Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Punct de lucru. Care sunt prevederile pentru nerezidenti?

26-Mai-2015
1136

In cazul urmator, discutam despre o societate din Germania care are cod fiscal in Romania, fara punct de lucru sau domiciliu fiscal in Romania conform act constitutive, decl. 090, certificate de inregistrare in scopuri de TVA - in fiecare din aceste acte domiciliul fiscal este in Germania.

Conform 090, s-a declarat o adresa din Romania "unde pot fi examinate evidentele si documentele", respectiv pentru "corespondenta". Cu toate acestea in RIF intocmit de ANAF pentru o rambursare TVA la domiciliul fiscal apare adresa din Romania.

Aceasta adresa este departe de Bucuresti, ceea ce face sa fie anevoioasa deplasarea in cazul rambursarilor. Daca Fiscul considera domiciliul fiscal in Romania, este firma nevoita sa trimita actele la Bucuresti pentru a fi controlate sau inspectorii pot veni in judet?

Care sunt prevederile legale pentru nerezidenti?

Potrivit OPANAF nr. 4/2010 pentru a obtine o rambursare a TVA in Romania, persoana impozabila care nu este stabilita in Romania, denumita solicitant, adreseaza pe cale electronica o cerere de rambursare pe care o inainteaza statului membru in care este stabilita, prin intermediul portalului electronic pus la dispozitie de catre statul membru respectiv.

Solicitantul trebuie sa furnizeze atat informatiile din cererea de rambursare, cat si eventualele informatii suplimentare/documente solicitate de catre compartimentul de specialitate, in limba romana sau insotite de traduceri in limba romana certificate de traducatori autorizati.

Cererile de rambursare primite prin intermediul statului membru de stabilire, se transmit, cu ajutorul portalului electronic pus la dispozitie de Directia generala de tehnologia informatiei.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Proceduri contabile pentru societati comerciale 2018


Structura unei proceduri contabile ceruta de lege este una complexa si de-aceea elaborarea ei presupune un efort serios chiar si pentru un contabil experimentat care in plus trebuie sa tina cont si de modificarile legislative ale OMFP nr 1 802 2014 cu modificarile si completarile ulterioare; Legii contabilitatii nr 82 1991 cu modificarile...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

In cazul in care compartimentul de specialitate considera ca nu are toate informatiile relevante pentru a lua o decizie privind cererea de rambursare in totalitatea ei sau privind o parte a acesteia, poate cere, pe cale electronica, informatii suplimentare, in special de la solicitant, dar si de la autoritatile competente din statul membru de stabilire.

Daca, ulterior transmiterii cererii de informatii suplimentare, compartimentul de specialitate considera necesar, se pot solicita alte informatii suplimentare.

Informatiile solicitate pot cuprinde depunerea facturii sau a documentului de import respectiv, in original sau in copie, in cazul in care exista indoieli intemeiate cu privire la validitatea sau acuratetea unei anumite cereri.

Documentele se transmit si se pastreaza pentru verificare la adresa completata cu ocazia depunerii declaratiei 090 la pct. 6.

Potrivit art. Art. 36 din OuG 92/ 2003 privind Codul de procedura fiscala in situatia in care contribuabilul nu are domiciliu fiscal, competenta teritoriala revine organului fiscal in raza caruia se face constatarea actului sau faptului supus dispozitiilor legale fiscale.

Pentru administrarea de catre organele fiscale din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala a creantelor datorate de contribuabilii nerezidenti, care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent, competenta revine organului fiscal stabilit prin ordin al ministrului economiei si finantelor, la propunerea presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Competenta pentru solutionarea cererilor de rambursare revine Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, prin compartimentul cu atributii de administrare a contribuabililor nerezidenti.

In baza celor mentionate consider ca actele solicitate pentru rambursarea TVA vor fi transmise compartimentului cu atributii de administrare a contribuabililor nerezidenti din Bucuresti.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu, auditor financiar

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Punct de lucru. Care sunt prevederile pentru nerezidenti?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • MFP atrage atentia: Se apropie termenul pana la care contribuabilii mari si mijlocii trebuie dotati cu case cu jurnal electronic
    • A inceput numaratoarea inversa in cazul contribuabililor mari si mijlocii care, potrivit legislatiei in vigoare, sunt obligati sa se doteze cu aparate de marcat cu jurnal electronic. Ministrul Finantelor Publice (MFP) a remis, luni, un comunicat de presa prin care reaminteste ca data de 1 septembrie a.c. este cea pana la care acestia mai pot sa puna in aplicare legea, apoi vor incepe sanctiunile pentru cei care nu o respecta. In acest sens, MFP solicita tuturor celor...» citeste mai departe aici

  • Documentele necesare pentru casarea mijloacelor fixe. Monografie contabila
    • Atunci cand o companie isi caseaza bunurile, trebuie sa se tina cont de faptul ca scoaterea din functiune a mijloacelor fixe se face cu aprobarea consiliului de administratie al agentului economic si este nevoie de o serie de documente. Iata ce spun specialistii nostri despre documentele care trebuie sa stea la baza casarii unor mijloace fixe integral amortizate si iesite din uz. Raspunsul specialistului Scoaterea din functiune a mijloacelor fixe se face cu aprobarea consiliului de administratie...» citeste mai departe aici

  • Echipamentele radio fara marcaj CE sunt ilegale si trebuie scoase din uz de urgenta
    • ANCOM atrage atentia asupra echipamentele radio care nu au marcajul CE (Conformitate Europeana), spunand ca trebuie scoase imediat din functiune, deoarece sunt ilegale si interfereaza cu serviciile de radiocomunicatii autorizate, precum 112. ANCOM cere scoaterea de urgenta din uz a aparatelro radio fara insemnul CE, intrucat prin interferentele produse cauzeaza disfunctionalitati serviciilor de radiocomunicatii autorizate, inclusiv celor destinate pentru salvarea de vieti omenesti....» citeste mai departe aici

  • Consiliul Fiscal identifica riscuri semnificative de depasire a tintei de deficit, in contextul actualei rectificari bugetare
    • In contextul actualei rectificari bugetare, Consiliul Fiscal a emis, vineri, 10 august a.c., un punct de vedere in care atrage atentia asupra riscurilor semnificative, pe termen scurt, de depasire a tintei de deficit bugetar, deci si a nivelului de referinta de 3% din PIB pentru soldul bugetar. Autoritatea a publicat Opinia privind proiectul de rectificare bugetarape anul 2018, care a fost prezentat ca fiind pozitiv. Consiliul Fiscal este de parere ca primul proiect de rectificare din acest an...» citeste mai departe aici

  • Completarea de catre ONG-uri a Declaratiei 101 privind impozitul pe profit
    • In analiza de astazi vom vedea cum se completeaza Declaratia 101 privind impozitul pe profit, in cazul ONG-urilor. Specialistii nostri vor raspunde intrebarilor privind situatia unui ONG preluat care a avut in 2016 si 2017 activitate fara scop lucrativ, venituri din donatii, sponsorizari, taxe de membru si imprumuturi de la presedinte. In declaratiile 101 pe 2016 si 2017 s-au trecut veniturile si cheltuielile respective. La venituri din exploatare s-au obtinut pierdere atat in 2016, cat si in...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016