Cunoasteti procedura de autorizare ca operatori de produse accizabile? Acestia sunt pasii!
In ce priveste
autorizarea ca operatori de produse accizabile, Comisia indeplineste atributiile prevazute in sarcina autoritatii fiscale centrale, conform prevederilor
titlului VII "Accize si alte taxe speciale" din Codul fiscal, si ale Normelor metodologice de aplicare aferente. Regulamentul de organizare si functionare a Comisiei a fost aprobat prin OMFP 1050/2014. Ordinul este in vigoare incepand cu 20 august 2014, data publicarii in Monitorul Oficial nr. 615/2014 - data de la care este abrogata reglementarea anterioara data prin OMFP nr. 291/2010.
In cadrul Comisiei, activitatea curenta se realizeaza prin intermediul directiei de specialitate cu atributii in domenii de reglementare specifice din cadrul MFP.
Important de retinut este ca
deciziile Comisiei sunt obligatorii pentru toti operatorii de produse supuse accizelor armonizate - persoane juridice, intreprinderi familiale, persoane fizice autorizate si intreprinderi individuale - care desfasoara pe teritoriul Romaniei activitatile prevazute la titlul VII "Accize si alte taxe speciale" din Codul fiscal.
Solicitarea din partea operatorilor interesati
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Bonuri fiscale deducere TVA Doresc sa stiu, se mai poate deduce tva-ul in baza unui bon cu RO pe el? Sau trebuie urmat de factura simplificata sau factura si incarcate in SPV? In practica, colegii nostri inca...citeste mai mult
Solicitarea in vederea autorizarii, precum si alte solicitari privind produsele accizabile se adreseaza directiei de specialitate care propune convocarea Comisiei.
La lucrarile Comisiei pot fi invitati reprezentantii autoritatilor care pot oferi informatii relevante asupra aspectelor supuse dezbaterii Comisiei, precum si persoanele fizice sau juridice ale caror situatii de fapt si de drept sunt supuse analizei Comisiei in mod direct sau prin reprezentant. Invitatii participa la analiza cazurilor supuse dezbaterilor Comisiei, punctele de vedere exprimate de acestia in cadrul lucrarilor Comisiei avand caracter consultativ. Invitatii nu participa la luarea deciziei de catre Comisie.
De regula, Comisia se intruneste de cel mult doua ori pe luna, pentru analiza situatiilor care impun luarea unei decizii, ceea ce nu impiedica, insa, convocarea Comisiei in mod extraordinar, cu prezentarea de catre directia de specialitate a unei motivari insusite de presedintele sau vicepresedintele Comisiei, dupa caz, cu privire la situatia extraordinara aparuta.
Analiza solicitarilor si a eventualelor informatii suplimentare Comisia analizeaza notele de prezentare - intocmite de directia de specialitate – sub aspectul continutului legal obligatoriu al dosarului, aceasta avand dreptul de a solicita orice alte documente, declaratii sau informatii atat de la operatorii economici solicitanti, cat si de la institutii ale statului.
Amanarea solutionarii cererii Informatiile suplimentare primite in cadrul termenului de trei
zile lucratoare, de natura sa schimbe propunerile facute de directia de specialitate prin nota de prezentare, duc la amanarea solutionarii notei de prezentare si, implicit, la reanalizarea situatiei de fapt.
In cazuri exceptionale, analiza informatiilor suplimentare de natura a schimba propunerile directiei de specialitate prin nota de prezentare se poate face fara amanarea solutionarii cererii, cu obligativitatea mentionarii in procesul-verbal de sedinta a motivelor care au impus solutionarea cu celeritate.
Emiterea deciziei In baza hotararilor Comisiei se emit deciziile, care se semneaza de catre presedintele sau de catre vicepresedintele Comisiei. Deciziile Comisiei sunt acte administrative emise numai in forma scrisa.
Decizia se comunica operatorului de produse supuse accizelor armonizate caruia ii este destinata si produce efecte din momentul in care este comunicata, ori la o data ulterioara mentionata in actul administrativ comunicat, potrivit legii.
Cai de atac Impotriva deciziei Comisiei se poate formula plangere prealabila in conditiile art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Plangerea prealabila formulata impotriva deciziei Comisiei este calea administrativa de atac prin care se solicita autoritatii publice emitente reexaminarea deciziei cu prezentarea motivelor de fapt si de drept, precum si a dovezilor pe care se intemeiaza.
Plangerea prealabila se depune la sediul Ministerului Finantelor Publice in termen de 30 de zile de la data comunicarii actului. Comisia analizeaza plangerile prealabile in raport cu sustinerile formulate de contestatar, cu dispozitiile legale invocate de acesta si cu documentele existente la dosarul cauzei. Solutionarea plangerii prealabile se face in limitele sesizarii. Comisia poate solicita, pentru lamurirea cauzei, punctul de vedere al directiilor de specialitate din cadrul ministerelor sau al altor institutii si autoritati.
Prin solutionarea plangerii prealabile nu se poate crea o situatie mai grea contestatarului in propria cale de atac.
Contestatarul sau imputernicitii acestuia, dupa caz, pot sa depuna probe noi in sustinerea cauzei pe tot parcursul solutionarii plangerii prealabile.
Decizia emisa in solutionarea plangerii prealabile este definitiva in sistemul cailor administrative de atac. Deciziile emise in solutionarea plangerilor prealabile pot fi atacate la instanta judecatoreasca de contencios administrativ competenta (in termenul prevazut de legislatia in vigoare).
Sursa: legestart.ro
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Impozit minim
Intrebare: Compania a depasit in anul 2024 cifra de afaceri de 50 milioane euro, iar in anul 2025 nu va depasi acest prag. Va fi obligata, la calculul impozitului pe profit pentru trimestrul IV din 2025, sa aplice tot cota de 1% pe cifra de afaceri sau va aplica 16% impozit pe profit? Sau, pentru ca a depasit in 2024 pragul de 50 milioane euro, va fi obligata sa plateasca 1% in 2025 si sa aplice 16% in 2026 (daca nu depaseste pragul in 2025)?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Microintreprindere. Activitati agricole
Intrebare: Firma are doar activitati agricole: cultivare de grau, porumb, rapita si orz. Are 3 salariati si a realizat, in anul 2024, o cifra de afaceri de 472.000 lei. Este incadrata ca microintreprindere. Ce cota de impozit trebuie aplicata pentru veniturile obtinute din vanzarea produselor agricole: 1% sau 3%?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Inregistrare in scopuri de TVA ca urmare a unei erori
Intrebare: O societate, la infiintare, nu a bifat in anexa de inregistrare fiscala depusa la ONRC casuta nr. 4 ? ?Inregistrare in scopuri de TVA?, insa, din greseala, a bifat casuta 4.4, care prevede perioada fiscala a TVA. Infiintarea a avut loc in luna mai, iar in iunie societatea a emis o factura fara TVA. In luna iulie, se constata ca, in vectorul fiscal de la ANAF, societatea figureaza ca platitoare de TVA. Care sunt solutiile pentru a corecta aceasta situatie la ANAF?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Deductibilitate dobanda imprumut asociat.
Intrebare: Pentru anul 2024, societatea a avut un profit de 568.891 lei. Cheltuiala cu dobanda catre patron a fost de 1.171.225 lei, iar cheltuiala cu amortizarea a fost de 341.336 lei. Va rog sa-mi spuneti, avand in vedere ca suntem sub pragul de 1.000.000 euro, daca dobanda este deductibila integral sau doar in limita a 30%.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Tratament fiscal TVA achizitii si livrari locale in Spania efectate de o intreprindere mica
Intrebare: O societate comerciala inregistrata in Romania, neplatitoare de TVA, va cumpara si vinde online, fara depozitare (bunurile neajungand niciodata in Romania), produse din miere. Achizitia va fi facuta online de la persoane juridice si fizice din Spania, iar vanzarea va fi realizata catre persoane juridice si fizice tot din Spania. Societatea din Romania, neinregistrata in scopuri de TVA, avand in vedere ca desfasoara activitati de cumparare si vanzare online, cum trebuie sa procedeze? 1. Trebuie...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Durata de utilizare cladire
Intrebare: Am achizitionat pe SRL doua constructii cu teren. Cladirile pe care le-am cumparat de la o societate au o vechime de peste 35 de ani. Acestea sunt niste ateliere (cladiri din caramida + beton). Care este durata de folosinta cu care trebuie sa o inregistrez eu?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<