Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Plati fiscale gresite. Cum procedam?

24-Iul-2008
8796
Noutate
Frenezia legislativa continua: avem o noua procedura privind indreptarea erorilor materiale din documente de plata a obligatiilor fiscale. Desigur, noul act normativ ? Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 1.311/2008 pentru aprobarea Procedurii de indreptare a erorilor materiale din documentele de plata intocmite de debitori privind obligatiile fiscale ? abroga procedura anterioara, datand din 2006.

1. Cand indreptam erorile materiale din documentele de plata

Avem posibilitatea sa indreptam erorile materiale din documentele de plata in urmatoarele situatii:

  • cand plata obligatiilor fiscale s-a efectuat in alt cont bugetar decat cel corespunzator ori utilizand un cod fiscal eronat;
  • cand in contul bugetar, inclusiv in contul unic, au fost achitate si alte obligatii fiscale decat cele prevazute a se achita in contul respectiv.

2. Cum procedam pentru a corecta erorile materiale

Indreptarea erorilor materiale din documentele de plata intocmite o vom face pe baza unei cereri depuse la organul fiscal competent. Cererea poate fi depusa in termen de un an de la data platii, sub sanctiunea decaderii.

Cererea trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente:

  •  Ghid practic de Management financiar
    Ghid practic de Management financiar
    Vezi detalii
    Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
    Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
    Vezi detalii
    Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
    Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
    Vezi detalii
    datele de identificare;
  • indicarea erorii ce urmeaza a fi indreptata;
  • modul in care va fi reconsiderata aceasta plata;
  • numarul si data documentelor prin care s-au stabilit ori s-au individualizat sumele de plata (titlurile de creanta) pentru care se solicita corectarea erorii materiale din documentul de plata;
  • numarul si data documentului prin care s-a efectuat plata initiala;
  • suma totala achitata prin documentul de plata initial;
  • data platii.

Atentie!
In cazul erorilor materiale constand in virarea eronata a obligatiilor de plata la alta unitate de trezorerie si contabilitate publica decat cea la care trebuie achitata suma, cererea se depune la organul fiscal in a carui raza s-a efectuat plata eronata.

3. Ce documentatie anexam

La cerere trebuie sa atasam:

  • copie a ordinului de plata;
  • o copie a extrasului de cont;
  • copii dupa titlurile de creanta;
  • orice alte documente ce atesta eroarea produsa.

4. Cum procedeaza organul fiscal

Organul fiscal va verifica in evidentele fiscale existenta erorilor semnalate, urmand a intocmi un referat cu propuneri de solutionare a cererii, respectiv de indreptare a erorilor din documentul de plata.

Dupa solutionarea cererii, organul fiscal competent ne va transmite un exemplar al notei privind corectia erorilor materiale.

5. Termenul de solutionare a cererii

Cererea noastra de indreptare a erorilor materiale din documentele de plata se va solutiona in termen de 45 de zile de la inregistrarea acesteia.


Acte normative aplicabile:
Punctele 1.1, 1.2, 3.1, 3.2, 3.3, 3.4, 4.5, 5 din Procedura din 25 aprilie 2008
de indreptare a erorilor materiale din documentele de plata intocmite de debitori privind obligatiile fiscale, aprobata prin OMEF nr. 1.311/2008
Art. 114 alin. (6) din Codul de procedura fiscala

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Plati fiscale gresite. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Ce declaratii se depun in noiembrie la ANAF?
    • Prin cele de mai jos, va oferim lista declaratiilor fiscale pe care le aveti de depus, dupa caz, la unitatile fiscale, la termenele-limita stabilite prin lege: 15 zile de la data de cand nu se mai realizeaza venituri Depunerea Declaratiei de inregistrare in evidenta persoanelor fizice care nu realizeaza venituri, precum si pentru stabilirea obligatiilor de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate - Formularul 604 Se depune pentru inregistrarea in evidenta persoanelor fizice fara...» citeste mai departe aici

  • CNIPMMR nu este de acord cu introducerea unei taxe de solidaritate de 2%
    • Avand in vedere intentia de introducere a unei taxe de solidaritate de 2% din fondul de salarii, platite de angajator, in contextul mutarii contributiilor de la angajator la angajat. CNIPMMR face urmatoarele precizari: I. In prezent contributiile platite exclusiv de angajator, sunt urmatoarele - Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale - 0,25% - Concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate - 0,85% - Asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale - 0,15%-0,85%...» citeste mai departe aici

  • La 25 octombrie 2017 e termenul pentru plata primei rate din impozitul pe venitul din activitati agricole si a CASS
    • Va aducem la cunostinta ca miercuri, 25 octombrie 2017, este termenul limita de plata a 50% din impozitul pe venit si a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de contribuabilii care obtin venituri din activitati agricole stabilite pe baza de norma de venit. Veniturile din activitati agricole sunt veniturile obtinute din desfasurarea, in mod individual sau intr-o forma de asociere fara personalitate juridica, a: cultivarii produselor agricole vegetale, exploatarii...» citeste mai departe aici

  • Veniturile aferente stocurilor de produse. Monografia contabila si baza impozabila corecta
    • In analiza de mai jos, societatea este persoana juridica romana. Productia se vinde drept marfa catre persoane fizice cu raport de gestiune si casa de marcat. Monografia folosita este urmatoarea: 601=301 x 345=711 x+2 371=345 x +2 (omit nota contabila de adaos comercial) 411 = 707 x+5 607 = 371 x+2 La sfarsitul lunii stocul in raportul de gestiune este zero. Contul 707 si 711 se inchid prin contul 121. Stabilim daca in baza de impozitare pentru venitul microintreprinderii intra doar contul 707...» citeste mai departe aici

  • Loteria bonurilor fiscale continua cu o noua extragere in data de 22 octombrie
    • Extragerea bonurilor fiscale castigatoare emise intre 1 si 30 septembrie 2017 este programata duminica, 22 octombrie 2017. Fondul de premiere este de 1 milion de lei, suma din care vor fi acordate cel mult 100 de premii. Selectia castigatorilor va fi realizata in doua etape. Duminica, 22 octombrie 2017, va fi organizata prima etapa, care va consta din extragerea bilelor care vor determina ziua emiterii si valoarea bonurilor castigatoare. Daca numarul cererilor de revendicare este mai mare de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"