Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii, publicata in M. Of.

14-Nov-2019
1679

In Monitorul Oficial, Partea I nr. 912 din 12.11.2019, a fost publicata procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii, potrivit art. 33 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale.

Procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii a intrat in vigoare la 12 noiembrie 2019.

In articolul de fata redam un extras din Procedura din 01.11.2019 a Secretariatului General al Guvernului, si, de asemenea, si modelul privind DECIZIA de anulare a obligatiilor de plata accesorii si DECIZIA de respingere a cererii de anulare a obligatiilor de plata accesorii

Extras din Procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii

ARTICOLUL 1
Sfera de aplicare

(1) Prezenta procedura se aplica institutiilor publice finantate prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, carora le sunt aplicabile prevederile capitolului II art. 33 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare ordonanta.

(2) Obligatiile bugetare care pot face obiectul anularii, cu respectarea prezentei proceduri, existente in evidenta institutiilor din subordinea si/sau coordonarea Secretariatului General al Guvernului reprezinta accesoriile aferente obligatiilor bugetare principale administrate de Secretariatul General al Guvernului, restante pana la data de 31 decembrie 2018, care se cuvin bugetului general consolidat, stabilite in sarcina institutiilor publice prevazute la alin. (1).

ARTICOLUL 2


Conditii care trebuie indeplinite de debitor pentru aprobarea anularii accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale

Pentru a beneficia de anularea obligatiilor bugetare, debitorul trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
a) sunt stinse toate obligatiile bugetare principale restante la 31 decembrie 2018 inclusiv, administrate de Secretariatul General al Guvernului, prin orice modalitate prevazuta de lege, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor, dar nu mai tarziu de 16 decembrie 2019 inclusiv;
b) sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege toate obligatiile bugetare principale si accesorii fata de Secretariatul General al Guvernului cu termene de plata cuprinse intre data de 1 ianuarie 2019 si 16 decembrie 2019 inclusiv, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor;
c) debitorul sa aiba depuse toate raportarile financiar- bugetare prevazute de lege catre Secretariatul General al Guvernului, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor;
d) debitorul depune cererea de anulare a accesoriilor cel mai tarziu pana la data de 16 decembrie 2019, sub sanctiunea decaderii, dupa indeplinirea in mod corespunzator a conditiilor prevazute la lit. a)-c).

ARTICOLUL 3
Procedura de acordare a anularii obligatiilor de plata accesorii

(1) Anularea obligatiilor de plata accesorii se solicita de catre debitorii prevazuti la art. 1 alin. (1), in baza unei cereri de anulare a accesoriilor, depusa la registratura Secretariatului General al Guvernului sau comunicata prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire la care se anexeaza dovada stingerii obligatiilor prevazute la art. 2 lit. a) si b). Cererea poate fi depusa dupa indeplinirea conditiilor de acordare a anularii, dar nu mai tarziu de 16 decembrie 2019 inclusiv.

(2) Debitorii care au obligatii de plata stabilite in acte administrative a caror executare este suspendata, in conditiile legii, la data de 31 decembrie 2018 inclusiv, ale carei efecte nu au incetat, si care intentioneaza sa beneficieze de anularea obligatiilor de plata accesorii potrivit cap. II din ordonanta vor face mentiuni cu privire la renuntarea la efectele suspendarii actului administrativ in cererea de anulare a accesoriilor.

(3) Renuntarea la efectele suspendarii are drept scop aplicarea dispozitiilor cap. II din ordonanta si nu este de natura sa genereze inceperea sau continuarea procedurii de executare silita.

(4) Cererea de anulare a accesoriilor cuprinde cel putin urmatoarele:
a) datele de identificare a debitorului: denumirea, numele si prenumele reprezentantului legal/imputernicitului, daca este cazul, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscala, numarul de telefon/fax al acestuia, adresa de e-mail;
b) obiectul cererii, respectiv anularea obligatiilor de plata accesorii prevazute la art. 1 alin. (2);
c) data si semnatura debitorului/reprezentantului legal/imputernicitului.

(5) In termen de cel mult 5 zile lucratoare de la data inregistrarii cererii de anulare a accesoriilor, Secretariatul General al Guvernului:
a) analizeaza indeplinirea conditiilor prevazute la art. 2 din prezenta procedura;
b) emite decizia de anulare a obligatiilor de plata accesorii, prevazuta in anexa nr. 1 la prezenta procedura, sau decizia de respingere a cererii de anulare a accesoriilor, prevazuta in anexa nr. 2 la prezenta procedura, dupa caz.

(6) Pentru cererile depuse dupa intrarea in vigoare a ordonantei, dar anterior intrarii in vigoare a prezentei proceduri, termenul de 5 zile prevazut la alin. (5) curge de la aceasta data.

ARTICOLUL 4
Dispozitii finale

(1) Deciziile prevazute de prezenta procedura se emit de catre Secretariatul General al Guvernului, in doua exemplare, dintre care un exemplar se comunica debitorului, iar un exemplar se arhiveaza la emitent.

(2) Decizia de anulare a obligatiilor de plata accesorii sau decizia de respingere a cererii de anulare a accesoriilor poate fi contestata in conformitate cu dispozitiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

ARTICOLUL 5 
Anexe

Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta procedura.


ANEXA Nr. 1 la procedura
SECRETARIATUL GENERAL AL GUVERNULUI
Nr. . . . . . . . . . . din . . . . . . . . . .

DECIZIE
de anulare a obligatiilor de plata accesorii

Datele de identificare a debitorului:
Denumirea: . . . . . . . . . .
Adresa: . . . . . . . . . .

Codul de identificare fiscala: . . . . . . . . . .

In temeiul prevederilor art. 30 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Ordinului secretarului general al Guvernului nr. 1.142/2019 pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii potrivit art. 33 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, avand in vedere Cererea dumneavoastra nr........... din data de.........., inregistrata cu nr........... din data de..........,
precum si motivele de fapt . . . . . . . . . ., luand in considerare ca sunt indeplinite conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare,
se emite urmatoarea

DECIZIE:
Se acorda anularea obligatiilor de plata accesorii aferente obligatiilor bugetare principale prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 6/2019, cu modificarile si completarile ulterioare, in suma totala de.......... lei, reprezentand:.......................

Impotriva prezentei decizii se poate formula contestatie, in conformitate cu dispozitiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Contestatia se depune la emitentul deciziei.

Prezenta decizie produce efecte juridice fata de dumneavoastra de la data comunicarii acesteia.

Document care contine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor)

ANEXA Nr. 2 la procedura
SECRETARIATUL GENERAL AL GUVERNULUI
Nr. . . . . . . . . . . din . . . . . . . . . .

DECIZIE
de respingere a cererii de anulare a obligatiilor de plata accesorii

Datele de identificare a debitorului:
Denumirea: . . . . . . . . . .
Adresa: . . . . . . . . . .
Codul de identificare fiscala: . . . . . . . . . .

In temeiul prevederilor art. 30 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Ordinului secretarului general al Guvernului nr. 1.142/2019 pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii potrivit art. 33 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, avand in vedere Cererea dumneavoastra nr........... din data de.........., inregistrata cu nr........... din data de.........., luand in considerare ca nu sunt indeplinite conditiile prevazute de cap. II din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, se respinge cererea de anulare a obligatiilor de plata accesorii.

Motivele de fapt pentru care se respinge cererea de anulare a obligatiilor accesorii: . . . . . . . . . .

Temeiul de drept: . . . . . . . . . .

Impotriva prezentei decizii se poate formula contestatie, in conformitate cu dispozitiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Contestatia se depune la emitentul deciziei.

Prezenta decizie produce efecte juridice fata de dumneavoastra de la data comunicarii acesteia.
Document care contine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor)

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii, publicata in M. Of.":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia pentru exceptarea de la plata CASS poate fi depusa online de contribuabili. Cum arata noul formular
    • Pe site-ul oficial ANAF a fost publicat proiectul de ordin pentru aprobarea Procedurii de exceptare de la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate a persoanelor fizice care nu au calitatea de contribuabil la sistemul de asigurari sociale de sanatate, precum si a modelului si continutului formularului 603 “Declaratie pe propria raspundere pentru exceptarea de la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate”. Astfel, persoanele fizice care sunt asigurate la sanatate...» citeste mai departe aici

  • Cadouri cu ocazia Craciunului pentru salariati conform contractului colectiv de munca
    • Vreau sa dau salariatilor de 1 decembrie suma de 300 lei. Avem prevazut acest lucru in contractul colectiv de munca, cum se impoziteaza? Pot sa dau tichete cadou, bani sau tichete si bani? Exista vreo limita ca cei 150 lei sa fie neimpozabili sau se datoreaza toate contributiile sociale la toata suma? Raspunsul consilierului juridic Rodica Mantescu: Conform art. 76 alin. (4) din Codul fiscal, urmatoarele venituri nu sunt impozabile, in intelesul impozitului pe venit: a) ajutoarele de...» citeste mai departe aici

  • Obligatiile fiscale pentru luna DECEMBRIE 2021 au fost publicate de ANAF
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent calendarul obligatiilor fiscale pentru luna decembrie 2021. Obligatii fiscale: TERMENUL in 30 de zile de la implinirea termenului de 183 de zile de prezenta in Romania OBLIGATIA Depunerea formularului "Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la sosirea in Romania" CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI Se depune de persoana fizica sosita in Romania care are o sedere in statul roman o perioada sau mai multe perioade care...» citeste mai departe aici

  • TOT ce trebuie sa stii despre completarea si depunerea D603
    • Declaratia 603 denumita „Declaratie pe propria raspundere pentru exceptarea de la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate” trebuie depusa la fisc de toate persoanele care platesc CASS in strainatate si vor sa fie exceptate de la aceasta obligatie in tara. Recent ANAF a propus modificarea modelului si continutului formularului 603 printr-un nou Proiect de Ordin despre care am vorbit in acest articol. Depunerea declaratiei Declaratia se depune la organul fiscal competent de...» citeste mai departe aici

  • Majorarea capitalului social: Poti opta sa fii platitor de impozit pe profit daca ai 2 salariati si un capital de 45.000 lei
    • Daca vrei neaparat sa platesti impozit pe profit, dar e imposibil sa realizezi intr-un an o cifra de afaceri de 1 milion de euro, poti opta sa fii platitor de impozit pe profit daca ai 2 salariati si un capital social de 45.000 de lei. Un capital social mare confera firmei un aer de seriozitate si incredere. Un capital social mare duce la majorarea capitalurilor proprii – iar cresterea anuala a capitaluriulor proprii determina o reducere a impozitelor platite in anii urmatori. Ai un sold...» citeste mai departe aici

  • NOU! Regimul UE poate fi utilizat si de persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania potrivit art. 317
    • ANAF a pus in dezbatere publica un nou Proiect de ordin pentru modificarea Anexei la OPANAF nr. 1387/2021 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare in vederea utilizarii unuia dintre regimurile speciale pentru persoanele impozabile care presteaza servicii catre persoane neimpozabile sau efectueaza vânzari de bunuri la distanta, precum si pentru declararea taxei pe valoarea adaugata, potrivit prevederilor art. 314, art. 315 si art. 3152 din Codul fiscal, in situa?ia in care Romania este...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016