Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cunoasteti procedura de autorizare ca operatori de produse accizabile? Acestia sunt pasii!

26-Aug-2014
658
In ce priveste autorizarea ca operatori de produse accizabile, Comisia indeplineste atributiile prevazute in sarcina autoritatii fiscale centrale, conform prevederilor titlului VII "Accize si alte taxe speciale" din Codul fiscal, si ale Normelor metodologice de aplicare aferente. Regulamentul de organizare si functionare a Comisiei a fost aprobat prin OMFP 1050/2014. Ordinul este in vigoare incepand cu 20 august 2014, data publicarii in Monitorul Oficial nr. 615/2014 - data de la care este abrogata reglementarea anterioara data prin OMFP nr. 291/2010.

In cadrul Comisiei, activitatea curenta se realizeaza prin intermediul directiei de specialitate cu atributii in domenii de reglementare specifice din cadrul MFP.

Important de retinut este ca deciziile Comisiei sunt obligatorii pentru toti operatorii de produse supuse accizelor armonizate - persoane juridice, intreprinderi familiale, persoane fizice autorizate si intreprinderi individuale - care desfasoara pe teritoriul Romaniei activitatile prevazute la titlul VII "Accize si alte taxe speciale" din Codul fiscal.


Solicitarea din partea operatorilor interesati
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii


Solicitarea in vederea autorizarii, precum si alte solicitari privind produsele accizabile se adreseaza directiei de specialitate care propune convocarea Comisiei.

La lucrarile Comisiei pot fi invitati reprezentantii autoritatilor care pot oferi informatii relevante asupra aspectelor supuse dezbaterii Comisiei, precum si persoanele fizice sau juridice ale caror situatii de fapt si de drept sunt supuse analizei Comisiei in mod direct sau prin reprezentant. Invitatii participa la analiza cazurilor supuse dezbaterilor Comisiei, punctele de vedere exprimate de acestia in cadrul lucrarilor Comisiei avand caracter consultativ. Invitatii nu participa la luarea deciziei de catre Comisie.

De regula, Comisia se intruneste de cel mult doua ori pe luna, pentru analiza situatiilor care impun luarea unei decizii, ceea ce nu impiedica, insa, convocarea Comisiei in mod extraordinar, cu prezentarea de catre directia de specialitate a unei motivari insusite de presedintele sau vicepresedintele Comisiei, dupa caz, cu privire la situatia extraordinara aparuta.


Analiza solicitarilor si a eventualelor informatii suplimentare

Comisia analizeaza notele de prezentare - intocmite de directia de specialitate – sub aspectul continutului legal obligatoriu al dosarului, aceasta avand dreptul de a solicita orice alte documente, declaratii sau informatii atat de la operatorii economici solicitanti, cat si de la institutii ale statului.



Amanarea solutionarii cererii

Informatiile suplimentare primite in cadrul termenului de trei zile lucratoare, de natura sa schimbe propunerile facute de directia de specialitate prin nota de prezentare, duc la amanarea solutionarii notei de prezentare si, implicit, la reanalizarea situatiei de fapt.

In cazuri exceptionale, analiza informatiilor suplimentare de natura a schimba propunerile directiei de specialitate prin nota de prezentare se poate face fara amanarea solutionarii cererii, cu obligativitatea mentionarii in procesul-verbal de sedinta a motivelor care au impus solutionarea cu celeritate.


Emiterea deciziei

In baza hotararilor Comisiei se emit deciziile, care se semneaza de catre presedintele sau de catre vicepresedintele Comisiei. Deciziile Comisiei sunt acte administrative emise numai in forma scrisa.

Decizia se comunica operatorului de produse supuse accizelor armonizate caruia ii este destinata si produce efecte din momentul in care este comunicata, ori la o data ulterioara mentionata in actul administrativ comunicat, potrivit legii.


Cai de atac

Impotriva deciziei Comisiei se poate formula plangere prealabila in conditiile art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Plangerea prealabila formulata impotriva deciziei Comisiei este calea administrativa de atac prin care se solicita autoritatii publice emitente reexaminarea deciziei cu prezentarea motivelor de fapt si de drept, precum si a dovezilor pe care se intemeiaza.

Plangerea prealabila se depune la sediul Ministerului Finantelor Publice in termen de 30 de zile de la data comunicarii actului.

Comisia analizeaza plangerile prealabile in raport cu sustinerile formulate de contestatar, cu dispozitiile legale invocate de acesta si cu documentele existente la dosarul cauzei. Solutionarea plangerii prealabile se face in limitele sesizarii. Comisia poate solicita, pentru lamurirea cauzei, punctul de vedere al directiilor de specialitate din cadrul ministerelor sau al altor institutii si autoritati.

Prin solutionarea plangerii prealabile nu se poate crea o situatie mai grea contestatarului in propria cale de atac.

Contestatarul sau imputernicitii acestuia, dupa caz, pot sa depuna probe noi in sustinerea cauzei pe tot parcursul solutionarii plangerii prealabile.

Decizia emisa in solutionarea plangerii prealabile este definitiva in sistemul cailor administrative de atac.

Deciziile emise in solutionarea plangerilor prealabile pot fi atacate la instanta judecatoreasca de contencios administrativ competenta (in termenul prevazut de legislatia in vigoare).

Sursa: legestart.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cunoasteti procedura de autorizare ca operatori de produse accizabile? Acestia sunt pasii!":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Guvernul va schimba impozitarea PFA si plata CAS! Vine si cu nou proiect pentru Codul penal
    • Guvernul continua programul de aplicare a unor masuri care vizeaza taxele si impozitele din Romania. Daca unele taxe se reduc (precum conditia unui capital minim social de 200 lei la infiintarea unei firme, reducerea impozitului pe venit de la 16% la 10%), exista si masuri care impoziteaza suplimentar veniturile bugetare. Cititi si ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani! Ar urma astfel sa se elimine impozitul pe dividende, dar sa se reduca si cota...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani
    • In urma unor intalniri cu premierul Grindeanu si oficiali ANAF, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anuntat mai multe masuri care vizeaza, pe de o parte, o mai buna relatie intre autoritatile fiscale si contribuabil si, pe de alta parte, cresterea colectarilor de taxe la bugetul de stat. In perioada urmatoare, ANAF ar putea incepe sa trimita decizii de plata pentru asigurarile de sanatate neachitate in ultimii patru ani tot din lipsa de eficienta in comunicare intre mai multe institutii...» citeste mai departe aici

  • Cum se impoziteaza in 2017 bunurile sau serviciile acordate gratuit asociatilor
    • Pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit cheltuielile facute in favoarea actionarilor sau asociatilor, altele decat cele generate de plati pentru bunurile livrate sau serviciile prestate contribuabilului, la pretul de piata pentru aceste bunuri sau servicii, sunt cheltuieli nedeductibile la determinarea rezultatului fiscal. Printre altele, sunt considerate cheltuieli facute in favoarea actionarilor sau asociatilor: - bunurile, marfurile si serviciile acordate actionarilor sau...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 20-16 martie 2017
    • Va tinem la curent cu noutatile publicate de ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili. Noile acte normative sunt incluse perioada 20-16 martie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 22/2017 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.43/2013 privind unele masuri pentru dezvoltarea si sustinerea fermelor de familie si facilitarea accesului la finantare al fermierilor, pentru completarea art. 51 din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea...» citeste mai departe aici

  • Anulare repartizare profit si impozit dividende. Procedura explicata in detaliu
    • Procedura de mai jos, de natura juridica si de guvernanta corporativa, este explicata in detaliu prin cele de mai jos, cu privire la anularea repartizarii profitului: Avem astfel urmatoarele date date: "In anul 2015 o societate a repartizat la dividende suma de 75.000 lei din profitul anului 2014. Dividendele nu au fost ridicate si nu s-a declarat si platit impozitul pana la 25 ianuarie 2016. In anul 2016 societatea repartizeaza din nou la dividende suma de 130.000 lei din profitul anului 2015...» citeste mai departe aici

  • Cum identificam operatiunile scutite de TVA? Furnizarea unui serviciu informatii prin sms
    • Situatiile in care anumite servicii sunt scutite de TVA se supun unui regim distinct. Prevederile in vigoare, consultate si explicate in mod corect, previn situatiile in care se fac confuzii cu privire la operatiunile scutite. Avem astfel urmatorul caz: "O societate bancara doreste furnizarea unui serviciu de transmitere informatii prin SMS si va percepe un comision per SMS incasabil la momentul furnizarii fiecarui SMS. Valoarea acestuia este mai mare decat cea cu care achizitioneaza acest...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.