Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Tot ce trebuie sa stii pentru a accesa un contract de leasing financiar

24-Mar-2020
439

Leasingul financiar este un pachet integrat de finantare, asigurare si servicii post-vanzare, pentru achizitia unor bunuri destinate unei folosinte indelungate. Activul finantat este insasi garantia finantarii, insa multe dintre companiile de leasing aleg sa ceara garantii suplimentare, in functie de bonitatea clientului.

 

Chiar si in acest caz, aprobarea dosarului se face de cele mai multe ori mai rapid in comparatie cu un credit bancar. Astfel, aceasta metoda de finantare este una avantajoasa pentru firmele mici si mijlocii, deoarece pot achizitiona bunuri de valoare pe care le pot plati esalonat.

 

Ce presupune un leasing financiar?

 

Leasingul financiar are la baza un sistem de plati succesive (rate lunare) care sunt achitate pentru utilizarea unui bun pe o perioada determinata. La finalul perioadei contractuale, adica dupa achitarea ultimei rate si a valorii reziduale, bunul intra in proprietatea companiei (clientului).

 

Companiile care vor sa solicite o finantare pot afla daca sunt eligibile cu ajutorul unui calculator leasing care, de cele mai multe ori, este disponibil pe site-urile firmelor de profil. Metoda de finantare presupune garantarea prin gajarea bunurilor solicitate care fac obiectul contractului si emiterea unui bilet la ordin. Mai mult, exista si posibilitatea reducerii ratelor lunare prin optiunea de a plati valoarea reziduala la finalul perioadei contractuale.

 

Leasingul financiar are o durata minima a contractului de 1 an. Flexibilitatea leasingului financiar consta in variabilitatea valorii reziduale, in termenele de plata adaptate nevoilor companiilor (de exemplu: plata ratelor poate fi realizata lunar, trimestrial sau sezonier in functie de specificul companiei), precum si in diversitatea pachetelor de leasing specifice diferitelor industrii.

 

Care sunt avantajele unui leasing financiar?

 

Clientul beneficiaza de un grad redus de birocratizare, dar si de flexibilitate in ceea ce priveste termenele de plata si valoarea reziduala.

 

In cadrul acestei forme de finantare, garantia este chiar bunul solicitat. Acest aspect vine in ajutorul companiilor mici, aflate la inceput de drum, care nu dispun de suficient capital pentru astfel de investitii.

 

La finalul perioadei contractuale, bunul va intra in proprietatea companiei care l-a solicitat.

 

Cum afli daca esti eligibil pentru un contract de leasing financiar?

 

Obtinerea unei finantari printr-un contract de leasing nu este foarte diferita de solicitarea unui credit bancar. Firmele care vor sa achizitioneze bunuri prin leasing financiar pot afla daca sunt eligibile cu ajutorul unui calculator leasing, pus la dispozitie pe site-urile companiilor de profil.

 

Cu ajutorul unui calculator leasing poti afla care este avansul minim, perioada maxima de contract, dar si costurile totale la care firmele sa se astepte in momentul in care aplica pentru acest tip de finantare.

 

Care este procedura pentru accesarea unui contract de leasing financiar?

 

Leasingul financiar ofera avantajul unei minime birocratii, deoarece majoritatea companiilor de leasing au optimizat sisteme online prin care pot aproba cererile de finantare in maxim 24 de ore de la aplicare. Primele documente pe care trebuie sa completezi sunt cererea de finantare si acordul de consultare CRC (baza de date a Centralei Riscului de Credit, pentru a verifica daca solicitantul figureaza cu restante sau alte incidente de plata).

 

Multe companii de leasing pun la dispozitie documentele pe site, care pot fi descarcate gratuit. Ulterior, trebuie sa trimiti companiei de leasing documentele completate cu datele necesare, pentru a fi verificate.

 

Contractul de leasing se va activa dupa ce va fi efectuata plata integrala catre furnizorul ales de client si dupa semnarea unui proces verbal de predare-primire a obiectului finantat.

 

In cadrul unui astfel de contract, finantatorul (compania de leasing) trebuie sa achizitioneze printr-un contract bunul solicitat de client, iar apoi sa ii dea acestuia o buna parte din fondurile necesare achizitionarii lui.

 

Ulterior, intre utilizator si finantator se va incheia un nou contract care, conform legii, trebuie sa aiba cel putin 12 luni (art. 7, Ordonanta Guvernului nr. 51/1997 modificata). Pe perioada contractului, utilizatorul plateste o rata lunara catre firma de leasing, care va fi compusa din dobanda, cota-parte si eventuale comisioare.

 

In Romania, leasingul financiar este perceput ca o forma mult mai avantajoasa pentru achizitia de bunuri, deoarece ofera un set de garantii si reguli mai putin stricte fata de cele impuse de o banca. Acest aspect face mult mai operativ procesul finantarii prin leasing financiar.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Tot ce trebuie sa stii pentru a accesa un contract de leasing financiar":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016