
Raportul Special
realizat de specialisti
O societate a primit prin programul Start-up o suma pentru investitii, o parte din investitii au fost facute inainte de primirea sumei, altele vor fi facute dupa.
Cele facute inainte sunt trecute pe cheltuieli si respectiv imobilizari. La primirea sumei ea se trece in 475, amortizarea dupa 6811-2813 se face concomitent pe 475 - 7584, dar celelalte cheltuieli efectuate?
Cheltuielile deja efectuate si cele viitoare (ex: combustibil, salarii, contabilitate) se inregistreaza si in 475-7584?
Contabilitatea proiectelor finantate din subventii este reglementata in sectiunea 4.11 „Subventii” din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2014.
Subventiile pentru active se inregistreaza in contabilitate ca subventii pentru investitii si se recunosc in bilant ca venit amanat (contul 475 "Subventii pentru investitii"), conform punctului 402 alin. (2) din Reglementarile contabile. Deci la data semnarii acordului de finantare se inregistreaza si subventia pentru active:
445 = 475 valoare subventie pentru active
Veniturile din subventii compenseaza cheltuielile inregistrate. Subventia pentru active nu influenteaza impozitul pe profit deoarece este inregistrata ca un venit amanat.
Societatea achizitioneaza utilajele:
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Cartea Verde a Contabilitatii
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Incepand cu luna urmatoare punerii in functiune, se inregistreaza amortizarea echipamentelor:
6811 = 2813 amortizare lunara
Subventiile legate de activele amortizabile sunt recunoscute in contul de profit si pierdere pe parcursul perioadelor si in proportia in care amortizarea acelor active este recunoscuta. Astfel, venitul amanat se inregistreaza ca venit curent in contul de profit si pierdere pe masura inregistrarii cheltuielilor cu amortizarea sau la casarea ori cedarea activelor:
4758 = 7584 valoarea suvbentiei reluata la venituri (calculata proportional cu valoarea amortizarii)
Nota: Daca intreaga valoare a activului este suportata din subventie, valoarea venitului din subventii este egala cu valoarea amortizarii lunare.
Venitul din subventii anuleaza practic cheltuiala cu amortizarea pentru partea suportata din sub subventii.
Subventiile aferente veniturilor cuprind toate subventiile, altele decat cele pentru active, conform punctului 395 din Reglementarile contabile.
Contabilitatea proiectelor finantate din subventii se tine distinct, pe fiecare proiect, sursa de finantare, potrivit contractelor incheiate, fara a se intocmi situatii financiare anuale distincte pentru fiecare asemenea proiect, conform punctului 397 alin. (1) din Reglementarile contabile.
Conform punctului 394 alin. (2) din Reglementarile contabile, pentru asigurarea corelarii cheltuielilor finantate din subventii cu veniturile aferente se procedeaza astfel:
a) din punctul de vedere al contului de profit si pierdere:
b) din punctul de vedere al bilantului:
Subventiile se recunosc, pe o baza sistematica, drept venituri ale perioadelor corespunzatoare cheltuielilor aferente pe care aceste subventii urmeaza sa le compenseze, conform punctului 398 alin. (1) din Reglementarile contabile.
In cazul subventiilor pentru achizitie de materii prime, cheltuieli de personal, altele, inregistrarea subventiei de primit, la aprobarea finantarii, pentru toata suma care a fost aprobata:
445 = 472
Sau direct (daca s-a efectuat deja cheltuiala):
445 = 741
Achizitia materiilor prime:
301 = 401
Consumul materiilor prime:
601 = 301
Inregistrarea altor cheltuieli finantate din fonduri nerambursabile:
6xx = 401
sau:
641 = 421
Cota - parte a subventiilor pentru investitii trecute la venituri se inregistreaza ca o corectie a cheltuielilor pentru care au fost acordate (de fapt, societatea nu a suportat acele cheltuieli din fonduri proprii si anularea cheltuielilor inregistrate pe baza documentelor justificative se efectueaza prin recunoasterea unui venit din subventii):
472 = 741
Subventii aferente activelor:
4451 = 4751
Subventii aferente veniturilor:
4451 = 472
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Liderul PSD avertizeaza: Pretul la gaze ar putea creste daca Guvernul nu ia masuri!Aproximativ trei sferturi dintre firme nu mai au obligatia de a depune bilantul semestrial in 2021Last minutes...Depunere Declaratia Unica pentru venituri din arendaMicrointreprindere in 2023: Veniturile din SUBVENTII intra in plafonul de 500.000 euro pentru incadrarea firmelor in aceasta categorie?Ultimele articole
Politici contabile 2025. Nerespectarea reglementarilor in vigoare este amendata cu pana la 10.000 leiMicrointreprindere in 2024. Cum se stabileste baza impozabila a veniturilorParticularitati contabile si studii de caz utile pentru magazinele onlineImpozitul minim pe cifra de afaceri. Exemplu de calculDeclaratia pentru trezorerie. Au si ONG-urile obligatia de a o depune?Articole similare
Teodorovici, despre trecerea Romaniei la statut de piata emergenta: Este o batalie castigata dupa ani de munca intensaSistemul de sanatate publica, protejarea patrimoniului cultural, educatia si reducerea saraciei. Prioritatile Romaniei pentru obtinerea de fonduriContribuabilii afla de la specialistii ANAF constatarile inspectiilor fiscale desfasurate pana acumTitlul II, Capitolul 6Declaratia Unica 2024. 3 studii de caz utile contribuabililorUltimele articole
Calendar obligatii fiscale. Pana pe 28 februarie 2025 trebuie depuse 3 declaratii importantePolitici contabile 2025. Nerespectarea reglementarilor in vigoare este amendata cu pana la 10.000 leiDeclaratia 205: Noul formular se depune pana pe 28 februarie 2025 pentru veniturile anului 2024D205 in 2025. ANAF a modificat, prin Ordinul 102/2025, modelul formularului. Instructiuni de completareImpozit pe venit in 2025. Ce modificari importante au aparutArticole similare
TRATAMENT CONTABIL si fiscal al unei asocieri in participatiunePreluarea contractelor de la furnizor. Ce TRATAMENT CONTABIL si fiscal se aplica?Subventii pentru active. TRATAMENT CONTABILAchizitie imobil nedefalcat: cladire si teren. TRATAMENT CONTABIL si fiscalAsigurarile voluntare de sanatate: TRATAMENT CONTABIL si fiscalUltimele articole
Tratamentul fiscal si contabil pentru cheltuielile nedeductibile ale microintreprinderilorLeasingul operational - tot ce trebuie sa stiiTratamentul contabil al subventiilor acordate prin programul START UP NationCheltuieli de protocol deductibile: exemple detaliateFinantele propun un nou TRATAMENT CONTABIL aplicabil sumelor capitalizate conform prevederilor art. III din OUG 119/2022Articole similare
Se pot repartiza dividende fara sa fi platit impozit pe profit?Achizitie licente anuale. Aspecte contabile si fiscaleRecuperare costuri cu taxe si impozite platite. Cum procedam?Refacturarea cheltuielilor. Cum procedam pentru o microintreprindere?Diferente stabilite in urma unei inspectii fiscale. Reevaluarea imobilizarilor corporaleUltimele articole
Incepand cu exercitiul financiar al anului 2024 se aplica noi criterii de marime pentru firmeParticularitati contabile si studii de caz utile pentru magazinele onlineProfit reinvestit 2024. 3 studii de caz utile pentru specialistiCum se face incadrarea corecta a firmelor intr-o anumita categorie si cand trebuie depus bilantulBilant consolidat. 3 criterii in functie de care firmele au sau nu obligatia de a-l intocmiSfaturi de la experti
Documente de anexat la formularul 060
Intrebare: Declaratia de radiere nu va fi insotita de actul doveditor referitor la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal - certificatul de inregistrare mentiuni la ORC, din motivul ca punctul de lucru nu a fost desfiintat/radiat la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Semnarea si depunerea situatiilor financiare anuale conform ordinului nr. 107/2025
Intrebare: In cazul in care fiecare client incheie contract cu un expert contabil pentru semnarea bilanturilor, este suficient ca bilantul sa fie semnat olograf de catre expertul contabil sau trebuie sa semneze si digital? In acest caz,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA