiei care l-a solicitat.

 

Cum afli daca esti eligibil pentru un contract de leasing financiar?

 

Obtinerea unei finantari printr-un contract de leasing nu este foarte diferita de solicitarea unui credit bancar. Firmele care vor sa achizitioneze bunuri prin leasing financiar pot afla daca sunt eligibile cu ajutorul unui calculator leasing, pus la dispozitie pe site-urile companiilor de profil.

 

Cu ajutorul unui calculator leasing poti afla care este avansul minim, perioada maxima de contract, dar si costurile totale la care firmele sa se astepte in momentul in care aplica pentru acest tip de finantare.

 

Care este procedura pentru accesarea unui contract de leasing financiar?

 

Leasingul financiar ofera avantajul unei minime birocratii, deoarece majoritatea companiilor de leasing au optimizat sisteme online prin care pot aproba cererile de finantare in maxim 24 de ore de la aplicare. Primele documente pe care trebuie sa completezi sunt cererea de finantare si acordul de consultare CRC (baza de date a Centralei Riscului de Credit, pentru a verifica daca solicitantul figureaza cu restante sau alte incidente de plata).

 

Multe companii de leasing pun la dispozitie documentele pe site, care pot fi descarcate gratuit. Ulterior, trebuie sa trimiti companiei de leasing documentele completate cu datele necesare, pentru a fi verificate.

 

Contractul de leasing se va activa dupa ce va fi efectuata plata integrala catre furnizorul ales de client si dupa semnarea unui proces verbal de predare-primire a obiectului finantat.

 

In cadrul unui astfel de contract, finantatorul (compania de leasing) trebuie sa achizitioneze printr-un contract bunul solicitat de client, iar apoi sa ii dea acestuia o buna parte din fondurile necesare achizitionarii lui.

 

Ulterior, intre utilizator si finantator se va incheia un nou contract care, conform legii, trebuie sa aiba cel putin 12 luni (art. 7, Ordonanta Guvernului nr. 51/1997 modificata). Pe perioada contractului, utilizatorul plateste o rata lunara catre firma de leasing, care va fi compusa din dobanda, cota-parte si eventuale comisioare.

 

In Romania, leasingul financiar este perceput ca o forma mult mai avantajoasa pentru achizitia de bunuri, deoarece ofera un set de garantii si reguli mai putin stricte fata de cele impuse de o banca. Acest aspect face mult mai operativ procesul finantarii prin leasing financiar.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Tot ce trebuie sa stii pentru a accesa un contract de leasing financiar":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Ordonanta militara nr.4/2020 - Noi masuri pentru izolarea angajatilor
    • In Monitorul Oficial, partea I nr. 257 din 29.03.2020, a fost publicata Ordonanta militara nr. 4/2020 privind masuri de prevenire a raspandirii COVID-19. Ordonanta intra in vigoare de la 1 APRILIE si prevede noi restrictii de circulatie pentru persoanele cu varsta minima de 65 de ani, sanctionari mai dure pentru cei care parasesc carantina, izolarea angajatilor la munca, preturi plafonate si noi masuri dispuse pentru autoritatile locale si centrale. Angajatii pot beneficia, pentru o perioada...» citeste mai departe aici

  • Ministerul Sanatatii: Ordinul nr. 502/2020 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate
    • Ministerul Sanatatii a publicat Ordinul nr. 502/417/2020 pentru modificarea si completarea Normelor de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, aprobate prin Ordinul ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 15/2018/1.311/2017. Ordinul 502/2020 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 253 din 27.03.2020 si a intrat in vigoare vineri - 27...» citeste mai departe aici

  • Declaratia pe proprie raspundere si adeverinta de angajator se pot completa online, in platforma oficiala
    • Ordonanta militara nr. 3/2020 a interzis circulatia persoanelor in afara locuintelor, cu cateva exceptii, precum deplasarile in scopul serviciului, aprovizionarea cu alimente, asistenta medicala, ingrijirea copilului, scurte iesiri pentru a face sport, deplasari pentru a dona sange, deplasari in scop umanitar sau cele legate de activitatea agricola. Persoanele care parasesc locuinta pentru unul dintre aceste motive sunt obligate sa aiba asupra lor declaratia pe proprie raspundere sau adeverinta...» citeste mai departe aici

  • Totul despre somaj tehnic: Avantajele angajatorilor si ale angajatilor
    • Ce si cum trebuie facut pentru a respecta INTEGRAL noua lege privind trimiterea angajatilor in somaj tehnic - aceasta este intrebarea la care tot mai multi angajatori incearca sa afle raspuns. Somajul tehnic este reglementat de Codul muncii care, la art. 53, face urmatoarele precizari privind intreruperea sau reducerea activitatii angajatorului: Art. 53 (1) Pe durata reducerii si/sau a intreruperii temporare a activitatii, salariatii implicati in activitatea redusa sau intrerupta, care nu mai...» citeste mai departe aici

  • Ce trebuie sa stii despre facilitatile in constructii, in cazul aplicarii pentru indemnizatie somaj tehnic
    • Daca o societate cu domeniu de activitate constructii aplica pentru luna martie si aprilie somajul tehnic, mai beneficiaza de facilitatile fiscale la plata salariilor minime de 3000 lei, avand in vedere faptul ca ordonanta 30 /2020 se aplica din 21.03.2020 si atunci plata salariilor vor fi mai mici de 3000 lei - dat fiind ca nu este luna intreaga? Potrivit specialistului nostru, raspunsul la aceasta intrebare se afla in Art. 60 pct.5 lit.a) din Codul fiscal - care conditioneaza acordarea...» citeste mai departe aici

  • MFP stabileste configuratia aparatelor de marcat integrate in automatele comerciale
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un proiect de Ordin pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.479/2003. Proiectul de Ordin care a fost publicat azi - 30 martie 2020 stabileste configuratia, precum si caracteristicile tehnice si functionale ale aparatelor de marcat...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016