Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Punct de lucru. Care sunt prevederile pentru nerezidenti?

26-Mai-2015
2604

In cazul urmator, discutam despre o societate din Germania care are cod fiscal in Romania, fara punct de lucru sau domiciliu fiscal in Romania conform act constitutive, decl. 090, certificate de inregistrare in scopuri de TVA - in fiecare din aceste acte domiciliul fiscal este in Germania.

Conform 090, s-a declarat o adresa din Romania "unde pot fi examinate evidentele si documentele", respectiv pentru "corespondenta". Cu toate acestea in RIF intocmit de ANAF pentru o rambursare TVA la domiciliul fiscal apare adresa din Romania.

Aceasta adresa este departe de Bucuresti, ceea ce face sa fie anevoioasa deplasarea in cazul rambursarilor. Daca Fiscul considera domiciliul fiscal in Romania, este firma nevoita sa trimita actele la Bucuresti pentru a fi controlate sau inspectorii pot veni in judet?

Care sunt prevederile legale pentru nerezidenti?

Potrivit OPANAF nr. 4/2010 pentru a obtine o rambursare a TVA in Romania, persoana impozabila care nu este stabilita in Romania, denumita solicitant, adreseaza pe cale electronica o cerere de rambursare pe care o inainteaza statului membru in care este stabilita, prin intermediul portalului electronic pus la dispozitie de catre statul membru respectiv.

Solicitantul trebuie sa furnizeze atat informatiile din cererea de rambursare, cat si eventualele informatii suplimentare/documente solicitate de catre compartimentul de specialitate, in limba romana sau insotite de traduceri in limba romana certificate de traducatori autorizati.

Cererile de rambursare primite prin intermediul statului membru de stabilire, se transmit, cu ajutorul portalului electronic pus la dispozitie de Directia generala de tehnologia informatiei.

In cazul in care compartimentul de specialitate considera ca nu are toate informatiile relevante pentru a lua o decizie privind cererea de rambursare in totalitatea ei sau privind o parte a acesteia, poate cere, pe cale electronica, informatii suplimentare, in special de la solicitant, dar si de la autoritatile competente din statul membru de stabilire.

Daca, ulterior transmiterii cererii de informatii suplimentare, compartimentul de specialitate considera necesar, se pot solicita alte informatii suplimentare.

Informatiile solicitate pot cuprinde depunerea facturii sau a documentului de import respectiv, in original sau in copie, in cazul in care exista indoieli intemeiate cu privire la validitatea sau acuratetea unei anumite cereri.

Documentele se transmit si se pastreaza pentru verificare la adresa completata cu ocazia depunerii declaratiei 090 la pct. 6.

Potrivit art. Art. 36 din OuG 92/ 2003 privind Codul de procedura fiscala in situatia in care contribuabilul nu are domiciliu fiscal, competenta teritoriala revine organului fiscal in raza caruia se face constatarea actului sau faptului supus dispozitiilor legale fiscale.

Pentru administrarea de catre organele fiscale din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala a creantelor datorate de contribuabilii nerezidenti, care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent, competenta revine organului fiscal stabilit prin ordin al ministrului economiei si finantelor, la propunerea presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Competenta pentru solutionarea cererilor de rambursare revine Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, prin compartimentul cu atributii de administrare a contribuabililor nerezidenti.

In baza celor mentionate consider ca actele solicitate pentru rambursarea TVA vor fi transmise compartimentului cu atributii de administrare a contribuabililor nerezidenti din Bucuresti.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu, auditor financiar

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016