Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii, publicata in M. Of.

14-Nov-2019
873

In Monitorul Oficial, Partea I nr. 912 din 12.11.2019, a fost publicata procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii, potrivit art. 33 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale.

Procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii a intrat in vigoare la 12 noiembrie 2019.

In articolul de fata redam un extras din Procedura din 01.11.2019 a Secretariatului General al Guvernului, si, de asemenea, si modelul privind DECIZIA de anulare a obligatiilor de plata accesorii si DECIZIA de respingere a cererii de anulare a obligatiilor de plata accesorii

Extras din Procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii

ARTICOLUL 1
Sfera de aplicare

(1) Prezenta procedura se aplica institutiilor publice finantate prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, carora le sunt aplicabile prevederile capitolului II art. 33 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare ordonanta.

(2) Obligatiile bugetare care pot face obiectul anularii, cu respectarea prezentei proceduri, existente in evidenta institutiilor din subordinea si/sau coordonarea Secretariatului General al Guvernului reprezinta accesoriile aferente obligatiilor bugetare principale administrate de Secretariatul General al Guvernului, restante pana la data de 31 decembrie 2018, care se cuvin bugetului general consolidat, stabilite in sarcina institutiilor publice prevazute la alin. (1).

ARTICOLUL 2


Conditii care trebuie indeplinite de debitor pentru aprobarea anularii accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale

Pentru a beneficia de anularea obligatiilor bugetare, debitorul trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
a) sunt stinse toate obligatiile bugetare principale restante la 31 decembrie 2018 inclusiv, administrate de Secretariatul General al Guvernului, prin orice modalitate prevazuta de lege, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor, dar nu mai tarziu de 16 decembrie 2019 inclusiv;
b) sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege toate obligatiile bugetare principale si accesorii fata de Secretariatul General al Guvernului cu termene de plata cuprinse intre data de 1 ianuarie 2019 si 16 decembrie 2019 inclusiv, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor;
c) debitorul sa aiba depuse toate raportarile financiar- bugetare prevazute de lege catre Secretariatul General al Guvernului, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor;
d) debitorul depune cererea de anulare a accesoriilor cel mai tarziu pana la data de 16 decembrie 2019, sub sanctiunea decaderii, dupa indeplinirea in mod corespunzator a conditiilor prevazute la lit. a)-c).

ARTICOLUL 3
Procedura de acordare a anularii obligatiilor de plata accesorii

(1) Anularea obligatiilor de plata accesorii se solicita de catre debitorii prevazuti la art. 1 alin. (1), in baza unei cereri de anulare a accesoriilor, depusa la registratura Secretariatului General al Guvernului sau comunicata prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire la care se anexeaza dovada stingerii obligatiilor prevazute la art. 2 lit. a) si b). Cererea poate fi depusa dupa indeplinirea conditiilor de acordare a anularii, dar nu mai tarziu de 16 decembrie 2019 inclusiv.

(2) Debitorii care au obligatii de plata stabilite in acte administrative a caror executare este suspendata, in conditiile legii, la data de 31 decembrie 2018 inclusiv, ale carei efecte nu au incetat, si care intentioneaza sa beneficieze de anularea obligatiilor de plata accesorii potrivit cap. II din ordonanta vor face mentiuni cu privire la renuntarea la efectele suspendarii actului administrativ in cererea de anulare a accesoriilor.

(3) Renuntarea la efectele suspendarii are drept scop aplicarea dispozitiilor cap. II din ordonanta si nu este de natura sa genereze inceperea sau continuarea procedurii de executare silita.

(4) Cererea de anulare a accesoriilor cuprinde cel putin urmatoarele:
a) datele de identificare a debitorului: denumirea, numele si prenumele reprezentantului legal/imputernicitului, daca este cazul, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscala, numarul de telefon/fax al acestuia, adresa de e-mail;
b) obiectul cererii, respectiv anularea obligatiilor de plata accesorii prevazute la art. 1 alin. (2);
c) data si semnatura debitorului/reprezentantului legal/imputernicitului.

(5) In termen de cel mult 5 zile lucratoare de la data inregistrarii cererii de anulare a accesoriilor, Secretariatul General al Guvernului:
a) analizeaza indeplinirea conditiilor prevazute la art. 2 din prezenta procedura;
b) emite decizia de anulare a obligatiilor de plata accesorii, prevazuta in anexa nr. 1 la prezenta procedura, sau decizia de respingere a cererii de anulare a accesoriilor, prevazuta in anexa nr. 2 la prezenta procedura, dupa caz.

(6) Pentru cererile depuse dupa intrarea in vigoare a ordonantei, dar anterior intrarii in vigoare a prezentei proceduri, termenul de 5 zile prevazut la alin. (5) curge de la aceasta data.

ARTICOLUL 4
Dispozitii finale

(1) Deciziile prevazute de prezenta procedura se emit de catre Secretariatul General al Guvernului, in doua exemplare, dintre care un exemplar se comunica debitorului, iar un exemplar se arhiveaza la emitent.

(2) Decizia de anulare a obligatiilor de plata accesorii sau decizia de respingere a cererii de anulare a accesoriilor poate fi contestata in conformitate cu dispozitiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

ARTICOLUL 5 
Anexe

Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta procedura.


ANEXA Nr. 1 la procedura
SECRETARIATUL GENERAL AL GUVERNULUI
Nr. . . . . . . . . . . din . . . . . . . . . .

DECIZIE
de anulare a obligatiilor de plata accesorii

Datele de identificare a debitorului:
Denumirea: . . . . . . . . . .
Adresa: . . . . . . . . . .

Codul de identificare fiscala: . . . . . . . . . .

In temeiul prevederilor art. 30 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Ordinului secretarului general al Guvernului nr. 1.142/2019 pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii potrivit art. 33 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, avand in vedere Cererea dumneavoastra nr........... din data de.........., inregistrata cu nr........... din data de..........,
precum si motivele de fapt . . . . . . . . . ., luand in considerare ca sunt indeplinite conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare,
se emite urmatoarea

DECIZIE:
Se acorda anularea obligatiilor de plata accesorii aferente obligatiilor bugetare principale prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 6/2019, cu modificarile si completarile ulterioare, in suma totala de.......... lei, reprezentand:.......................

Impotriva prezentei decizii se poate formula contestatie, in conformitate cu dispozitiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Contestatia se depune la emitentul deciziei.

Prezenta decizie produce efecte juridice fata de dumneavoastra de la data comunicarii acesteia.

Document care contine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor)

ANEXA Nr. 2 la procedura
SECRETARIATUL GENERAL AL GUVERNULUI
Nr. . . . . . . . . . . din . . . . . . . . . .

DECIZIE
de respingere a cererii de anulare a obligatiilor de plata accesorii

Datele de identificare a debitorului:
Denumirea: . . . . . . . . . .
Adresa: . . . . . . . . . .
Codul de identificare fiscala: . . . . . . . . . .

In temeiul prevederilor art. 30 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Ordinului secretarului general al Guvernului nr. 1.142/2019 pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii potrivit art. 33 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, avand in vedere Cererea dumneavoastra nr........... din data de.........., inregistrata cu nr........... din data de.........., luand in considerare ca nu sunt indeplinite conditiile prevazute de cap. II din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, se respinge cererea de anulare a obligatiilor de plata accesorii.

Motivele de fapt pentru care se respinge cererea de anulare a obligatiilor accesorii: . . . . . . . . . .

Temeiul de drept: . . . . . . . . . .

Impotriva prezentei decizii se poate formula contestatie, in conformitate cu dispozitiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Contestatia se depune la emitentul deciziei.

Prezenta decizie produce efecte juridice fata de dumneavoastra de la data comunicarii acesteia.
Document care contine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor)

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii, publicata in M. Of.":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Informare ANAF privind O.G. nr. 6/2019 (facilitati fiscale sub forma anularii obligatiilor accesorii)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a remis miercuri – 4 decembrie – o informare prin care reaminteste celor care inregistreaza obligatii fiscale principale restante, la data de 31.12.2018, ca pot beneficia, in conditiile reglementate de O.G. nr. 6/2019, de o serie de facilitati fiscale. Astfel, se continua actiunile ANAF de sustinere a contribuabililor in vederea conformarii la plata obligatiilor fiscale. Una dintre facilitatile fiscale de care pot beneficia...» citeste mai departe aici

  • Calendarul obligatiilor fiscale ANAF - decembrie 2019
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a publicat calendarul obligatiilor fiscale pentru luna decembrie 2019. Conform agendei, primul termen fiscal din luna decembrie 2019 a fost luni - 2 decembrie, cand contribuabilii au depus Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national aferente perioadei de raportare precedente (luna, trim. etc. ; perioada de raportare este cea declarata pentru depunerea decontului de TVA, prevazuta la art.322...» citeste mai departe aici

  • MMPS a publicat proiectul de Hotarare pentru majorarea salariului minim pe economie
    • Proiectul de Hotarare pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata a fost pus in dezbatere publica. Potrivit proiectului de act normativ, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata urmeaza sa fie majorat la 2.230 lei lunar, incepand cu data de 1 ianuarie 2020, fata de 2.080 lei in prezent. Asadar, vorbim de o majorare cu 7,2 % fata de luna decembrie 2019. Tariful orar pentru un program complet de lucru de 167,333 ore va creste anul viitor de la 12,43 lei...» citeste mai departe aici

  • Taxa de mediu. Evidentiere pe factura
    • Cum trebuie evidentiata taxa de mediu pe facturile de vanzare de deseuri catre cei care le colecteaza. Unii o trec pe factura ca pozitie cu minus, diminuand astfel factura, iar altii o evidentiaza pe factura, informativ ca suma, fara a diminua factura. Cum este corect? Trebuie achitate catre fondul de mediu aceste sume retinute de la clienti? Raspunsul oferit de specialistul Irina Dumitrescu >> Conform art. 9 alin. (1) lit. a) din OUG 196/2005, astfel cum a fost modificat prin OUG 50/2019,...» citeste mai departe aici

  • Doua salarii minime brute in plus pentru personalul didactic, plus alte beneficii (proiect de lege)
    • Potrivit unui Propuneri legislative pentru modificarea si completarea Legii educatiei nationale nr. 112011, dascalii ar putea beneficia de mai multe tipuri de indemnizatii. Document pe care vi-l vom prezenta in cele ce urmeaza trebuie sa fie votat de Camera Deputatilor pana de Craciun (pe 25.12.2019). Proiectul prevede doua salarii minime brute pe an pentru dascalii din invatamantul de stat, sume de bani pentru titularizarea in mediul rural, acces la servicii medicale gratuite si bani pentru cei...» citeste mai departe aici

  • Fostul ministru al Finantelor - Teodorovici: Pretul carburantului nu se va reduce dupa eliminarea supraaccizei
    • Fostul ministru al Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, este de parere ca reducerea de dupa eliminarea supraaccizei "nu se va regasi in pretul carburantului". Inaintea sedintei CEx a PSD de miercuri – 4 decembrie, fostul ministru al Finantelor – Eugen Teodorovici – a declarat ca, din punctul sau de vedere, reducerea de dupa eliminarea supraaccizei "nu se va regasi in pretul carburantului". "Noi am dorit si anul trecut scoaterea acestei accize, legat in acelasi timp de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016