Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Controale ANAF: A fost aprobat modelul formularului Invitatie pentru audiere, act necesar in cazul verificarii documentare

07-Iul-2023
1285
Controale ANAF: A fost aprobat modelul formularului Invitatie pentru audiere, act necesar in cazul verificarii documentare

Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea aduce la cunostinta contribuabililor ca in vederea aplicarii prevederilor art. 149 alin (5) din Legea 207/2015 privind Codul de Procedura Fiscala, a fost modificata si completata Anexa nr. 2 la OpANAF 3666/2020 privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare documentara , respectiv modelul Invitatiei pentru audiere.

Invitatia pentru audiere va fi utilizata de structurile cu atributie de inspectie fiscala, de structurile cu atributii de control antifrauda si de structurile cu atributii de verificare a situatiei fiscale personale competente sa efectueze actiuni de verificare documentara.

Contribuabilii care primesc astfel de invitatie au posibilitatea de a-si exprima oral punctul de vedere cu privire la constatarile organelor fiscale cu ocazia audierii, precum si in scris in termen de cinci zile lucratoare de la data audierii. Termenul poate fi prelungit cu cel mult 5 zile lucratoare, numai pentru motive justificate, cu acordul conducatorului organului de control.

Punctul de vedere fata de constatarile din proiectul Deciziei de impunere privind obligatiile fiscale principale stabilite ca urmare a verificarii documentare/Dispozitiei de masuri ca urmare a verificarii documentare poate fi transmis prin mijloace electronice de transmitere la distanta (Spatiul Privat Virtual), prin e-mail, prin posta cu scrisoare recomandata de primire sau prin depunerea la registratura organului fiscal.

Audierea in legatura cu constatarile din proiectul Deciziei de impunere privind obligatiile fiscale principale stabilite ca urmare a verificarii documentare /Dispozitiei de masuri ca urmare a verificarii documentare poate avea loc fie prin prezentarea la sediul organului de control sau prin intermediul sistemelor electronice de comunicare la distanta care asigura conexiunea audio-video.

In cazul in care optiunea contribuabilului este pentru folosirea sistemelor electronice de comunicare la distanta care asigura conexiunea audio-video, organul fiscal va trebui informat cu cel putin 24 de ore inainte de ora stabilita pentru audiere.

Modelul formularului Invitatie pentru audiere, necesar la controalele documentare

INVITATIE PENTRU AUDIERE

Domnului/Doamnei ..............., in calitate de/avand functia de .............

Denumirea contribuabilului/platitorului ...............................

Codul de identificare fiscala .........................,

Domiciliul fiscal ...........................

In vederea finalizarii verificarii documentare, va transmitem alaturat proiectul Deciziei de impunere privind obligatiile fiscale principale stabilite ca urmare a verificarii documentare/Dispozitiei de masuri ca urmare a verificarii documentare si va instiintam ca, in baza prevederilor art. 9 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, aveti posibilitatea de a va exprima punctul de vedere in legatura cu constatarile inscrise in proiectul de act administrativ fiscal, in data de ......., ora ...... .

Totodata, va informam ca aveti posibilitatea sa va exprimati oral punctul de vedere cu privire la constatarile organelor fiscale cu ocazia audierii, precum si in scris, in conformitate cu prevederile art. 149 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, in termen de 5 (cinci) zile lucratoare de la data audierii. Termenul poate fi prelungit cu cel mult 5 zile lucratoare, numai pentru motive justificate, cu acordul conducatorului organului de control fiscal.

In situatia in care nu va veti prezenta la termenul stabilit pentru audiere in data de ........, va informam ca cel de-al doilea termen pentru a avea loc audierea este in data de ......., ora ....... .

In situatia in care doriti sa renuntati la audiere, va rugam sa notificati acest fapt organului fiscal, anterior datei/datelor programate pentru audiere.

In cazul in care nu va veti prezenta la audiere la niciunul din cele doua termene si nu veti notifica despre renuntarea la acest drept, va comunicam ca, potrivit prevederilor legale, audierea se considera indeplinita.

Punctul dumneavoastra de vedere fata de constatarile din proiectul Deciziei de impunere privind obligatiile fiscale principale stabilite ca urmare a verificarii documentare/Dispozitiei de masuri ca urmare a verificarii documentare poate fi transmis prin mijloace electronice de transmitere la distanta puse la dispozitie de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (Spatiul privat virtual - SPV), prin e-mail la adresa ..............................., prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire, sau prin depunere la registratura organului fiscal din ........................................... .

Audierea in legatura cu constatarile din proiectul Deciziei de impunere privind obligatiile fiscale principale stabilite ca urmare a verificarii documentare/Dispozitiei de masuri ca urmare a verificarii documentare poate avea loc fie prin prezentarea la sediul nostru din ............................., fie prin intermediul sistemelor electronice de comunicare la distanta care asigura conexiunea audio-video, in functie de modalitatea aleasa de dumneavoastra.

In situatia in care veti opta pentru audiere prin intermediul sistemelor electronice de comunicare la distanta, veti informa organul fiscal cu cel putin 24 de ore inainte de ora stabilita pentru audiere, in vederea stabilirii detaliilor tehnice ale intalnirii, de comun acord cu reprezentantul desemnat din cadrul organului fiscal. 

Pentru solicitarea/comunicarea oricaror informatii in legatura cu aceasta solicitare, persoana desemnata care poate fi contactata este doamna/domnul .................., numar de telefon ..................., adresa de e-mail ............................., camera .......... . Conducatorul structurii care efectueaza verificarea documentara, ..................................................................…. (functia, numele, prenumele, semnatura si stampila*)*)

In situatia emiterii si semnarii electronice, utilizand un certificat digital calificat, documentul este valabil fara stampila. Document care contine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679------

 

Baza legala: OPANAF 927/2023 pentru modificarea anexei nr. 2 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.666/2020 privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare documentara publicat in Monitorul Oficial al Romaniei partea I nr. 587/28.06.2023 Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • E-Factura: Calcularea termenului limita de 5 zile pentru depunerea facturilor, confirmata oficial de Finante

    • Dupa ce Ministerul Finantelor anuntase printr-o simpla postare pe pagina oficiala de Facebook modalitatea de calculare a termenului limita de 5 zile calendaristice de transmitere a facturilor in sistemul national Ro e-Factura, recent a confirmat informatiile si in mod oficial, printr-un comunicat postat pe site-ul lor. Potrivit art.10 alin.(7) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.120/2021 privind administrarea, functionarea si implementarea sistemului national privind factura...» citeste mai departe aici

  • Amnistie fiscala introdusa prin OUG 107/2024. Ce datorii NU se incadreaza in masura

    • Amnistia fiscala propusa de Guvern atat pentru firme cat si pentru persoane fizice a fost aprobata, iar masurile incluse in OUG 107/2024. Este vorba despre anularea accesoriilor, adica a dobanzilor si penalitatilor, restante la 31 august 2024, insa numai in cazul in care este platita obligatia bugetara principala pana pe 25 noiembrie 2024. Obligatii bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv a) obligatii bugetare pentru care s-a implinit scadenta sau...» citeste mai departe aici

  • Firmele trebuie sa respecte 3 conditii pentru a putea beneficia de bonificatia de 3%, introdusa prin OUG 107/2024

    • Orin OUG 107/2024 au fost introduse cateva beneficii pentru contribuabili, precum si o bonoficatie de 3% care se va acorda celor care platesc la timp toate datoriile fiscale. Insa ce conditii trebuie sa mai indeplineasca firmele? Bonificatie de 3% pentru firme Conform OUG 107/2024, contribuabilii platitori de impozit pe profit, precum ?i contribuabilii platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor, beneficiaza de o bonificatie de 3% din impozitul pe profit anual ?i din impozitul...» citeste mai departe aici

  • Legea 126/2024: Noutati aduse asupra Legii 241/2005 privind evaziunea fiscala

    • ANAF a publicat, pe site-ul oficial, Brosura care prevede noutat?i aduse de Legea nr. 126/2024 asupra Legii nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale. Noutati aduse de Legea 126/2024 in cazul evaziunii fiscale In anul 2024, prin Legea nr. 126/2024 privind unele masuri pentru consolidarea capacitatii de combatere a evaziunii fiscale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, au fost introduse in Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea...» citeste mai departe aici

  • OUG 107/2024. Cum se aplica amnistia fiscala pentru firme

    • Recent a fost aprobat OUG 107/2024 care prevede facilitati fiscale pentru firme, precum anularea accesoriilor in cazul datoriilor restante la 31 august 2024. Actul normativ prevede si bonificatii pentru persoanele juridice care platesc la timp darile catre stat. Anulare accesorii firme -anularea accesoriilor in procent de 100% din valoarea acestora in cazul datoriilor cumulate pana la data de 31 august 2024; ( daca plata datoriilor se face pana la data de 25 noiembrie 2024); -anularea...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Valoarea tichetelor de masa pentru sem. II 2024 creste doar cu 0,4 bani

    • Conform unui Proiect de Ordin pus recent in dezbatere publica de Ministerul Muncii, valoarea tichetelor de masa in sem. II 2024 creste doar cu 0,4 bani. Care este suma maxima pe care o pot acorda firmele angajatoare? Valoare tichete de masa sem. II 2024 Ordinul pentru stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masa pentru semestrul II al anului 2024 a fost pus in dezbatere publica pe site-ul Ministerului Muncii. Conform documentului, valoarea tichetelor de masa pentru sem. II 2024...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016