Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Atentie! Contribuabilii care vor sa se inroleze de la distanta in SVP au la dispozitie noi documente (Informare ANAF)

03-Iun-2020
3956

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a transmis recent, printr-un comunicat de presa, noi informatii cu privire la documentele acceptate pentru aprobarea inregistrarii de la distanta, in SPV.

Reamintim ca Spatiul Privat Virtual (SPV) este un serviciu destinat atat persoanelor fizice, cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica. SPV permite obtinerea informatiilor privind situatia fiscala, depunerea electronica a declaratiilor fiscale si primirea electronica a documentelor si a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin Spatiul Privat Virtual au aceeasi putere juridica, asemenea celor comunicate prin posta sau la ghiseu. 

Astfel, contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care detin certificat digital calificat pot solicita inregistrarea ca utilizator SPV. 

Persoanele fizice, care nu detin un certificat digital calificat, pot solicita inregistrarea si pe baza de nume de utilizator si parola. Acestea, pentru a se inregistra in Spatiul Privat Virtual fara a mai fi necesara deplasarea pentru autentificare la sediile ANAF, au posibilitatea de a opta ca autentificarea sa se realizeze in mediul electronic, in baza unor documente emise de Ministerul Finantelor Publice si/sau ANAF. 

Aprobarea inrolarii in mediul electronic in Spatiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se inregistreaza cu nume utilizator si parola, se realizeaza prin identificarea cu numerele atribuite urmatoarelor noi documente: 

1. Notificarea privind destinatia sumei de 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii, pentru sustinerea entitatilor nonprofit/unitatilor de cult (emise incepand cu data de 05.03.2018)

2. Notificare privind nedepunerea in termen a Declaratiei privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (emise incepand cu data de 09.10.2017)

3. Notificare privind indeplinirea conditiilor de rezidenta potrivit prevederilor art. 7 si art. 59 din Codul fiscal sau ale Conventiei de evitare a dublei impuneri incheiate intre Romania si _____ de catre persoana fizica sosita in Romania pentru o perioada mai mare de 183 de zile (emise incepand cu data de 07.04.2020)

4. Notificare privind indeplinirea conditiilor de rezidenta potrivit prevederilor art. 7 si art. 59 din Codul fiscal sau ale Conventiei de evitare a dublei impuneri incheiate intre Romania si _____ de catre persoana fizica plecata din Romania pentru o perioada mai mare de 183 de zile (emise incepand cu data de 07.04.2020)

5. Notificare privind nedepunerea in termen a declaratiei de venit (emise incepand cu data de 09.01.2017) 6. Notificare privind nedepunerea la termen a declaratiei de impunere (emise incepand cu data de 09.01.2017) 

Raman valabile si urmatoarele documente: 

a) decizie de impunere – emisa incepand cu anul 2013 
b) decizie referitoare la obligatii de plata accesorii - emisa incepand cu anul 2013 
c) somatie - emisa incepand cu data de 01.01.2015.
d) numarul scrisorii primita in anul 2018 de la Ministerul Finantelor Publice, referitoare la inrolarea in acest serviciu. 

Serviciul Spatiul Privat Virtual este usor de accesat, direct din site-ul www.anaf.ro, este gratuit si disponibil 24 de ore din 24. Accesarea serviciului "Spatiul privat virtual" se realizeaza din pagina principala a site-ului ANAF www.anaf.ro, sectiunea ‘’Servicii Online - Serviciul inregistrare/inrolare persoane fizice si juridice Spatiul Privat Virtual’’; 

Pentru informatii detaliate privind pasii necesari si modalitatea de completare a formularului, precum si lista de documente care pot fi transmise si primite prin acest serviciu, atat pentru persoane fizice, cat si persoane jurdice, va rugam sa accesati sectiunea din site mai sus mentionata. 

Obligatiile fiscale se pot indeplini utilizand metode de comunicare la distanta prin intermediul Spatiului Privat Virtual (pentru depunerea declaratiilor si obtinerea de informatii), iar plata poate fi efectuata prin internet banking sau ghiseul.ro. Informatii generale in domeniul fiscal si IT se pot obtine prin apelarea Call-center-ului, la numarul de telefon 031.403.91.60. De asemenea, contribuabilii care nu sunt inrolati in Spatiul Privat Virtual pot utiliza Formularul de contact de pe site-ul Agentiei pentru a obtine informatii generale in domeniul fiscal si IT..

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Lichidare societate. Firmele au 2 obligatii fiscale cheie: depunere D101 si SAF-T

    • Daca ai decis sa inchizi o firma, este esential sa stii ca procesul de lichidare nu inseamna doar radierea din Registrul Comertului, ci presupune si indeplinirea unor obligatii fiscale clare fata de ANAF. Printre acestea, se numara depunerea Declaratiei 101 privind impozitul pe profit, precum si, dupa caz, fisierul SAF-T (D406) pentru perioada de lichidare. In acest articol explicam, pe scurt si cu trimitere la temeiul legal pana cand se depune Declaratia...» citeste mai departe aici

  • [SANCTIUNI E-TVA din 1 iulie 2025] Ce risti daca nu raspunzi la notificarea de conformare si PROCEDURA de LUCRU

    • Incepand cu 1 iulie 2025, notificarile de conformare RO e-TVA devin obligatorii pentru toti contribuabilii inregistrati in scopuri de TVA. Conform prevederilor OUG nr. 70/2024, lipsa unui raspuns complet si in termen poate atrage sanctiuni, inclusiv etichetarea contribuabilului ca avand risc fiscal ridicat. In acest articol detaliem ce presupune aceasta obligatie, ce consecinte pot aparea in caz de neconformare si care este procedura oficiala de lucru impusa de ANAF. » citeste mai departe aici

  • Codul de procedura fiscala. Prescriptia pentru anul 2019 NU se incheie la data de 1 iulie 2025

    • Termenul de prescriptie fiscala este perioada in care ANAF poate stabili creante fiscale prin decizii de impunere. Pentru anul 2019, acest termen nu se incheie la data obisnuita de 1 iulie 2025, ci a fost prelungit pana la 30 decembrie 2025, ca urmare a suspendarii intervenite in timpul pandemiei. In acest articol explicam cum se calculeaza acest termen si ce implicatii are pentru contribuabili.» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Raspuns notificare de conformare E-TVA si reglementari cheie

    • Notificarea de conformare E-TVA este documentul prin care ANAF solicita contribuabililor explicatii privind diferentele dintre decontul de TVA depus (D300) si decontul precompletat RO e-TVA generat automat de sistem. In termen de 20 de zile de la data primirii notificarii, persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA are obligatia sa transmita ca raspuns la aceasta, prin mijloace electronice, rezultatul verificarilor realizate asupra diferentelor comunicate prin Notificarea de conformare...» citeste mai departe aici

  • Declaratii ANAF. D100, D101 si D177 se depun pana pe 25 iunie si in 2025

    • In anul 2025, termenul de depunere a declaratiilor fiscale precum formularul 100, 101 sau 177 este influentat direct de prevederile OUG nr. 153/2020, aflate inca in vigoare. Acest act normativ stabileste, prin derogare de la Codul fiscal, un termen unificat, data de 25 iunie, pentru depunerea declaratiei anuale de impozit pe profit si a altor declaratii relevante. In acest articol prezentam principalele termene si obligatii fiscale pentru contribuabili, in conformitate cu reglementarile...» citeste mai departe aici

  • [E-FACTURA] 50+ dificultati intalnite in practica de contabili si SOLUTII de la experti

    • Facturarea electronica a generat in practica probleme greu de anticipat. Firmele s-au confruntat brusc cu o schimbare radicala a modului lor de lucru, ceea ce a generat instantaneu o multime de situatii foarte dificil de gestionat. Ca urmare, intrebarile au inceput sa curga. Multe dintre aceste intrebari sunt foarte specifice, de genul: „Oare societatea mea, cu codul CAEN X, care comercializeaza produsele Y catre clientii Z, trebuie sa emita facturi electronice?”. Altele sunt...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016