Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

IMM-urile si microinteprinderile vor beneficia de granturi pentru plata dobanzilor si comisioanelor

06-Apr-2020
1645

Ministerul Finantelor Publice anunta ca firmele mici si mijlocii, precum si microintreprinderile care vor accesa linii de credite si imprumuturi pentru investitii cu garantii de stat vor beneficia de granturi pentru plata dobanzilor si comisioanelor de administrare si risc pe urmatorii 1-3 ani in limita a 800.000 de euro pentru fiecare intreprindere.

Bugetul schemei de ajutor de stat este de 781 milioane lei (161 milioane euro), iar plafonul maxim de garantare este de 15 miliarde lei, echivalentul in lei a 3,1 miliarde euro.

In plus, fata de programul initial IMM Invest, Guvernul a decis ca vor putea beneficia de garantarea creditelor si ajutor de stat pentru acoperirea dobanzilor si comisioanelor de administrare si risc si companiile ce activeaza in domeniul intermedierilor financiare si asigurari, tranzactii imobiliare si activitati de inchiriere si leasing incadrate in categoria IMM.

Prin implementarea schemei se estimeaza acordarea de ajutor de stat unui numar de maxim de 40.000 beneficiari.

Durata finantarilor

Durata maxima a finantarilor este de 6 ani in cazul creditelor pentru investitii si de 3 ani incazul creditelor/liniilor de credit pentru capital de lucru. Creditele/liniile de credit pentru capitalul de lucru pot fi prelungite cu maximum 3 ani.

Valoarea maxima a creditelor/liniilor de credit pentru finantarea capitalului de lucru este de 5 milioane de lei, iar pentru creditele de investitii, valoarea maxima a finantarii este de 10 milioane de lei. De asemenea, creditele cumulate acordate unei companii se vor incadra in limita totala a 10 milioane de lei.

Cum vor fi triate solicitarile

Bancile vor analiza solicitarile tinand cont de una dintre cele doua limitari introduse de lege pentru respectarea conditiilor ajutorului de stat. Astfel, creditele se vor incadra in dublul masei salariale anuale a beneficiarului, reprezentata de cheltuielile salariale, precum si contributiile sociale si costul cu personalul care lucreaza in cadrul intreprinderilor, dar care se afla oficial pe statul de plata al unor subcontractanti, pentru 2019 sau pentru ultimul an disponibil.

Un alt plafon care poate fi utilizat pentru determinarea valorii creditului reprezinta 25% din cifra de afaceri neta a beneficiarului pe 2019, respectiv venitul brut sau norma de venit in cazul persoanelor fizice care obtin venituri din activitati independente.

Daca beneficiarii depun justificari din care sa rezulte nevoile lor de lichiditati (acestea pot include atat costuri cu capital de lucru, cat si costurile cu investitii), cuantumul imprumutului poate fi majorat pentru a acoperi nevoile de lichiditati de la momentul acordarii pentru urmatoarele 18 luni.

In cazul intreprinderilor create la 1 ianuarie 2019 sau dupa aceasta data, cuantumul maxim al imprumutului nu poate depasi masa salariala anuala estimata pentru primii doi ani de activitate.
Valoarea maxima a fiecarei finantari va fi de 500.000 lei pentru microintreprinderi si de 1 milion de lei pentru intreprinderile mici. Statul garanteaza 90% din valoarea acestor credite.

Firmele care aplica pentru obtinerea granturilor depun un document scris prin care se angajeaza sa nu disponibilizeze personalul existent de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta pana la 31 decembrie 2020. Intreprinderea poate organiza programul de lucru al salariatilor in functie de evolutia activitatii curente a acesteia.

Ministerul Finantelor Publice va acoperi prin granturi 100% din dobanzile, comisioanele de administrare si risc pentru liniile de credit/capital de lucru, precum si pentru creditele de investitii.
Ajutorul nu poate depasi 120.000 de euro pentru fiecare intreprindere care isi desfasoara activitatea in sectorul pescuitului si acvaculturii sau 100.000 euro pentru fiecare intreprindere care isi desfasoara activitatea in domeniul productiei primare de produse agricole.

Perioada de acoperire prin grant de la buget a dobanzii si comisioanelor de administrare si risc este de la momentul acordarii creditelor/liniilor de credit contractate dupa intrarea in vigoare a ordonantei de urgenta si - pana la 31 decembrie 2020.

Grantul pentru dobanzi se aproba anual printr-un act normativ cu putere de lege pentru anul 2020 si pentru urmatorii 2 ani doar in conditiile in care cresterea economica estimata de Comisia Nationala de Strategie si Prognoza pentru aceasta perioada se situeaza sub nivelul cresterii economice din anul 2020. Subventionarea dobanzii se realizeaza in conditiile respectarii prevederilor legislatiei din domeniul ajutorului de stat in vigoare.

Perioada de valabilitate a schemei, respectiv perioada in care se selecteaza beneficiarii si se emit scrisori de garantie/acorduri de finantare este cuprinsa intre data intrarii in vigoare a prevederilor ordonantei de urgenta aprobate de Guvern si data de 31 decembrie 2020, iar perioada in care se poate efectua plata grantului este cuprinsa intre data intrarii in vigoare a prevederilor prezentei ordonante de urgenta si data de 31 martie 2021, inclusiv, cu posibilitatea prelungirii.

Categoriile de firme care nu sunt eligibile pentru a primi granduri

Nu sunt eligibile pentru acordarea de garantii in cadrul programului intreprinderile mici si mijlocii din sectoarele/domeniile: activitati de jocuri de noroc si pariuri, productie sau comercializare de armament, munitii, explozibili, tutun, alcool, substante aflate sub control national, plante, substante si preparate stupefiante si psihotrope, activitati de investigare si protectie.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "IMM-urile si microinteprinderile vor beneficia de granturi pentru plata dobanzilor si comisioanelor":
Rating:

Nota: 4.33 din 3 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozit pe profit 2021 - Calcul, declaratii si termene de plata
    • Ce trebuie sa stim despre impozitul pe profit? In primul rand vrem sa stim cum calculam impozitul pe profit. Urmeaza o alta intrebare dureroasa: cand trebuie sa platim impozitul pe profit? Pentru a evita amenzile trebuie sa stim ce declaratii trebuie sa depunem si, desigur, cand trebuie sa depunem declaratiile. 1. Cum calculam impozitul pe profit? In vederea determinarii impozitului pe profit rezultatul fiscal se calculeaza ca diferenta intre veniturile si cheltuielile inregistrate conform...» citeste mai departe aici

  • Este OFICIAL - Ordinul nr. 15/2021. NOUL model de Formular 230
    • UPDATE ianuarie 2021: Ordinul nr. 15/2021 pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se înfiinteaza si functioneaza în conditiile legii si a unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private, conform legii, precum si a modelului si continutului unor formulare a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 34 din 12 ianuarie 2021. Actul normativ a intrat in...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 14/2021: Declaratia Unica valabila in 2021
    • UPDATE 15.01.2021: Ordinul nr. 14/2021 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 212 "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice" a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 33 din 12 ianuarie 2021. Legea a intrat in vigoare din 12.01.2021. Vezi cum arata noul formular, AICI. Vezi instructiunile de completare a formularului 212, AICI. Descarca Soft A, actualizat in 15.01.2021,...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 112 - versiunea actualizata 2021
    • UPDATE februarie 2021 ANAF a actualizat, in data de 23 februarie 2021, PDF-ul inteligent pentru generarea Declaratiei 112 - declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun nr. 203/207/188 al MFP/MMJS/MS din 2.2021, valabil incepand cu luna de raportare 01/2021 - publicat in data de 20.02.2021. Descarca Soft A, aici«« Descarca Soft J, aici«« Ca...» citeste mai departe aici

  • Ce cotizatii trebuie achitate de consultantii fiscali in 2021
    • Update februarie 2021: Cotizatiile fixe si variabile pentru membrii Camerei Consultantilor Fiscali care sunt inregistrati in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor de consultanta fiscala, dar si pentru cei care devin membri ai CCF in 2021 raman aceleasi cu cele din 2020. CCF a publicat cotizatiile fixe si variabile stabilite pentru anul 2021. A. Cotizatii fixe Potrivit actului normativ, au fost stabilite urmatoarele cotizatii fixe pentru anul 2021: - 410 lei - pentru...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 239/2021. Noi prevederi pentru inregistrarea in scopuri de TVA
    • Ordinul nr. 239/2021 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit prevederilor art. 316 alin. (1) lit. a), b) sau c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 182 din 23 februarie 2021. Conform actului normativ care a intrat in vigoare din 23 februarie 2021, inregistrarea in scopuri de TVA a persoanei impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 316 alin. (1) lit....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016