Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cunoasteti procedura de autorizare ca operatori de produse accizabile? Acestia sunt pasii!

26-Aug-2014
891
In ce priveste autorizarea ca operatori de produse accizabile, Comisia indeplineste atributiile prevazute in sarcina autoritatii fiscale centrale, conform prevederilor titlului VII "Accize si alte taxe speciale" din Codul fiscal, si ale Normelor metodologice de aplicare aferente. Regulamentul de organizare si functionare a Comisiei a fost aprobat prin OMFP 1050/2014. Ordinul este in vigoare incepand cu 20 august 2014, data publicarii in Monitorul Oficial nr. 615/2014 - data de la care este abrogata reglementarea anterioara data prin OMFP nr. 291/2010.

In cadrul Comisiei, activitatea curenta se realizeaza prin intermediul directiei de specialitate cu atributii in domenii de reglementare specifice din cadrul MFP.

Important de retinut este ca deciziile Comisiei sunt obligatorii pentru toti operatorii de produse supuse accizelor armonizate - persoane juridice, intreprinderi familiale, persoane fizice autorizate si intreprinderi individuale - care desfasoara pe teritoriul Romaniei activitatile prevazute la titlul VII "Accize si alte taxe speciale" din Codul fiscal.


Solicitarea din partea operatorilor interesati

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Operare SAGA Exemple practice si recomandari


CD Operare SAGA Exemple practice si recomandari va ofera exemple practice si recomandari Ghidul contine exemple grafice print screen-uri din program si explicatii pentru o multitudine de situatii practice informatii esentiale pentru obtinerea de rapoarte corecte din punct de vedere contabil si fiscal Meniul „Fisiere” –...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec


Solicitarea in vederea autorizarii, precum si alte solicitari privind produsele accizabile se adreseaza directiei de specialitate care propune convocarea Comisiei.

La lucrarile Comisiei pot fi invitati reprezentantii autoritatilor care pot oferi informatii relevante asupra aspectelor supuse dezbaterii Comisiei, precum si persoanele fizice sau juridice ale caror situatii de fapt si de drept sunt supuse analizei Comisiei in mod direct sau prin reprezentant. Invitatii participa la analiza cazurilor supuse dezbaterilor Comisiei, punctele de vedere exprimate de acestia in cadrul lucrarilor Comisiei avand caracter consultativ. Invitatii nu participa la luarea deciziei de catre Comisie.

De regula, Comisia se intruneste de cel mult doua ori pe luna, pentru analiza situatiilor care impun luarea unei decizii, ceea ce nu impiedica, insa, convocarea Comisiei in mod extraordinar, cu prezentarea de catre directia de specialitate a unei motivari insusite de presedintele sau vicepresedintele Comisiei, dupa caz, cu privire la situatia extraordinara aparuta.


Analiza solicitarilor si a eventualelor informatii suplimentare

Comisia analizeaza notele de prezentare - intocmite de directia de specialitate – sub aspectul continutului legal obligatoriu al dosarului, aceasta avand dreptul de a solicita orice alte documente, declaratii sau informatii atat de la operatorii economici solicitanti, cat si de la institutii ale statului.



Amanarea solutionarii cererii

Informatiile suplimentare primite in cadrul termenului de trei zile lucratoare, de natura sa schimbe propunerile facute de directia de specialitate prin nota de prezentare, duc la amanarea solutionarii notei de prezentare si, implicit, la reanalizarea situatiei de fapt.

In cazuri exceptionale, analiza informatiilor suplimentare de natura a schimba propunerile directiei de specialitate prin nota de prezentare se poate face fara amanarea solutionarii cererii, cu obligativitatea mentionarii in procesul-verbal de sedinta a motivelor care au impus solutionarea cu celeritate.


Emiterea deciziei

In baza hotararilor Comisiei se emit deciziile, care se semneaza de catre presedintele sau de catre vicepresedintele Comisiei. Deciziile Comisiei sunt acte administrative emise numai in forma scrisa.

Decizia se comunica operatorului de produse supuse accizelor armonizate caruia ii este destinata si produce efecte din momentul in care este comunicata, ori la o data ulterioara mentionata in actul administrativ comunicat, potrivit legii.


Cai de atac

Impotriva deciziei Comisiei se poate formula plangere prealabila in conditiile art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Plangerea prealabila formulata impotriva deciziei Comisiei este calea administrativa de atac prin care se solicita autoritatii publice emitente reexaminarea deciziei cu prezentarea motivelor de fapt si de drept, precum si a dovezilor pe care se intemeiaza.

Plangerea prealabila se depune la sediul Ministerului Finantelor Publice in termen de 30 de zile de la data comunicarii actului.

Comisia analizeaza plangerile prealabile in raport cu sustinerile formulate de contestatar, cu dispozitiile legale invocate de acesta si cu documentele existente la dosarul cauzei. Solutionarea plangerii prealabile se face in limitele sesizarii. Comisia poate solicita, pentru lamurirea cauzei, punctul de vedere al directiilor de specialitate din cadrul ministerelor sau al altor institutii si autoritati.

Prin solutionarea plangerii prealabile nu se poate crea o situatie mai grea contestatarului in propria cale de atac.

Contestatarul sau imputernicitii acestuia, dupa caz, pot sa depuna probe noi in sustinerea cauzei pe tot parcursul solutionarii plangerii prealabile.

Decizia emisa in solutionarea plangerii prealabile este definitiva in sistemul cailor administrative de atac.

Deciziile emise in solutionarea plangerilor prealabile pot fi atacate la instanta judecatoreasca de contencios administrativ competenta (in termenul prevazut de legislatia in vigoare).

Sursa: legestart.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cunoasteti procedura de autorizare ca operatori de produse accizabile? Acestia sunt pasii!":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016