
Raportul Special
realizat de specialisti
Ministrul Muncii, Violeta Alexandru anunta ca pregateste completari la Ordonantele pentru “somaj tehnic”. Una dintre modificari prevede ca si avocatii a caror activitate a fost afectata de starea de urgenta sa primeasca ajutor de la stat.
O alta modificare consta in faptul ca PFA-urile care nu au decat conturi personale vor putea comunica exclusiv electronic cu bancile ale caror clienti sunt, pentru a-si putea deschide si conturi pentru persoana fizica autorizata.
"Am primit si integrat in noua noastra propunere pentru Guvern clarificarile de la Ministerul Justitiei pentru a putea acorda sprijin si avocatilor a caror activitate a fost afectata. Afectata! Se va declara pe proprie raspundere", a anuntat ministrul Violeta Alexandru, intr-un mesaj postat duminica seara, 05 aprilie 2020.
Aceasta a precizat ca pentru a lua aceste decizii a fost necesar ca intreaga sa echipa sa lucreze in weekend.
"Am parcurs toate mesajele primite si pregatim completari la Ordonante pentru somaj tehnic. Am discutat mult cu bancile. Cei care au PFA cu activitate afectata de criza si doar cont personal al celui care conduce, vor putea comunica exclusiv electronic cu bancile ale caror clienti sunt pentru a le deschide si unul pentru PFA. Nu putem trimite bani publici in conturi personale. Multumesc bancilor care au fost receptive. Solidaritate, in aceasta perioada, inseamna sa ne implicam toti", scrie ministrul Muncii.
Violeta Alexandru a subliniat ca este posibil sa mai existe si alte modificari: "Ma gandesc deja la alte masuri. Pentru #Romaniaactiva. Reiau seria consultarilor pentru a imi valida propunerile. Toti cei care vor sa contribuie cu idei, indiferent de formatiunea politica, oameni care pun interesul public deasupra calculelor electorale ma gasesc in orice moment. Ma intereseaza ca si cei care muncesc sa primeasca un semn ca efortul lor, in aceasta perioada, este vazut de Guvern".
Citeste si:
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
OUG 32/2020: Actele necesare pentru somajul tehnic de stat
Reamintim ca unul dintre OUG care ar putea suferi modificari este chiar OUG 32/2020, publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 260 din 30.03.2020 (cu intrare in vigoare de luni – 30 martie), care prevede actele necesare pentru intrarea in somaj tehnic de stat.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Somaj tehnic 2020. Intreruperea activitatii partial si indemnizatia in vazul cumulului de contracteInregistrari contabile in cazul indemnizatiei de somaj tehnic. Studiu de cazMMPS: Termenele privind depunerea documentelor pentru indemnizatia de somaj, prelungit!Ministrul Economiei: Luam in calcul mai multe scenarii privind salariatii bugetariSomaj tehnic 2020: Ministrul Muncii anunta inceperea primelor platiUltimele articole
Somaj tehnic in luna martie. Tratament contabil si declarativ. Studiu de cazMonografie contabila pentru indemnizatiile de somaj tehnic si zile libere pentru parintiAjutorul de stat pentru sustinerea IMM-urilor, explicat printr-o serie de intrebari si raspunsuriOficial: Explicatii privind suplimentarea sumelor oferite de stat in contul somajului tehnicObligatii fiscale de plata si declarative aferente indemnizatiilor de somaj tehnic. Depunerea Declaratiei 112Articole similare
OUG nr.48/2020: Noi masuri fiscal-bugetare. Bilanturi amanateAJOFM a publicat noile formulare aferente Somajului Tehnic pentru luna iunie 2020Somajul tehnic, indemnizatia pentru timp redus de munca si cea pentru reducerea activitatii profesionistilor, prelungite pana la 30 iunie 2021Ratele bancare pot fi suspendate. Normele de aplicare, publicate in Monitorul Oficial(HG 270/2020)Situatia contractelor de munca suspendate(SOMAJ TEHNIC)/incetate, inregistrate de Inspectia MunciiUltimele articole
Declaratia 112 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareDeclaratia 112 - Ghid Complet: Obligatii, Sanctiuni si ModelFirmele din agricultura si industria alimentara vor plati un salariu minim de 3.000 lei angajatilorGuvernul anunta noi masuri pentru sprijinirea mediului de afaceri: Kurzarbeit, SOMAJ TEHNIC si ajutor de 400.000 euro pentru IMM-uriFirmele afectate de razboi care beneficiaza de SOMAJ TEHNIC pot obtine pana la 4.571 lei de la stat pentru fiecare salariatArticole similare
NOU: Implicatiile fiscale ale contractelor anului 2012Taxa pe valoarea adaugata- modificarile aduse de OG 6/2020Documentar fiscal: Principalele modificari ale Codului fiscal si ale Ordonantei 8 din 2013Ce modificari ale Codului fiscal se aplica de la 1 februarie 2013Noutati FISCALE in 2021. Aflati dintr-o privire tot ce este nou si semnificativ pentru un contabil in acest anUltimele articole
Impozit pe profit: 4 modificari fiscale pe care firmele trebuie sa le aplice din 1 ianuarie 2023Reduceri de 50% pentru Webinarii! Vezi ofertele speciale de BLACK FRIDAYWebinarii de pregatire fiscal-contabila. Raspunsuri live de la Adrian Benta la orice intrebareTop MODIFICARI COD FISCAL si Cod de procedura fiscala aduse de OG 25/2017 si OG 30/2017Descoperiti cea mai usoara modalitate de a intelege toate aspectele fiscal-contabileArticole similare
PFA-urile si firmele pot sa isi scada cheltuielile cu casele de marcat din impozitul pe profit si in 2022PFA in 2024. Sunt EXCEPTATE de la plata CASS daca sunt si angajate cu CIM intreg?Certificatele de Urgenta: 15 intrebari si raspunsuri. PFA-urile pot beneficia de ele?Obtineti PE LOC solutii la problemele fiscal-contabile ale momentuluiOUG 181/2020, noi facilitati fiscale: Esalonare la plata speciala, scutire pe impozitul specific unor activitati, prorogare termene, deductibilitate cheltuieliUltimele articole
Taxe PFA. Care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in 2025Contract de inchiriere. Obligatii fiscale importanteRegistrul de casa. PFA-urile si II-urile au obligatia completarii lui?Taxe PFA. Plafoane CAS si CASS pentru PFAContabilitate PFA. Ce operatiuni trebuie completate in Registrul de incasari si plati in 2025Articole similare
Legea care prevede acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor in cazul inchiderii scolilor, publicata in Monitor (OUG 147/2020)MMPS: Termenele privind depunerea documentelor pentru indemnizatia de somaj, prelungit!Modificari in COR: Au fost introduse 4 noi ocupatii, conform Ordinului 1364/2022OUG 41/2015 privind modificarea si completarea unor acte normative, precum si reglementarea unor masuri bugetareContributiile celor cu venituri din drepturi de autor, aproape duble din 2011Ultimele articole
Salariu minim majorat in 2025. Ce amenzi se aplica firmelor care NU transmit modificarile in REVISALIncepand cu 1 ianuarie 2025 mai multe venituri vor fi MAJORATE: salarii, pensii, alocatiiGuvernul a aprobat! Salariul minim brut, MAJORAT la 4.050 lei lunarDe la 1 octombrie, pensiile sub 3.000 de lei nu se mai impoziteazaLegea privind stabilirea salariilor minime europene, aprobata de GuvernSfaturi de la experti
Documente de anexat la formularul 060
Intrebare: Declaratia de radiere nu va fi insotita de actul doveditor referitor la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal - certificatul de inregistrare mentiuni la ORC, din motivul ca punctul de lucru nu a fost desfiintat/radiat la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Semnarea si depunerea situatiilor financiare anuale conform ordinului nr. 107/2025
Intrebare: In cazul in care fiecare client incheie contract cu un expert contabil pentru semnarea bilanturilor, este suficient ca bilantul sa fie semnat olograf de catre expertul contabil sau trebuie sa semneze si digital? In acest caz,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA