Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Interactiunea firmelor si a persoanelor fizice autorizate cu ANAF ar putea sa se faca exclusiv on-line. Ce beneficii au contribuabilii?

11-Mai-2021
747

Ministerul Finantelor a elaborat un proiect de act normativ prin care propune o serie de masuri necesare pentru protejarea sanatatii cetatenilor, pentru evitarea blocajelor in activitatea organelor fiscale centrale si pentru aplicarea unui tratament unitar debitorilor care au facut obiectul unei inspectii fiscale sau verificarii situatiei fiscale personale, astfel incat acestia sa nu fie dezavantajati fata de ceilalti contribuabili care se afla in situatii similare.

"Am publicat acest proiect spre consultare publica, iar forma finala va fi adoptata dupa incheierea discutiilor cu partenerii din mediul privat. Ne dorim ca Spatiul Privat Virtual sa devina un instrument-cheie in ceea ce priveste interactiunea cu contribuabilii si vom extinde serviciile disponibile prin intermediul acestei platforme concomitent cu sporirea eforturilor de inrolare a persoanelor juridice si a persoanelor fizice autorizate. in prezent se lucreaza la identificarea unor mecanisme de simplificare si flexibilizare a inrolarii si autentificarii utilizatorilor in SPV. in plus, pana la data cand prevederile actului normativ vor intra in vigoare, ANAF trebuie sa ia masuri pentru a fi pe deplin pregatita atat sa proceseze numarul suplimentar de contribuabili care se vor inrola in SPV, cat si sa ofere tot suportul acestora pe parcursul intregului demers astfel incat tranzitia sa se desfasoare fara probleme. Prin eliminarea hartiilor, a cozilor la ghiseu si a birocratiei excesive, consider ca facem un pas foarte important spre digitalizarea administratiei fiscale, fapt ce ne aduce mai aproape de standardele si de bunele practici europene in domeniu, adica de normalitate", a declarat ministrul Finantelor, Alexandru Nazare.

Astfel, Ministerul Finantelor face un pas important pentru dezvoltarea digitalizarii si eficientizarea comunicarii dintre stat si contribuabili, urmand ca aceasta schimbare sa aduca o serie de beneficii pentru contribuabili, precum:

-evitarea interactiunii fizice (ghiseu, posta), comunicarea fiind realizata non-stop, prin intermediul SPV;
-eliminarea timpilor de asteptare, intrucat anumite document, precum certificatele de atestare fiscala sau cazierul fiscal, se pot obtine mult mai repede;
-posibilitatea depunerii mai multor tipuri de cereri on-line, precum si vizualizarea raspunsurilor direct din SPV;
-posibilitatea consultarii situatiei fiscale la zi, respectiv posibilitatea de a solicita situatia obligatiilor de plata sau a platilor efectuate;
-primirea de informatii personalizate legate de obligativitatea depunerii anumitor declaratii sau termenele aferente de depunere;


-acces la evidenta completa a tuturor interactiunilor contribuabilului cu ANAF, precum tipul declaratiilor depuse si data depunerii.

Este important de subliniat ca serviciile oferite contribuabililor prin intermediul platformei SPV vor fi extinse, astfel ca pana la data cand prevederile actului normativ vor intra in vigoare, contribuabilii vor benefica de declaratii pre-completate, rapoarte care sa se poata importa in programele de contabilitate, fisiere prelucrabile, precum si de posibilitatea de a efectua plati prin platforma SPV.

In acest moment, in Romania sunt 1,5 milioane de persoane juridice, dintre care au cont in SPV 510.000 de contribuabili. Aceasta situatie se traduce prin faptul ca 33% sunt deja inscrisi in SPV, urmand ca inca un milion de contribuabili sa beneficieze de aceasta infrastructura digitala. Din totalul persoanelor fizice care desfasoara activitati independente (662.000), doar 5% (35.000) au cont in platforma SPV.

Totodata, se creeaza cadrul legal, astfel incat comunicarea dintre ANAF si autoritatile publice, institutiile publice si de interes public din administratia publica centrala si locala sa se realizeze exclusiv prin PatrimVen in baza unui protocol trimis de ANAF catre fiecare autoritate publica, institutie publica sau de interes public.

De asemenea, proiectul modifica prevederile Codului de procedura fiscala in scopul recunoasterii bunei credinte a contribuabililor, in situatia in care, din greseala, acestia platesc obligatiile fiscale la un alt organ fiscal decat cel caruia i se cuveneau sumele pentru plata obligatiilor bugetare. Astfel, la cererea contribuabililor, viramentele efectuate eronat se vor corecta, cu pastrarea datei platii, iar in functie de data platii se va pastra beneficiul acordat de legiuitor de plata a jumatate din minimul legal al amenzii.

Pentru aplicarea unui tratament echitabil tuturor contribuabililor se propune:

-anularea dobanzilor, penalitatilor si tuturor accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale administrate de organul fiscal central cu scadente anterioare datei de 31 martie 2020, in cazul contribuabililor care au fost supusi inspectiei fiscale sau verificarii situatiei fiscale personale incepute si pentru care s-a comunicat decizia de impunere in perioada cuprinsa intre data de 15 mai 2020 (dupa data intrarii in vigoare a O.U.G. nr. 69/2020) si data de 28 martie 2021 (pana la data intrarii in vigoare a O.U.G. nr. 19/2021).

Acordarea facilitatii se realizeaza cu respectarea conditiei de plata integrala a obligatiei bugetare principale stabilite prin decizia de impunere, pana la un anumit termen, si cu depunerea cererii de anulare pana cel tarziu la data de 31 ianuarie 2022 inclusiv.

In situatia in care obligatia bugetara principala stabilita prin decizia de impunere a fost achitata pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, contribuabilul are dreptul de a beneficia de facilitatea fiscala daca depune cererea pana la data de 31 ianuarie 2022 inclusiv;

Anularea dobanzilor, penalitatilor si tuturor accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale administrate de organul fiscal cu scadente anterioare datei de 31 martie 2020, in cazul contribuabililor care au fost supusi verificarii documentare dupa data de 15 mai 2020.

Acordarea facilitatii se realizeaza cu respectarea conditiei de plata integrala a obligatiei bugetare principale stabilite prin decizia de impunere pana la anumite termene si cu depunerea cererii de anulare pana cel tarziu la data de 31 ianuarie 2022 inclusiv, respectiv in termen de 90 de zile de la comunicarea deciziei de impunere daca termenul de 90 de zile se implineste dupa 31 ianuarie 2022 inclusiv.

In ambele situatii reglementate, accesoriile stinse atat inainte, cat si dupa data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se restituie potrivit Codului de procedura fiscala.
Ministerul Finantelor invita la dialog toate institutiile si partile interesate care vor beneficia de aceasta ordonanta, urmand ca, la inceputul lunii iunie, propunerea finala sa reflecte consensul atins in urma dezbaterilor.

 

 

Sursa: MFP

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Interactiunea firmelor si a persoanelor fizice autorizate cu ANAF ar putea sa se faca exclusiv on-line. Ce beneficii au contribuabilii?":
Rating:

Nota: 4.83 din 3 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016