Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiect PEADR. Fonduri nerambursabile. Cum facem amortizarea?

03-Dec-2014
647
In cadrul unui proiect FEADR in data de 31.10.2014 s-a primit factura pentru doua tractoare, utilaje fara montaj, in valoare de 200.000 lei, cu durata normala de functionare 8 ani, fonduri nerambursabile 50%. Plata utilajelor s-a facut in data de 15.11 si 28.11.2014.

Conform contract dupa plata utilajelor, in data de 02.12.2014 s-au receptionat echipamentele si s-a semnat : proces-verbal de predare-primire, proces-verbal de receptie, proces-verbal de punere in functiune.

Vom vedea care este prima luna de amortizare (noiembrie sau decembrie) si daca se va tine cont de data facturii sau de data proceselor verbale.


noiembrie
6811 2813 2083.33
475 7584 1041.67
sau
Rambursarea si restituirea TVA
Rambursarea si restituirea TVA
Vezi detalii
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Vezi detalii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii

decembrie
6811 = 2813 2083.33 lei
475 = 7584 1041.67 lei


Din punct de vedere fiscal , amortizarea se calculeaza incepand cu luna urmatoare celei in care mijlocul fix amortizabil se pune in functiune, potrivit prevederilor art.24 alin. 11 lit. a) din Codul fiscal.

Din punct de vedere contabil , amortizarea imobilizarilor corporale se calculeaza incepand cu luna urmatoare punerii in functiune si pana la recuperarea integrala a valorii lor de intrare. La stabilirea amortizarii imobilizarilor corporale sunt avute in vedere duratele de utilizare economica si conditiile de utilizare a acestora potrivit prevederilor pct.110 alin. (2) din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 3055/2009.

Potrivit prevederilor din Norma specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile din OMEF 3512/2008:

- procesul-verbal de receptie (cod 14-2-5) se intocmeste pentru mijloacele fixe indepedente care nu necesita montaj si nici probe tehnologice (utilaje pentru interventie, unelte, accesorii de productie, mijloace de transport auto, animale etc.), acestea considerandu-se puse in functiune la data achizitionarii lor;
- procesul-verbal de punere in functiune (cod 14-2-5/b) se intocmeste pentru utilajele si instalatiile care necesita montaj si probe tehnologice, precum si cladirile si constructiile speciale care deservesc procese tehnologice, acestea considerandu-se puse in functiune la terminarea probelor tehnologice.

Astfel, receptia se efectueaza la data primirii mijlocului fix care de regula coincide cu data achizitionarii lor.


In situatia mentionata , intrucat data receptiei si implicit data punerii in functiune este luna decembrie 2014 , amortizarea contabila si fiscala se va calcula cu luna urmatoare celei in care mijlocul fix amortizabil se pune in functiune , respectiv cu luna ianuarie 2015.



Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect PEADR. Fonduri nerambursabile. Cum facem amortizarea?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Bancabilitatea IMM-urilor trebuie vazuta din perspectiva unui antreprenor, nu a unui bancher
    • Florin Jianu, reprezentant al Consiliului National pentru intreprinderile Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR) si fost ministru pentru Mediul de Afaceri, este de parere ca bancabilitatea IMM-urilor ar trebui privita din punctul de vedere al unui antreprenor, nu al unui bancher. De asemenea, in opinia acestuia, potrivit Agerpres, in cazul in care 8 din 10 antreprenori nu apeleaza la un credit bancar, inseamna ca felul in care sunt construite instrumentele bancare nu sunt in acord cu nevoile...» citeste mai departe aici

  • Anunt important privind incheierea de conventii de colaborare cu institutii de credit
    • In vederea derularii Programul Start–up Nation aprobat ca shema de minimis prin Ordinul Ministrului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat cu nr 692/06.06.2017, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat intentioneaza sa incheie conventii de colaborare cu institutii de credit. Institutiile de credit interesate de incheierea acestor conventii sunt invitate sa transmita pana la data de 03.07.2017, ora 16.00, oferta de parteneriat privind colaborarea in vederea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.