Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modificare procedura comunicare intre contribuabil si autoritatea fiscala. OMFP 161/2015 si OMFP 162/2015

25-Feb-2015
2667
OMFP nr. 161 din 17 Februarie 2015 este ordinul pentru modificarea si completarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta între Agentia Nationala de Administrare Fiscala si persoanele fizice, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.154/2014.

Consultati actul normativ aici!

OMFP nr. 162 din 17 Februarie 2015 - Ordin privind abrogarea Ordinului ministrului finantelor nr. 767/2000 pentru aprobarea Instructiunilor cuprinzand procedura de asistare a contribuabililor în domeniul fiscal.

Consultati actul normativ aici!


OMFP nr. 161/2015 modifica procedura comunicarii între contribuabili si autoritatea fiscala prin intermediul "Spatiului privat virtual". Desigur, ne referim la contribuabilul persoana fizica din categoria celor care au obligatia sa depuna declaratii de impozitare.

Potrivit acestui act normativ, documentele emise de organul fiscal si comunicate contribuabilului automat sunt:

1. Decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate începand cu anul 2013

2. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si privind obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale (formular 260), pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015

3. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate începand cu anul 2015

Desigur, la cererea contribuabilului se pot emite:
1. "Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de..."
2. "Nota obligatiilor de plata"
3. "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori"
4. "Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spatiul privat virtual»"


Utilizand "Spatiul privat virtual" contribuabilul poate emite si comunica organului fiscal urmatoarele documente:
1. Cerere privind "Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de...."
2. Cerere privind "Nota obligatiilor de plata"
3. Cerere privind "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori"
4. Cerere privind "Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spatiul privat virtual»".

OMFP nr. 162/2015 abroga procedura de acordare a asistentei contribuabilului adoptata prin OMFP nr. 767/2000. Desigur, acesta nu mai era de actualitate, fiind adoptat acum 15 ani însa a adoptat o procedura uzitata mult timp.

Ne asteptam din partea autoritatilor fiscale sa adopte în scurt timp o noua procedura de asistenta fiscala a contribuabilului.


Autor: Consultantul fiscal Adrian Benta


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Notificarea ONPCSB: Ce entitati sunt OBLIGATE sa o depuna in 15 zile si cum arata aceasta

    • In cadrul legislatiei privind prevenirea si combaterea spalarii banilor, anumite categorii de entitati au obligatii suplimentare de conformare. Printre acestea se numara agentii si dezvoltatorii imobiliari, furnizorii de servicii legate de criptomonede, comerciantii de bunuri de valoare si cei implicati in comertul cu opere de arta. Aceste entitati trebuie sa depuna, in termen de 15 zile, o notificare obligatorie catre ONPCSB (Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii...» citeste mai departe aici

  • E-Factura in relatia B2C: Cum sa procedati daca incasati sume prin transfer bancar

    • Din 1 ianuarie 2025, firmele care vand catre persoane fizice sunt obligate sa emita facturi si sa le trimita prin RO e-Factura, inclusiv daca nu sunt inregistrate in scopuri de TVA si aplica regimul special de scutire. Incasarile prin transfer bancar implica automat emiterea facturii si transmiterea in sistem. Din 1 iulie 2025, lipsa raportarii aduce amenzi semnificative. Vezi in articol ce obligatii ai si cum eviti sanctiunile. Avem acest caz. O societate are ca obiect principal de activitate...» citeste mai departe aici

  • Esalonare clasica 2025. Cand si cum depui cererea D8 + alte acte necesare

    • Societatile care se confrunta cu dificultati financiare pot solicita esalonarea la plata a datoriilor catre bugetul de stat, in baza procedurii clasice reglementate prin Codul de procedura fiscala si actualizata prin OPANAF 597/2025. Acest articol explica pasii de urmat, documentele necesare, conditiile de eligibilitate si excluderile, pentru a beneficia de aceasta facilitate fiscala.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016