
Raportul Special
realizat de specialisti
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un comunicat de presa prin care anunta ca sprijina efortul national de limitare a raspandirii infectiei cu noul coronavirus si trateaza cu prioritate operatunile desfasurate de companii si de operatorii economici.
Agentia sustine ca „a angrenat toate fortele sale in combaterea raspandirii infectiei cu noul virus, dar mai ales pentru asigurarea functionarii Statului Roman si pentru indeplinirea atributiilor prevazute prin Ordonantele Militare nr. 1/2020 si 2/2020. ”
Pentru ca in nicio tara din lume, sistemul nu poate functiona fara indeplinirea obligatiilor fiscale ale contribuabililor si fara spiritul civic al acestora, mai ales in prezent, in conditiile declararii starii de urgenta, ANAF a desfasurat mai multe operatiuni:
-a colectat veniturile bugetare;
-a derulat procedurile de administrare fiscala pentru ca Bugetul Statului sa fie permanent alimentat in vederea asigurarii resurselor necesare sistemului medical, armatei, politiei, serviciilor de asistenta sociala si multor altor activitati esentiale Statului Roman;
-s-a implicat in efortul national de limitare a raspandirii virusului (prin Directia generala antifrauda fiscala, dar mai ales prin Directia generala a vamilor si structurile vamale teritoriale);
-personalul vamal este in prima linie la frontiera si, acordand o atentie speciala operatiunilor de import de materiale si echipamente medicale;
-birourile vamale de frontiera au program non-stop, iar birourile vamale de interior au primit instructiuni de a asigura indeplinirea formalitatilor vamale pentru operatiunile urgente si in afara programului normal de lucru, ori de cate ori vor fi solicitate.
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Totodata, organele fiscale trateaza cu maxima operativitate solicitarile contribuabililor din aceasta perioada, in special in cazul agentilor economici pentru care a fost accelerat procesul de rambursare al TVA, in vederea asigurarii fluxului de capital necesar continuarii activitatii.
La nivelul institutiei au fost dispuse masuri in vederea asigurarii securitatii si sanatatii personalului, dar si pentru protectia contribuabililor, inca de la primele informatii cu privire la riscul de raspandire a infectiei cu COVID - 19.
ANAF reaminteste contribuabililor ca obligatiile fiscale se pot indeplini utilizand metode de comunicare la distanta prin intermediul Spatiului Privat Virtual (pentru depunerea declaratiilor si obtinerea de informatii), iar plata poate fi efectuata prin internet banking sau ghiseul.ro. Informatii generale in domeniul fiscal si IT se pot obtine prin apelarea Call-center-ului, la numarul de telefon 031.403.91.60. De asemenea, contribuabilii care nu sunt inrolati in Spatiul Privat Virtual pot utiliza Formularul de contact de pe site-ul Agentiei pentru a obtine informatii generale in domeniul fiscal si IT.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Functionarii publici il dau in judecata pe presedintele ANAFImpozitul pe veniturile micro 2025. Modificari aduse prin OUG 156/2024Impozitul pe venit pe scurt in 2014. Partea IOG 31/2022: ANAF va publica trimestrial lista contribuabililor care nu au obligatii fiscale restanteCum se completeaza Declaratia Unica in 2021 pentru venituri obtinute din cedarea folosintei bunurilor(contract de inchiriere in lei )Ultimele articole
Impozit special bunuri mobile si imobile. MONOGRAFIE contabilaContractul de inchiriere: Din 1 ianuarie 2025 se aplica modificari la inregistrarea contractelor (Ordinul 161/2025)Formulare ONRC: Cine poate semna si depune cereri de inmatriculare sau inregistrare la registrul comertuluiDepunere Declaratie Unica. Care este plafonul minim si valoarea de plata a CASS pentru 2024E-Factura: Raspunsuri ANAF cu privire la dublarea facturilor in SPVSfaturi de la experti
Data inregistrarii diferentelor rezultate in urma inventarierii
Intrebare: Societatea noastra a efectuat inventarierea anuala in data de 03.01.2025. Listele de inventariere au fost predate cu intarziere la contabilitate, dupa data de 27.01.2025. Inregistrarea valorii marfii lipsa o putem face in luna...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intarziere declarare modificare perioada fiscala
Intrebare: O societate platitoare de TVA trimestrial in anul 2024 a depasit plafonul pentru TVA trimestrial in cursul anului 2024. Pana pe 15 ianuarie 2025, trebuia sa depuna formularul D700 pentru a trece la TVA lunar. Societatea nu a depus...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare
Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante
Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!
Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024
Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA