Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii, publicata in M. Of.

14-Nov-2019
2699

In Monitorul Oficial, Partea I nr. 912 din 12.11.2019, a fost publicata procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii, potrivit art. 33 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale.

Procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii a intrat in vigoare la 12 noiembrie 2019.

In articolul de fata redam un extras din Procedura din 01.11.2019 a Secretariatului General al Guvernului, si, de asemenea, si modelul privind DECIZIA de anulare a obligatiilor de plata accesorii si DECIZIA de respingere a cererii de anulare a obligatiilor de plata accesorii

Extras din Procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii

ARTICOLUL 1
Sfera de aplicare

(1) Prezenta procedura se aplica institutiilor publice finantate prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, carora le sunt aplicabile prevederile capitolului II art. 33 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare ordonanta.

(2) Obligatiile bugetare care pot face obiectul anularii, cu respectarea prezentei proceduri, existente in evidenta institutiilor din subordinea si/sau coordonarea Secretariatului General al Guvernului reprezinta accesoriile aferente obligatiilor bugetare principale administrate de Secretariatul General al Guvernului, restante pana la data de 31 decembrie 2018, care se cuvin bugetului general consolidat, stabilite in sarcina institutiilor publice prevazute la alin. (1).

ARTICOLUL 2


Conditii care trebuie indeplinite de debitor pentru aprobarea anularii accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale

Pentru a beneficia de anularea obligatiilor bugetare, debitorul trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
a) sunt stinse toate obligatiile bugetare principale restante la 31 decembrie 2018 inclusiv, administrate de Secretariatul General al Guvernului, prin orice modalitate prevazuta de lege, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor, dar nu mai tarziu de 16 decembrie 2019 inclusiv;
b) sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege toate obligatiile bugetare principale si accesorii fata de Secretariatul General al Guvernului cu termene de plata cuprinse intre data de 1 ianuarie 2019 si 16 decembrie 2019 inclusiv, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor;
c) debitorul sa aiba depuse toate raportarile financiar- bugetare prevazute de lege catre Secretariatul General al Guvernului, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor;
d) debitorul depune cererea de anulare a accesoriilor cel mai tarziu pana la data de 16 decembrie 2019, sub sanctiunea decaderii, dupa indeplinirea in mod corespunzator a conditiilor prevazute la lit. a)-c).

ARTICOLUL 3
Procedura de acordare a anularii obligatiilor de plata accesorii

(1) Anularea obligatiilor de plata accesorii se solicita de catre debitorii prevazuti la art. 1 alin. (1), in baza unei cereri de anulare a accesoriilor, depusa la registratura Secretariatului General al Guvernului sau comunicata prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire la care se anexeaza dovada stingerii obligatiilor prevazute la art. 2 lit. a) si b). Cererea poate fi depusa dupa indeplinirea conditiilor de acordare a anularii, dar nu mai tarziu de 16 decembrie 2019 inclusiv.

(2) Debitorii care au obligatii de plata stabilite in acte administrative a caror executare este suspendata, in conditiile legii, la data de 31 decembrie 2018 inclusiv, ale carei efecte nu au incetat, si care intentioneaza sa beneficieze de anularea obligatiilor de plata accesorii potrivit cap. II din ordonanta vor face mentiuni cu privire la renuntarea la efectele suspendarii actului administrativ in cererea de anulare a accesoriilor.

(3) Renuntarea la efectele suspendarii are drept scop aplicarea dispozitiilor cap. II din ordonanta si nu este de natura sa genereze inceperea sau continuarea procedurii de executare silita.

(4) Cererea de anulare a accesoriilor cuprinde cel putin urmatoarele:
a) datele de identificare a debitorului: denumirea, numele si prenumele reprezentantului legal/imputernicitului, daca este cazul, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscala, numarul de telefon/fax al acestuia, adresa de e-mail;
b) obiectul cererii, respectiv anularea obligatiilor de plata accesorii prevazute la art. 1 alin. (2);
c) data si semnatura debitorului/reprezentantului legal/imputernicitului.

(5) In termen de cel mult 5 zile lucratoare de la data inregistrarii cererii de anulare a accesoriilor, Secretariatul General al Guvernului:
a) analizeaza indeplinirea conditiilor prevazute la art. 2 din prezenta procedura;
b) emite decizia de anulare a obligatiilor de plata accesorii, prevazuta in anexa nr. 1 la prezenta procedura, sau decizia de respingere a cererii de anulare a accesoriilor, prevazuta in anexa nr. 2 la prezenta procedura, dupa caz.

(6) Pentru cererile depuse dupa intrarea in vigoare a ordonantei, dar anterior intrarii in vigoare a prezentei proceduri, termenul de 5 zile prevazut la alin. (5) curge de la aceasta data.

ARTICOLUL 4
Dispozitii finale

(1) Deciziile prevazute de prezenta procedura se emit de catre Secretariatul General al Guvernului, in doua exemplare, dintre care un exemplar se comunica debitorului, iar un exemplar se arhiveaza la emitent.

(2) Decizia de anulare a obligatiilor de plata accesorii sau decizia de respingere a cererii de anulare a accesoriilor poate fi contestata in conformitate cu dispozitiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

ARTICOLUL 5 
Anexe

Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta procedura.


ANEXA Nr. 1 la procedura
SECRETARIATUL GENERAL AL GUVERNULUI
Nr. . . . . . . . . . . din . . . . . . . . . .

DECIZIE
de anulare a obligatiilor de plata accesorii

Datele de identificare a debitorului:
Denumirea: . . . . . . . . . .
Adresa: . . . . . . . . . .

Codul de identificare fiscala: . . . . . . . . . .

In temeiul prevederilor art. 30 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Ordinului secretarului general al Guvernului nr. 1.142/2019 pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii potrivit art. 33 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, avand in vedere Cererea dumneavoastra nr........... din data de.........., inregistrata cu nr........... din data de..........,
precum si motivele de fapt . . . . . . . . . ., luand in considerare ca sunt indeplinite conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare,
se emite urmatoarea

DECIZIE:
Se acorda anularea obligatiilor de plata accesorii aferente obligatiilor bugetare principale prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 6/2019, cu modificarile si completarile ulterioare, in suma totala de.......... lei, reprezentand:.......................

Impotriva prezentei decizii se poate formula contestatie, in conformitate cu dispozitiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Contestatia se depune la emitentul deciziei.

Prezenta decizie produce efecte juridice fata de dumneavoastra de la data comunicarii acesteia.

Document care contine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor)

ANEXA Nr. 2 la procedura
SECRETARIATUL GENERAL AL GUVERNULUI
Nr. . . . . . . . . . . din . . . . . . . . . .

DECIZIE
de respingere a cererii de anulare a obligatiilor de plata accesorii

Datele de identificare a debitorului:
Denumirea: . . . . . . . . . .
Adresa: . . . . . . . . . .
Codul de identificare fiscala: . . . . . . . . . .

In temeiul prevederilor art. 30 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Ordinului secretarului general al Guvernului nr. 1.142/2019 pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii potrivit art. 33 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, avand in vedere Cererea dumneavoastra nr........... din data de.........., inregistrata cu nr........... din data de.........., luand in considerare ca nu sunt indeplinite conditiile prevazute de cap. II din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, se respinge cererea de anulare a obligatiilor de plata accesorii.

Motivele de fapt pentru care se respinge cererea de anulare a obligatiilor accesorii: . . . . . . . . . .

Temeiul de drept: . . . . . . . . . .

Impotriva prezentei decizii se poate formula contestatie, in conformitate cu dispozitiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Contestatia se depune la emitentul deciziei.

Prezenta decizie produce efecte juridice fata de dumneavoastra de la data comunicarii acesteia.
Document care contine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor)

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016