Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Precizare ANAF: Conditii de acordare a bonificatiei de 10% pentru plata anticipata a CASS

07-Nov-2019
9731

Directia Generala a Finantelor Publice Craiova a remis, vineri - 20 septembrie, un comunicat de presa privind bonificatia de 10% pentru plata cu anticipatie a sumelor, reprezentand CASS, stabilite prin decizii de impunere anuala, aferente perioadei 2014-2017.

In cele ce urmeaza redam principalele aspecte cuprinse in comunicatul remis de DGRFP Craiova.

“Procedura de acordare a bonificatiei pentru plata cu anticipatie a CASS se aplica persoanelor fizice pentru care organele fiscale competente au emis si comunicat decizii de impunere anuala aferente perioadei 2014 - 2017, astfel:

 a) in perioada cuprinsa intre data de 15 martie 2019 inclusiv si data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 31/2019 (23.05.2019);

b) dupa intrarea in vigoare a ordonantei de urgenta”.

Valoarea bonificatiei reprezinta suma rezultata din aplicarea unui procent de 10% asupra sumelor de plata stabilite prin deciziile de impunere anuala (reprezentand contributiile individuale de asigurari sociale de sanatate datorate de persoanele fizice, pentru perioada 2014 - 2017). Deci, suma de plata a obligatiilor fiscale stabilite prin deciziile de impunere anuale comunicate persoanelor fizice se diminueaza cu 10 procente.

ATENTIE!

Bonificatia se acorda DOAR daca diferenta dintre sumele de plata stabilite prin deciziile de impunere anuala si valoarea bonificatiei este achitata integral, astfel:

a) in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta, pentru deciziile de impunere anuala emise si comunicate in perioada 15 martie 2019 inclusiv si data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 31/2019.

b) in termen de 60 de zile de la data comunicarii deciziei de impunere anuala, pentru cele emise si comunicate dupa intrarea in vigoare a ordonantei de urgenta. Bonificatiile se acorda si pentru sumele de plata reprezentand contributie individuala de asigurari sociale de sanatate stabilite prin:

- decizii de impunere anuala aferente perioadei 2014-2017, emise ca urmare a declaratiilor rectificative depuse pana la implinirea termenelor de plata prevazute de OUG 31/2019, chiar daca deciziile au fost comunicate dupa aceste termene, daca sunt respectate, dupa caz, conditiile referitoare la plata sumelor datorate precizate mai sus;

- decizii de impunere anuala aferente perioadei 2014-2017, emise ca urmare a inspectiei fiscale efectuate,decizii comunicate de organul fiscal in perioadele mai sus mentionate, daca sunt respectate, dupa caz, conditiile referitoare la plata sumelor datorate precizate mai sus.

Organul fiscal instiinteaza persoana fizica cu privire la acordarea bonificatiei,in cel mult 30 de zile de la acordarea acesteia.

Baza legala: OPANAF nr. 2806 din 26 august.

Citeste mai multe despre Procedura de acordare a bonificatiei pentru plata anticipata a CASS, AICI >>

Sursa: DGRFP Craiova

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Precizare ANAF: Conditii de acordare a bonificatiei de 10% pentru plata anticipata a CASS":
Rating:

Nota: 2 din 4 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noile conditii pentru societatile care-si trimit angajatii in somaj tehnic
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o societate si ce documente trebuie sa depuna, legal, pentru a putea trimite salariatii in somaj tehnic si a primi banii de la stat pentru acestia? Despre acest subiect vom discuta in continuare cu unul dintre consilierii nostri juridici, plecand de la urmatoarea situatie: "Societatea A cu profil de activitate transport calatori, a pierdut contractul de prestari servicii care ii aducea venituri, dupa decretarea starii de urgenta, in urma inchiderii...» citeste mai departe aici

  • Situatia contractelor de munca suspendate(somaj tehnic)/incetate, inregistrate de Inspectia Muncii
    • Ministerul Muncii si Protectiei Sociale informeaza, printr-un comunicat de presa, care este situatia contractelor individuale de munca suspendate/incheiate la data de 2 aprilie 2020. Conform MMPS, sunt in prezent: I: 862.557 de contracte individuale de munca suspendate,din care: -239.279 – Industria prelucatoare -171.454 – Comert cu ridicata si cu amanuntul; repararea autovehiculelor si motocicletelor -115.080 – Hoteluri si restaurante II: 173.834 de contracte individuale de...» citeste mai departe aici

  • Ghid pas cu pas pentru incarcarea documentelor necesare somajului tehnic in platforma online
    • Guvernul Romaniei a anuntat recent ca a lansat o platforma online pentru acordarea somajului tehnic. Astfel, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca informeaza ca platforma digitala poate fi consultata pe aici.gov.ro. pentru incarcarea documentelor necesare acordarii somajului tehnic pentru angajatii carora li s-a suspendat temporar contractul individual de munca din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, cu modificarile si...» citeste mai departe aici

  • Certificatele de Urgenta: 15 intrebari si raspunsuri. PFA-urile pot beneficia de ele?
    • Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat o serie de intrebari si de raspunsuri legate de Certificatele de Situatii de Urgenta. Reamintim ca Guvernul a stabilit, recent, prin OUG 32/26.03.2020 privind modificarea si completarea OUG 30/2020, ca Certificatele de Situatie de Urgenta NU mai sunt necesare pentru obtinerea somajului tehnic pentru salariatii angajatorilor care isi reduc sau isi intrerup activitatea ca urmare a efectelor epidemiei de SARS-CoV-2. Totusi,...» citeste mai departe aici

  • Guvernul aloca fonduri de peste 54 milioane de lei destinate sectorului cresterii animalelor
    • Guvernul a aprobat, in sedinta de joi – 2 aprilie, o Hotarare privind instituirea unei scheme de ajutor de stat in sectorul cresterii animalelor, prin care s-a alocat pentru anul 2020, suma de maximum 54,048 milioane de lei. Banii vor fi suportati de la bugetul de stat, in limita prevederilor bugetare aprobate Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale pentru anul 2020. Intr-un comunicat remis presei, MADR arata ca din suma totala alocata, care se acorda sub forma serviciilor...» citeste mai departe aici

  • Noi informatii despre rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta(comunicat de presa ANAF)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un comunicat de presa referitor la rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta. Astfel, institutia a informat ca in luna martie 2020 a restituit TVA in valoare de aproape 4 miliarde de lei, aferente unui numar de 24.526 deconturi (fata de 1,6 miliarde de lei media rambursarilor din primele doua luni ale anului 2020). De la data declararii starii de urgenta, ANAF a accelerat procesul de rambursare a TVA prin:...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016